Ei tullut Honda puolella yhtään vastausta niin yritetään täällä.. Elikkä ostin syttypyörän 600 cbr:rään vm-00. Ohjeita ei tullut mukana niin olen yrittänyt etsiä netistä ohjeita tuohon vaihtoon, toistaiseksi löytämättä. Tarviiko ottaa koko kylki moottorista auki vai mahtuuko tuon vaihtamaan siitä ajoituksen tsekkaus luukusta tyylliin pultti auki, vaihto ja pultti kiinni? Onko jotain spesiaalia mitä pitää varoa vaihtaessa?
Mitään tästäkään pyörästä tietämättä vastaan kuitenkin.
Normaalisti se syttypyörä on heti siinä pyöreäntapaisen koneen oikean puolen kopan alla. Eli helposti käsiks päästävissä ilman mitään koneen puolittamisia..
TL1000R
Koko poski irti. Syttypyörän kiinnityspultti auki(normalikierre). Uusi pesään ja valmista.
Nykyinen: Yamaha R1 2006
Exät: Honda CBR 900 1993, KTM EXC 250 2003
Mielestäni ei tarvitse.(JMP @ Touko. 18 2005,09:10) kirjoitti
kerros mitä hyvää saat aikaiseksi syttypyörällä ??
![]()
"kyllä jaappanilaiset ossaa"
Täytyy raportoida saako siitä mitään iloa aikaiseksi. Vaihdoin eilen nokkaketjunkiristäjän, syttypyörä jäi vielä vaihtamatta. Joutuu vähän kallistamaan pyörää että jää öljynpinta riittävän matalalle tuohon posken irrotukseen.
Omassani huomasi sellaista hyvää syttypyörän asennuksen jälkeen että kaasuunvastaavuus parani. Sitä nyt voi hyvänä ominaisuutena pitää.![]()
Senhän se yleensä tekee.(rambuster @ Touko. 19 2005,14:30) kirjoitti
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Ip-Dynotestin äijä kerto, että syttypyörällä ois saatu mun vehkeeseen noin 1 heppa lisää.
Hinta/teho hyötysuhde kohdallaan jep jep
Jäi hankkimatta.
mistäs työ noita syttypyöriä piereskelette? ite tilasin puoli vuotta sitten akran putkiston kanssa sytkäpyörän bleidiin ja eikä oo näkyny... putkisto tuli viikko tilauksen jälkee. joka paikassa sanotaa et sytkällä olis puolen vuoden toimitusaika
blade 97, cr 250 00, sherco 250 02
En jaksanut lukea viestiketjua loppuun, joten en tiedä onko joku jo todennut saman. Minä vaihteisin saman tien öljyt joka tapauksessa. Ei tee pahaa koneelle eikä ole kallis toimenpiden sekään.(rambuster @ Touko. 18 2005,09:12) kirjoitti
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Jatketaan nyt samaa rataa kun muutkin; tuosta pyörästä tai koko asiasta sen enempää tietämättä
Ei niitä öljyjä tartte vaihtaa, ei pitäisi valua syttyboksista juurikaan käsille mitään. Aina mitä olen itse nähnyt, syttypyörä on kampiakselin päässä pienemmällä pultilla kiinni, eli kampiakselin päästä avaimella pitää kiinni ettei se pyöri ja ottaa syttypyörän irti. Kato nyt sitten että se uus pyörä tulee oikeinpäin ettei räjähdä koko moottori.
Kait nuo syttypyörät vaan aikastaa ennakkoa muutaman asteen (jostain luin että ~4 astetta), eli pitäisi reagoida nopeammin kaasuun ja jopa laskea polttoaineen kulutusta. Emissiot menee kyl piloilleSehän oli legendaarinen tapa sulattaa männät mopoista, sytkää säätämällä käsikonstein
![]()
Ainut heikkous on äärimmäinen tarkkuus