1. Täysi palvelu heti. Tuotteiden esittely laidasta laitaan
2. Palvelua tarjotaan mutta ei tyrkytetä
3. Palvelua pyydettäessä
4. Ei palvelua. Etsitään sopiva romu ja sitten kassalle
On tullut vuosien varrella MP-liikkeissä törmättyä jos jonkinlaiseen palvelutasoon. Meikäläistä potuttaa suunnattomasti kaikenlainen pakkomyynti ja paskanjauhanta. Toisaalta neuvojakin on tarvittaessa kiva saada pyydettäessä, ei pelkkää nakkikioskituijotusta. Tälläkin foorumilla on aiheesta paljon keskusteltu. Oma ääni kolahti kolmoseen.
Pidän siitä että asiakas huonioidaan mutta ei heti aleta tyrkyttää.![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Kakkoseen meni. On hyvä, että asiakas huomataan, muttei tulla niskapokaks.
Don´t tread on me!
Kyllä osaan sitä palvelua itsekin pyytää jos on tarvis. Sellaset perässäroikkujat "tässä olisi..." tai "mitä saisi olla..." jannut tosiaanjos eivät osaa hiljaa poistua takavasemmalle. Toki sitä voi kysyä, mutta "katselen vasta" tms. luulisi menevän jakeluun - tai kuten viimeaikoina kotiloliikkeissä olen pyörinyt "renkaita vasta potkiskelen"
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Palvelua tarjotaan (mutta ei tyrkytetä väkisin), ei pakosti heti kun astuu ovesta sisään mutta suht äkkiä, jos sanotaan että kattellaan niin sitten kanssa annetaan olla rauhassa. Ja ennenkaikkea ei mennä jatkamaan kahvitaukoa muitten myyjien kanssa silloin kun asiakas harhailee liikkeessä..
Ensin vaik kysäsy et "tarviitko apua".. jos vastaus: En kiitos. Ni sit myyjä vois sanoo et: Nykäse hihast jos tarviit!.
Jotenki tollee se vois must mennä!
Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.
Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!
Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
Kakkosen laitoin. En pidä myyjän ahdistelusta, mutta kyllä myyjän tulisi silti jotenkin huomioida potentiaalinen asiakas.
Paras olisi jos myyjä reagoisi mahdollisiin ostajiin eli tulisi kysymään tarvitsee apua ja jättäisi sitten halutessa myös rauhaan...
Jos asiakas sanoo, että on vain "katselukierroksella", niin myyjän olisi kyllä tajuttava se.![]()
Suzuki GSR600
Yleensä tykkään katsella ja tutkia itsekseni ihan rauhassa kaupan tarjontaa, jos sitten jotain kysyttävää tulee niin menen mieluummin tiskille asiaa tiedustelemaan kuin että niskan takana kurkkisi koko ajan joku myyjä. Ainakin mua alkaa ahdistaa jos en saa rauhassa shoppaillaToki aluksi kauppaan tullessa on mukava tietää tulleensa huomatuksi, esimerkiksi jos myyjä vaikka morjestaa tiskin takaa niin tunnen oloni paljon tervetulleemmaksi. Paskin temppu onkin sitten piiloutua varastohommiin/tupakalle/kahville niin että asiakas saa ravata ympäriinsä myyjää etsimässä jos tarvetta tulee.
---------------------------------------
-Pärrä meni mutta ajokamat jäi...-
-...ja kohta ei ole niitäkään :-) -
---------------------------------------
Raparperi sanoi aika hyvin. Ei lisättävää edelliseen...
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Kohtaan 3 meni.
Asiallista palvelua tarvittaessa. Ouluun Motormaniin vain terveisiä että nainenkin VOI olla asiakas. On sieltä huonoja kokemuksia. Ja täällä kun ei niin kovin montaa noita liikettä ole, taidan siirtyä postimyynnin asiakkaaksi![]()
CBR 600 --> VTR 1000F --> GSX R 1000
"Antaa kaikkien kukkien kukkia, myös kuukusten"
"Rakasta, kärsi ja kaadu"
"Minähän sanoin että mitä minä sanoin"
Samaa mieltä!(hecto @ Helmi. 22 2005,19:26) kirjoitti
Kusi hattuu kihahtaa minulle, niin etten edes tervehdi. Kusinen hattu päässä kuuluisana seison. Lehden kannessa hattuun kusen. Hatun pesen ja lehden luen. Ketään en tervehdi, kun lehtiä luen.
Hyvällä myyjällä on "aktiivi-passiivinen" myyntiote. Hyvä myyjä jättää asiakkaalle vapauden tutkia valikoimaa, jos tämä niin tahtoo, mutta on tarvittaessa tavoitettavissa. Kun aloite tulee tutkailun jälkeen asiakkaan puolelta, vaihtuu myyjän tila aktiivimoodiin, jossa asiakkaan tarpeisiin pyritään vastaamaan tuotevalikoiman ja oman kokemuksena ja tietojen perusteella. Mahdollisesti tyhmiinkin kysymyksiin annetaan asiallinen ja ymmärrettävä vastaus.
Moottoripyöräkauppaa vakavissaan harkitseva haluaa mielellään kokeilla pyörää, joten hyvä myyjä ottaa itse asian puheeksi. Tällaisen myyjän olen tavannut vain kerran. Toki kaikkien myyjien tavoite on sama: saada asiakkaalta mahdollisimman paljon nappulaa pois. Tosin jos myyjä on erityisen palvelualtis, ei ison rahasumman kulutus tunnukaan niin pahalta (sama summa olisi mennyt joka tapauksessa)
Palvelua tarjotaan mutta ei tyrkytetä....
Only a motorcyclist knows why a dog rides with his head out the window!
Happiness is like peeing your pants - everyone can see it but only you can feel it's true warmth.
Just näin, tervehtiminen on ihan tervetullutta mutta ahdistelu on /C:stä(Wasserschwein @ Helmi. 23 2005,19:25) kirjoitti
Mikään ei *niin paljon kun menee liikkeeseen ja pitkään, pitkään aikaan ei kukaan ole kiinnostunut oletko ostamassa vai et. Ei auta kuin kääntyä takaisin ulko-ovelle ja kokeilla onnea naapuriliikkeessä.
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Kakkoseen meni. Kiva kun huomioidaan ja kysytään mitä sydämellä. Mut et saa rauhassa kattellaki.. Ja jos tietää jo mitä hakee niin ammattiapu on vieressä.![]()
KTM 390 adv
Kakkoseen läsähti rasti.
"Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37
"Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
Just näin...(terä1krr @ Heinä. 07 2004,23:36) kirjoitti
Aika kuluu - niin minäkin
Näin sen kuuluisi olla. Turhan usein näkee aivan jotain muuta...(pikkupeka @ Joulu. 20 2004,09:49) kirjoitti
![]()
Mitä jos tämän jättäisi tyhjäksi
Osaan kyllä kysyä, jos apu-va tarviin - mikä on likitte joka kerta![]()
*s'on valuvika jos kypärä puristaa päätä*
palvelu kysyttäessä olisi suotavaa... tosin en katso pahalla jos joku tulee kysymään mitä etsin
somewhere out there