Tuli taas ostettua tarpeellista tavaraa. Ajovalojen pitkät oli palanut H4:sta, kun ajan koko ajan pitkät päällä. Noo siitä sitten uutta hankkimaan läheiseen edulliseen autotarvikeliikkeeseen. Kaupat oli jo tehty yhdestä H4 lampusta a' 3€.
Myyjä sitten kysymään: Miksi vain yksi lamppu kun kohta menee kuitenkin se toinen?
Sanoin sen tulevan moottoripyörään.
AHAAAA, sitten meillä olisi tällainen * MotoVision tärinää kestävä aivan hupputehokas lamppu.
Paljonko?
No 18€
No ei ole paha kun prätkään tulee, tuossa vielä 15€ lisää.
Niin, että ilman tätä mullistavaa MotoVisionin H4:sta ei ole mitään asiaa enää maantielle.
Pakko kyllä todeta: Kirkas se ainakin on.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Mistä kannattaisi kysellä VN 800 Classiciin pleksiä ja sivulaukkuja ja ennen kaikkea mistä ne tulisivat halvimmaksi?
Mielellään näin alkuun Suomen taajuuksilta.
pleksi esim. mosquitobikeristä....itellä se pienempi versio käytössä...
ja sivulaukuissa ei ehkä kannata ostaa niitä halvimpia mahdollisia...kokeiltu on sekin...kestivät yhden kesän....nyt on 250 ekua maksaneet laukut käytössä....
Nämä laukut olen todennut hyviksi. Ovat tilavat, tukevat ja pitävät myös hyvin vettä. Tuo click-systeemi lukkojen kanssa on näppärä. Vakioputkilla putkien puoleinen laukku meinaa paistua - on sen verran kookas ja lähellä putkea, mutta V&H Cruzereilla ja välikappaletta lyhentämällä ongelma poistuu. Heldillä on myös pienempiä laukkuja, jotka sopivat vielä paremmin VN800:een - tosin kuljetuskapasiteetin kustannuksella.
Kawasaki VN800 Classic -99
Pitkät päällä koko ajan???(Väinö800 @ Kesä. 17 2008,21:28) kirjoitti
Eikös se ole jopa lain vastaista??
Intruderclubfinland
Pappa Tunturi
Tunturi Tiger Aqua
Yamaha DT 125 *-87
Yamaha XS 650 *-80
Honda Shadow 600 *-90
Suzuki Intruder 1400 *-91
Paljonkos vn800:ssa nopeusmittari valehtelee?
100km/h alueella joutuu ajamaan mittarin mukaan yli 120km/h jotta pysyy autojen mukana ruuhkassa. Eli näyttäis n.10km/h liian vähän näyttävän.
Mites muilla?
@korhosenpete
Kovaa ajavat satasen rajoituksella ruuhkissa jos on kerran yli 130 todellista..(korhosenpete @ Kesä. 26 2008,17:38) kirjoitti
Mun VN800:ssa mittari taisi näyttää siinä 8 km/h liikaa.
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Jos nopeudenmittaustauluihin on uskominen, niin 108km/h mittarinopeudella todellinen nopeus on 100km/h, eli 8km/h on optimismia mittarissa.
(jannep @ Kesä. 26 2008,21:22) kirjoitti
Oho! Virhe, eli vähän = liikaa.
@korhosenpete
(wäiski @ Kesä. 26 2008,17:49) kirjoitti
No kun ei ole!!!
Pyörä oli nyt korjaamossa säädettävänä ja se auttoi siihen että pyörä rupesi ottaan kierroksia.. Noh, korjaamon kaveri kävi ajaan testit ja ilmoitti että pelaa kuin unelma..
Minä kun menin paikalle ja hyppäsin selkään niin pääsin noin 3km mukavasti ensimmäisen kerran kun pysähdyin siinä tankkaamaan ja jatkoin ajoa niin heti hyppäsi takimmainen pytty taas pelistä pois.
Sain kuitenkin ajettua pyörän todella yskien takaisin huoltopaikan pihaan ja tehtiin seuraavanlainen havainto:
Takimmainen pytty tulvii.. Kun pistää bensahanan kiinni ja antaa käydä sen aikaa että pytty kuivaa niin kas kummaa, takapytty hyppää takaisin peliin ja käy normaalisti. Eli tällä kertaa pyörä toimii täydellisesti niin että ajaa käsi bensahanalla ja antaa 30sekunnin välein sille bensaa ja taas hana kiinni.. Ei todellakaan ihan sellaista ajoa mitä ajattelin
Hyviä ideoita otetaan taas vastaan...
Olettehan huomanneet että Volcanalia 2008 lähestyy?
Kts lisätiedot
Toivottavasti VN keula saat menopelin nopeasti kuntoon niin pääset saapumaan paikalle!
VN keula:
Onko kaasarin kohon neula / koho kunnossa, eikä pääse vuotamaan yli? Jos neula ei ole tiivis tai koho on rikki niin bensaa varmasti tulvii pyttyyn.
silmämääräisesti itse en huomannut mitään vikaa neuloissa tai kohoissa.. eikä myöskään ensimmäisessä huoltopaikassa huomattu mitään.. nyt vein sen toiseen paikkaan huoltoon ja ilmoitin asian niin että ei tarvii soitella jos ei ole pyörä kunnossa.. rupesi itsellä meneen stressin puolelle kun mitään ilmeistä vikaa ei ole löytynyt..
kai se sitten niin menee että ensin rahalla saa ja sitten väinöllä pääsee![]()
Asiahan ei tietystikkään minulle kuulu mutta VN-keula! Katsoppa nettivaraosa -> moottoripyörien varaosat -> ID 616742 Josko tuosta ois mitään apua sun ongelmaan!....
Sattu vaan itellä silmään ku selasin nuita osia....
Ja tietysti toivon että saat pyörän pian ja halvalla kuntoon!
![]()
Wäiski:
kiitän paljon että yritätte auttaa
Tälle Teuvo Rietz myyjälle olen kirjoitellut sähköposteja ja hän ilmoitti ettei tarvitsemiani osia hänellä ole..
muistaakseni on vain uudempien väinöjen osia..
neulaventtiilit ostettu uudet jos ei lopu tulviminen niin seuraavahan on sitten neulaventtiilien kupit..
Ja se on semmonen juttu vaan että nämä keihinin kaasareissa olevat kupit ei ole ilmeisesti vaihdettavat???
Se on sitten kaasareiden vaihto ja nämähän maksaa sitten vähän eri tavalla?? Onko kenelläkään mitään tietoa hinnoista?
tervehdys!
Itse liityin "väinö" kerhoon ostamalla omani noin reilu kk sitten (vn 800 classic -98, 35tkm). pyörä ihan mahtava ajaa ja olen customoinut sitä jonkin verran(leveämpi ohjaustanko, silvertailin-putket ja siirtotapit). Kysyisin kokeneemmilta, että mitä öljyä kannattaa käyttää?
ps. putkien vaihto oli aivan ehdoton
Delvac on hyvä. MX tai 1400. 20 litran pönikällä pärjää pitkään. Normaalit vaihtovälit.(Keppe83 @ Heinä. 18 2008,19:48) kirjoitti
VN800 ei vaadi mitään ihmeitä käytätettävältä öljyltä, joten halvinkin kaupasta saatava moottoriöljy käy ja kukkuu (kaikki täyttävät Kawasakin öljyluokiyusvaatimuksen), kunhan et osta sellaista öljyä, jossa on kitkanvähentäjää.
Siksi siis mikä tahansa edullinen minaraaliölppä on oikein hyvä ja Delvac on tällainen. Muitakin vastaavia löytyy.
Ja öljyt ovat sitten uskonasia, josta jokaisella on oma mielipiteensä. Toisten mielestä moottoripyörään ei sovi mikään muu kuin erityinen moottoripyöräöljy, tätä mieltä ovat erityisesti sitä myyvät tahot..
Taas tällaiselle insinöörille joka lähinnä katsoo laitteiden valmistajien asettamia öljynlaatuvaatimuksia ja ostaa sitten vaatimukset täyttävää öljyä, sopii Delvac oikein hyvin. Mutta insinööreillähän ei ole tunteita.
Itse käyttänyt seuraavia ölppejä omassa vn800 classicis...
Valvoline (en suosittele) venat äänti
Castrolin puolukka mehua (hyvää)
Teboilin suber bikee(Suosittelen) varmaan kun paksumpaa
Tuli työreissuja ajaltua Kajaani-Lappeenranta-Kajaani väliä eri reittejä pari kertaa,täytyy kyllä edelleen todeta että ON SE VÄINÖ HIENO PELI!!!!
VN 800, -04-
No niin, käänsin sitten loppujen lopuksi takkini, aina keskustelua herättävässä, öljymerkki asiassa. Vaihdoin Väinöön Delvacin MX:t. Selvisin ensimmäisestä reissusta ilman mitään ongelmia. Käväisin nimittäin illalla kääntymässä nakkikioskilla, eli n. 1,7km.n lenkki tuli heitettyä tosta noin vaan.
Saas nähdä huomaako jatkossa mitään eroa aikaisempiin huomattavasti arvokkaampiin öljyihin verrattuna.
Mitähän on tuo usein mainittu "normaali" öljynvaihtoväli VN:n suhteen.
Katselin, että omalla kohdallani tuo on 5700 - 9700km. Ei siis mitään rotia siinä suhteessa.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Tietääkö joku paljonko classic-mallin väinön etuiskareihin menee öljyä?
Germaanikielisestä manuaalista koitin etsiä mutta mielestäni ei ollut mainintaa...
Edit: Löysinkin jo tuolta kawan omilta sivuilta. pahoittelen turhaa postausta.
Kawasakin sivulla oli tollanen taulukko.
No, mistäs moinen tempaus???(Väinö800 @ Heinä. 28 2008,17:56) kirjoitti
En enempää ota kantaa. Mutta eikös se ole raskaaseen diesel vekottimiin tark. lisäaineeton öljy????
Mitäpä säästät ajokaudella öljyissä???
P.S Noista keulaöljyistä, vaihdettu liikkeessä ja meni 0.54 L
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
En varmasti säästä mitään sellaista summaa, että merkitsisi yhtään mitään. En vain saa asian ympärillä vellovasta keskustelusta mitään tolkkua, joten päätin itse kokeilla ja selvittää mitä käytännön eroa näillä öljyillä oikeastaan on.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Voivoi loma alkaa loppua.(Väinö800 @ Elo. 01 2008,17:16) kirjoitti
Ölppää Kawan huoltokirja kehottaa vaihtamaan 6 tkm välein, eka 1 tkm. Eli 1000, 6000, 12000, 18000 jne.
Itse sainoin että mikä tahansa 6-10 tkm välillä on hyvä vaihtoväli. Tuppaa noissa 1980 -suvulla suunnitelluissa ja ohjeistetuissa vaikuttamaan tuohon vaihtoväliin se millaisia öljyjä speksausajankohtana on ollut.
Esimerkiksi Honda VTX:ssä Hondan GN4:lla joka lie mineraali, vaihtoväli on 12000. HD RoadKingissä uudella TC96 -moottorilla se on 8000 tkm, vaikka se nyt ilmakoneena on raskaampi kone öljylle jossain Arizonan helteessä tai kuumalla kelillä kaupunkiliikenteessä.
Vesikoneena väinön pitäisi olla sen verran helppo tapaus että 8000 tkm pitäisi olla pomminvarma ja jos oma tyyli sen sallii niin 10 000 tkm. Itse ajelin tuolla HD:lla 10 000 tkm vaihtovälin.
Nostetaas ketjua ylös laittamalla kesäinen video.
Valitettavasti kamera oli liian alas suunnattu. Koitetaan
ensi kesänä uusiksi laaja-lisäkkeen kanssa.
VIDEO
klikkaa kuvan alta "watch in high quality" niin näet parempilaatuisena.
Kuvattu Savitaipaleen Kärnäkoskella.
@korhosenpete
Eipä tämä viestini suoranaisesti liity moottoripyöräilyyn - tai no ensi kesänä näkee, miten paljon liittyykään...
Pullahti maailmaan keskiviikkoaamuna 3950g uutta motoristinalkua. Jatkuvasti juo, kovasti pärryyttää ja aina tilaisuuden tullen hamuaa tissiä - eikös tuo ihan motoristimiehen tunnusmerkit täytä.![]()