Tulikin mieleen näitä luoskellessa , että pitää tilata 30000km huolto![]()
Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
Väinön takajousta nostaisin keskustelun aiheeksi. Olemme nyt ajelleet kaksi päällä melkein kaikki ajomme ja esim. mutkissa joissa on sopivan loivia monttuja tuntuu pyörä lähtevän "heijjaamaan" aika helpoti. Mietin milloin jousta tulisi säätää ja mihin jousen säätäminen oikeasti vaikuttaa. Tuleeko säätämisen jälkeen perästä jäykempi esim. montut tuntuu enemmän persuksissa ja/vai tuleeko pyörästä tukevampi ja näin paremmin ajettava em. kaltaisissa mutkissa.
Säätämiseen kuitenkin tarvitaan vielä jonku erikoityökalu(ko)?
- PER ASPERA AD ASTRA -
Tulee jämäkämpi mutkissa, itsellä juuri säädettiin jäykimpään asentoon. Jos 800:ssa edes about samanlainen mekanismi kuin 1500:ssa, käy erikoistyökalusta vahva ruuvimeisseli, jolla pakkoväännetään alapuolen "jousilautanen" pykälää, paria tiukemmalle. Eli jousi kiristyy kun sitä painetaan kasaan n.1/2 cm per naksaus.
Valitettavasti ainakaan 1500:ssa ei voi säätää esim. paluuvaimennusta, joka hidastaisi ensimmäisen joustoliikkeen paluuliikkettä, ei olisi niin pompottavaa menoa kun jousi on säädetty kireälle...
Viron keikka takana, vaan matkalle lähtiessäni huomasin laukkuraudan olevan poikki. Kesti se, vippaskonsteilla kumminkin. Mulla on Giwin laukut ja paketissa tulleet, kromatut laukkuraudat. Kuljettelin läppäriä mukana, jolloin lukitus oli must.
Ny en kyllä mistään sivustoilta oo löytäny rautoja. Meneeköhän hitsaushommiksi... oisko vinkkiä hyvästä hitsarista? Löysin turkulaisen maahantuojan, hintaa 155.
Lisäilläänpä vielä tähän, kun purin just sen rautahässäkän. Se on läkkipeltiputkesta tehty ja varsin heikon näköinen sellainen. Lattaosa on saatu aikaan hakkaamalla putki litteäksi. Jos teillä on putkitelineet, vilkaiskaapa välillä niitä liitoksia -varsinkin hitsaamalla tehtyjä !![]()
... jotain piti muistaa
Onkos kukaan lähdössä 17.-19.08 Yyteri-Meetingiin poriin?
http://www.konepyoraklubi.fi/Kuvat/meeting.jpg
Itse meen kolmatta kertaa, kivat kekkerit!
Olis kiva nähdä muittenkin pärriä!
Tarjoan viskit ja!
Luultavasti, kyse on parhaimmin järjestetystä kokoonajosta, mutta Väinö on jo lepäämässä ja tonne suunnataan Jammulla...(weke @ Heinä. 28 2007,12:31) kirjoitti
![]()
... jotain piti muistaa
Yritin säätää takajousta, mutta ei riittänyt päättäväisyys, -vielä ekalla kerralla, nimittäin minun päättäväisyys.
Onko siinä jotain lukituksia jotka pitäisi avata ensin? Ei tosin ollut takapyöräkään ilmassa ja moskakin oli tavallinen vasara, eikä meisselikään ollut paras mahdollinen siihen tarkoitukseen. Täytyy laittaa kunnon rähinä päälle seuraavaan yritykseen, vrt. eturattaan irroitus. Eli ensin hommata kunnon välineet ja sitten käydä sen jousen kimppuun uudestaan.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Ei ole mitään lukitusta siinä esisäädössä...
Suosittelen ostamaan sen iskari avaimen, eiköhän jokaisesta mp-liikkestä löydy ei maksa kuin jonkun 10€...
Itse joskus aikoinani hajotin yhden iskarin kun pätkin meisselillä ja vasaralla.
Jaa a...
Taitaa mennä itsellä iskari vaihtoon ensi talvena, esisäätö vitoses ja joskun mutkis jossa kuoppa niin meinaa vaeltaa!
Kellään kokemusta tästä?
http://www.cruisercustomizing.com/detail.....Classic
Eipä mene normaalit iskariavaimet lähellekään vääntöpaikkaa VN:ssä. Olen ottanut oikean puolen poskesta sisuskalut pois. Iskari näkyy hyvin mutta, mutta...
- PER ASPERA AD ASTRA -
On kuulemma fitti homma. Teetin sen heti aluksi ja kaksi asentajaa kirosi tehneensä kaks tuntia duunia sen kanssa. Onneksi olin sopinut korvauksen etukäteen. Ongelma on ilmeisesti just se, ettei pääse oikein käsiks...
Just tulin vissiin Väinön kesän vikalta keikalta: Rattaat ja ketjut lopahti. Loppu kuluminen meni rattaiden osalta 500 km tosi nopeaan, mutta ajoin kyllä ketjuilla liki 40 tkm yhteensä. Nyt Väinö venttaamaan talven remonttiaikaa ja tuoreemmalla baanalle![]()
... jotain piti muistaa
Samalta tuntu sen iskariavaimen kanssa itselläkin et ei se sinne mee... Mutta mutta...
Kun sen oikeessa kulmassa, vähän viistossa ja tosiaan sen oikeanposken kautta sinne saa niin naks naks...
Tunnin kirous ja 10 minuutin homma!
Mitenkäs, meinaatko remmin laittaa vai ketjut?
Remmi oikeesti kiinnostas! Jokuhan sen oli tilannut. Miten se toimitus pelitti ja menikö heittämällä ketjujen/rattaiden tilalle?(weke @ Elo. 08 2007,08:08) kirjoitti
Toinen -tosin snadi, pulma on, että pinnavanteet alkaa kaipaan rihtausta (> 64 tkm). Olisko potentiaalisia tekijäehdokkaita?
... jotain piti muistaa
Itse kanssa suunnittelen / haaveilen remmistä mutta kun just viime talvena laitoin uudet ketjut/rattaat...
On tuo firma ainakin iso ja moni sieltä tilannu ja kuulemma hyvin kaikki toiminut!
http://www.scootworks.com/shop.cgi/p...86557412.28685
Hinta 550 dollarii eli noin 400 ekkuu ja tietty tulli. pk...
Niin no mutta ei tarttis sotkee rasvan kanssa!
Minulla ainakin mp-huolto tsekkas pinnat, mulla klasissa 76tkm!
Älä helv...(weke @ Elo. 08 2007,10:25) kirjoitti
, mä ku luulin, että mä oon ajanu paljon
. Mikä vuosimalli ?
Toi hinta on kyllä niin rasvane, että olkoon. Väinöön tulee kesäsin tuskin 5 tkm, ku se on kakkosmopo, joten ihan kauheesti en enää siihen investoi.
On muuten käsittämätön säätövara. Just kiristin ja sehän on vasta 2+ viivaa. Ketjuilla kyllä ajelis, mutta rattaat alkaa todella oleen finito...
... jotain piti muistaa
Tulen ihan varmasti hankkimaan seuraavaksi hihnasatsin. Muuten pyörän kanssa pääsisi aika vähällä vaivalla, mutta ne ketjut vaatii enemmän huomiota kuin koko muu pyörän puunaminen yhteensä.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Terkut kaikille Väinöläisille, tuli vaihdettua VN800 jammun FJR1300 joten foorumi vaihtuupi. Eiku varovaista menoa kaikille![]()
Jorkki
Väinö krominensa vaatii muutenkin paljon puunaamista, mutta totta, kardaanipyöränkin omistaneena ketjut on työläitä ja kolmien kanssa kun puleeraan...(Väinö800 @ Elo. 08 2007,21:32) kirjoitti
Jos kaikki kilometrit tulis edelleen Väinöön, ni ....![]()
... jotain piti muistaa
Talvella ennättää kromeja kiillotella. Kesällä ajetaan(seku @ Elo. 08 2007,23:02) kirjoitti
![]()
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Beta 350 RR kannonkiertäjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN 2000
-97 classic meikällä...
pari euroopan turneeta ja 4 kertaa norja / ruotti ja nou roblems!
Kestävä on vn 800!
Huomenna heinolaan ja sit viikonpäästä yyteriin kokkareihin.
Sit alkaa mun kausi hiljenemään...
Muutenkin tänäkesänä tulee vajaa 6tkm klasiin kun toukokuussa tuli kolmas muksu...
Ens kesänä muksut anopin riemuks, vaimo ritsalle reissuun!
![]()
Mun on 98 ja Vulcanja kilometrit olisi toki verrannollisia ja ylikin, jon olisin jatkanut Euroopan reissuja Väinöllä, mutta kun on jo piiiitkäään ollu toinen mopo, jota toki olen sitten vaihtanut, ku mustalainen hevosta, ni ne kilometrit on tullu niihin.
Yyteriin tullaan Jammulla ja minä olen jo niin kypsä, että lasten lapsia vois olla kolme, vaan onneks ei, ainakaan vielä...![]()
... jotain piti muistaa
Kävästiinpä yöpymässä Äkäslompolossa Ylläksen Yöpuun Pajula-nimisessä mökissä. Pidennetty viikonloppu ja 2632km *Väinö pelasi kuin ajatus.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Nonniin...
Tulipahan kokeiltua Väinön matkaominaisuuksia, 5vrk reissu Hki--Oulu--Kiruna--Narvik--Kilpisjärvi--Rovaniemi--Savonlinna--Hki, noin siis about suurimmat kaupungit mainitakseni.
Kilsoja kertyi viidessä päivässä 3230, eikä persettä saanut puutumaan millään. Positiivinen maku jäi, etenkin verrattuna edelliseen pyörääni ZZR 1100:n jossa ranteita alkoi jomottaa jo muutaman tunnin jälkeen.
Helppoahan se siis Väinöllä on, mutta kaveri seurasi perässä Buellilla, johon juuri mahtuu luottokortti mukaan. Sissiasennetta siis
Edelleen suu vääntyy virneeseen, kun muistelee mitä soundia pitää uusi putkisto kiivetessä rinteitä ylöspäin suurimmalla vaihteella![]()
Kiitokset LOPU:lle!! Pleksi tuli perille ja tuntui mukavalle myös pyörässä! Ei viima riepottele enää ukkoa... Ja kiitokset myös Wekelle pleksin mainostamisesta!![]()
![]()
VN 800, -04-
Sainpa kiristettyä takajousta, yksi pykälä meni helposti. Hirveän ähellyksen ja takomisen jälkeen oli pakko luovuttaa, toista ei suostunut menemään, ei sitten millään. Päätinkin, että jousi on nyt sitten säädetty juuri sopivaksi kuivan kelin ajoon ja mutkaan kuin mutkaan.
- PER ASPERA AD ASTRA -
... jotain piti muistaa
onko kellään kokemusta siitä remmistä jotenkin tuntuis vaan ketjut luotettavimmilta -vasta viikko kokemusta väinöllä ajosta, mutta hyvin pelittää -97 vn800
Kokemusta ei ole, mutta ketjujen vaihdon tullessa ajankohtaiseksi tilaan jenkeistä tuon belttisarjan. Kestää varmasti paremmin kuin ketjut. Valmistaja on testannut tuotteen ainakin oman kertomansa mukaan aika huolellisesti, eikä kyseessä ole ensimmäinen kehitysversio. Kun vielä kuuntelee HD-miesten kokemuksia, niin olettaa saattaa, että edessä olisi n. 60 tkm huolettomia (rasvattomia) kilometrejä.![]()
Kawasaki VN800 Classic -99
Pitääpä tänne avautua kun kävin tänään VN 800:sta kokeilemassa.
Näin aloittelijaa miellytti erityisesti se, että oli hämmästyttävän ketterä ja näppärä kaupungissakin. Maantiellä tietysti meni eleettömän mukavasti myös.
Suorituskyky tuntui olevan meikäläiselle vähintäänkin riittävä ja ergonomiakin ihan fysiikalleni sopiva. Pitemmän päälle tietysti vaikea sanoa.
Kyseessä oli tämä kappale. Kysytään nyt että mitä raati tuumailee tuon hinnasta?
Vaikka olenkin tehnyt mukamas periaatepäätöksen, etten enää "suoraan talvisäilytykseen" osta
Samalla reissulla tuli testattua naapurikaupassa ollut Hondan 750 Shadow joka oli ihan mukava sekin, mutta vähän kolhomman oloinen ahtaissa tiloissa, ja minäkin huomasin että voimaa on selvästi vähemmän.
Sikäli kuin sillä mitään väliä olisi
No, kaikenlaista muutakin pitäisi vielä testailla, kun en ole lyönyt lukkoon edes sitä että customiko vaiko jotain vallan muuta sittenkin...
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Tuohan on ainakin kuvien ja datan perusteella kuin uusi pyörä. Hintaa on tiputettu n. 20% uuden käteishinnasta noilla varusteilla. Ainoastaan takarengas saattaa mennä pian vaihtoon (ei tuosta kuvasta tosin oikein osaa sanoa). Tinkaa muutama satanen pois, aja 5 vuotta, pidä kunnossa ja myy eteenpäin vain noin 1500e halvemmalla. Halpaa - elämä onkirjoitti
![]()
Kawasaki VN800 Classic -99
Siistihän tuo on ja hädintuskin sisäänajettu. Näyttää olevan laukkua ja muuta tilpehööriä mukana. Itse ruuvaisin tuohon vielä pleksin. Makuja on monia, jos haluaa klassisen jenkkipleksin niin rapakon takaa löytyy iso valikoima. Allwrongilta löytyy myös esim Kapan 610 joka tekee hommat eikä ole ylettömän silmiinpistävä.(Tympeysmies @ Syys. 14 2007,18:42) kirjoitti
VN800 on oikein soiva peli eikä tuo hintakaan ole kohtuuton. Heitä tuohon stage-1 suutinsarja, niin kone muuttuu vielä viisi pykälää mukavammaksi ajaa, kun liian laihat seokset saavat kyytiä. Teho tuskin juuri miksikään muuttuu, mutta ajettavuus on aivan eri.
Sitten jos ajat paljon matkaa niin hanki tuohon penkki Mustangilta tai Corbinilta. Itsellä oli Mustang ja sen kanssa ajaa vaikka Helsingistä Utsjoelle. Kehoja on tietysti erilaisia, mutta itselle ainakin istui oikein hyvin (179 cm). Kun pleksissä on säätö (Esim tuo Kappa 610) niin sen saa tuunattua just sopivaksi.
Sitten maun mukaan, itse heittäisin tuohon seuraavassa ketjujen vaihdossa ainakin 17/40 -ketjupaketin (joka on VN800 Drifterissä). Sitten voi harkita myös 18/40, mutta eturatas pitää tilata jenkeistä. Jos ajaa matkaa, niin tuo hihnapaketti voi olla rahansa arvoinen. Halpa se ei ole, mutta on vaivaton eikä sotke. Itse en ole tosin kokeillut, tämä on siten kuulopuhetta. VN900:ssa oli hihna ja hyvä se oli kun sen vain sai säätöihin. Jos hankit sen hihnan niin pidä hyvää huolta takapyörän linjauksesta ja oikeasta hihnan kireydestä. Hyvin hoidetulla hihnalla ajaa 100 tkm ellei se ala vanhuuttaan rapistua sitä ennen.
Väinö on oikein hyvä allaround pyörä, vakaa, kevyt käyttää, kulkee sen mitä Suomessa saa ajaa ja ylikin. Kawana siinä on mekaanisia ääniä, mutta niistä on turha huolestua.
Jos tuo vaan on ehjä, eikä tuossa nyt varmaan vikoja ole juuri ehtinyt tulla, niin tuo kuljettaa sinua sen 120 tkm tuohon päälle pyränlaakerien vaihdolla, viidellä takarenkaalla ja kolmella etusella sekä tasapainoakselin kumien vaihdolla. (ja tietty normaalit kuluvat osat).
Go for it, itse ainakin tykkäsin.
Jos isompaa harkitset niin minulta saattaa lähteä kiertoon elokuussa 2006 uutena ostamani Honda VTX 1300 jossa nyt 24300 km lasissa. Tosin hinta lienee pallopuistossa 1,5x tuohon mitä katselit. Kilsat on matka-ajosta, peli on vasta matkansa alkuvaiheessa. Siinä on keppiveto ja jakkarat sun muut OK vakkarina. HD RoadKing 2008 vähän kutittelisi, mutta ei oo tässä ehtinyt vielä asiaa tarkemmin selvitellä.
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008