Sorry! En oo huomannu kysymystä. Väinö on vm. 1998 ja vakuutuspaikka on Helsinki. Ton tarjouksen antoi Turva.(jorkki @ Huhti. 04 2006,21:05) kirjoitti
Vakuutuspaikalla on mahtava merkitys (käyttäkää kesämökkiä)
Kun ekoja vertailuja SMOTOssa muinoin tehtiin, kiinnitti erityisesti huomiota se, että toisilla vakuutusyhtiöillä oli 7 riskiluokkaa, toisilla 3. Kiinnostavaa on myös se, että ne oli ihan eri mieltä siitä riskiluokituksesta.
... jotain piti muistaa
Kyllä täytyy myöntää, että Lähivakuutus taitaa jäädä hinnoissa jalkoihin ...tai siis renkaan alle. Täytyypä ihan käydä sekä Turvassa, että Pohjolassa. Muut voikin sitten unohtaa - näyttäis siltä.
Vielä noista numeroista VN jälkeen...
Mielestäni kaikki mahtuu mukaan miitinkiin, niin kuin on todettu. Niitähän numerosarjoja löytyy vielä 900 suurempiakin.
Koskas muuten tupa avataan?
Pakko ottaa fillari käyttöön tiistaina, kun kaima Tikkurilastakin näyttää ajelevan jo täyttä häkääääääää.
Jorkki
VN800 on kyllä kieltämättä jo varsin pomminvarma vekotin, sitä on viilattu ~20 vuotta toimivaksi, joten lastentauteja odottavan aika käynee pitkäksi.(seku @ Huhti. 15 2006,17:36) kirjoitti
Mekaanisia ääniä pata tekee kyllä siinä missä kaikki kawat, mutta se ei suinkaan tarkoita että jokin olisi menossa rikki, vaan päinvastoin. Pahaenteistä on ennemmin se että kilinät ja volinat katoavat, silloin on noutaja lähellä
VN 900 ei edes radikaalisti muuta pataa, veivi, pytyt ja ruisku on uutta, samoin toisioveto, mutta monta osaa on peritty vn800:sta. Tosin niin paljon on uutta, runkoa myöten, että olisi epäreilua puhua vain 2006 -mallista..
VN800 lienee kuitenkin oman evoluutionsa huippua ja oli ainakin oman ajon osalta (33 000 km) pomminvarma laite ja mukava ajaa heti kun sai stage 1 suutinsarjan sisään (Dynojet), sitä ennen v-mäinen jokasuuntaan paukkuva saastekone.. Kun antaa toosalle soppaa kultaisen 80 -luvun tyyliin niin saa kuin uuden koneen mopoon verrattuna siihen missä kuosissa (reed/lisähappi + laihat suuttimet) pärrää myytiin 2000 -luvulla.
Jos kellä on 2000+ VN800 eikä ole vielä vaihtanut DynoJetin, Factoryn tai vastaavan stage 1 -kittiin, niin nyt kauppaan. On kuin pistäisi uuden koneen pyörään kesäksi 2006..
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Sitä varten, ettei jää huomaamatta, lukekaa jannep’in juttu tuoltakin. Vakuutan siinä topic’issa olevani liikuttavan samaa mieltä…
http://teamcustom.org/forum/viewtopic.php?t=712
... jotain piti muistaa
Vihdoinkin sivulaukut paikollaan. Piti jo kerran vaihtaa rautatoimittajaa, edellinen ei vain saanut niitä millään aikaiseksi. Aina oli joku selitys päällä, prkle kun riepoo tuommoiset toimittajat, sanoisi suoraan ettei kiinnosta sun rautas pätkän vertaa, niin ei tulisi turhaa odottelua ja kaunaa kummallekkaan osapuolelle.
Käytiin sitten Jorkin kanssa Bembölen kahvituvalla avaamassa Väinöjen kesäkausi. Kehuttiin kilpaa toistemme pyöriä ja ihmeteltiin väen paljoutta. Yksi Honda-kuski siinä käväs.
Tupa oli mennyt jo klo 18:00 kiinni joten me sitten lähdettiin, lyhyessä mutta sitäkin laadukkaammassa letkassa, heittämään pieni lenkki ja luonnollisesti kahvilla piti vielä käydä.
Katsotaan taas ensi tiistaina saadaanko letka yhtään pidemmäksi.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Tuli tuossa sunnuntaina kierrettyä se bodomin reitti ja huomasin , että hiekkaa oli tiellä yllättävän vähän mutta tie oli routavaurioiden takia todella kuoppainen. Meinas tulla jännäkakka housuun muutamassa kurvissa kun kesken kurvia osui tuollainen veikeä kuoppa eturenkaan alle.![]()
Liv to Raid! Raid to liv!
Ja päivää kaikille tasapuolisesti!
Uusi VN800 omistaja täältä pohjoisesta (eli Oulusta) ilmoittautuu!Oli mielenkiintoista lueskella kaikkea pientä pyörästä varsinkin tämän threadin avulla.
Onko pyörässä muuten mitään helposti rikkoutuvaa/useasti rikkiolevaa kohtaa jota ei huomaa näin "päälle päin". Kun on vielä tuo takuuaika voimassa...
Pyörä on siis VN800, 1998 ja ajettu 33tkm.
VN800 on yleisesti varsin pomminvarman pelin maineessa ja vuoteen 1998 mennessä sitä oli valmistettu jo 13 vuotta, joten lastentaudit ovat jo takana.(portos @ Huhti. 28 2006,13:44) kirjoitti
Sen 33k mitä 2004 VN800 Classicilla ajelin taittui täysin ongelmitta, niin kaatosateessa kuin kuumassa ja normaaleilla huolloilla. Suutinsarja ja Mustangin penkki.
Itse olen kuullut vain kahdesta jutusta.
1. Eupyörän laakereihin saattaa navan sisäpuolelle päästä pinnojen reijistä vettä, eikä ainakaan vanhemmissa pyörissä ollut pölysuojaa sisäpuolella. Tarkista välys/herkkyys.
2. Eturatas kanattaa vetää niin tiukkaan kuin ohje sanoo (ja se on paljon). Jos laiminlyö tämän, niin moottorijarrutuksessa, erityisesti agressiivisesti alas vaihtaen, saattaa mutteri kiertyä auki ja pahimmillaan pilaa akselin. Korjaus vaatii koko koneen räjäyttämisen atomeiksi. Ei varsinaisesti tyyppivika, mutta tällä kertaa siihen on muukin syy kuin epäpätevä huoltomies pulttipyssyn kanssa, että mutteri on #"#"¤%¤ tiukassa. Sen pitää olla...
Tietysti kaikenlaista normaalia ikääntymiseen liittyvää huolta tulee, mutta en tiedä onko varsinaisia isompia tyyppivikoja.
Jos haluat käyttää yhden illan pyöräsi kunnon tarkistamiseen, niin tässä geneerinen käytetyn pyörän ostajan opas (26 sivua) + kuvat:
http://www.clarity.net/adam/buying-bike.html
Ps. Exchaust -osassa kannattaa huomata että pikkuväinössä on vaimentimien välillä tasausputki, joten virtaama voi erota..
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Onnea viisaasta päätöksestä,eli hienon pyörän hankinnasta.(portos @ Huhti. 28 2006,13:44) kirjoitti
turvallisia kilometrejä toivotteleepi, vn800.
Hienoa kuulla, että pyörä saattaa olla varma peli... Uskoisin, että se on ihan OK pidetty. Liikkeen mukaan kaikki huollot on teetetty merkkiliikkeessä...(jannep @ Huhti. 28 2006,21:34) kirjoitti
Pakoputkissa ei enää liene mitään tasausta, kun tuohon on vaihdettu ilmeisesti Laserin valmistama putkisarja aiemman omistajan toimesta, mikä on hyvä asia...
Pitää nuo pari kohtaa mitkä mainitsit, niin tarkistaa. Ei tuo etupyörä mitenkään väljältä ajossa kyllä tunnu ja moottorijarrutuskin onnistuu ihan sievästi... Tosin tykkään enemmän painaa vaan kytkimen pohjaan!
Kokonaisuutena, nyt 4 päivää ja 500 kilsaa ajaneena sanoisin, että hyvin miellyttävän oloinen pyörä on. Helppo hallita ja vaihdelaatikko toimii kuin ajatus. Muuta en itse osaa oikein edes katsella... Tehojakin tuntuu ainakin vielä olevan ihan tarpeeksi.
Tosin se etupleksi pitää hommata jossain välissä. 120 nopeudessa tuntuu, että kypärä lähtee päästä irti kun tuuli repii niin kovasti...
Onko vihjeitä mistä saisi sopuhintaisia, siistin näköisiä pleksejä?
Ja kiitoksia linkistä - tuli iltalukemista![]()
Nyt on hankittava peileihin semmoiset pienet lisäpeilit. "Kuollutkulma" on tosi pitkä ja iso, melkein rekka mahtuu siihen.
Kaistan vaihto perustuu enemmän arpapeliin kuin turvalliseen tietoon. Pään kääntäminen umpikypärällä jeesaa vain vähän. Kuitenkin edessäkin saattaa tapahtua ihan mitä vaan samalla kun yrittää kuikuilla takaviistoon.
Luin jostain, että esim. Biltemasta saa muutamalla eurolla näitä lisäpeilejä. Kokeilen ainakin miltä ne tuntuvat. Aika halpa hinta turvallisuuden paranemisesta, vai mitä?
- PER ASPERA AD ASTRA -
Ite hommasin plexin allrightista. Sellainen tarvike plexi ja ihan kivasti on toiminut. Pidemmillä matkoilla ihan must. Tuli käytyä tuossa uudessa allrightin putiikissa kehä 3 kupeessa. Olisin ostanut kypärän mutta kukaan ei ehtinyt sitä hakea vastastosta joten en ostanut...kirjoitti
mennään sitte vanhalla perkule.
Liv to Raid! Raid to liv!
Kävin Motonetistä hakemassa kaksi 50mm:n laajakulmapeiliä a' 3,90€ (sis alv). Perskules ne orkkispeilit kelpaa enää noiden pikkupeilien telineeksi, ei muuhun. Eikä ole enää kuollutta kulmaa olenkaan, melkein niistä näkee jos vilkku unohtuu päälle. Nopeasti tottuu katsomaan pelkästään niistä.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Nyt nuo tietäväiset alkoi puhumaan, jotta on se vaan niin tyhmää maksaa liikaa, nimittäin öljyistä. Parempi/edullisempi/sopivampi olisi Delvac'in aluperin dieselmoottorikäyttöön suunniteltu öljy. Sillä kun on ns. märkäkytkin luokittelukin. Tuommoinen märkäkytkin se kai Väinössäkin on, siellähän se kytkin öljyissä lilluu, korjatkaa jos olen väärässä.
Mitäpä öljyä lurautatte Väinöihinne, ja miten homma pelittää ko. tökötillä?
Onko joku ihan ehdottomasti toimimaton öljylaatu?
- PER ASPERA AD ASTRA -
Mulla on ollut Hiacessa mokomat pikkupeilit ja ne ovat todellakin hyvät. Eipä tullut ajatelleeksi kokeilla mopoon. Samoja saa mm. Biltemasta, eikä hinta hirvitä. Pitää vain hoksata laittaa oikeaan kulmaan....
Jorkki
Täällä Porvoon suunnalla majailee kans yks toimintakuntoinen pikkuväinö VN750 -93. Mukana cruisingeis jos semmoisia ilmaantuu![]()
täällä on yks väinö espoostatoi oli tosi hyvä vinkki toi pikkupeili juttu....eikun ostoksille
![]()
pekka-VN800
Kaikki tilailee jenkeistä suoraan kamaa, minä kanssa!
Jalkatapit matkustajalle pätkäsin tilata tuolta:
http://www.waynesvillecycle.com/footpeg_extensions.htm
Muutamassa sekunnissa tuli sähköpostilaatikkoon kuittaus missä kerrottiin tappien maksavan 109,99$ ja postitusmaksujen olevan13,95$.
Ans kattoo nyt mitä muuta kuluja tulee lisäksi ja koska tapit mahdollisesti ilmaantuvat.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Vaihdoin öljyt väinööni. Olen jo aiemmin kiinnittänyt asiaan *huomiota, nimittäin aivan kuin pohjasta puuttuisi yksi pultti. Siinä pakoputkien puolella, etummaisen putken mutkan kodalla, oikeassa reunassa on ainakin 15cm syvä reikä. Olen tuudittautunut siihen uskoon, että lohkon yläpuolella menee joku putki samalla kohtaa ja tuo "kolo" liityy tähän putkeen jotenkin. Onko kellään oikeaa fakta tietoa tästä asiasta?
- PER ASPERA AD ASTRA -
Jees...
Pari kysymystä taas
Eli tuolta alrightin nettisivuilta en kyllä mitään löytänyt... tosi vaikea selata... Pleksit oli ainakin hukassa (koitin eri hakusanoja). Suoraa linkkiä? Tai onko kellään myydä käytettynä?
Sitten toisekseen - kuuluuko asiaan, että etuketjurattaan suunnasta kuuluu semmoinen hieman rallattava ääni kun pyörä liikkuu. Ääni on kuulunut aina, mutta tuntuu nyt voimistuvan. Kuuluu parhaiten kun rullailee tyhjäkäynnillä, mutta on kuultavissa myös maantienopeuksissa kun siirtää jalkansa niin, että ääni heijastuu siitä.
Eli mikä kyseessä tuossa? Joku rikki? Olen kyllä koittanut Castrolin ketjuvahaa ketjuihin laittaa.
Entäs onko vihjeitä siihen, miksi ryyppy ei enää pysy päällä. Ryypyn tappi pysyi alussa vedettynä ulos, mutta nyt se yhtäkkiä ei enää pysynytkään auki vaan menee heti kiinni kun päästää irti. Onneksi nyt tuli tämä "lämpöaalto", joten asia ei ole kovin paha, mutta ei tätä ikuisesti jatku...
Tämmöisin kysymyksin tällä kertaa
(kun se myyjä ei tunnu haluavan sitä manuaalia hommata, niin pitää kysellä täältä) - ei tuohon pyörään olis jossain päin nettiä huoltomanuskaa?
Joitain eri Väinöjen manuaaleja löytyy pdf-muodossa. Tuolta voi tiedustella: napponen@suomi24.fi
![]()
Mulla oli VN800:ssa Givin 600 joka on suunnileen sama kuin Allrightin Kappa Airstar 600. Ei ole pappamopokokoluokkaa, mutta syö viimat pois aika hyvin.(portos @ Kesä. 12 2006,13:47) kirjoitti
Allrightin luettelo
VN900:n sovitin Kappa Airstar 610:n ja tuntuu toimivan ihan hyvin. Koska 900:n stonga menee kauemmas taakse, pitää kiinnikeetkin vetää taaemmas. Minulle sopiva kohta löytyi stongassa olevien johtokiinnikeiden kohdalta. Tuolta se nyt näyttää:
Pieni ketjun ratina jos se siltä kuulostaa on kyllä ihan normaalin rajoissa, onvatko ketjut kuinka kuluneen oloiset?
Nyt menee ulkomuistista, mutta voikos sitä ryyppinupin alla olevaa rengasta kiertää, jos voi niin tiukkeneeko ryypyn liike.
Edit:
Tässä vielä kuva VN800:sta Givi 600:lla (aka Kappa 600):
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Aikoinaan omassa väinössäni ainakin "Ryypyn" nuppi saatiin lukittumaan uudestaan jos päässyt löystymään, pyörittämällä noin sentin halkaisijaltaan olevaa pyörylää,siitä mistä ryypyn varsi menee sisään(myötäpäivään muistaakseni).(portos @ Kesä. 12 2006,13:47) kirjoitti
Epäselvästi sanottu,mutta simppeli homma kiristää.
Toivottavasti auttaa.
Homma toimii juuri niinkuin edellä on kerrottu. Helppo kiristää, ihan sormin vaan.
- PER ASPERA AD ASTRA -
..tana, ..kele, ..ttu, että ihminen voi olla tyhmä! Väinö on kolme vuotta etupäässä seissy, ku ajossa on ollu aina toinen mopo. Yli 60 tkm on lasissa. Etujarru oli talviseisonnassa hörpänny ilmaa ja ku tiesin, että venat oli säätämättä, ni tilaamaan aikaa JV-Motosportilta, eikä menny ku kuukausi, ni jo löyty. Jätkät on verraten asiallisia, ja ku mä olin havaintoni selittäny, hoitoon.
Imuvenat melkein kantoi! Onneksi vaan melkein. Ku Väinöön tulee kilometrejä, se säätöpuoli ei oo turhaan siellä huolto-ohjelmassa.
Koska huoltolafka oli ensikokemus ja kehut kauheita, pelkäsin laskua isosta säätöhuollosta ja todella perin turhaan. Oli ihan asiallinen ja mitään, mitä ei ollut tarvinnut vaihtaa, ei ollu myöskään veloitettu. Ny saa Väinö olla taas vakuutuksessa. Sillä ajellessa säilyy toi korttikin paremmin![]()
... jotain piti muistaa
Taas katkesi mittarinvaijeri, jo toisen kerran. Nyt hyytyi 35543km:n kohdalla. Suurin piirtein samasta paikasta, eli n. 10cm ylhäältä päin. Tekee ilmeisesti liian jyrkän mutkan siinä kohtaa. En enää laittanut menemään siitä runkoon hitsatun "koukun" läpi, vaan laitoin kulkemaan sen alapuolelta. Nyt on loivempi mutka, tiedä sitten kuinka kestää.
Maksoi Köpiksessä DKK438. Selviää sitten aikanaan Visalaskusta sentilleen paljonko on €uroissa.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Ja on muuten tosi hyvä keksintö!(Väinö800 @ Touko. 02 2006,21:32) kirjoitti
Hommasin omaankin pyörään ja hinta biltemassa oli alle 2 e/kpl.
Selvennykseksi vielä että noi laajakulma lisäpeilit siis tulee huomaamattomasti sen tavallisen peilin sisäpinnalle tarralla kiinni.
Onkos nämä teille tutut sivut?
http://www.netsonic.fi/~cerveza/kawazinet/
Tarkoitan vain, et kun näyttää olevan paljon noita tekniikkakysymyksiä, nii...
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Nyt on 14tkm:n jälkeen Metzelerin takakumi alkanut kulumaan epätasaisesti. Paineistahan se on kiinni, kun vain tietäisi liikaa vai liian vähän. Olen pitänyt tähän asti 2.7 - 2.8.(seku @ Elo. 29 2005,20:57) kirjoitti
- PER ASPERA AD ASTRA -
Ei auta enää, jos on päässyt pykimään. Ite pidän 2,9-3. Ajolämmin rengas on yli 3.
... jotain piti muistaa