Kiitokset
Lähinnä ulkonäön ja tän palstan keskustelujen pohjalta tuo tuli ostettua. Näillä keleillä ku ei vielä paljon koeajoja tehä. Mut keväämmällä sitte sitäki enemmän. Keskiviikkona käytiin velipojan kans kattomassa sille pyörää, mut minäpä ostinki sitte perjantaina ensin itelle. Rakkautta ensi silmäyksellä. Osti se velimieskin sitte seuraavana päivänä, tosin fighterin.
Minkä ikänen muuten pitää olla, et voi customilla ajella? *Meikäläistä on tutut väittäny liian nuoreks vielä tuommosella päristelemään. 28 tulee tänä vuonna lasiin.
meillä on sit jussu sama vm.-79!
tuskinpa se iästä on kiinni....kait se asenne ratkasee...ite vaan tykkään rauhallisemmasta,tyylikkäästä menosta...ei käyny ees muut pyörämallit mielessä,customi piti saada!
Onnea vaan uudelle pyörälle Jussu!
Ei pyörätyypin valinta ole iästä kiinni, vaan asenteesta. Ensimmäisen "ison" pyörän ostin 24-vuotiaana ja sekin pyörä oli nipponinäkemys customista. Pääsin huomattavasti vähemmillä sakoilla kuin kyykkyilevät kaverit ja vähintään yhtä hauskaa oli ja on yhä.![]()
Kawasaki VN800 Classic -99
Hienon väinön löysit Jussu, Onneksi olkoon, et varmaan tule pettymään pyörääsi.
Mitä olen seurannut customistien ajattelumaailmaa, niin custompyöräilyyn ei todellakaan ole mitään tiettyä ikää, eikä sukupuolta.
Ajatuksen ja tunteen voi kiteyttää jotenkin näin:
"tärkeintä on matkalla oleminen, ei nopea perille pääsy"
Siinäpä se, porukassa tunne vielä vahvistuu.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Tai vaikka niin, koska ne customit nyt vaan näyttävät paremmalta kuin kyykyt.(Väinö800 @ Maalis. 13 2007,19:16) kirjoitti
![]()
ZX-6R 2007 ex
ZX-10R 2007 ex
Husqvarna wr 250 2001
onnea Jussu, uudenjohdosta...
otetaankun nähdään.
-Hakki-
jos ajaminen olisi mukavaa tai edes järkevää, eihän se olis enää kivaa.
Kiitos kiitos kaikille
Täällä Lappeenrannassa on tiet jo sulat, muutama motoristi jo näkynykin tänään. Joskohan sitä kohta.. Oishan se kiva kokeilla omaakin pyörää, nimittäin koskaan en oo customilla ajanu![]()
Täällä Kuopiossakin ovat asfaltit paljaana, mutta tuota hiekanpirua ja rapakkoa on niin paljon, että hieman arveluttaa lähteä kurvailemaan. Polte on tosin jo melkoinen.![]()
Kawasaki VN800 Classic -99
Hahaa!
Mopoilukausi avattu!
30 kilsan lenkin kävin heittämässä, vielä ei ainakaan kaduta Väinön osto. Hienosti pelitti ja kulki
Nyt joutuu sitten kierroslukumittarin takia hankkimaan uudet raiserit. 5 - 7,5cm korkeat ja tuumaiselle tangolle. Onko kellään tarjolla?
- PER ASPERA AD ASTRA -
Enpähän saanut pyörää vielä iskusäätöihin. Kaasarin kalvo on vaihtokunnossa, joten säätäminen ei onnistu ennen sen vaihtoa uuteen. Kalvo ja luisti -paketti matkaa Jenkkilästä pari viikkoa ja sen jälkeen laitetaan pyörä dynoon. Onneksi peli on kuitenkin ajokunnossa, jos vaikka...
Kawasaki VN800 Classic -99
Noviisi vulcanisti ilmoittautuu. Ostin juuri vm. 2001 kasisatasen ja koskapa keli on mitä mainioin, taidan käväistä ajelulla. Ah auvoa!
Korvasta vasta makian mönjän saa!
Samalla viivalla ollaan, sillä erotuksella, et ostin vastaavan -01-mallin jo viikko sitte.![]()
Kävin ostamassa raiderit ja asentelin Cobran kiinni ja kytkin johdot. Eikun pannu tulille katsomaan neulan nousua.
Ei niin mitään, -ei sitten yhtään mitään. Se perkeleen neula ei värähdäkkän, makaa vain tapissaan. Taustavalo kyllä syttyy mittariin mutta se ei nyt ole ihan sitä mitä haettiin.
No katsotaan miten CruiserCustomizing.com'issa toimii takuuasiat, voipi tulla aikamoisia yllätyksiä.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Minkä hintasia on astinlaudat Väinöön ja mistä niitä saa? Käyttökokemuksia varmaan löytyy.
Kuulin muuten hauskan jutun, mitä pitää tehä ensimmäiseks ku nousee Customin selästä pois: Putsata hyttyset buutsien pohjasta, ettei liukastu.
No nyt on mopo iskukunnossa. Kaasarin kalvon pieni ongelma korjautuikin hetipitiliimalla ja peli temmeltää kuin unelma
Dynokäppyrät ennen ja jälkeen löytyvät kuvina Käyttäjien omista albumeista Crazy Frogin alta.
Aika asiallista mielestäni - puoli kiloa vääntöä lisää kautta rekisterin ja huipputehoa yli 5 hv enemmän
Ja ne äänet ovat sellaiset, että ei tuolla ainakaan yöaikaan ilkeä ajella - laitan näytteet kun ehdin äänittää.![]()
Kawasaki VN800 Classic -99
SE PELITTÄÄ SITTENKIN **
Nimittäin Cobran kierroslukumittari. En saanut mukana tulleista kuvista mitään tolkkua, joten piti istua oikein alas ja fundeerata ihan munaskuita myöten.
Katsotaanpa miten paljon täällä asiasta halutaan tietää.
Eli miten kytketään kierroslukumittarin neljä eriväristä johtoa:
- Punainen
- Sininen
- Musta
- Vihreä
Punainen ja Sininen ovat kytketty jo valmiiksi yhteen ja samaan liitteimeen joka on sitten tarkoitus laittaa ryöstäjällä johonkin johtoon kiinni.
- PER ASPERA AD ASTRA -
on.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Enemmän zeniläiseen vastaukseen ei liene...(kawabata @ Maalis. 20 2007,23:51) kirjoitti
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Pitääpäs laittaa tänne suoraankin linkki kun oli niiiiin hyvät räjäytys kuvat mm vn-800
http://www.rivayamaha.com/parts_finder.shtml
Tarkempaa linkkiä just vn-800seen en saanut mut sieltä löytyy kun hiiren korvaa kutittelee...
Olis tarve satulalaukuille. Onko kellään ylimääräisiä tai mistä edullisin uutena hankkia. Tiedoista kiitollisena![]()
Outoa, että kaikki älykkäät ihmiset ovat samaa mieltä kanssani.
Tuli sitten hankittua VN800 classic, eka kustomi. Ensimmäiset parisataa kilsaa takana.
Tuntemuksia:
AIKA ROKKAAVA PELI!!!
Yksi kysymys tuli mieleeni. Kun pintakaasulla ajelee pienillä kierroksilla, ja kun vääntää hieman lisää kahvasta niin pyörä nykäisee ihmeellisesti. ilmanputsarista tuntuu outo kopsahdus, ihan kuin polttaisi kaasuttimeen päin!? Onko tälläinen käyttäytyminen tuttua näissä peleissä ja kuinka haitallista se on koneelle? Pyörällä on ajettu 4000 km. Ilmanputsarin koppaa en vielä illan pimeydessä viittinyt avata, joten ihan tarkkaa tietoa takapotkusta ei ole.
Niin ja sitten vielä tuli mieleen, että mikä on ketjujen rasvausväli tolla Castrolin ketjurasvalla?
Enpä paljon näiden tekniikasta ymmärrä, mutta erityisesti saastemääräysten takia taitaa vakiosuuttimilla olla tämä VN:kin aika tukossa. Omassani Dynojetin jälkeen juuri tuo alakierroksilta kahvaa käännnettäessä kakominen hävisi. Osaltaan asiaan vaikutti varmasti myös putkien vaihto.
Voi olla toki kyse myös teknisestä onkelmasta - tuskin kovin vakavaa, jos muuten hyvin pelittää.
Kawasaki VN800 Classic -99
Sama vika rahikaisella. Tekniikka on pahasti hakusessa mutta Laserputkien-, hyperchargerin- ja dynojetin vaihdon/ asennuksen jälkeen ei pahemmin ole enää köhinyt. Mitä nyt kylmänä vähän aivastelee. Muuten toimii niinkuin moottoripyörän pitääkin.
- PER ASPERA AD ASTRA -
En tiedä onko sama vika, mutta minulla pintakaasulla ajaessa nyki hieman ja silloin tällöin lähdön yhteydessä (varsinkin kylmänä) potki takaisin. Minulla auttoi neulan nosto. Pari prikkaa laitoin väliin. Eipä ole sen jälkeen ollut ongelmia.
- Voi tätä elämisen sietämätöntä keveyttä
Kiitoksia vastauksista.
Tarkistin vielä Korpiaholta, mistä pyörän ostin niin sanos just samaa että neulan nostamisella varmaan korjautuu.
Paljonko Puro toi nostaminen on muuten vaikuttanut bensankulutukseen?
Niin ja paljonko tollasen Dynojet satsit vaihto ja säädätys noin suunnilleen maksaa, ja onko tällä vaikutusta kulutukseen?
En enää muista, paljonko se 1999 makso. Hintansa väärtti -siis todella ja jokusen vuoden säädöt oli kohdallaan. Kulutus on pysyny välillä 5,2-5,6 ja taulussa 60 tkm +.(pinion @ Huhti. 06 2007,08:58) kirjoitti
Mulla on Väinö kakkospyöränä ja säästelee alkukaudesta mukavasti korttia, ennenku päräytän toisella kohti välimerta.
On omituisen huoleton peli, toi Väinö, mutta pojat: muistakaa pitää huolta venttiilien säädöistä! Ei niin, että niitä tarttis kovin tiheeseen säädättää, mutta jos hivenenkin on käynnistysvaikeuksia, ensimmäinen syy saattaa löytyä sieltä, kun taulussa on 24+. Muutenhan pyörä lähtee aina, kun palmun alta
... jotain piti muistaa
Dynojetin Stage1 -setillähän ei ole Kawan VN800:n tapauksessa hintaa kuin n. 80e. Halvimmassa paikassa taisi olla 69e. Asennus tietysti sitten siihen päälle, jos ei itse laita.
Kawasaki VN800 Classic -99
Minkäs lainen operaatio on venojen säätö kyseisessä 8 satkus?
Vai kannattasko suoraan viedä huollon pojille?