terve!
tarttis vähän apuva.tässä kun oon tehny pyörään vähän huoltoo,niin nyt se ei enää starttaa...? starttirele vaan naksuttaa tiheään tahtiin...ja tööttikin on lakannu toimimasta...akku on kyllä ok ja ladattu...onko muut törmänny vastaavaan???
hyvät toverit
olen pahoillani
olin liian hätäinen tässä käynnistysongelmassa
yön yli nukuttuani ja uusin voimin taas talliin mentyäni niin
akkuhan se kuitenkin oli syypää....
Alkuperäinen otsikko "VN800 onko harvinainen...", no ainakin ensi keväänä nähdään yksi lisää.
Viikko sitten rantautui Belgiasta yksi sellainen ja eksyi minun talliin.
Missä se kevät viipyy??
Tervetuloa joukkoon Mika66!
Tuolla Custom Unionin puolella oli juttua Vulcan -kerhon perustamisesta Suomeen. Onko homma edennyt? Kiinnostaapi nimittäin tulla mukaan, jos toimintaa on ja susirajan vääräleukoja hyväksytään hiekkalaatikolle.
Kawasaki VN800 Classic -99
Tervetuloa Mika66 joukkoon harvaan. Pyörä valintasi on ainakin hyvä, ei tarvitse jatkossa katua. Nähdään Salon torilla ensi kesänä. Käymme möksällä Kiikalassa aika usein pyörällä ja siitä sitten päiväretkiä ympäristöön. Esim. "saaristoreitti" on aivan upea lenkki tai Taalintehtaan reissu.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Moikka Mika66! Ostitko pyörän Mimotolta? Ajattelin vaan kun se tuo sieltä Belgiasta kaikenlaisia pyöriä. Mikä vuosimalli ja paljonko ajettu?
Lähtökohtaisesti Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi inhoavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan.
http://www.sevenhappystars.fi, http://www.juhannustahti.fi
Heips !
Juu tuolta Mimotolta se tuli hankittua. Palvelu yms pelasi pirun hienosti ja mopotin oli kyllä mitä luvattiin. Kiitokset Mimotolle.
VN800 on vm 1999 ja mittarissa hiukan yli 18tkm.
Menopeli tuli ostettua vaimolle, kun itsellä on iso väinö talissa. Näkyillään kesällä.
Mika
Mimotolta...tuli iso Väinö minunkin talliini...
Upea on ;))
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Toi Mimoto taitaa olla suosittu paja pyörän hankkijoille. Itsekin viime kesänä vierailin ahkerasti sen nettisivuilla ja muutaman tarjouksen kaverilta pyysin, mutta ei vaan natsannu tai oikeastaan en edes tiennyt mitä olisin halunnut. Käyn vieläkin kurkkimassa mitä on tarjolla. Tarkoitus olisi nyt laittaa tuo hankkimani pyörä mieleiseksi ja jos vaikka sitten vaihtais, isompaan Wäinöön. Tänään MP-messuille jos olisi vaikka hyviä tarviketarjouksia. Näkyillään, ainakin näillä sivustoilla ja jos vaikka ens ajokautaena livenä jossain.![]()
Lähtökohtaisesti Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi inhoavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan.
http://www.sevenhappystars.fi, http://www.juhannustahti.fi
Tuli tuossa käytyä Scootworks sivuilla ja silmiin osui beltti-muutossarja VN 800:een. Näytti pätevältä, eikä tuo taalahintakaan ihan mahdoton ole (alle 600$). Onkohan kukaan täällä Suomessa asentanut tuota pyöräänsä? Loppuisi kertaheitolla tuo ketjujen ja rasvaroiskeiden kanssa vehtaaminen.
Kawasaki VN800 Classic -99
Vaihdoin ketjut ja rattaat toissa syksynä, sen jälkeen ajettu n. 20tkm. Seuraava setti tulee varmasti olemaan tuo remmi. En viimeksi huomannut/löytänyt ajoissa tätä vaihtoehtoa.
- PER ASPERA AD ASTRA -
hei!
toi hihna homma vois olla kyllä aika hyvä!!!
kiitti linkistä frogi
tarttis varmaan tilata...olivat vaan näköjään loppu...![]()
Emäntä on valitellut pari kesää jalkojen puutumista etenkin pitemillä reissuilla. Takajalkatapeilla kun ei hirveästi jalkojen asentoa vaihdella, varsinkin jos sivulaukut on messissä. No nyt on helpotusta tulossa, tilasin Cobran astinlaudat taakse. Pitäisi tulla jaloille asetteluvaraa.
No samalla tuli tilattua (samoilla rahdeilla nääs) myös kuskille astinlaudat ja aivan välttämätön, pakollinen ja "mitenolentullutkaantoimeenilmantätä" kierroslukumittari. Väinön 4 ja 5 *vaihteet ovat niin lähellä toisiaan , että en osaa korvakuulolta sanoa aivan varmasti kumpi vaihde on päällä. Tulee aika monta kertaa 5:lla ajaessa kokeiltua josko löytyisi vielä isompaa vaihdetta. Uskoisin tacometrin ja pienen totuttelun avulla onnistuvani "mittarilennossa".
- PER ASPERA AD ASTRA -
Jepp, se "mikä vaihde onkaan käytössä" on osoittautunut aika hankalaksi. Melkein aina tulee tehtyä ylimääräinen vaihto. Ihan vain varmuuden vuoksi jotta voi todeta ettei siellä lisää löytynytkäänNiistä astinlaudoista, kait näitä suomessakin myydään?
Olet sitä mitä syöt?
Millainen on tuo kiekkamittari, jonka Väinö800 tilasit? Monissa, mitä olen katsellut, on asteikko vähän reilu VN:lle (Usein 0-11000).
Kawasaki VN800 Classic -99
Tilasin Tuollaisen. Katsotaan sitten heilahtaako mihinkään, vai löytääkö paikkansa nurkasta orkkisputkien ja orkkisilmanputsarin seurasta.(Crazy Frog @ Helmi. 12 2007,18:35) kirjoitti
Löytyyhän niitä (astinlautoja) suomestakin mutta ei se olekkaan tän jutun juju. Olisi aivan liian helppoa ja kuitenkin piiiitkä talvi menossa.
Eikä tähän aikaan vuodesta oikein oikeasti löydykkään varastosta muuta kuin moottorikelkan osaa.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Näppärän näköinen mittari
En tarkoittanut etteikö voisi tilata astinlaudat ulkomailta, vaan kuka tällaisia suomessa myy?
Toinen asia. Onko esim. Classicilla ja Vulcanilla muuta eroa kun ulkonäkö?
Olet sitä mitä syöt?
Näppärän näköinen kiekkakello, mutta onhan tuolla ihan hintaakin. Pistähän viestiä, kun saat mittarin kiinni ja koneen tulille, niin tiedetään onko taaloille vastinetta.
Juuri varasin pyörälleni ajan IP-dynotestistä Siilinjärveltä maaliskuulle. Silloin katsotaan säädöt kohdilleen oikein ammattilaisen taidolla. Jännä nähdä, mitä eroa on orggisputkilla ja -kaasareilla (ennen) ja V&H Cruzers / Dynojet Stage1:lla (jälkeen).
Sittenpä ei muuta kuin odottelemaan, että nuo vähät lumet sulaisivat.![]()
Kawasaki VN800 Classic -99
Aivan järjetön hintahan se tuosta kilkukkesta on. Olen jo kuitekin sisäistänyt oikein hyvin tämänkin puolen mp-harrastuksesta.(Crazy Frog @ Helmi. 13 2007,17:24) kirjoitti
- PER ASPERA AD ASTRA -
Tilasinpas sitten tuollaisen hihna systeemin Scootworksilta. Saa nähdä, saako sen omin voimin asennettua (minä tai ukko) vai pitääkö viedä pajalle... Onneksi 18 000 huolto on käsillä pian kauden alettua, että viimeistään siellä sitten kiinni. Jos nyt toimitus tapahtuu siihen mennessä kun kausi alkaa.
Kawasaki EN500 -04 --> Suzuki GSF 650 S bandit -07
"Motoristilla on aina kaveri...
ja se kaveri on toinen motoristi"
Paketti tuli ajallaan ja astinlaudat on asennettu ja paikoillaan. Asennus oli aika helppo juttu. Tosin kaatumaraudat eivät enää sopineet lautojen kanssa samaan installatioon, joten luovuin raudoista.
Kiekkamittari sitten tarjoaakin todellisen haasteen. Mittari on tarkoitettu asennettavaksi ohjaustangon pidikkeeseen KAHDELLA pultilla. Vanhan Väinöni stongapidike on kuitenkin kiinnitetty semmoisella yksipuolesella kiinnikkeellä. Hyvä, hyvä, haasteita täytyy ollakin, olisi muuten aivan liian helppoa. Eli kiekkamittarin ja stongan suhteen vääntö jatkuu edelleen.
Cajza miten ketjujen loppuminen ilmeni, koska pyörälläsi/ketjuillasi on ajettu vain 18000km?
Itselläni kulku alkoi olla semmoista "näykkimistä" kun osa ketjulenkeistä oli jumissa.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Jäivätkö kaatumaraudat VN800:een vaille käyttöä? Olen juuri miettinyt, hankkisinko iltselleni sellaiset. Saattaisin olla kiinnostunut, mikäli olisit luopumassa.
Pistä infoa kaatumarautojen mallista ja millaisen rahallisen korvauksen niistä haluaisit, jos olet luopumassa kyseisistä putkenpätkistä.
Kawasaki VN800 Classic -99
Eipä pyörässä ketjut vielä lopussa ole, mutta kun ärsyttää se jatkuva rasvailu (kun ei sitä keskitukea ole), niin päätin että vaihdan/vaihdatan tuohon hihnaan. Eikä edellinen omistaja niitä ketjuja huoltanutkaan ole kovin, joten suht pian olisi vaihto ollut varmaankin edessä.
Kawasaki EN500 -04 --> Suzuki GSF 650 S bandit -07
"Motoristilla on aina kaveri...
ja se kaveri on toinen motoristi"
Hey, "Crazy frog", kerro minkälainen plexi sinulla on pyörässäsi.
Minulla Giwin plexi, mutta se lens pois kun ilmavirrat ohjautui suoraan päin näköä. Siinä ei siis ollut säätömahdollisuuksia!![]()
Olet sitä mitä syöt?
Givin pleksi tuo on minullakin. Säätömahdollisuudet ovat kieltämättä suht rajalliset, mutta johtuuko pienestä koostani (175cm), että pleksi toimii ihan asiallisesti avopotalla maantiellä ajettaessakin.
Pleksi oli tosin edellisen omistajan jäljiltä tähän talveen saakka. Otin sen irti pyörän kuljetusta helpottaakseni, joten keväällä saattaa olla jonkinmoinen testirupeama, että saan sen pelaamaan entiseen malliin.
Kawasaki VN800 Classic -99
Selvä. On kuitenkin erillainen. Sinulla on tuollainen "lippa" plexin yläreunassa. Minulla taasen sellainen tasaisen kupera koko matka. Kiinnitys systeemi on kiinteä, joten sitä ei pääse millään lailla säätämään. Jos oisin 10cm lyhkäsempi niin varmaan tuokin kävis. Viime kesä meni siis ilman plexiä. Ihan ok lyhyillä matkoilla, mutta pidemmillä kaipaa jo jotain suojaa! Ja sit ne ötökät![]()
Olet sitä mitä syöt?
voi pojat!!!!
cobran putket
![]()
Vein tänään mopokerhokaverin suosiollisella myötävaikutuksella (pakulla) pyörän säädettäväksi. Loppuviikosta saan penkistä dataa normiputkilla ja suuttimilla sekä Dynojetillä ja V&H:n putkilla. Laitanpa sitten tulokset tännekin ihmeteltäviksi, niin kaikki tiedämme, tuleeko vääntöä ja tehoa lisää - vai pelkkää melua?
Ainakin pyörän penkittäjä sanoi, että nuo Kawa VN:n vakioputket ovat aika armottomat kuristajat - syövät erityisesti alakierrosvääntöä aika tehokkaasti, joten muutoksen pitäisi tuntea ihan takapuolituntumaltakin - ei pelkästään paperilta.
Taidanpa myös nauhoittaa kunnon mikillä soundinäytteen omista Cruzereistakin, jos joku arpoo putkien vaihdon kanssa.
Loppuviikosta tiedämme enemmän...
Kawasaki VN800 Classic -99
Tervehdys
Tulipa itsekin tuossa perjantaina ostettua kyseinen kapistus. Toivottavasti kannatti.
Kuva kaupassa
Sulais jo lumet![]()