Sivu: 24 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1422232425 ViimeinenViimeinen
Tulokset 691:stä 720:een 735:sta
  1. #691
    Noin VN keskustelu onki kasvanu viime vilkasusta ja ajattelinki kysyy että ku varmaan jokainen on tota DELVAC keskuteluu seurannu ni mitenhä tohon omaan 800 väinöö mahtas soveltuu kyseinen soppa. *
    ja alkaa talven jäliltä olla taas pyörä odottamassa asfalttii. u mietn että Kawa tosiaan ei noita täys synteettisiä suosittele. Castrol 10W-40 menee 3 tkm jälkeen ihan vedeksi,kuten 20W-50. ni jos tota Delvac joku kokeillu ni viittiskö vaivautuu valottaa

    HAYNES taitaa tehdä kirjoja ihan jos et nettipainosta halua.
    http://www.haynes.com/products/productID/399



  2. #692
    Lainaa (Samoilija_ @ Marras. 06 2010,11:32) kirjoitti
    [ mutta hiukan aiheesta poiketen onks kellään tietoo mistä saisin mu Väinämöiseen ( 800 vn) virtalukon joka ei olis OEM osa maksaa kuulema liikeisiin soitellessa ni OEM osana 150-209 € asti oliskohan ideoita ? lukon sisutasta muovi jossa on ne kontaktipinna jotka liikkuu pohjaa vasten on murtunu (syy epäselvä) olisko jollain tietoo et sipiiko jonku muun lukon sisukset siihen tai esin kymcolla on siinä kevarissa krominen lukko saman näkönen liitin tietty pitää sätöstää kawan plugii mutta olikohan iha merkki ajatuksia? en haluis Kawasutraani muita kilskeitä
    bike teile de Saksan maalla.. VN osien tarjonta hyvin runsasta,lisäksi ebay de on toinen foorumi josta voi bongailla osia.
    Saksasta ostamisen hyvä puoli on että voit maksaa osat SEPA maksuna omalta kotikoneelta ihan normi tilisiirtona.
    liikkuva shikaani
  3. #693
    Lainaa (Samoilija_ @ Tammi. 24 2011,09:14) kirjoitti
    Noin VN keskustelu onki kasvanu viime vilkasusta ja ajattelinki kysyy että ku varmaan jokainen on tota DELVAC keskuteluu seurannu ni mitenhä tohon omaan 800 väinöö mahtas soveltuu kyseinen soppa. *
    ja alkaa talven jäliltä olla taas pyörä odottamassa asfalttii. u mietn että Kawa tosiaan ei noita täys synteettisiä suosittele. Castrol 10W-40 menee 3 tkm jälkeen ihan vedeksi,kuten 20W-50. ni jos tota Delvac joku kokeillu ni viittiskö vaivautuu valottaa
    Olen ajellut Delvaceilla n. 30tkm. En ole huomannut minkään toimivan paremmin kuin muillakaan öljyillä, toisaalta ei mikään toimi huonomminkaan kuin aiemmin.
    Kyllä Väiski toimii Delvacillakin vallan mainiosti.
    - PER ASPERA AD ASTRA -
  4. #694
    Lainaa (Finnbull @ Tammi. 20 2011,12:18) kirjoitti
    Tuli tossa ostettua Kawasaki vn800 vm05 omaksi ekaksi pyöräksi Nyt on pitkä aika odotella että pääsis ajelemaan sillä Onko niissä muuten vakiona vilkut tangon kahvojen päissä?
    Ei ole, vaan ihan normi vilkut edessä ja takana.
    - PER ASPERA AD ASTRA -
  5. #695
    Lainaa (Hadar @ Helmi. 28 2011,22:08) kirjoitti
    Lainaa (Samoilija_ @ Tammi. 24 2011,09:14) kirjoitti
    Noin VN keskustelu onki kasvanu viime vilkasusta ja ajattelinki kysyy että ku varmaan jokainen on tota DELVAC keskuteluu seurannu ni mitenhä tohon omaan 800 väinöö mahtas soveltuu kyseinen soppa. *
    ja alkaa talven jäliltä olla taas pyörä odottamassa asfalttii. u mietn että Kawa tosiaan ei noita täys synteettisiä suosittele. Castrol 10W-40 menee 3 tkm jälkeen ihan vedeksi,kuten 20W-50. ni jos tota Delvac joku kokeillu ni viittiskö vaivautuu valottaa
    Olen ajellut Delvaceilla n. 30tkm. En ole huomannut minkään toimivan paremmin kuin muillakaan öljyillä, toisaalta ei mikään toimi huonomminkaan kuin aiemmin.
    Kyllä Väiski toimii Delvacillakin vallan mainiosti.
    Juu kiitos vastauksesta pikku viiveellä ku on toi talli pitäny poissa tietokoneen äärestä. Ni millasta delvac:ia oot käyttäny. olisko moinen soppa sopivaa Mobil Delvac Super 1400 15W-40?

    Ajokelejä odotelles missähän toi kuivakausi alkas kunnolla et pääsis polttaa 98 oktaanista.



  6. #696
    Kokeilin tuota delvaccia aikanaan... vaihdoin takaisin pyöräöljyyn, kun äänet ei ainakaan vähentyneet (vaihteen)vaihdossa. Oli jostakin syystä vähän tahmakampi vaihtaakin.
    Palautui ennalleen "normi" öljyillä.



    IL

    FLHTCUI
  7. #697
    Laitoin syksyllä VN800 -96 ja edellisistä huolloista ei ole tarkkaa tietoa niin ajattelin viiä väinön hoitoon. Ainaki öljyt, suodattimet ja tulpat vaihtoon, mutta mitä muuta kannattaa tsekata?

    Vois sitä itekki alkaa remppaan, mut eka pyörä ja peukalo vähän keskelle päin kallellaan...pitääkö penkki ja tankki ottaa pois että tulpat saa vaihdettua? Huoltomies suositteli Repsolin öljyä nii onko kenelläkään siitä kokemusta?

    Noin 500km tälle keväälle ajettu * Väinöllä ajo kyllä aiheuttaa semmosta kiimaa ettei mitää järkeä!
  8. #698
    Hello!

    Elämäni ensimmäinen moottoripyörä ja Väinö 800 tuli hankittua. Reilu viikko sitten Porista haettu Lahteen ja jo 1000km mittarissa.

    Uutena motoristina apua hieman tarvitsisin.

    Väinössäni, kun antaa hieman kaasua, niin siinä vaiheessa kun osat alkavat resonoimaan, niin alka kuulua kova kolina. Luulin kolinan kuuluvan ensimmäinen pytyn pakoputken lämpösuojasta, mutta irroitettuani sen kolina ei kadonnut. Kyseessä ei ole ihan pikku tärinä, vaan kunnon kolina. Jotenkin pakoputkesta se saa lisää ääntä, kun laittaa käden pakoputken päälle, niin kolina ihan hivenen vaimenee. Kolina on ollut Väinössä jo vuosia, joten tuskin iso vika. Venttiilit on säädetty, eikä ääni ole nakuttava koko ajan.

    Onko muilla Väinökuskeilla ollut vastaavaa. Voiko pakoputkessa olla ihan jotain irti. Ääni ei kuulu tulevan putken äänenvaimentimesta, vaan enemmänkin pakoputken yläputkesta tai ihan konehuoneesta. Väinössä orggisputket.

    Olen yrittänyt metsästää kolonan lähdettä, mutta hankala sanoa.
    Kawasaki VN 800 classic vm. 1999
  9. #699
    Onks kolisevassa Väinössä orggis-putket?
    ... jotain piti muistaa
  10. #700
    jos monotat tai täräytät putkea niin saatko sen rämisemään/kolisemaan?

    mulla aiheutti karmeetä räminää kun sisäputki hajos etummasien sylinterin ekasta pätkästä
    ***
  11. #701
    Etummainen sylinteri ja orginaaliputket.

    Kyllä, kun etunmaisen sylinterin pakoputken lähtöön (siihen käyrään osaan, jossa kromilämpösuoja) lyö kädellä napakasti, niin kuuluu juuri samainen kolina. Siitä päättelinkin, että kolina kuuluisi tästä lämpösuojasta, mutta irroitettuani sen, ei kolina kadonnut.

    Yleensä ääni on hieman vaimentunut, kun moottori lämmennyt kunnolla, joka viittaisi johoinkin irti olevaan osaan pakoputkessa.

    Jos pakoputken käyrän sisällä on toinen putki eli sisempi putki, niin kolina voisi olla juuri sellainen



    Kawasaki VN 800 classic vm. 1999
  12. #702
    Vaihda putket tarvikemalliin. Orggigset maksaa hunajaa.
    ... jotain piti muistaa
  13. #703
    Lainaa (seku @ Touko. 18 2011,18:31) kirjoitti
    Vaihda putket tarvikemalliin. Orggigset maksaa hunajaa.
    Näin täytyy tehdä. Rupesin vaan pelkäämään, että ääni tuleekin sylinteristä/kannesta, yms moottorista, kun ääni ei kadonnut lämpösuojan poistolla.

    Nyt tulikin hyvä syy hankkia uudet putket (hieman ääntä lisää)

    edit
    Ja varmistan vielä, että pakoputket voin vaihtaa huoletta ilman, että täytyy tehdä muutoksia/säätöjä bensa/suutin- yms. imupuolelle??



    Kawasaki VN 800 classic vm. 1999
  14. #704
    No, isomman riemun saat, kun dynojetin neula ja vapaavirtaussuodin, mutta kun toi kaasarisysteemi on noin yksinkertainen, niin sen melkein kulusta huomaa, tarviiko se noita muita säätöjä ja siitä, paljonko se polttaa putkessa (vähän musta pitääkin ).

    Tulppia kannattaa joskus katella ja venttiilien säätö, siitä kannattaa huolehtia.

    Jututa niitä, jotka noita ammatikseen huoltaa.
    ... jotain piti muistaa
  15. #705
    Lainaa (seku @ Touko. 18 2011,18:31) kirjoitti
    Vaihda putket tarvikemalliin. Orggigset maksaa hunajaa.
    näinpä juuri mulla olis Sumeko-putki, siis etummaisen sylinterin etummainen pätkä maksanut 390€

    joten tuli sitten V&H:t jenkeistä melkein samaan hintaan koko läjä... aino että nekin vaihtu jo orggiksii
    ***
  16. #706
    Lainaa (zeoni @ Touko. 18 2011,18:37) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Touko. 18 2011,18:31) kirjoitti
    Vaihda putket tarvikemalliin. Orggigset maksaa hunajaa.
    Näin täytyy tehdä. Rupesin vaan pelkäämään, että ääni tuleekin sylinteristä/kannesta, yms moottorista, kun ääni ei kadonnut lämpösuojan poistolla.

    Nyt tulikin hyvä syy hankkia uudet putket (hieman ääntä lisää)

    edit
    Ja varmistan vielä, että pakoputket voin vaihtaa huoletta ilman, että täytyy tehdä muutoksia/säätöjä bensa/suutin- yms. imupuolelle??
    isommassa väinössä joutuu tukkimaan tarvikeputkilla sen päästö-härdelliputken marmorikuulalla, mikä siis kierrättää jotenkin pakokaasuja ja antaa ilmaa putken alkuun. Jos ei tuki niin paukuttaa putkessa ikävästi
    ***
  17. #707
    Täältä saa lontoon kielellä tuon vn800 manuaalin vn800 manuaali
    Kawasaki vn800 vm05
  18. #708
    Lainaa (zeoni @ Touko. 18 2011,18:37) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Touko. 18 2011,18:31) kirjoitti
    Vaihda putket tarvikemalliin. Orggigset maksaa hunajaa.
    Näin täytyy tehdä. Rupesin vaan pelkäämään, että ääni tuleekin sylinteristä/kannesta, yms moottorista, kun ääni ei kadonnut lämpösuojan poistolla.
    Selvisin onneksi pienellä purkkavirityksellä. Porasin neljä reikää ulompaa putkeen ja MIGillä reiät umpeen, niin johan lähti kolina. Kunhan tämän kesän kestäis, niin talvella voi keräillä rahaa uusiin/käytettyihin putkiin.

    Dynojetin neulasarja kyllä kiinnostais, eikä olis paha hintakaan, esim tossa noin 50e. Hinta tietysti nousee, kun en itse uskalla vaihtaa, vaikka onhan sitä mopoo tullut joskus rassattuu. Vaihto ei vissiin kovin iso homma ole??



    Kawasaki VN 800 classic vm. 1999
  19. #709
    Lainaa (zeoni @ Touko. 23 2011,14:35) kirjoitti
    Lainaa (zeoni @ Touko. 18 2011,18:37) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Touko. 18 2011,18:31) kirjoitti
    Vaihda putket tarvikemalliin. Orggigset maksaa hunajaa.
    Näin täytyy tehdä. Rupesin vaan pelkäämään, että ääni tuleekin sylinteristä/kannesta, yms moottorista, kun ääni ei kadonnut lämpösuojan poistolla.
    Selvisin onneksi pienellä purkkavirityksellä. Porasin neljä reikää ulompaa putkeen ja MIGillä reiät umpeen, niin johan lähti kolina. Kunhan tämän kesän kestäis, niin talvella voi keräillä rahaa uusiin/käytettyihin putkiin.

    Dynojetin neulasarja kyllä kiinnostais, eikä olis paha hintakaan, esim tossa noin 50e. Hinta tietysti nousee, kun en itse uskalla vaihtaa, vaikka onhan sitä mopoo tullut joskus rassattuu. Vaihto ei vissiin kovin iso homma ole??
    Mulla vissiin sama vika. Porasitko muuten ne reijät tasaisesti alkukäyrästä äänenvaimentimen alkuun asti, vai mitenkä?
    Oliko muuten sillä sisäputkella ja ulkoputkella selvä väli? että ei vahingossa surauta läpi myös sisäputkesta.

    Muutkin tietävät voi tietysti vastata!
    Kawasaki vn800 vm05
  20. #710
    Irrotin kromisen lämpösuojan ja koputtelin ruuvimeisselin kumipäällä ja kolina paikallistui loppukäyrään eli noin 10 cm ennen äänenvaimentimen alkua. Kokeilin ensin kahdella reijällä, mutta kolinaan kuului yhä, niin porasin ihan reilusti reikiä, 5-6 yhteensä sinne tänne keski- ja loppukäyrään. Putkea en irroittanut, joten taakse ei päässyt poraamaan. Itselläni kolina oli loppukäyrässä, niin en kokenut tarpeelliseksi porata alkukäyrään. Reikiä olisi voinut porata vaikka kuinka monta.
    Ulkoputken ja sisäputken välillä oli suht selkeä väli, ehkä 2-3 milliä eli hyvin huomasi, että läpi mentiin. Hieman pitkäksi poraus saakin mennä, jotta hitsi tarttuu sisempään putkeen. Ulkoputki oli aika helposti lävistetävissä akkuporalla, aloitin 1-2 mm terällä ja 8 mm taisin päättää. Toki en tiedä kuinka paksu sisempi putki on, että saihan siinä varovainen olla.

    Parashan on kun löydät kohdan, josta sisempi putki on irronnut ulommasta, niin voit selvitä yhdellä reijällä.



    Kawasaki VN 800 classic vm. 1999
  21. #711
    Howdy!

    Tuli sitten ostettua "ensimmäinen oma" pyörä ja kotiin tuli "Väinö" VN 800 Classic -96! (tää on tätä 50v villitystä? ;-) )

    Tovin siinä ajettua tuntui että noiden vakkariputkien ääni on turhan tukkoinen joten kattelin tuota YouTube filkkaa ja rupesin tuumasta toimeen. Eli putkien sisuskalut on veke! Nyt on makeet soundit eikä edes turhan kova.

    Ehkä myöhemmin hommaan teho röörit mutta noilla pärjään sen ajan.

    Kuis on tarteeko murehtia muita säätöjä tuon operaation takia?

    Tässä se filkka tubessa.
    http://www.youtube.com/watch?v=h0lEFucfvEc



    Kawasaki VN 800 Classic -96
  22. #712
    Lainaa (Mad_Dog_Reno @ Heinä. 30 2011,11:53) kirjoitti
    Kuis on tarteeko murehtia muita säätöjä tuon operaation takia?
    Väinö kertoo itte ihan hyvin yleensä, tarviiko se säätöjä, eli jos ei tukehdu lähtiessä, tai paukuta pirusti putkessa, niin sillon on turhaa. Mutta 96 on jo ikä, jolloin olis ollu syytä säätää venttiilit. Ite tajusin vasta, kun ilmeni käynnistysongelmia.
    ... jotain piti muistaa
  23. #713
    Lainaa (seku @ Heinä. 30 2011,12:09) kirjoitti
    Lainaa (Mad_Dog_Reno @ Heinä. 30 2011,11:53) kirjoitti
    Kuis on tarteeko murehtia muita säätöjä tuon operaation takia?
    Väinö kertoo itte ihan hyvin yleensä, tarviiko se säätöjä, eli jos ei tukehdu lähtiessä, tai paukuta pirusti putkessa, niin sillon on turhaa. Mutta 96 on jo ikä, jolloin olis ollu syytä säätää venttiilit. Ite tajusin vasta, kun ilmeni käynnistysongelmia.
    No hyvä sillä pyörä käy, toimii ja kulkee yhtä hyvin kuin ennen projektia. Ainoastaan ääni on muuttunut! Niin ja vaikka tuo pyöräni on -96 niin km on vasta reilut 17 tuhatta. *



    Kawasaki VN 800 Classic -96
  24. #714
    Lainaa (Mad_Dog_Reno @ Heinä. 30 2011,12:20) kirjoitti
    Niin ja vaikka tuo pyöräni on -96 niin km on vasta reilut 17 tuhatta. *
    OHO! Joku vissiiin ostanu talliin säilöttäväksi.
    ... jotain piti muistaa
  25. #715
    Huomatuksena Vulcan Riders Finland
    sieltä löytyy väinömiehiä ja naisia
    foorumille vaN huhuilemaan!
    ***
  26. #716
    Lainaa (-Aki- @ Heinä. 30 2011,17:55) kirjoitti
    Huomatuksena Vulcan Riders Finland *
    sieltä löytyy väinömiehiä ja naisia
    foorumille vaN huhuilemaan!
    Hei thanx infosta!

    "Klikkaa linkkiä ja rekisteröityy"
    Kawasaki VN 800 Classic -96
  27. #717
    Tervehdys kaikille!

    Tuli kirjauduttua tiedonjanoisena tänne...

    MP korttia pitäs ryhtyä ajelemaan tuossa ens viikolla ja tottahan toki mahdollista ensimmäistä pyörää on tullut nettimotosta etsittyä ja kuolattua. Tämä kawan vn800 miellyttää silmää kovasti.

    Itselle kertynyt mittaa 198 cm. Mahtuuko kyseisellä vehkeellä pitempikin mies ajamaan, ilman että polvet on suussa? Onko kyseisellä vermeellä ajavia hongankolistajia palstalla?

    Tiedän toki että paras olisi käydä kokeilemassa itse mutta korvessa kun asuu, niin mieluusti olisi jonkilainen käsitys vermeestä valmiina jo ennekuin alkaa fyysisesti pyöriä kahtelemaan.
  28. #718


    Arkistojen aarteita, eli aikanaan '96 tuliterän VN800:n (noo, nuoruuden hairahduksia...) mukana tullut suomenkielinen parikymmensivuinen A4-kokoinen käyttöohje- ja huoltotaulukkolehtinen.

    Postikuluja vastaan ensimmäiselle halukkaalle.


    EDIT: Aika tavaran kauppasi, eli MENI JO!
    Viimeksi muokannut: Tenere-Heikki; 15.03.2012 klo 18:04.
    ...
  29. #719
    Morjens,

    -95 vn800 löytyy omasta takaa pienillä bobberityylisillä muunnoksilla, suorilla putkilla ym. Pitäisi pitkästä aikaa tehdä nyt keväällä kunnon huolto, säätää venttiilit, öljyt ym kun ei ole putkien vaihdonkaan jälkeen tullut mitään tehtyä.

    Osaako kukaan suositella hyvää paikkaa Helsingissä viedä neiti hoivattavaksi ennen kesän rientoja?
  30.  
  31. #720
    Morjensta pöytään!!

    Liityin nyt sitten minäkin joukkoon iloiseen ja ostin pari viikkoa sitten itselleni VN 800 Classicin vm.98 ja näin noviisina kaipaisin hieman vinkkiä teiltä veteraanimotoristeilta...

    Eli osaisiko joku sanoa että mistä johtuu\ mitä on tehtävissä kun vaihteet eivät aina meinaa vaihtua vaikka kuinka rykii ja välistä ei mitään ongelmaa?? Voiko johtua pitkästä seisonnasta (epäilen että pyörä on seissyt n. vuoden verran) tai auttaisiko vaihteistoöljyjen vaihto vai mitä? Onko kuinka tyypillinen vika Kawalle?

    Kiitän jo valmiiksi vastauksistanne ja morjenstellaan kun tavathaan...
Sivu: 24 / 25:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1422232425 ViimeinenViimeinen