Heippa
Tässä tulee kuvia nostimesta. Lankku 200 mm leveä ja noin 80 cm pitkä. Ruuvaa kiinni varsi. Minä löysin terästolpan mutta puuvarsi kelpaa, pääasia on että se on vahva - sillä nostetaan koko pyörä
http://img27.imageshack.us/img27/3350/img5838y.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/9954/img5840i.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/6386/img5841f.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/4548/img5842r.jpg
Näin se toimii. Halpa, yksinkertainen ja nyt voi pyörittää pyörän samaten rasvaen
Live to ride...
Petski
Oho! Onpas simppeli laite.(Petski @ Touko. 01 2009,19:22) kirjoitti
Kiitos kuvista!
@korhosenpete
No ompas yksinkertainen ja varmasti toimiva! Ei muuta kuin nikkaroimaan..
Kiitos kuvista!!
VN 800, -04-
Tosi hieno ja yksinkertainen oivallus. Kiitos myös kuvista, jippo ei auennut kuin vasta viimeisestä kuvasta.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Vähän kytkin asiaa. Kun tuota pitoa riittää kytkimessä, eli vaihteen päälle laitto nytkäyttää ikävästi, niin mikäpä voisi olla sopiva syy moiseen?
Levyt vielä toleranssissa, warpit näyttäisi toimiville.
Entäpä Warp asento - onko väliä/huomattua vaikutusta, kumpi puoli on mihinkin suuntaan? Nyt näyttää olevan tasaisempi puoli koneeseen.
(Toisella puolella siis pyöristetyt kulmat.)
Niin, mitäköhän on hinta levypakalla? Ja mistä kannattaisi hakea/valmistaja?
IL
FLHTCUI
Tunkki.. viritys puusta. On muuten tosi kätevä peli ja toimii kuin kuin kuuluisa juna vessa.. *![]()
Onko tuo VN 800 todellakin harvinainen peli..? Eipä ole juuri täällä Kaakonkulmalla vastaan tullut..
Ps..Harrikkamiehen kommentti.. *tyttöjen pyörä,mutta hiton Kätti.Koeajon jälkeen.. tarkennusta. Kerpeleen mukava ajaa ja yllättävän hätäinen ....![]()
liikkuva shikaani
Jotkut Suomessa on saavuttanut Nirvanaa ja he ajavat VN:llä. Harvoin näkee VN:t mutta jo Ruotsissa ja Norjassa ja muissa maissa *nämä pyörät ovat aika yleisiä. On todettu että saa PALJON pyörää halvalla hinnalla
Jos haluaa näyttää miehekkyytensä ostamalla suuria vehkeitä, olen "kuullut" että löytyy isoja pyöriä jopa yli 2000 cc.(Arwidson @ Touko. 06 2009,18:25) kirjoitti
Keep rockin
Petski
Olennaista.. tuossa pitkän linjan HD äijn kommentissa oli se että myönsi tyttöjen pelin olevan nätti ja yllättävän tehokas..
Oman valinta kohdistui pyörään nimenomaan hyvän ajettavuuden,toimivan tekniikan edellulisten kustannusten takia.En ole katunut ja en usko että tuo pyörä ihan hevillä tallista lähtee..
liikkuva shikaani
Heippa!
Nyt on noin 1000 km taivallettu hihnavedolla , ja hyvältä näyttää ja meno tuntuu.Vähän välillä vollotti hihna
, mutta kun sai säädöt kohilleen ,niin äänetki häippäs.
Välityksetkin koheni mielestäni mukavaksi.
Kulutukset on tarkkailussa, palataan asiaan .
Tv: Jussi
Remmillä ajotte n. 15000 km . No problems , pientä intä pittää suatuaan vähän hiekkoo tai vettää , mutta lopputulema , ei ketjun rasvausta . Siis olen ollut tosi tyytyväinen ja kerrokset tiellä on puinneet n. 10 % , jaten samoin kulutus .
Moro,
jos jostain löytyy tarpeeton solo satula / sinkkupenkki vuoden -95 800 Väinöön, niin voisin ostaa sen pois. Laita viestiä – kiitos!
Moro kaikille! Itse olen parikymppinen, joten ei omaa mopedia vielä ole, vaan isäpapalle tuli viidenkympin villitys ja meni moisen laitoksen laitteleen. A-kortillisena päässyt ajelemaan itsekin niin makea pelihän tuo on ajella, helppo käsitellä jne.
Kuitenkin yksi tarve tullut tässä, elikkä sissybar täytyisi hommata. Mistäköhän saisi edullisesti?
Heipparallaa.......
Hyvinhän tuo remmi toimii. Tuosta kitinästä vielä.....laitappa remmi karvanverran löysemmälle. Auttaa moneen asiaan ja säästää laakeria vetoakselilla.
Persmerkillä riittää asetus....eli kun remmi kääntyy suht helposti 45 ast. kulmaan jännittesäätimen takaa kääntämällä. Ainakin minulla toimii. Eikä kitise...
Turvallisia kilometrejä kaikille olipa remmi tai ei......![]()
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
MInkä sortin remmipaketteja olette asennelleet.. Tuota remmiä olen itsekin pähkinyt,mutta jotakin kitinää ja krittisyyttä olen löytänyt.. eli ihan noita kokemuksia muilta käyttäjiltä haeskelen..
Scootworksin paketteja olen haarukoinut.
liikkuva shikaani
(Arwidson @ Kesä. 01 2009,11:34) kirjoitti
No noita Scootworksin paketteja taitaa olla tän Väinöketjun hihnat kaikki.
Ruotsin maalta tais saada kanssa jonkunlaista, mutta oli tuplahintanen.
Bokseri: pitääkin koittaa tuota löysennystä, ollu monesti mielessä.
@korhosenpete
Scootworksia olen itsekin katsellut ja sitä Monstabelt mallia...
Kiitos internetin ihmeellisen maailman tieto ja tavara kulkee aivan eri tavalla kuin ennen... sekä positiivinen että negatiivinen tieto.NOita Scootworksin paketteja on nimittäin kovasti arvosteltu tuolla USA:n Kawasaki foorumilla,jopa harvinaisen tylysti.Vaikka pettymyksen tai muun moisen piikkin taatusti osan voi laittaa... ihan järkeenkäypiä seikkoja on kyllä tuotu esille ja siksi peruspesimistinä tai umpipihinä ihmisenä hiukan pisti ajattelemaan. Siksi noita kokemuksia täältä Suomesta on kiva kuulla.. Netissä negan esilletuominen on helppoa ja jopa tarkoitushakuistakin joten noita foorumin arvosteluja on pakko suodatella...Remmin mukavat puolet ovat kyllä kiistatattomat ja siksi olen eritäin kahden vaiheilla.. vaihtaako vaiko eikö..
liikkuva shikaani
Moro vaan...(Arwidson @ Kesä. 02 2009,10:29) kirjoitti
Kattelin tuota Sinun profiiliasi ja totesin , että samoissa ikävuosissa eletään. Jo muinainen Hamlettikin jahkaili " ollakko vai eikö olla". Jätä moinen jahkailu ja tilaa beltti-setti.
Eihän sen hinta meidän ikäisille, joilla on jo takanaan yli 30-vuotta työhistoriaa ole juuri mitään.
Huomaatko POSITIIVISESTI AJATELTUNA kuin 20€ vuosi. Noin niinkuin takautuvastI *
No, leikki sikseen, kyllä remmi on hintansa väärti.
Meikäläisellä on se hyvä puoli, että tuo "englantti" luontuu sen verran kehnosti noissa ulkolaisissa foorumeissa ettei niistä ainakaan yöunet kaikkoa.... *
![]()
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
No itsellä luontuu tuo USA:n murre erinomaisesti.. ja siksi noita saitteja tulee lueskeltua ja totta puhuen *sieltä joskus löytyy ihan asiallistakin tietoa.. Tuo kritiikki *suomeksi haukkuminen oli ylläri..Kynnys pistää noinkin murskaavaa tekstiä on melko korkea.. tuossa maassa koska sillä voi olla rankkoja seuraamuksia..siksi se pisti niin kovin silmään.Tuo belttisatsin tilaus.. oli käytännössä enterin painallusta vaille valmis..No kiire ei ole koska tämä kesä mennään ketjuilla..
Ps.. Ilman tätä netin ihmemaata tuskin ajelisin tällä hetkellä VN:llä.
Arvostelut mitä kaivoin esiin niistä vaihtoehdosta joista lähdin tiputuspelillä... katsomaan pyörää itselleni kallistivat minut Kawasakin kannalle. Katunut en ole ja ylläreitä ei ole tullut. Arvosteluista yksi ainoa oli Suomen kielellä.. muut LOntoon eri murteilla..
liikkuva shikaani
Tulipa käytyä päivä reissu Väinöllä ajelemassa itänaapurissa, Venäjänmaalla...Onhan se kyllä hieman erilaista... Kaveri oli enskalla, ehkä paremmin soveltuu kyseisille teille,mutta oma pyörä keräsi enemmän kiinnostusta..ja kyllä omallakin pystyy hyvin ajelemaan... Matkailu avartaa...![]()
VN 800, -04-
Moro
Mielenkiintoista varmasti meidän *naapurimaamme. Mulla on kaveri joka on ajanut porukan kanss Murmanskiin asti mutta he ajoivat GoldWingeillä.
Kerran istuin linja-autossa Leningradiin ja muistan että tiet ainakin Viipuuriin olivat aika kapeita. Miten ne ovat nyt, näkyikö motoristejä toisella puolella?
Treffejä järjestetään nyt siellä ja täällä. Ensi viikonloppuna Alahärmässä PowerPark Weekend - Cars,Bikes and People. Pakko *lähteä sinne cruisaamaan.
Ride safe
Petski
4 suomalaista oli enskoilla menossa Pääjärvellä käymään..paikallisia mopoilijoita ei näkynyt..
Tiet on kyllä kapeita, ja päällystettyäkin löytyy, mutta sen laadusta voi sitten olla montaa erimieltä..
VN 800, -04-
Hoi! Täällä taas yksi uusi VN800:n onnellinen omistaja. Härveli on malliltaan -96 classic, ja mittarissa 25000 km. Itselläni on 2500 kilsaa takana tuolla laitteella ja hyvin toimii. Pikkuinen öljyvuoto ilmeisesti vetoakselilta (tiiviste jo tilattu), sekä löysä etupää, johon on suunnitteilla w10 öljyjen vaihtaminen w15:ksi, eivät menoa haittaa. Laite tyydyttää ainakin tällaisen lähes aikuisen (44v) pojan pyöräily tarpeen.
Onko VN:illä mitään kokoontumista koskaan missään? Olen kuullut jotain huhua jostain syksyisestä "Volcanalia" häpeningistä. Onks tiatoo?
Jos on enää kymppi jäljellä, niin osta kepappi.
Tervetuloa joukkoon. Tämän vuoden kawacustomistien tapaamisen suhteen keskustelu on vielä ollut hiljaista, mutta eiköhän loppukesästä taas jossakin kokoonnuta. Kannattaa seurata keskusteluja myös tuolla Custom Unionin sivuilla. Osa kaltaisistamme on siirtynyt pysyvästi sille foorumille kyllästyneenä .orgin ajoittain Suomi24 -tasoiseen trollailuun.kirjoitti
Kawasaki VN800 Classic -99
Kiitos. Olen yrittänyt liittyä neljästi tuonne Custom Unioniin, mutta ei ole onnistunut. Rekisteröitymisen jälkeen pitäisi tulla se aktivointiviesti sähköpostiin, mutta sitä ei ikinä tule. Olen pistänyt sähköpostia webmasterillekin jo pariin otteeseen, muttei ole mitään tullut takaisin. Jos viitsisit, niin voisitko sieltä foorumin kautta yrittää vaikuttaa tähän ongelmaan?
Uusi jäsen Väinöjen joukkoon ilmottautuu tässä. Olen -74 syntynyt mies Nurmijärveltä, jonka ajopeli on syntynyt -94 Kawaski VN 1500 SE merkkiseksi. Laitetaanpa kuva myös:
Edelliset ajokit olivat Honda CBX 750f, Suzuki GSX 1100F.
Väiskin metkuja tässä nyt opetellaan ja kiitollisena otetaan vinkkejä vastaan.
Onko pääkaupunki seudulla, mitään tapaamisia?
Suvirannassa Turengissa täytyy taas käydä, kunhan vapaapäivä sattuu kohdalle.
Morot!
Nyt sit kävi se kaikkien painajaisten äiti...eli lennähti jostain pikku kivi sinne remmin väliin ja tietysti remmiin tuli reikä ja lopulta se paukahti poikki...Elikkäs jos joku on tilaamassa remmisatsia scootworksilta niin ehdottomasti tilatkaa ylimääräinen "vararemmi" samaan pakettiin!!!!! Lunastan sen ERITTÄIN mielelläni sitten itselleni!
Nyt jouduin hätäpäissäni laittamaan ketjut takasi ja V:tuttaa ihan sairaasti kuunnella tota ketjun "ujellusta"..!!!
Tai jos joku tietää täällä suomenmaassa asiantuntevaa "remmikauppaa" mistä vois saada vastaavan remmin tilalle (vanha malliksi mukaan ostosreissulle),niin senkin tiedon ottaisin mielelläni vastaan...!!!
Mutta tietysti ensisijaisena vaihtoehtona olisi tuon "vararemmin" tilaaminen sieltä jenkkilästä,eli siis jos harkitset remmisatsin tilaamista niin ehdottomasti tilaa "vararemmi" samaan pakettiin!!!!!
Yst. Terv. Kimmo Stenfors
Ps. kannatan kuitenkin ehdottomasti tota remmivetohommaa,on vaan niin paljon mukavampaa toi ajaminen sillä...välityksetkin on niin paljon "kivemmat"!![]()
Kattelin tuolla scootworksilla tuota MondoDrive14 remmipakettia. Hinta näyttää olevan 549$. Paljonkos se tulee kuluineen ekeinä? Kuinka nopee toimitus on ollu? Tarttis varmaan tilata.
Tervetuloa joukkoon, Makkeus. Hyvä että VN-kanta kasvaa, ehkä voimme järjestää treffit joka vuosi me Väinöläiset.
Hieno peli.![]()
Petski
Saattais olla scootworksin paketti hyllyssä odottamassa asennusta...(wäiski @ Kesä. 11 2009,05:58) kirjoitti
Remmi joutais kyllä "kiertoon", jos vaikka tilaat uuden tilalle???
Ainut pikku probleema on se, että olen maassa vasta ensi ke?
Jos se on probleema?
Tuliskohan uusi jo samassa ajassa?
IL
FLHTCUI