Kuukauden on ollut vänä liikenteessä, keles kun on Trumpan lämpökahvoja ikävä.
Täytyy pikkuväinöönkin tämmönen tilata, mutta ovat ketkut lähes tuplanneet hinnan viiteenkymppiin.![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Kerran kävin pääsiäisen aikoihin lenkin heittämässä. Tiet oli kuivat, mut kylmä meinas tulla. Uudet lämppärinkahvat pelasti paljon.(Josi @ Huhti. 14 2009,12:02) kirjoitti
Tässä juuri lähdössä: Kliks!
@korhosenpete
Oisko kellään ylimääräisenä kunnon kaatumarautoja Esim. kuten tuossa korhosen peten kuvassa ) eli leveys mitta > 800 mm 1 1/4 " putkesta ? Tarjouksia otetaan vastaan .
Sopivan kokoinen rauta ja näyttää aika tukevaltakin. Mitenköhän tuo kaatumarauta mallaa Cobran astinlautojen kanssa? Meinaan, että onko mahdollista asentaa samaan aikaan.(korhosenpete @ Maalis. 24 2009,19:46) kirjoitti
- PER ASPERA AD ASTRA -
Täällä ainakin lukee: "Work with all Cobra accessories including lightbars and floorboards"(Hadar @ Huhti. 15 2009,22:54) kirjoitti
@korhosenpete
Ken kun tietää, saako giwi/kappa-laukkuihin sopivia, kromattuja laukkurautoja mistään? Toinen napsahti toissa kesänä saumasta poikki (läkkipeltiä) ja on sen jälkeen palvellut hitsiliitoksella, joka ei oo tyylikäs
... jotain piti muistaa
No niin onkin, kun viittii vaan ottaa silmän käteen ja lukia.(korhosenpete @ Huhti. 16 2009,09:30) kirjoitti
Oletko päässyt kokeilemaan esim vasemmalle kanttauksessa kumpiko raapii ennemmin maata, pyörän jalka vai kaatumarauta. Väinön jalkahan raapasee aika helposti mutta mulla on semmoinen kaatumarauta missä se rauta osuu vielä aiemmin tiehen kiinni. Eikä se ole hyvä ollenkaan, enempi vaarallinen kun niin aikaseen raapii ja estää sitten kanttaamisen.
- PER ASPERA AD ASTRA -
En ole vielä pahemmin kanttaillut, mut mutuna heitän että pyörän seisontatuki ekana.(Hadar @ Huhti. 16 2009,17:04) kirjoitti
Sen katsoin silmämääräisesti, että jalkatappi ottaa hiukan ennen rautaa kiinni.
Koitan joku päivä käydä asian tutkimassa.
@korhosenpete
Heippa hei
UUsi foorumi mulle ja hyvä että löysin muita Vulcanin omistajia. Toivottavasti tämä testi näkyy nyt.
Ride safe![]()
Petski
Hei
Näyttää olevan aika hiljaista tänään foorumissa. Ostin pyöräni (VN 800 CL *vm. 2000) kolme vuotta sitten ja näin sen näytti silloin * * * http://img24.imageshack.us/img24/3301/kawasakivn.jpg
Sen jälkeen tuotu USA:sta Scootworksin plexi, jäähyttimen ritilä ja muuta Kyriakin osia. Nyt valuuttakurssi on huonompi että ei nyt enää kannattaisi.??
Pyörä kulkee hyvin, helppo ajaa mutta vielä vaimo ei ole suostunut tulla mukaan. Ajan siis yksin *
. Vielä en ole ajanut koska on aika talvista Pohjanmaalla mutta toivottavasti Vappuna Vaasa kaupungin läpi korteegessä.
Ride on
Petski
Tämä riittääkin jo mulle, kallistusvaraa tuntuu olevan riittävästi ja silmittelinkin jo, että raudan *pitäisi sopia astinlautojenkin kanssa ilman suurempia modauksia.(korhosenpete @ Huhti. 17 2009,12:00) kirjoitti
Kiitos tiedoista korhosenpete. Ei tarvitse tämän takia lähteä kanttailemaan ja uusia rautoja naarmuttamaan tien päälle
Nyt täytyy alkaa selvittämään mistä ko. raudan saisi tilattua. Suomessa ei taida kellään niitä olla valmiina hyllyssä.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Tässä kuva: Klik!
Mittoja en ole ottanut.
Edit: Tästä näet mittasuhteen hyvin.
Kuvasta näkyy että sinulla (korhosenpete) on mp:n nostotunkki. Oletko laittanut jotakin liftin ja mp:n rungon väliin koska moottorin öljykansi on alhaisempi kuin runko?? Mulla on samanlainen lifti mutta ei vielä käyttänyt sitä.
Petski
En laittanut mitään väliin, nostokohtaa joutuu hiukan etsimään ja silti jää hiukan keikkumaan. Parilla hihnalla olen sitten mopon tiukannut/varmistanut tunkkiin.(Petski @ Huhti. 18 2009,11:08) kirjoitti
Niin ja tuo tunkki on Biltemasta ostettu.
@korhosenpete
Morjensta vaan kaikille,
minkä kokoinen pyörä tuo Kawasaki VN 800 on fyysisiltä mitoiltaan? Olis mahkut ostaa pyörä heti "sika säkissä" -tyyliin, mutta kun ei saa mistään oikeata kuvaa pyörän koosta, eikä testikappaletta löydy tähän hätään mistään.
Kun on pelko että joutuu ajaan kyttyrässä polvet suussa. Pituutta ei siis ole kuin 185 cm, mutta silti. Ainakin Jammun Virago -malli oli aivan liian lyhyt ja matala. Käsittääkseni Väinö on kuitenkin ihan pyörän kokoinen? Ja tuo Classic versio on ilmeisesti kyhätty samaan runkoon?
Kiitos avusta jo etukäteen.
Itte olen 184cm ja kun jalat laittaa suoraksi niin kantapäät on tapeilla, tosin miulla on siirtosarja joka siirtää tappeja jonkunverran eteenpäin...
Olen 184 cm ja ongelmia ajoasennossa ei ole. Olen silti laittanut lepuutustappeja kaatumaraudan kiinni ja niitä käytetään usein suorilla valtateillä...
Petski
Aiheeseen liittyen - pyörä vielä harkinnassa - mutta kyllä kai tuohon VNään tulee kallistuttua (että uskaltaa tännekin kirjoitella...)
Hakusessa siis tuo paksumpi-etu-pyöräinen malli. Onko se nyt '97>?
Ihan "halpaa harrastuspeliä" katselen, josko ennättäisi vähän kylälläkin pyörähtämään moisella?
Eukko ei siihen varmaankaan kajoa, mutta ei lasketa sitä miinukseksi...
No mutta - mitäs tuosta kannattaa tutkia tarkemmin?
Hyviä/huonoja kokemuksia?
Ajoasento taitaa kirjoitusten perusteella löytyä tämmöiselle 180cm vajaa-kasvuiselle?
Onkos hyviä ostovinkkejä? Siis tekniikan tutkimisen suhteen. (Miksei laitteidenkin)
Tällä alkuun.
IL
FLHTCUI
Paksumpi etunakki taitaa löytyä Classic mallista..(I_Le @ Huhti. 21 2009,22:05) kirjoitti
VN 800, -04-
Morjensta taas,
osaako joku suositella pajaa/tekijää Helsingissä tai Tampereella joka vaihtais tankoo, takapäätä, putkee, siirtotapit, jne. Ja löytyykö Suomesta VN "erikoisosia" vai pitääkö tilata maailmalta?
Kiitos.
MP Lift tarjoaa heidän mielestä Suomen edullisimmat custompyörät. Tässä on linkki http://www.mp-lift.fi/kawasaki_vn800_classic_2005.htm
VN Classicilla on hienot muodot ja niinkuin Kawa-piireissä sanotaat:
Harley Davidsson Fat Boy on jenkkikopio tästä hienostaVN:stä.
Toimii hyvin ja on luotettava. Ei tartte olla työkalupakki mukana...pääsee kyllä kotiin takaisin
Petski
Joo, koettanut tässä vertailla kuvista muotoja, mitkä istuisi silmään.
Toistaiseksi VN on ostolistojen ykkönen.
Vähän vanhempi "harrastaja" kun olen, niin ei tuo vingutus ja kiihdyttely ole niitä asioita, mitä pyörältä etsin - siksi tämänsuuntaista katselen.
Kun näihin tulee jotain vuotoja, niin missä ne ilmenee ensin?
Öljyvuotoina? Missä?
Osaisi kiinnittää huomiota oikeisiin paikkoihin.
Mitenkäs tuon ketjun korvaaminen hihnalla?
IL
FLHTCUI
Tällänen vanhempi 750, -95 on ihan kiwa, kun siinä huoleton keppiveto.
Vaimolle alotuspyöräks vähän iso, mutta sitä tukusampi ajaa eikä tuulenpuuskat paljon heiluttele.
Ite mahun tohon just (186 cm/120 kg), mutta 2-päällä melko ahdas.
Kannattaa stekkaa (kuunnella) tuo nokkahihna, se kun alkaa "rallattamaan" n. 30 000 km kohdalla.
* * * * *
* * * * * * * Ps. made in USA
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
VN 800 cl on helppo ajaa esim.kaupungissa koska sillä on alhainen painopiste ja istut myös aika matala.
Ruotsin Vulcanfoorumin mukaan tällä mallilla ei ole vuotoja eikä tarvitse paljon korjaamista ensimmäiset 50 000 km. Ct 1500:sella on ollut joskus öljyvuotoa vettiilikannen tiivisteellä talven jälkeen kun tiiviste on kovettunut.
Kardaaniveto on huoletonta mutta pienentää pyörän teho pikkasen.
Remmiveto on hiljaa mutta jos kivi joutuu remmin ja pyörän väliin , remmi hajoaa pian.
Minä rasvan ketjun *500 km välein ja ei kestä muuta kuin 5 min. Olen tehnyt itse maailman nopein ja halvin nostin 200 mm puulankusta ja kahdessa sekunnissa pyörä on ilmassa. Sen jälkeen on helppo rasvata Valvolinen Chainspraylla samalla pyörittää pyörän. Se pysyy eikä sotke. Voin kyllä laittaa kuvia liftistä jos haluaa.![]()
Petski
Kuinkas erottaa, noin karkeasti, n10tkm ajetun n 25-30tkm ajetusta?
IL
FLHTCUI
Sikahieno, mutta miksi kawa luopu? Syy oli: Alakerta ei kestä. Siksi muuttu tehot maltillisemmaksi ja tuli ketju. Kriittinen piste oli kuulemma 50tkm, mutta ilmeisesti vain, jos sitä tehoa oli kysytty.(wesba @ Huhti. 23 2009,01:00) kirjoitti
... jotain piti muistaa
I_Le mikäli sinua kiinnostaa remmiveto , katso juttuja Kawa Talkin sivulta 7 otsikolla Remmiveto . Minun mielestä oli hyvä hankinta n. 12000 km ajettu ilman ongelmia ja eipä ole ollut näpit rasvassa .
Kuullostaa hankinnan arvoiselta. Todennäköisesti tulen hankkimaan sen, kunhan ensin löydän sopivan aihion.
(Tuli viime yönä lueskeltua aihetta...)
Siitä aasin siltana edelliseen kysymykseeni - onko mitään "varmaa" merkkiä, kuinka/mistä ajetumman erottaa?
IL
FLHTCUI
(I_Le @ Huhti. 23 2009,19:59) kirjoitti
Tyyppivioista en tiedä, mutta yleiskunto kertoo paljon.
Näissä pyörissä kannattaa katsoa alumiini- ja kromiosien kuntoa, kuten yläkolmio, jarru- ja kytkinkahvanrungot, vanteet, pakoputket jne...
Samoin tankkiin hankautuu naarmuja paljosta käytöstä.
@korhosenpete
Heippahei
Vihdoinkin pääsin ensimmäiseen lämmittelykierrokseen talven jälkeen. *Miten te muut, onko monta kilometriä pyörällä jo? Näyttää siltä että sää suosii meitä huomenna ja sunnuntaina.
Huomenna käyn katsomassa mtä uutta MP Liftillä ja Yardella on. Ehkä löytyy uudet mp-silmälasit, poika on ottanut mun lasit ja käyttää niitä autossaan
Tässä pyöräni ajelun jälkeen
Ride safe
Petski
Laitappa Petski kuvaa tulemaan, minua ainakin kiinnostaa nähdä tekemäsi nostin!
Tänään tuli kausi avattua kunnolla, pikku pyörittelyä viikolla aikaisemmin.. On se vaan niin hieno kampe, hymyssä suin tuli 450km päristeltyä ja kehrää kuin kissa!!![]()
VN 800, -04-