Mites se on, Siskot ja Veljet?
Juolahti tommonen asia mieleen kun Väinön välityssuhde. Siis tuntumana. Itse en ole kokenut ketjuvetoa kuin pihapiirissä pienenä päristelynä. Mutta saatuani Belt Driven pyörääni tunne on jo nelosella, että kaikki on jo "ulkona". Eli vitonen tuntuu jo ylivaihteelta, ei kylläkään pahalta.
Muutenkin pyörä on vastannut sille asettamiani toiveita....
No vakioputket kylläkin tuntuu aika "nuhaisilta". Siihenkin löytynee ratkaisu..........
Joo, Eikun Hyvää Vappua kaikille.......![]()
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
Alkuperäisillä rattailla nelosen ja vitosen ero ei ole kovin suuri. Ennen runtukellon hommaamista tuskailin sen kanssa, että aina ei tiennyt kumpi vaihde oikeastaan on pällä. Tuli tehtyä "turhia" vaihdoksia vitoselta vitoselle. Nyt vitosen näkee jo kierroksista, ei tarvitse vaihteilla kokeilla.
Rasvailin tuossa yhtenä päivänä pyörän ketjuja. Eikä ollut mikään yllätys, että siellä on taas yksi kireämpi kohta ts. ketjun lenkit ovat jumissa. Eli kohta pyörä alkaa taas raivostuttavasti "nykimään".
Koska remmivetoa on täällä kehua reposteltu niin paljon, niin nyt alkaa olla pakko tilata tuo remmisatsi.
Kyselen vielä kerran niiltä kaikilta VN-kuskeilta, joilla EI vielä ole hihnaa pyörässään, halukkuutta kimppatilaukseen. Aion nimittäin tilata satsin aivan näinä päivinä. Ottakaakaapa yhteyttä vaan.
- PER ASPERA AD ASTRA -
hellou!
Olen koittanut selvitellä mutta vastausta en ole vielä löytänyt, eli mitä kuuluu VN:n 12tkm huoltoon? öljyt vissiinkin menee vaihtoon, mutta mitä muuta?
Moro. Mikähän on vm-89 vn15 se:n bensapumpun litratuotto minuutissa ja syöttöpaine? siinä pähkinä![]()
Äkkiä katottuna ei kyllä edes korjaamokirjasta löytyny. Ei auta kuin kokeilla(VN keula @ Touko. 12 2008,18:44) kirjoitti
![]()
Morjens Drifter!(Drifter @ Marras. 22 2005,09:38) kirjoitti
Mulla on alla sama ajopeli,täällä Jyväskylässä.
Keep the shiney side up!
Dawex
On alkaneet väinöstä etupään stefat vuotamaan. Kokeilin vanhaa kunnon filmiä-stefan-väliin-temppua ja perskeles, se tepsi. Heitin n. 100 kilsan lenkin ja putket pysyivät kuivina. Kunhan selviäisi syksyyn asti niin, että voisi sitten ens talven pimeinä taas harrastaa enempi stefojen kanssa.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Onkos joku tietoinen mistä mahtais saada valkoreunaisia renkaita? Näyttävät meinaan melko hienolta mun mielestä klassikki-Väinössä...
kattoppas nakkeja mynetmoto.com tai radamoto.es
sekä rengasonline.com
Tilattiin porukalla renkaita niin tuli halvemmaksi..
VN 800, -04-
Terve
Hyvää huoltoa Itä-Vantaalta tai Itä-Helsingistä. Ostin juuri 800 VN CLASSIC vm 2000 pyörän ja haluaisin huollattaa sen. Ventiilin säädöt, öljyt yms..
Nyt mittarissa 38000. Onko tuo takajarru todellakin noin tehoton!!!. Saa polkea huolella, että saa jarrutusta aikaiseksi. Käytännössä tulee jarrutettua vain etujarrulla. Pitäisi varmaankin käyttää sitä takajarruakin josko hiukan teho parantuisi. Osaako joku suositella jotain öljyä?? koneeseen. Miten on ? vahaa vai öljyä ketjuihin.
T:@rtturi ja Mervi
Kyllä sen polkemalla pitäisi lukkoon mennä. Jos ei mene, niin ei ole riittävästi tehoa.(kyttaar @ Touko. 21 2008,20:27) kirjoitti
- onko välitanko säädössä?
- mitä näyttää kulumisindikaattori pyörännavan kyljessä, siinä missä jarrun käyttöakseli menee rumpuun sisään?
- hihnat ovat voineet kiillottua kevyesti jarruteltaessa tai
- rummussa on jarrupölyä joka liukastaa
Jos indikaattori näyttää että hinoissa on pintaa, niin voisithan kokeilla tehdä joitain tehojarrutuksia takasella ja katsoa tulisiko pitoa takaisin.
Jos ei auta, niin sitten ei kun rumpu auki ja jarrupölyt pois. Jos on pintaa hihnoissa ja ovat kiillottuneet, niin voi kokeilla vedellä karkealla nauhahiomakoneen nauhalla jarrukengän yli ja vähän karhentaa pintaa.
Jos hihnat on loppu, niin sitten ei kun vaihtoon tai jos tuntuu ettei halua kokeilla karhennusta.
Kun saat takasen sidettävällä polkaisulla (vaatii voimaa) lukkoon on jarru vireessä, sen suuremmasta jarruvoimasta ei ole hyötyä. Jarru vaatii kuitekin ihan miehekkään runttauksen, mutta eipähän mene yllättäen lukkoon.
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Mulla kun on tuollaiset valkosivukumit, niin mikä olisi paras tapa / aine pestä jarrusta tippuneet mustat vesitippojen jäljet pois renkaista?(pinion @ Touko. 19 2008,17:42) kirjoitti
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Morjensta pöytään, pitkästä aikaa!
Kolmas mukula pukkas keväällä mualimaan niin menny aika muissa puuhissa, mammaa ja mukulaa huoltaessa!
Itse tyrkkäsin teboilin super paikkia väinöön ja tuntus että nokkaketjun äänet ainakin vaimeni verrattuna castrolin puolukka mehuun...
Löysin mielestäni helvatan hyvää tavaraa ketjuihin!
Wurth dry lubea. Mielipiteitä? Itse ainakin suosittelen!
![]()
Ehdottomasti Profi Dry Lubea, eli "rasvatonta ketjurasvaa" siis täyttä kemiaa koko tuote. Ei sotke vanteita ja rattaita tosi siistiä touhua.(kyttaar @ Touko. 21 2008,20:27) kirjoitti
- PER ASPERA AD ASTRA -
Kiitos jannep(jannep @ Touko. 21 2008,21:05) kirjoitti
Täyttyy tarkastaa nuo asiat ensitilassa. Perhonen sentään, liikaa uusia autoja (huolenpitosopimuksia) *ja muutamien vuosien päästä ollaan tilanteessa *uus avuttomia". Toivottavasti tämä uusi harrastun palauttaa maanpinnalle.
Metzelerin takanen kesti n. 30000km, tosin se alkoi "pykimään" heti alussa. Paineena olen pitänyt 2,8 - 3.0, mutta silti tai juuri siitä syystä rengas kului epätasaisesti. Nyt tilasin Pirellin Tourin. Katsotaan nyt miten se tulee kestämään.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Mitenkäs ootte saaneet ketjut pestyä!!!
ite ainakin tuumin että tekemätön paikka jos ei katkaise ketjua...
ja mistähän sais uuden niitattavan ketjulukon sitte rikotun tilalle???
Takanakki pois, puolet ketjusta likoomaan polttoöljyyn.
Hinkkausta ja sitten toiset puolet...
Ja hyvä tulee!
Nyt olis hyvät neuvot tarpeen..
Eli, pyöräni on VN15 SE -89
suorilla putkilla: suuttimet on 135 ja 42 onko mielestänne riittävät? mitkä on vakiot?
Vika on tämä:
Starttaa hyvin.. tyhjäkäynti on ok.. kaasua vähitellen lisätessä kierrokset tipahtavat ja ikäänkuin rupeaisi tukehtumaan eli booaamaan..
jonkunaikaa sitten tätä vikaa ei ollut, vaan vika ilmeni vasta moottoritiellä yli 100km/h vauhdissa. Eli 80km/h pystyi ajamaan vaikka kuinka kauan ja pyörä toimi moitteettomasti sitten moottoritielle päästyäni noin 1-2minuuttia sai ajaa kunnes taas sama toiminta alkoi, ihan kuin bensa olisi loppunut ja pyörä hyytyi.
vähän aikaa tien sivussa ja uusi startti ja kuulosti että taka pytty ei ole pelissä enään ollenkaan.. koneen jäähdyttyä taas pyörä toimi ihan ok niin kauan kun suuntasi moottoritielle.
Nyt
-kaasarit purettu/putsattu ok
-Bensapumppu testattu ja toimii
-puolat mitattu ok
-tulpat vaihdettu ok tasainen kipinä.
-pytyistä katsottu paineet, molemmat antoi 9-10bar
-sähköistä uusi akku ostettu maa + muut johdot tarkistettu ok.
-sähköboxeja olen purkureilta kysellyt koska nehän ovat umpinaisia ja niistä ei mielestäni mitään pääse testaamaan, (ei ole löytynyt.)
Ei vaan olisi hirvesti kiinnostusta lähteä ostamaan "sokkona" sytkäboxia yms kun ei ole varmuutta mikä on rikki.
Harmittaa kun on niin kivat kelit ja kokoontumiseenkaan en ole uskaltanut ilmottautua ennen kun wäinö on kunnossa.
Jos joku fiksumpi osaisi neuvoa niin olisin hyvin kiitollinen![]()
Kyllä tuommoset oireet viittais pahasti bensapuolelle. Onko tankki/suodattimet/letkut puhtaat? Uudet bensat missä ei varmasti ole vettä seassa?
Tuskin se vika ainakaan syttyboksissa on jos on kipinää..
Mulla vähän samankaltaisia ongelmia omassa vn800:ssa...
eli booaa kun tankissa vähän bensaa (täydellä tankilla ei tee tätä) ja oon ajanu "vähän" reippaampaa vauhtia jonkun aikaa....eli väittäsin että ei saa tarpeeksi sitä soppaa.....
niin ja vielä niistä ketjuista: hommasin uuden ketjulukon ja pesin ketjut ja käänsin ne "väärinpäin" kasatessa....nyt on lähes kuin uudet taas!(ajettu jo 15tkm) toivottavasti toiset 15tkm lisää!
![]()
Juu.. eli unohdin mainita että bensatankki on pesty ja hapotettu. Bensapumppua käytetty niin, ettei pumpustakaan tule yhtään roskia ja vielä rakennettu ns. ulkoinen bensatankki että on mahdotonta roskien pääsy kaasuttimeen.
Bensan määrä tankissa ei ole vaikuttanut tulokseen mitenkään.
Oma väinöni ei ole siis vakio kunnossa..
-Siinä on suorat pakoputket.
-BMC:n vapaavirtaus suodattimet.
-135/135 / 42 suuttimet kaasuttimissa.
Onko mielestänne liian pienet suuttimet?
Voisiko olla mahdollista että booaaminen johtuu luistinkalvoista kun tasaisesti kiihdyttää tiettyihin kierroksiin asti?
Samalla rupeaa booaamaan ja ammuskelemaan bensaa ilmanputsareihin päin.
Kiitän vastauksistanne!
(VN keula @ Kesä. 08 2008,17:46) kirjoitti
Saakohan tankki korvaus ilmaa?.Auto puolella kävi niin, että tankin korvaus ilmaputki tukossa ja meno hyytyi hetkittäin. Pieni paussi tienlaidassa ja taas kulki pienen matkan.
Juu saa ilmaa... itse ajattelin tuota ensin myös kun katselin tuota tankin alta tulevaa letkua että jos se tuosta ei saa ilmaa tarpeeksi..
Tankki oli maalattu ja ilmareikä mennyt korkin alta tukkoon, porasin auki mutta ei vaikutusta.. olen myös koittanut ajaa tankki auki..
Onko se letku tankin alla ihan virallisestikkin vaan ilmanotto letku?
vai mikä?
Katoppa tuosta...(VN keula @ Kesä. 10 2008,16:32) kirjoitti
Vaikka onhan sulla pyörä livenä, jota voit tutkia. Mutta niinhän ne sanoo,että kuva KERTOO enemmän kuin tuhat sanaa.....
tässä foto.. osa n:o 14069 huohotin...
http://216.37.204.203/Kawasak....58&B=28
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
Jep. tuollainen huohotin letkuhan se..
Rupesi vaan vuotamaan ihan pirusti bensaa läpi (vaikka ei käynnissä) kun avasin sen normaalin ilmareijän korkin sisältä..
Piti siis tulpata tuo tankin alla oleva. Alkuperäinen vika oli kyllä ennen kuin tulppasin sen..
Hana?
Ei pysy auki alipaineella? ootko kokeillu PRI-asennossa?
ja kerro sit mikä oli vikana kun löydät syyn!
juu, olen kokeillu.. kyll se bensaakin saa, kokeilin vielä isompia suutimiakin. tarttee käydä säädättään vielä kaikki kuntoon.. toivotaan että se auttais..
Tuli eilen ajeltua "Vienolla" vajaat 700km Kuopiosta kohti pohjoista ja hienostihan se rouva toimi. Kylläpä oli mukava reissata ja kun sadekin yllätti vasta perillä niin kaikin puolin mukava 8 tuntinen. Kajaanin jälkeen ei kyllä pyöriä näkyny liikenteessä, mutta Iisalmeen asti oli jo pientä letkan tynkää (vajaat 10 pyörää). Letkaa muuten veti joku sinitankkinen Väinö nahkahapsuineen. Tunnustaako joku?
"Peränpitäjä"