Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
  1. #1
    Jätin pyörän yöllä kadun varteen ja tällänen tapaus sattui aamulla, kun käynnistelin tai pikemminkin yritin käynnistellä.

    Pyörä käyntiin ja ykkönen silmään, mutta siihen tyssäsi käynti. Seisontatuen kyljessä oleva kahva (metallinen lenkki), josta tuki poljetaan alle oli vääntynyt aivan luonnottomaan asentoon. Oli varmasti normaalikunnossa vielä yhden aikaan yöllä, kun laitoin parkkiin. Ilmeisesti koko seisontatuki oli myös vääntynyt sen verran, että anturi/nasta, joka tunnistaa onko tuki ylhäällä ei päässyt työntymään enää tarpeeksi syvälle ja pyörä sammui kun laittoi ykkösen silmään.

    Lisäksi vasemman puolen pakoputkessa näytti olevan kaksi tuoreen oloista naarmua/jälkeä. Erikoisen tapauksesta tekee mielestäni se, että jos joku olisi törmännyt kevyesti pyörään, niin tuen sivussa olevan kahvan ei pitäisi vääntyä tuolla lailla, koska tuen ollessa alhaalla kahva on vain n. 10 cm:n korkeudella maasta.

    Sitä en epäile, että seisontatuki olisi vääntynyt ja aiheuttanut ongelman anturin kanssa, jos esim. auto olisi kevyesti töytäissyt pyörää (ei kaatumajälkiä). Mutta mielestäni on olemassa mahdollisuus että joku on puhtaasti vittuilumielessä käynyt istumassa pyörän päällä ja taittanut esim. päälleastumalla kahvan/tuen vinoon.

    Onko kellään vastaavia kokemuksia? Kiinnostaa myöskin, että paljonko about maksaa uusi seisontatuki tai millä/miten kannattaa korottaa sitä kohtaa seisontatuessa, joka painaa anturin nastaa sisäänpäin. Kysymys ei ole kuin muutamasta millistä, ja seisontatukikin pelittää ainakin toistaiseksi turvallisen tuntuisesti.

    Kohtuu sekavan oloinen kirjoitus, Sorry!! Mutta vituttaa tollaset ongelmat kun ajokelit alkaa olemaan parhaimmillaan...

    pasi
    S3
  2. #2
    paska tsäkä
    Minä en ole koskaan väärässä, vaan saatan joskus erehtyä!

    http://www.bike.fi/valokuv....095.jpg

    Honda CBR 1100 XX -04
  3.  
  4. #3
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    pikalääkitykseksi voit ottaa siitä katkaisijasta piuhat irti ja liittää toisiinsa (mikäli se siis toimii tällä periaatteella, jos taas jalan nosto avaa virtapiirin niin riittää kun ottaa toisen piuhan vaan irti).

    Vääntelet sitä seisontatukea ite sitten ens talvena.