Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Tuli varsin odottamaton soitto pari päivää sitten. Vaihdoin pyörää (vtr f -> vtr SP-1) noin 8 viikkoa sitten ja nyt F:n uusi omistaja soitti ja kertoi pyörän jättäneen tielle. Kertoi pyörän toimineen moitteetta semmoisen 1000 km, jonka jälkeen hän oli vaihtanut ketjut ja rattaat ja lähtenyt koeajolle. 20 km jälkeen oli tullut maali vastaan... Ilmeisesti koneesta oli alkanut kuulua jotakin ylimääräistä ja pysähdyksen jälkeen pyörä ei ollut lähtenyt enää käyntiin (startti ei kai edes pyöritä konetta). *

Pyörä on kuin uusi ja sillä on täysin moitteeton huoltohistoria. Ajettu sillä oli myydessä vain jotain 19tkm ja edellinen merkkihuolto tehty siis noin 1000 km sitten. Itse ajelin pyörällä kai noin 8-9 tkm enkä huomannut missään vaiheessa minkäänlaista vikaa. Eikä sellaista mielestäni ollut myydessäkään. Kaikki kilometrit myyntihetkeen asti ovat myös ollet varsin siivoja. Itse olin aikeissa pitää kyseisen pyörän pitempäänkin itsellä, mutta tuo SP:n houkutus oli liikaa. Nyt tuo pyörä on menossa tarkastukseen merkkihuoltoon, jossa vika selvinnee. Toivottavasti myös sen syy. Nokkia olivat heti epäilleet, mutta pitäisihän sitä reilusti pitemmälle päästä ilman suuria ongelmia. Olivat väläyttäneet myös valmistusvian mahdollisuutta. Nyt siis olisikin mukava tietää onko kenelläkään tietoa vastaavasta (valmisteviat, ei varmaan kovin yleistä?) tai hyviä selityksiä. Itsellä ei ole kuin iso kysymysmerkki päässä. Ja missä menee mielestänne myyjän vastuu? Reilupeli tietysti, mutta mutta....
    ZX6R -> VTR1000F -> VTR1000SP-1
    Lainaa (jasyvara @ Heinä. 15 2005,13:49) kirjoitti
    Ja missä menee mielestänne myyjän vastuu? Reilupeli tietysti, mutta mutta....
    Paska homma kaikkineen, tuollaisia kun sattuu niin harvemmin saadaan uusia kavereita. Mutta pelin henki on se, että jos kauppoja tehdessä kerroit ostajalle rehellisesti sen mitä tiesit kyseisen vehkeen kondiksesta ja historiasta, niin eipä siinä sitten sen kummempaa.
    eikös yksityisenmyyjän velvollisuudet loput siihen kun nimet on paperissa ja rahat kädessä. Korjatkaa jos olen väärässä, mielestäni vain liikkeillä on määrätyt takuut (min. 6kk)
    pyörää vailla.
    Ei sulla mitään korvausvelvollisuutta ole, huoli pois. Ja tuon verran ajettu laite kyllä pitäisi olla vielä aivan kaikinpuolin kunnossa, jos ei kerran aiemmin ole mitenkään oireillut.

Muttas sitten vika arvailua ( tää on aina yhtä epävarmaa...) Ensin mulla tulis mieleen nokkaketjujen kiristäjät. Ihmettelenkin tässä oikein julkisesti, että miksei kukaan ole näyttänyt Hontran tekijöille jotain toimivaa ketjunkiristäjää. Tartteeko niiden aina yrittää sitä vanhaa ja huonoksi havaittua korjata ja parantaa. Tekisivät kerralla uuden esmes mallia Yammun YZF:t ei anna ketjun hypätä löysiä.

Mulla on 112tkm ajettu VTR: ja siihen piti tehdä semiautomaattiset nokkaketjunkiristäjät, oli sunnuntai kun huomasin niiden toimimattomuuden ja kaupat oli sulki ja hommasta tuli niin "hyvät" että ovat siellä vieläkin.

Startissa oli kans pieniä onkelmia männä kesänä. Alennusvaihteen toinen hammasratas oli lähtenyt irti. Ja siinä kans sellainen ongelma ettei apua löytynyt paikallisista mopoliikkeistä eikä maahantuojalta. Siinä on siis kaksi hammasratasta samalla akselilla, joista toinen on liimattuna akselissa kiinni. Tarpeeksi kauan kun sen kanssa paini ja etsi vikaa niin löytyihän se. Apuvälineinä hammaslääkärin peili ja taskulamppu...

Muuten on kyllä kilometreihinsa nähden laulanut aivan hyvin, eikä siitä ole tarkoitus vieläkään luopua.
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
    Lainaa (kupoc @ Heinä. 15 2005,14:25) kirjoitti
    eikös yksityisenmyyjän velvollisuudet loput siihen kun nimet on paperissa ja rahat kädessä. Korjatkaa jos olen väärässä, mielestäni vain liikkeillä on määrätyt takuut (min. 6kk)
    Yksityisenmyyjän velvollisuudet loppuu minun tietääkseni viikon kuluttua
    Honda CBR 600 F ... -94... -> Honda VTR 1000 F ... -01...
    Lainaa (jasyvara @ Heinä. 15 2005,13:49) kirjoitti
    Kertoi pyörän toimineen moitteetta semmoisen 1000 km, jonka jälkeen hän oli vaihtanut ketjut ja rattaat ja lähtenyt koeajolle. 20 km jälkeen oli tullut maali vastaan...
    Kaveri kertoi itse vaihtaneensa ketjut ja rattaat.
    Olisikohan tuo operaatio syynä outoon kolinaan ja taipaleen
    katkeamiseen?
    Eikös sitä vikaa pitäisi yleensäkin lähteä etsimään edellisestä työvaiheesta, eikä edellisestä omistajasta?

-M-
    OrMu 331 kmh (gen2 1340cc)

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
    &
    100 m/s CLUB FINLAND (lainamopolla)
    Vikakin selvisi lopulta, nokkaketjun kiristinhän sieltä oli mennyt (yllätys, yllätys). Sehän taitaa olla täysi p**ka koko kiristin, kun ei normaalia ajoa (siis ainakin myyntihetkeen asti ja uskoisin sen jälkeenkin) kestä 20 tkm enempää *

No, näitähän on sitten sattunut muillekin ja varmaan tulee sattumaan. Minkäs teet * Itse pidän tuota F:ää kuitenkin edelleen varsin luotettavana ja suorastaan erinomaisena pyöränä. Omat ajokilometrini olivat varsin huolettomat ja mukavat. Uuden omistajan fiiliksiä voi vain arvailla...
    ZX6R -> VTR1000F -> VTR1000SP-1
    Kyllä siellä yleensä menee muutakin kuin pelkät kiristimet
    Semiautomaattiset kiristäjät toimii periaatteella että, kiristin on jousikuormitteinen ja kun pyörität sen kiinni "säätö"ruuvista kiristäjä nousee ylös ja kun päästät ruuvista irti, se kiertyy oikeaan tiukkuuteen. Mutta kun se alkaa olemaan löysä, se lyö takaisin ja ketju pääsee löystymään. Eli toiminta periaate on lyhyesti, lukitse se ruuvi niin ettei pääse pyörimään ja sitä myöten ketjut löystymään.
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
    ...eli kiristimen ruuvin lukitsemalla voi sen suhteen nautiskella huolettomista kilsoista?

Viime huollossa koitin udella asiasta ja tutkailla niitä kiristimiä,
    mutta niin paljoo mopoa ei purettu, että olisi päässyt mystisiä kiristimiä livenä näkemään ja ehkä siten jotain asiasta ymmärtämään.

Mitäs oireita on havaittavissa juuri ennen kiristimien hajoomista?

Veturillani olen ajellut vajaa 41 tkm ja kauhulla odotan, milloin
    moposta kiristimet tai ne jouset hajoo. *
    (nyt tietysti, ko duunista kotio ajelee...)
    OrMu 331 kmh (gen2 1340cc)

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
    &
    100 m/s CLUB FINLAND (lainamopolla)
    Ja tietysti täytyy muistaa välillä päästää jousta kiristämään ketjua, noin tonnin välein. Eli kiristysruuvia ei saa hitsata kiinni.
  11.  
    http://www.sudco.com/apeCamchain.html

tommosia ovat jotkut asennelleet näiden automaattisten kiristimien tilalle...
    S u z u k i *G S X *1 4 0 0 *K 6