Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Missä mättää kun visiiri huurtuu alaosastaan jo lyhyelläkin matkalla, jos ulkona on viileämpää ja/tai sateista? Kypäränä on siis Z-one. Omistan 2 eri visiiriä (kirkas ja iridium, molemmissa oma piclockinsa) ja tuntuvat huurtuvan samalla tavalla. Tarkennetaan siis vielä, että huurua tulee myös pinlockin alueelle.

Onko tämä vain ominaisuus vai onko asiaan joku ratkaisu? Pinlockit pitäisi olla oikein asennettuja eikä visiirin ja pinlockin välissä ole isompia roskia.
    Mullakin Shoein kyrsä pinlockilla. Kaipa mä sen verran röyhytän lämmintä ilmaa ulospäin, että ihan visiirin alalaitaan nenän kohdalle tulee oikeen viilellä kelillä semmonen n. 1 euron kolikon kokoinen huurreläntti... ( Täähän tarkoittaa sitä, etten pidätä hengitystä ajaessani * )
    "Jos sinulla ei ole vihollisia, sinulla ei ole luonnetta"

"Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne asiat joita en voi hyväksyä, ja viisautta piilottaa niiden ihmisten ruumiit, jotka olen tänään vittuillessani listinyt, koska he ovat ottaneet minua päähän"
    Lainaa (Misha @ Touko. 16 2005,14:49) kirjoitti
    Missä mättää kun visiiri huurtuu alaosastaan jo lyhyelläkin matkalla, jos ulkona on viileämpää ja/tai sateista? Kypäränä on siis Z-one. Omistan 2 eri visiiriä (kirkas ja iridium, molemmissa oma piclockinsa) ja tuntuvat huurtuvan samalla tavalla. Tarkennetaan siis vielä, että huurua tulee myös pinlockin alueelle.

Onko tämä vain ominaisuus vai onko asiaan joku ratkaisu? Pinlockit pitäisi olla oikein asennettuja eikä visiirin ja pinlockin välissä ole isompia roskia.
    Checklist:

1) onhan se sisäkalvo oikein päin?
    2) sen laitaa kiertävän kumitiivisteen pitäis olla joka kohdaltaan kiinni visiirissä
    3) se sisäkalvo ei saisi koskea visiiriin miltään muulta osaltaan, kuin siitä tiivisteestä

Jos noi on kaikki oikein, niin sitten on kyllä jotain pielessä. En ole omia pinlockkejani saanut huurtumaan kuin niiltä kohdilta missä ei ole sisäkalvoa, ja jo sitä ennen silmälasit on niin paksussa usvassa ettei erota yötä päivästä.
    Itselläni on myös Z-ONE pinlockilla eikä sitten kyllä huurru millään. Ei kyllä huurru helposti ilman pinlockkiakaan jos pitää sitä hengityksenohjainta. Tsekkaappa vielä sen pinlockin asennus.
    ZX-10R
    Rupesin tutkailemaan tarkemmin, miksi mun visiiri huurtui yllättävän kovin tänä aamuna pinlockista huolimatta... No se pinlock-kalvo ei oo täysin tiiviisti juuri sieltä kiinnityspinnien luota. Litistelemällä sen saa tiiviiksi, muttei se jää tiiviiksi kun "pihtiotteen" irrottaa. Tarvinnee hommata jostain vähän väritöntä silikonia ja tursottaa vähän lisää kalvon päätyihin, jotta huurtuminen loppuu. Perkule!!!!!!!

"Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne asiat joita en voi hyväksyä, ja viisautta piilottaa niiden ihmisten ruumiit, jotka olen tänään vittuillessani listinyt, koska he ovat ottaneet minua päähän"
    Lainaa (SuperBBXX @ Touko. 20 2005,00:26) kirjoitti
    Rupesin tutkailemaan tarkemmin, miksi mun visiiri huurtui yllättävän kovin tänä aamuna pinlockista huolimatta... No se pinlock-kalvo ei oo täysin tiiviisti juuri sieltä kiinnityspinnien luota. Litistelemällä sen saa tiiviiksi, muttei se jää tiiviiksi kun "pihtiotteen" irrottaa. Tarvinnee hommata jostain vähän väritöntä silikonia ja tursottaa vähän lisää kalvon päätyihin, jotta huurtuminen loppuu. Perkule!!!!!!!
    Itse tarkistelin kanssa ja huomasin, että itselläni on täysin sama ongelma. Kumma juttu, sillä pinlockiani ei ole edes irroitettu visiiristä kuin kerran, joten ei se ole voinut väärään suuntaankaan vääntyä. Laitoin tuon breath guardin kypärääni paikoilleen ja se kyllä lievitti ongelmaa melko hyvin.
    Kantsii myös säätää sitä Pinlockin kiinnitystä tiukemmalle, itselläni oli samaa ongelmaa kunnes ruuvasin niitä reunanastoja puoli kierrosta ympäri. Nehän on epäkeskot, joten niillä voi vaikuttaa siihen kuinka tiukkaan ne sitä välikalvoa visiirin sisäpintaan painaa.
    Tuurilla ja asenteella

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Mikä on Pinlock? Onko se ostettaessa valmiina kypärässä. Mulla Z-One huurtuu kanssa vaikka on hengitysohjain. Sateella ja kylymällä.
    ???Mä luulen et joku mättää koska itselläni on se paikallaan eikä se huurru yhtään
    I* catch You...
    Lainaa (kava10 @ Touko. 20 2005,10:32) kirjoitti
    Mikä on Pinlock? Onko se ostettaessa valmiina kypärässä. Mulla Z-One huurtuu kanssa vaikka on hengitysohjain. Sateella ja kylymällä.
    Googleta, hyvä mies, googleta. Täältä selkiää lisää: www.pinlock.com . Eipä se hengitysohjain huurtumista estä, ehkä hiukan helpottaa korkeintaan. Pinlock sen sijaan estää täysin, kun vaan on oikein asennettu.
    Tuurilla ja asenteella

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Aina sitä oppii uutta! Kiitos vinkistä, näkeekö muuten mustan läpi mitään?
    Nonni, mä vääntelin pinnejä erilaisiin asentoihin, mutten kyllä täysin tiiviisti saa tota kalvoa istumaan visiiriin. Kaipa poikkeen hakemaan sitä silikonia kaupasta, menee hermot! *

13.  
    Mulla lakkas pinlock huurtumasta kun käänsin ne muoviset säätöruuvit "tiukemmalle" eli siten että se nuoli osoitaa jotakuinkin suoraan ylös. Tämä riitti tiivistämään pinlockin alareunan, eikä huurru enää!
    BMW K 1200RS -97 (2019-)
    Kawasaki GPZ 900R -87 (2016-2017)
    Honda CB 750K -79 (2011)
    Yamaha FJ 1200 -88 (2008)
    Honda NTV 650 Revere -89 (2002-2008)