Raakaa kytkimen käyttöä vaan niin se joskus sattu vahingossa noustakin(pekko5 @ Touko. 21 2005,01:18) kirjoitti
![]()
1290 Super Duke R
(SampySladi @ Touko. 13 2005,18:32) kirjoitti
Juu siis juurikin näin, eli mulla meni vaihteet vähän sekaisin, ykköstä siis tarkoitin...tai ainakin tarkoitan nyt!
![]()
Honda CBR600F -00,Kawasaki Z1000 -07,Yamaha MT01Stage3 -05,Suzuki GSX1300BK -10,Husaberg FE550 -07,HD Rocker C -09,KTM 450 SX-F -13,KTM 1290 Super Duke R -14, Triumph Speed Triple 1050 -09, Kawasaki ZRX1200 -07, Suzuki GSX1400 -07, Husaberg FE390 -10,
ykkösellä kyllä lähtöö kaasusta oikeella tekniikalla kusiainenki![]()
![]()
Kawasaki Ninja ZX-10R
Kyllähän se mopo nyt keulii kun on lyhyemmät välitykset. Nyt voi nyppästä keulan pystyyn kävely vauhdista jo (kytkimellä).Kakkosella keulii kaasusta ja kolmosella saa vielä kohtuu helposti nostettua keulan vielä 100kmh vauhdista.
Nyt kun vielä oppis pitään sen kaasun tasasena keuliessa...
Pain is just weakness leaving the body
jossei muute ala keulii niih ei muuta ku lykkäät cebarin konepaja siukolalle ja räppäät semmoset 10k€ pöytää nii joha alkaa keulii ja iloisesti.![]()
![]()
![]()
Ei sen mikään streetfighter-stunttijopo-RR-malli tarvi olla. Ahkera harjoittelu auttaa varmaan parhaiten tähän vaivaan. Taisi oma lähes vakiokuntoinen mummocebarikin nostaa niin etu- kuin takarengastakin. Tosin vakiovälityksillä ei keulaa saanut pystyyn kuin kytkimen avulla, mutta minkäs teet kun on kuskikin cebari.(Janne80 @ Touko. 13 2005,02:15) kirjoitti
![]()
http://www.tiet.fi/ Tielläliikkujien etujärjestö ry
Itelläni oli pc-25 ceebbari,remuksen teharilla.Niin nosti illemmalla ku oli vähän kylmempi pelkällä kiihdyttämisellä.ja päivällä kuumemmalla ilmalla pienellä kaasukahvan ranneliikkeella.Eli pitäs kait varsinkin nuo uudemmat nostaa vielä helpommin.
Nykyinen xx nostaa ilmasta riippumatta pelkällä kaasulla.
Kiitoksia kovasti kytkimen kanssa leikittely vinkistä... ite oon crossia ajanut kilpaakin, mut ei vaan oo uskaltanut leikkiä moottoripyörällä keulimista... pelänny sitä selin lentämistä... 2 tuntia tyhjällä parkkipaikka alueella harjoittelua ja ensimmäistä kertaa keulein elämässäni yli 500 m. Kyl tuli jo melkein onnen kyyneleet. Vieläkö uskaltaisi vaihtaa vauhdista kakkoselle.
Kyl kyykky on aina vaikea saada keuliin. Siihen vaan tarvitaan niitä villihevosia. Mut tänään uusi -07 hornet cb600 liiti kuin itse pörriäinen...
Wallu
itte harjottelin -91 gsx-f 600 suzukilla.
ykkösellä kaasusta.
kakkosella kytkimellä.
kummiskin keulapainoo vehkeessä reilusti.
noh -06 kesällä meni sitte ympäri mutta silti keulin viel ja koko ajan paremmin
eli harjottelua vaan kyl se siitä![]()
mopoton mies nykyään
the older i get the faster i used to be
Ostin ittelleni -07 CBR 600 F:n joka tosin on 25kw.. kyllä sillä saa keulan ylös kytkimellä ja tuntuu mopon tehoilla aika helpolta vielä... en tiedä miten käyttäytyy kun noi kurit lähtee![]()
Onkohan mussa jotain vikaa kun en löydä kiksejä tosta keulimisesta? Rehellisyyden nimissä en kyllä osaakkaan, tai en edes ole kytkimellä yrittänyt. Kun joskus on pyörä joka keulii kaasulla ilman rimpuilua niin sitten ehkä...
Voiko tolla pyörän mallilla olla tekemistä asian kanssa? Kaverilla kawa 636 ja itellä 600rr. Sillä kevenee ykkösellä melkolailla helposti. Mä en kahvaa kääntämällä saa kun ääntä aikaan. Saatan kyllä olla liian läski...
Jaa, kyllä se pyörästäkin on kiinni, entinen fazu600 (teho 95hp), kaasulla keula vain keveni, eli rengas oli nippanappa maassa. Nykyinen GSR (teho 98hp), keula nousee kaasulla kevyesti.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
onkirjoitti
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Varmaan näin on. Myyn pyörän ja hankin autoksi gold wingin niin ongelma poistuu.
Kokeiles takajousta pykälää tai pari jäykemmälle josko sillä mitään vaikutusta. Mulla tuntuis ainakin tarjoovan herkemmin keulaa ylös oletusasetusta jäykemmällä takajousituksella. Tuolloinhan perä ei niiaa kaasutuksesta niin paljon ja liike energia siirtyy suoremmin / nopeammin keulaan (luulisin).
Kyllä tollanen keulii jo ihan vakiona, jos vaan osaa. Itellä oli samanmoinen mopo ja ilman kytkintäkin keuli...
Ykkösellä rivakka muutaman metrin kiihdytys > Kaasu pois > Uudestaan kaasu pohjaan ja johan keulii!
Viisas pääsee vähemmällä!
Kyllä se goldwing keulii myös.(Jeppe Jääkarhu @ Touko. 24 2007,11:00) kirjoitti
Katso.
GSR 600 -06
XV 535 -92 Projekti
---------------------
SV 650 S -03
CB 500 -99
No vastataan nyt sitten tähänkin topicciin...
Kyllä tuo vanha pc25 jaksaa hytin nostaa pystyyn ykkösellä kaasusta, kakkosella joutuu jo repimään kytkintä...
"Ihan v*tun ruma maski!" - sanoi joku lauantaiaamuna.....
Member of P E T U Racing Team
On se kova!
itellä -93 keulii ykkösellä miten päin vaa mut kakkosella toivookaa saaha keulaa ilmaa..ainut jos ykköseltä pykältää keuliessa suoraa kakkosen nii menee pitempiäki siivujaki toisinaan...mut vaatii kyl ykkösellä vauhdin ja kierrokset olevan melkein tapis ennen ku saa pysymää keulan ilmassa vaihdon jälkeen
Ei jumaliste mitä menoa.(Jayded @ Touko. 27 2007,14:10) kirjoitti
*REPS*![]()
"Häpy With Honda..."
1000RR, mitäpä muuta tohon vastaa *
1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
Left Hand Path
Kyllä se kakkosellakin lähtee kun vain nykäsee kytkimen kanssa.. tietty jos sulla on aivan järjettömän pitkät välitykset niin sitte ei.. mutta vakio välityksillä kyllä saa nousemaan takapyörän varaan..(lynss @ Touko. 30 2007,14:11) kirjoitti
Nyt kun sitä kunnolla oppi keulimaan niin ei meinaa loppua tulla... Kaiken aikaa pitää ajaa eturengas ilmassa... jonain päivänä sitä saa katsella selällään taivasta... En siis suosittele keulimaan........ Mut ei vittu on se niin kivaa![]()
Wallu
ja paljon(jaket @ Touko. 24 2007,09:39) kirjoitti
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
itsellä -01 hornet 600 . ykkösellä nousee molemmil tavoil eli kaasulla pumppaamalla (en tykkää) ja kytkimellä (tykkään). kakkosella pari kertaa koittanu kytkimel nostaa mut ei tunnu tapahtuvan mullistavia asioita (eri kierrosalueilla ollaa koitettu), mut kyllä tiedän että se o vaa kuskista kiinni ettei keulimut ilone kuski oon silti ku oon ton ykkösel keulimise oppinu
![]()
636 -06
motolla ajettu kesän alku on kyllä opettanut tuota keulimista. kokeilin f4i.tä pitkästä aikaa ja kyllähän se keula nousi eri tavalla ylös kun viime kesänä. motolla (drz400) saa keulittua salkun läpi mutta ceparilla loppuu pokka kun sisässä on kolmonen.. vauhtia tulee hiukan eri tavalla.ja suljetulla alueella olen harjoitellut ainoastaan.
Kyllä mun -98 cebari keulii ilosesti ykkösellä ja vielä kakkosellakin kun vetää kierrokset tarpeeks ylös ja sit höllää kaasun ja taas täydet kaasut....
Mut sitä onkin vähän laitettu, mutta äffä on aina äffä...
musta Yamaha FZ1-N -07 bixenon, CBR 600 -98
Juu äffä on saatu keulimaan täälläkin. Miten muilla, onko tullu ongelmia ketjujen kanssa? Itellä tuntuu, että koko aika saa olla kiristämässä. Ei siinä muuten, mutta se on parisataa ku rupee vaihtamaan ketju+hammasratas pakettia.
Honda CBR600f
Käytä öljyä - älä vahaa(Kotiaurinko @ Loka. 03 2007,22:49) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Kyllä se fzr 600 -93 ainakin keulii yggösellä kaasusta nätisti (ei tartte kaikkia kaasuja) täysin orggis laite pitäs olla. 2. vaihteella nousee kans ihan kivasti hieman kytkintä näyttämällä vauhti on jotain 60kmh paikkeilla kun ite tempasen tennarin kattoo.
Ite olen ajanut katupyörällä elämäni aikana kokonaiset 450km (eli pari päivää omistanut pyörän) ja tästä pyörästä edellinen oli monttukone 125cr Honda ja sitä ennen monia muita crossareita jonka takia nuo keulat ovat helpompia kun varmaankin kuin"aloittelijoille" ?
![]()
Yamaha xv1100 -89