Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
    Hiton ärsyttävää ku meitsil on toi Rukan windstopperi ja kiristää sen kypärän remmin alle, ni ei meinaa pää kääntyä. En oo oikein keksiny mitään muutakaan järkevää ratkaisua kaulan suojeluun... Sit ku jäätyy kaula/niska, ni sit on päänsäryt tms. Millä ihmeellä jengi pitää sen alueen lämpösenä?
    Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
    En ole kyllä samaa ongelmaa havainnut. Vai onko Rukalla monenlaisia windstoppereita? Jos se on sillä tarranauhalla takaa, niin älä laita niin piukalle ettei pää käänny. Mitäs jos sen kypärän remmin laittaisi sen kaulasuojan alle?
    Dixi et animam levavi
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

Siis mää vai
    itsellä on Rukan windstopper hupullinen versio huomasin itse saman asian ensimäisillä käyttökerroilla. Ei meinannu pää kääntyyy.

Ongelma ratkesi asettelemalla windstopper hyvin kaula/niskaseudulta ettei se ole pantteessa missään

Ps on muuten ihan verraton varuste tuskin ilman pärjää enää koskaan

Se windstopper toimii muuten hyvin minullakin, mutta jos huolimattomasti viskaa vaan kaulurin paikalleen ja kypärän päähän, niin alkaa oitis ahistamaan. Vaatii pientä säätöä...
    Oikeastaan suurin ongelma on, että puhaltaa lähes aina oikealta puolelta niskaan. Seuraavaksi pitää ostaa sellainen hupullinen windstopperi kylmiä kelejä varten.

Buffia yritin uskollisesti pari kesää käyttää kypärähupun korvikeena, mutta ei se vaan yksinkertaisesti istu / tunnu niin hyvältä kuin kypärähuppu. Kaulassa buffi toimii kesäkeleillä mainiosti.
    Honda VTR 1000F
    Sinisalon neopreenikaulus on loistava! Paha vaan, ettei niitä ole saanut enää kymmeneen vuoteen. Mitähän sitten, kun tästä aika jättää...
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
    Tiedä sitten paljonko Yokon Windstopperilla on Rukkaan eroa, mutta hyvin on Yoko toiminut jo useammankin vuoden, kesät-talvet Joskus kun tulee hätäpäissään vain huitaistua se kaulalle, niin eikös se viiman viheliäinen jostain sen rakosen keksi ja kohta jo pitää stopata kauluria korjailemaan Mutta kun sen jo heti ekalla kerralla asettelee huolellisesti - yleensä haalarin olkainten alle, paitaa vasten - niin kyllähän ukko tarkenee kummasti jopa pakkasessa päristellä menox Takaa, ylhäältä oikeastaan on se hankalin paikka, mutta kaulurin sulkijatarraa sopivasti "soveltamalla" saa sen nappaamaan kiinni kypärän vuorista ja johan pysyy yläniskakin lämpösenä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Lidlin kypärähuppu, alaosa coolmax'ia
    AllRightista ostettu kypärähuppu

Alaosa on tuulenpitävä samoin kun kasvo osa hengitys + nenä REIJILLä.. aivan loistava huppu, parempaa ei oo tullu vastaan. SUOSITTELEN!.

Mallia en muista, mutta semmonen tummaa ja hopeaa sekasin alaosassa, eli kaula/niska... erottaa kyllä perinteisestä sukasta ;)
    Lainaa (Köpi @ Touko. 13 2005,08:35) kirjoitti
    Lidlin kypärähuppu, alaosa coolmax'ia
    Sama täällä, tiistaina ~150km lämmintä +5 / +10 astetta ja vesisadetta, huppu toimi tosi hyvin.
    Mulla puolestaan org-shopista hankittu Bikers-huppu, jossa kaula ja niskaosat jonkinsortin windstopperkangasta. Ihan helvatan hyvin on toiminut, ei tuule läpi yhtään.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (AnDy @ Touko. 14 2005,09:22) kirjoitti
    Mulla puolestaan org-shopista hankittu Bikers-huppu, jossa kaula ja niskaosat jonkinsortin windstopperkangasta. Ihan helvatan hyvin on toiminut, ei tuule läpi yhtään.
    Samma här, noita erilaisia bikereita on mulla kaksi - toinen kypärähupulla ja toinen pelkällä kaulurilla. Sään mukaan
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Nahkakauluri...nostettuna leuan kärkeen.
    Lainaa (Kawasaki ZL @ Touko. 15 2005,13:22) kirjoitti
    Nahkakauluri...nostettuna leuan kärkeen.
    Kuin myös, ja toimii, silkkisen kypärähupun kanssa...
    * Yamaha Tenere 700 -22
    * KTM 200 EXC -10
    * KTM 250 EXC-F -10
    * KTM 300 EXC Six Days -11
    * Husqvarna TE 450 -10
    * Yamaha YZ 250 -00
    * Suzuki Bandit 1200 GSF -04
    * Honda Transalp 600 -96

Ostin kataforista bikersin windstopper hupullisen
    kaulasuojan, hyvä ostos, ei tunnu mitään 120
    vauhdissa, jätä takin kaularemmi hieman löysälle
    ni pää kääntyy. (mulla ei oo kaulaa nimeksikään,
    pää ei käänny jos kiristää takin kauluksen)
    :burnis
    Kerran kokeilen laittaa polar-buffin tuon Rukan kypärähupun alle. Kaula pysyi lämpimänä, eikä tarvinnut katsella sivulle
    Solveltuva yhdistelmä hyvin viluisalle motoristille.
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
    Lainaa (Ninja9r @ Touko. 13 2005,00:58) kirjoitti
    Samaa mieltä, aina vaan buffia siinä kaulalla pitäny eikä oo ongelmia ollu, vaikka on tullu reippaassa pakkasessaki ajettua.
    There shall in that time be rumors of things going astray, and there shall be a great confusion as to where things really are, and nobody will really know where lieth those little things with the sort of raffia-work base, that has an attachment.

At that time, a friend shall lose his friend's hammer, and the young shall not know where lieth the things possessed by their fathers that their fathers put there only just the night before, about eight o'clock.
    Rukan windstopper toimii erinomaisesti. Ei ole ongelmaa pään kääntymisen kanssa, niinkun oli aikasemmin nahkasen kaulurin kanssa - se ei istunu kaulaan mitenkäänpäin hyvin, vaan niska tuntu paksulta ja pää ei kääntyny. Ja sit ku vähä hölläs, niin jo tuuli kauluksesta sisään.
    "Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"
    PolarBuffi tuntuu toimivan, ei tullu kylmä äskenkään sateessa kun tampereelta lahteen ajelin
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
    Mp-asun nahkakauluri ja pelaa hyvin...
    Life sucks and then you die...
    Kuolema kuittaa univelat...
    Mulla on Rukkan windstopper huppu/kaulasuoja (klick) ja oon kyllä tykannyt siitä. Kylmällä ilmalla pitemmällä reissulla laitan vielä lisäksi nahkasen kaulasuojan joka yltää leukaan asti - ja ei palele.

~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
    Pitääpä näköjään itsellekkin hommata jonkinlainen "Buffi"... Kun ei nyt ole oikein minkäänlaista kaulanlämmitintä. Kai täältä Jyväskylästä tuommoisia löytyy, jotta ei sentään tarvitsisi tilata tuota.
    Excuse me while i kill myself...
  23.  
    Lainaa (vankkis @ Maalis. 21 2006,14:49) kirjoitti
    Pitääpä näköjään itsellekkin hommata jonkinlainen "Buffi"... Kun ei nyt ole oikein minkäänlaista kaulanlämmitintä. Kai täältä Jyväskylästä tuommoisia löytyy, jotta ei sentään tarvitsisi tilata tuota.
    Buffeissa on mun mielestä noi koot vain aivan käsittämättömät! Aikuisten koko roikkuu ainakin mulla niin ettei se suojaa kunnolla ja varsinkin näyttää helkutin rumalta. Kypärähuppuna toimii hyvin..

Itse ratkaisin ongelman ostamalla MP-messuilta junior-kokoa olevan Buffin ja se toimii loistavasti. Junior-kokoja en tosin jälleenmyyjillä ole nähnyt ja kuositkin ovat lähinnä pastellisävyjä. Onneksi löytyi sentään yksi mustavalkoinen.

Niin, ja tarkennuksena sitten se että en ole mikään kynäniska (BMI 24,2) *