Pitäisi hankkia pyöräilyyn sopiva reppu. Millaisia reppuja itse käytätte ja mitä ominaisuuksia painotatte hyvässä repussa. Nopeasti mieleen tulisi että reppu olisi hyvä olla varusteltu sadehupulla. Löytyyköhän noita kuinka monesta mallista.
Suosituksia mielellään hintatietoineen otetaan vastaan.
Mulla on Haltin Traveller 40, pitää kuulemma vettä ihan itse ilman sadehuppuja. Hyvännäköinen päältä päin ja tilava. Hinta alennuksessa 89 €. Kallis se on, mutta hyvästä saa maksaa!!!
edit: Kannattaa käydä urheiluliikkeissä katsomassa, sieltä löytyy vaikka mitä!
Minä en ole koskaan väärässä, vaan saatan joskus erehtyä!
http://www.bike.fi/valokuv....095.jpg
Honda CBR 1100 XX -04
Yokon perusreppu mahavyöllä, cordurasta tai sentapaisesta tehty. Liekkö maanantaikappale, kun jo jouduin puolen vuoden käytön jälkeen kuumaliimallakorjaamaan saumoja. Muuten ok.
I was born with a plastic spoon in my mouth...
ST 1100
Mulla on ollu 2 kesää käytössä Moto-Detail merkkinen reppu.
Hyvin on kestänyt ja pitää vettä kun laittaa sen sadehupun päälle...![]()
Louis myy tätä merkkiä.
"Suddenly, everything else, looks like prey, Hayabusa"
Haglöfs Tight Pro XL
Hyvä ja kevyt putkirunko, säätöjä riittämiin ja tukeva selässä ja riittävästi pehmustetut olkaimet ja lannevyö.
Remmien kanssa tosin saa käyttää luovaa solmimista jotteivät lepata ajoviimassa..
edit: Käytössä jo tosiaan viidettä vuotta ja pitää vettä edelleen. Klipsit ja kilkkeet ehjänä vaikka ns. elämää on nähty
Voin ajaa kuten tahdon kunhan pysyn varuillaan
Se ketään ei vie väkisin saa kukin valita
Vaan hankalaa on aika-ajoin mieli hallita
Itsemurhalentäjää ei ruusuin palkita
Edellisen kaltainen Haltin vettäpitävä reppu, tai sitten työmatka- ja arkikäytössä työnantajan mainosreppu.![]()
Työnantajan tarjoama Targus -läppärireppu. Pysyy kamat kuivina ja muutama heijastinkin mukana![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Givin tankkilaukusta T426 www.givi.it/home/frame.asp saa mukavasti päällimäisen osan pikku repuksi jonka vielä vetskarin avaamalla saa laajennettua.Näppärä pikku reippu johon meni 5-6 l maitoakin ja muut murkinat kauppareissulla.![]()
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Jack Wolfskinin "x-file", paranneltuna niin että vetoketjujen lenkkeihin tuli lisättyä jostain kaulanauha-badgeholder-setistä kierrätetty jousilukitteinen koukku. Yllättäen se tuntui hyvältä idealta kun ekan kerran kylvi repusta kamat pitkin maantietä kun tuuli riepotti vetoketjun auki, ja ainakaan tämä ei ole vielä toistunut...
Kädet kyllä puutuu jos reppu selässä ajelee pitempään.
Lisätääs nyt vielä sen verran että toi ei todellakaan pidä vettä paitsi ensimmäisen vartin. Ja tuon oma pehmustettu tasku läppärille on suurin syy käyttämiseen.
Pidän mukana perusreppua, jossa on kiinnitysremmit myös edessä. Reppu mahtuu hyvin takalaukkuun, vaikka olisi melko täynnäkin.
Ilman lapsia ei ole huomista.
Lidlin patikka reppu, tukeva, hyvät kiinnitykset ja 1.5l juomapussi/letku sisältyy hintaan (on muute uskomattoman kätevä mopoillessa) hintaa repulla 13.90€
pyörää vailla.
Bobblebee reput on täysin omassa kastissaan. Harmi ettei oo varaa omaan... *
ja näitähän saa clobber.fi ja muualtakin. hintaa reippaat 100e ja noi on semmosia moduulireppuja. eli saa tarpeen mukaan eri moduulin.
Kriegan R35 on palvellut erinomaisesti. Jos täydellistä sateenkestoa haet, niin mielummin itse ainakin pistän vesitiiviin säkin sinne repun sisälle, kuin virittelen lepattavia sadesuojia repun päälle:
http://www.kriega.com/R35.html
Suomen edustaja ilmeisesti on Ratamopo.com:
http://www.ratamopo.com/acatalog/Reput.html
Ja reppu on siis kallis kuin p****le, mutta toimivuus on ollut huippuhyvä. Erityisesti kiitosta kiinnityssysteemistä, jossa ei ole lepattavia remminpäitä ja nelipistekiinnityksestä rinnan päällä, jolloin paino jakautuu tasaisesti ja kyykky yms. asentoihin taipuu vapaasti, kun vyötäröllä ei ole kanittavaa remmiä. Selän ja repun välissä on jonkinmoinen selkäsuoja suojaamassa selkää repun sisällöltä kaatumistilanteissa (ja tukee muutenkin reppua).
Kuulostipas mainospuheelta, vaikken ole mitenkään liitoksissa ko. firmaan. No, hyvä on reppu ja suosittelen jos perse vaan kestää hinnan.
Itellä Haglöfsin HIC 33 ja vaimolla HIC 28... Numerot tarkoittavat tilavuutta litroissa... Vedenpitäviä ja kiristyksiä löytyy, ettei tyhjä reppu lepata...
Dakinen joku.. joku.. en muista. Pitää vettä ja saa hyvin kiristeltyä.
KTM 390 adv
Haglööfsin Hic....enpäs muista kokoa. Mutta ei ylimääräisiä remeleitä, mukava muoto, istuu selkään kuin kamelille kyttyrä (tehty fillaristeille), hyvät hartiahihnat, rintahihna sekä lantivyö.
Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
*Does my bike make my butt look fast?*
Haglöfs Tight Pro Large. Tilavuus n. 30 litraa. Reppu on ollut mulla n. 5 vuotta käytössä ja vielä täysin ehjä. Tosi hyvä selässä myös prätkäillessä.
Ne reput jotka toimii fillaroidessa(ja miksei laskettelussa), toimii yleensä myös prätkällä pienin varauksin. Erilaisista repuista ja rinkoista parinkymmenen vuoden aktiivikokemukset, ja oppinut, että se mikä toimii mulla, ei toimi välttämättä kaverilla...
Kuitenkin reppu pitää saada tiiviisti selkään, ja viillekkeet pitää olla pehmustetut ja muotoillut. Koska vauhdit on suuremmat prätkäillessä, niin ylipituiset hihnat pitää saada kiinni. Jos repussa ei ole siihen tarvikkeita, niin se saa kyllä hankittua.
Viime aikoina kokemusta on karttunut Fischerin, Salomonin ja Haglöfsin repuista. Hyvin toimivat, varsinkin pienen modifioinnin jälkeen, mutta pitivät ainoastaan pienen sateen. Loppujen lopuksi vedenpitävyydellä ei ollut juuri merkitystä minulle.
Tämän päivän merkkireput ovat pitkälle suunniteltuja ja toimivia. Jotkut halpareputkin alkavat olla ihan päteviä. Toi bobblebee toimisi samalla selkäsuojana: muistan kun skimbamessuilla testattiin iskunvaimennuskykyä lyömällä pesäpallomailalla selkään(siis reppuun).
Jokaiselle sopiva reppu varmaan löytyy, mutta pitäisi miettiä mitä siellä kuskaa(ja kuinka paljon), ja mitä ominaisuuksia oikeasti tarvitsee. Ei kannata ostaa kokeilematta!
Niin, ja sitten on vielä se raha. Parhaimmista joutuu maksamaan yli satasen, hyvän/välttävän saa hyvällä tuurilla jo parilla kympillä. Valinta on jokaisen oma...
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Tuli vaan vielä mieleen, että sitä reppua hommatessa kannattaa varmistua miten se istuu hartioille ajoasennossa kun päällä on se palttoo minkä kanssa ajaa. Varsinkin jos aikoo tehdä sen euroopan turneen sen repun kanssa.
Ainakin mulla hartioissa olevat suojat on sen muotoisia ja sellaisessa kohdassa, että kaikki reput tuntuu hakeutuvan niiden ja kaulan väliin. Ja sitten alkaa kädet puutua. Ja tuokin on ollut äärimmäisen mukava ne pari tuhatta tuntia mitä tuo selässä on tullut käveltyä ympäriinsä.
Mulla on kanssa samanlainen. Putkirunkoa tossa repussa ei kylläkään ole, vaan alumiittikiskot siellä selkäosan sisällä(vissiin tätä tarkoitit?). Mullakin reppu on rokannut kuin unelma sen muutaman vuoden mitä se mulla on ollut. Ne alumiittikiskot tosin ei ole ollut kertaakaan kiinni, koska mulla reppu osuu kypärään koko ajan, mikäli kiskot ovat tontillaan. Mutta hyvin se säkki on selässä pysynyt ilmankin.(vemu @ Touko. 12 2005,22:03) kirjoitti
1835
Retki Pro 40
Prismasta vain 46.90!!
Ostin ja testasin tuossa viikonlopun aikana. Yli 1000 Km roikkui selässä ja ei vielä ainakaan osoittautunut huonoksi.
Hyvää lantio- ja rintaremmit ja se että, saa kiristettyä kiinteäksi paketiksi ni ei läpätä pienelläkään tavara määrällä. Ja tilaakin on se 40 litraa(?) ilmeisesti joten sopii muutakin kuin varasukat ja pipo.
NIIN.
Mulla on Lidlistä ostettu tankkilaukku joka toimaa myös reppuna ja siinä on kordari päälle sateen waralle![]()
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Urheiluliikkeestä ostettu reppu, joka pitää itessään vettä ainakin jonkin verran. Tärkeintä on, ett löytyy lantio- ja rintaremmi, ett saa hyvin ankkuroitua repun selkään, niin ettei sitä ajaessa tai kyydissä istuessa edes huomaa. Toinen asia on se, että reppuun saa lisäremmeillä kiinni telttaa, makuupussia tms. tarpeen mukaan. Tarpeeksi pikkutaskuja avaimille, lompakolle, puhelimelle ym. ym. (ei tarvi sitte koko reppua purkaa, kun jotain tarvii). Ja ainakin toisissa repuissa on selkäpanssari/kovike, jotenka tavarat repun sisällä ei pääse painamaan selkää ja on ehkä pienenä suojana jos selälleen sattuu kippaamaan (tuskin se yhtään vähempää sattuu, mutt suojaa selkää). Liian korkee ei saa olla, ottaa ikävästi kypärään kiinni ja haittaa pään kääntämistä. Nii ja hyvin pehmustetut leveät olkahihnat.
"Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"
Haglöfsin Tight Pro XX large, on toiminut ihan kiitettävästi. Vedenpitävyydestä en tiedä, löin musta jätesäkin varmistukseksi sisään, ei kastu kamat. Hiukka hintavahan tuo on mutta hyvästä aina mielellään maksaa.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Prismasta ostin creek sierra 45 hinta oli jotain 50€ paikkeilla. Leveät olkaimet, monipuoliset säätömahdollisuudet. voi laittaa huoletta täyteen ja silti tuntuu että tyhjää rinkkaa kantaa mukanaan...![]()
![]()
Mennään aamulla aikasempaan töihin niin voidaan olla sitten illalla pidempään....
P***an möivät! mulla on samanlainen ja on muuten chaiseeeeee!!!!!!!! Roskikseen meni! Eipä maksanut ku 8,99 €!!!(samu69 @ Touko. 15 2005,14:24) kirjoitti
![]()
Minä en ole koskaan väärässä, vaan saatan joskus erehtyä!
http://www.bike.fi/valokuv....095.jpg
Honda CBR 1100 XX -04
Mistähän noita reppujen solkia ja hihnanpäänpidikkeitä kannattaisi kysellä (kumilenkit toki toimivat, mutta ovat rumia)? Taloudesta kun löytyy pari pienempää reppua, joita voisi lyhyemmillä reissuilla käyttää myös, mutta hihnahelvetti riivaa.(CJ200 @ Touko. 14 2005,23:36) kirjoitti
Varmaan sellaisia hihnanpidikkeitä kannattaa kysellä Partioaitasta, Lassin retkiaitasta, tms. Yhtä hyvin voi löytyä Hongkongistakin, jos yleensä tehdään. Vanha Intissä opittu tapahan oli "rullata" ylimääräinen hihna itsensä ympärille/sisään. Toimii, mutta vaivalloinen, kun joutuu rukkailemaan vähän väliä.
Käsistään kätevä tekee itse, ota mallia vaikkapa paperiliittimestä tai setelipidikkeestä...
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
.....Trunk&Co by SAMSONITE.
Afrikka alkaa alpeilta.
Mua tuudi hyväillen.
Las Ketchup - The Ketchup Song
Yön Maha Jyrinä Ilmasankari YZF 1kR=Myyty jo.
Nyt ainoastaan Apostol
Näyttäis olevan Fjällräven Lillehammer... Kai se jotenkin vettä pitää
dazuissi.kuvat.fi
GSX-R750, GSX-R 1000, Ducati ST2