Oisko porukalla tiatoa onko turunseudulla pajaa/korjaamoa/liikettä joka voisi kalibroida mp:n digitaalimittarin?
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
no kysytäämpä sit näin et entäs koko suomes?
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Miksi tarvitset kalibroinnin? Jos olet välitykset vaihtanut ja haluat mittarin näyttävän todellista nopeutta niin kalibroinnin voi itsekkin tehdä ostamalla Speedohealerin.
www.speedohealer.com
*nimimerkki...-STYR04-*
Kiitos vinkistä, ei kuitenkaan kiinnosta ostaa kyseistä vehjettä tohon hintaan.............( 79€ + mahd. posti/ rahti )(-STYR_BB- @ Touko. 14 2005,12:16) kirjoitti
Jos vähän pienimmillä kustannuksilla selviäis
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
No tuskin ne sitä sulle tuon halvemmalla missään likkeessäkään tekevät? 60 €/h et siltä pohjalta. eli ostat värkin kalibroit ja myyt värkin puoleen hintaan pois.(kepparik4 @ Touko. 14 2005,13:51) kirjoitti
![]()
Nykyinen: Yamaha R1 2006
Exät: Honda CBR 900 1993, KTM EXC 250 2003
Vaihtoehto 2: Ostan värkin kalibroin oman mopon jonka jälkeen alan kalibroida muiden mopoja sikamaiseen ylihintaan(rambuster @ Touko. 14 2005,14:03) kirjoitti
![]()
![]()
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Tuo speedohealer täytyy olla kytkettynä jotta korjaus on toiminnassa. Se kytketään sarjaan nopeusanturin ja mittariston väliin.(rambuster @ Touko. 14 2005,14:03) kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
danke!(Earthend @ Touko. 14 2005,14:10) kirjoitti
Mä taidan ostaa ton vehkeen suosiolla stormilta![]()
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Mitä kaikkea pitää purkaa, että oikeaan johtonippuun pääsee käsiksi?
Tilasin Speedohealer 3:n Suzukin johtosarjalla Gixxeriin ja kyselen siis alustavasti vinkkiä asennukseen... Riittääkö tankin nosto vai pitääkö ilmanputsarin kotelo irrottaa kokonaan?
Tankki ja penkki riitti ainakin meikälläisel! Todella helppo homma ja sopivan laskukaavaan/ helpon asennuksen saa täältä säätöohje(Mr. X-Biker @ Syys. 04 2005,15:34) kirjoitti
ja sit eiku![]()
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
-13% on oikea luku ja tulostinkin tuolta sivuilta säätöohjeen.
Toivottavasti SH:n mukana on ohje oikean piuhan löytämiseksi, muuten menee hermot...
Riittääkö piuha niin, että SH:n saa laitettua takapenkin alle vai löytyikö konehuoneesta järkevä paikka? Nippusiteillä varmaankin kiinni?
SH(Mr. X-Biker @ Syys. 04 2005,16:44) kirjoitti
tossa vanhemman 600 gixxun kuvaa, itellä se meni k4 750 gixuun samalla lailla, eikä siältä löydy muuta piuhaa johon healerin piuhan saisit sopimaan ilman väkivaltaa!
ps. piuha/liitin löytyy uudemmassa mallissa kuin kuvassa penkin alta.
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Itselläni on k4 600R, eli piuha/liitin on siis runkopalkin vieressä katteen ja palkin välissä? Hieman ymmärtämisongelmia, pistetään flunssan piikkiin...
Toinen kuva jäi kanssa pikkuisen epäselväksi, onko siinä siis vain kuvattu Speedohealer laitettuna takapaksiin? Omasi on siis myös laitettu takapaksiin takasatulan alle?
Ei ole katteen ja palkin välissä, kuvassa vaan näkyy ko liitin jonka halusin tuoda esille että samanlainen on! Se liitin löytyy perseenalta elikkäs ota tankki ja penkki pois. Sitten klips- irti ja klips- kiinni(Mr. X-Biker @ Syys. 04 2005,17:45) kirjoitti
Kyllä, kuvatiin sh:ta takapaksissa, ja omani ylettyi juuri mainiosti myös sinne ( vaikka ketjuvaha/renkaanpaikkauspurtilo/t-kalut samasta paikasta löytyykin, mutta mahtuu...eikä pompi ja helise kun on tiivistä
) .
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Noniin, nyt meni jakeluun!
Kiitoksia kovasti vinkeistä ja kärsivällisyydestä!
Huomenna siis SH kiinni ilman ongelmia.
Ollos hyvä vaan!
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Tänään tuli SpeedoHealer ja täytyy ylistää Stormia nopeasta toimituksesta, hyvästä palvelusta ja erittäin hyvin pehmustetusta paketista.
Asennus sujui kepparik4:n ohjeiden mukaan hyvin nopeasti, liitin löytyi hetkessä ja asennus oli helppoa. Liitin oli vaan perhanan tiukka... Hyvin riitti piuha takapaksiin asti, sinnehän sen modulin sai kiinni nippusiteillä.
Säätökin oli helppoa, mutta sateen takia en päässyt kokeilemaan pyörää... eiköhän tuo SH kuitenkin toimi, ainakin ledi vilkkuu niinkuin kuuluukin.
Että näin. Kettu kuittaa.
Hiano homma!(Mr. X-Biker @ Syys. 05 2005,19:44) kirjoitti
![]()
![]()
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Ongelma: Mittari näytti 115, nopeusnäyttö 100 = säädin Speedohealeria -13% (115 x 0.87 = 100).
Mittarin pitäisi nyt näyttää oikein, mutta: Mittari näytti 100, nopeusnäyttö 92...
Missä on vika ja voinko jättää aiemman säädön SpeedoHealeriin "pohjalle" ja korjata nyt uudestaan -8% (100 x 0.92 = 92)![]()
Nollasitko laitteen ohjeiden mukaan ennen asetusten syöttöä?(Mr. X-Biker @ Syys. 07 2005,11:53) kirjoitti
Notes:
1. The measurement must be done with the SH uninstalled or set in Transparent mode.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Kyllä. Kaikki numiskat päälle, sitten sytytys päälle ja painoin nappia.
Sitten kaikki muut alas paitsi numero 4 ja painoin nappia kerran. Numiska 5 päälle ja sitten numiska 4 alas ja painoin nappia kolme kertaa. Sitten numiska 5 alas.
Ihan ohjeen mukaan tein, en ymmärrä mikä mättää...
Äsken laitoin asetukset uudestaan, mutta nyt tein sen "transparent-moden" kautta mikä lieneekään eli kaikki numiskat päälle, sitten sytytys päälle ja painoin nappia ja virran ollessa päällä laitoin kaikki numiskat alas. Sitten virta pois ja alkuperäisen ohjeen mukaan eli tuo minkä tuohon ylös kirjoitin.
Eipä sitä kyllä voi edellisen asetuksen päälle korjata varmaankaan, kun muutenhan laite korjaa heittoa -21%... ja heitto kuitenkin oli aluksi 115/100 ja nyt 100/92...
Jos nopeusnäytöllä tarkoitat tienvarsien asfalttiin upotetuilla lenkkiantureilla pelaavia näyttöjä, niin sanoisin että vika on mittausmenetelmässä.(Mr. X-Biker @ Syys. 07 2005,11:53) kirjoitti
Noilla tauluilla ei nimittäin mp:lle saa pirukaan vertailukelpoisia lukemia. Välillä ei näytä mitään, välillä näyttää 40km/h, välillä taas reilusti yläkanttiin. Vaikka siis taululle ajettaisiin aina tarkalleen samaa nopeutta.
Eli jos et löydä GPS:ää lainaan, etkä jaksa ottaa aikoja mittasuorilla, niin siihen nopeusnäyttötaululle kannattaa ajaa tappituntumassa jonkun auton kanssa samaa vauhtia ja katsoa se auton saama lukema.
Offtopic: ja kun nuo taulut pelaavat noin hyvin, niin herää kysymys miten luotettavia lukemia antaa kameratolpan systeemi, joka perustuu samaiseen magneettiset taikalenkurat -menetelmään.
Kyllä voi hienosäätää aiempaa asetusta. Eli jos pistät jonkun numeron dipin yksinään päälle, niin ledi vilkuttaa aiemmin syöttämäsi arvon (esim. 4 = 4 vilkausta). Jos haluat muuttaa arvon vitoseksi, niin painat nappulaa kerran, jonka jälkeen valo vilkuttaa uutta arvoa.(Mr. X-Biker @ Syys. 07 2005,12:18) kirjoitti
Dip-kytkimen pudotus takaisin tallentaa uuden arvon flash-muistiin. Ensimmäistä arvoa syötettäessä ohjeessa suositellaan aina 2 kytkimen yhtäaikaista päällä pitämistä vain sen takia, ettei turhia tallennuksia tule. Vehjehän tallentaa luvun aina kun kaikki kytkimet ovat pois päältä.
Juu kyllä se kannattais gps:llä tai tutkalla kattoa. Oma katottu tutkalla ja heittoa ei ole laillisissa nopeuksissa lainkaan....Ja kerralla onnistu kun sh:n ohjelmasta saatavilla arvoilla säädin. Henk koht en kans luota noihin "nopeuskyltteihin".
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Saan huomenna GPS:n lainaksi ja menen suoran pätkälle mittaamaan oikean nopeuden. Laskin mukaan ja pikaisten laskutoimitusten jälkeen sitten säätämään Speedohealeria.
Toivottavasti nyt onnistuu. Kiitos jälleen.
GPS:n avulla kalibroituna mittarinopeus 100km/h, GPS näyttää 99.8-100km/h. Eiköhän tuo tarkkuus riitä.
Montako % oli lopullinen korjaus?(Mr. X-Biker @ Syys. 09 2005,15:43) kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Oli pikkasen hankalaa laittaa 0.1 desimaalin tarkkuudella, koska oma mittari näyttää vain täydet kilometrit... mutta päädyin testiajon perusteella korjaamaan mittarinäyttöä -16.5%.
No mut homma hoitu kuitenki?! Ja eiku![]()
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "