Tälläistä kirjoittelin tossa aiemmin: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=32645
Manuaali sanoo DSSA:lle ketjun vapaaliikkeeksi 30-35mm. Jos mun pyörässä laitan ohjeen mukaan, on ketjut vallan saatanan kireet kakspäällä, ja tuntuuvat kireiltä yksinkin.
T595netistä löysin tälläisiä: http://www.t595.net/message....tension
ja http://www.t595.net/message....tension
Kyseisissä jutuissa kaverit puhuu PB:ssä Maxtonin maininneen jopa kolmen tuuman löysästä pyörän ollessa kuormaamaton.
**ttu, ota tästä nyt selvää!
Ei kellään sattuis oleen kyseistä PerformanceBikes:n numeroo (oisko helmikuu 2003)?
Yksinpuheluksi menee, mutta menköön...
Löysin mainitsemani PB:n numeron. Kyseinen juttu koskee käsittääkseni vain -02 DSSA-mallia. Jutussa esiintyy kuitenkin myös kuva "normaalista" ykspuoliswingisestä. Ja jutussa mainitut standardi asetukset ovat kyllä nimenomaan takapään osalta väärin, tai sitten kyseessä on painovirhe. Selventäisi hieman asiaa jos joku SSSA:n omistaja viitsisi mitata paljonko takaiskarissa näkyy kierrettä ylemmän lukitusmutterin yläpuolelta, please...
Anyway, tässä suora lainaus Maxtonin herrojen kommentista:
"You should look carefully at the chain tension, as you have to run a lot of slack (nearly three inches). This is because the chain will go tight as the swingarm moves, preventing the suspension using all its travel - effectively locking it up. Most chains need only one inch of chain slack to allow for this, but the 2002 955i needs about three. Running the chain too tight will also put increased loads on the gearbox and final drive assemblies."
Maxton Suspensionin sivu
Kait se on parempi että on löysällä kuin liian kireällä. Ei ainakaan kuormita eturattaan akselia.
Ducati Diavel Dark
Itse koitin sitä vapaaliikettä mittailla, mutta tuloksena oli aina laulavat ketjut.
Totesin parhaimpaan tulokseen pääsevän istuttamalla tuhti kaveri siihen pyörän päälle ja sitten itse tutkailemaan vierestä, että onko ketjuissa yhtään vapaaliikettä vai ei.
Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.