Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 84:sta
  1. #1
    Jos jotkut hieman ylinopeudesta juttelevat niin pitääkö aihe heti sulkea? Tässähän tulee ihan DDR ja Stasi mieleen...
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
  2. #2
    Taitaapi olla hieman eri asia jutustellaako ylinopeuksista vai siitä kuinka v..un hienoa on vetää niin kovaa ettei poliisitkaan saa kiinni.
  3. #3
    Ilmeisesti lehtien kirjoittamat jutut ja niistä keskustelu katsotaan ylinopeuksien ihanuudesta hehkutukseksi...
  4. #4
    Lainaa (cartman @ Touko. 10 2005,10:25) kirjoitti
    Jos jotkut hieman ylinopeudesta juttelevat niin pitääkö aihe heti sulkea? Tässähän tulee ihan DDR ja Stasi mieleen...
    Hiukan on eri meininki, nimimerkillä "DDR:ssä työnsä takia parikymmentä kertaa vieraillut kapitalistinen imperialistisika". Kaikki kunnioitus todellisille vetomiehille, kyllä pitää olla kovia jätkiä...
  5. #5
    Onko tää joku ompelukerho!?! Kyllä lakeja saa Suomessa yksityishenkilö arvostella julkisesti niin paljon kun haluaa. Vi***aa kun osa jengistä luulee että joittenkin Lyly-korolla-kansanedustajien krapula-ponnesta onnekkaasti läpimennyt hikinen pykälä ois jotenkin pyhä. Jos lakeja ei ois koskaan muutettu meillä ois feodaalisuuteen perutuva kastijärjestelmä! Sa***na!



    "For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
    -Citigroup Global Markets, 2010
  6. #6
    Siirretty tänne puolelle... eikös tämä ole kehitysehdostusta?
    No ainakin risuja.
    ©
  7. #7
    On todellakin ruvennut vaikuttaan siltä että nykyään ei voi keskustella mistään asiasta ilman että joku tulee ziisusteleen että "hyi hyi ei noin saa tehdä bla bla bla..." Eriäviä mielipiteitä ei pahemmin suvaita ja jos joku sanoo vähänkin vastaan niin koko topicci pistetään lukkoon.

    Miksei saisi esimerkiksi puolustaa omaa näkökulmaansa jos vaikka tykkää keulia? Entäpä jos saa kiksit siitä että vetää tyhjällä suoralla vaikka 253kmh?

    Miksei voisi avata vaikka omaa osiota enemmän B-henkisille ihmisille jotka eivät välttämättä halua mennä bomber foorumin puolelle? Siellä voisi kaikki sulassa sovussa keskustella rangaistusten järjettömyydestä, keulimisesta, jne... Kukkahattuziisustelutätien ei taas tarvitsisi sinne eksyä jotenka homma pysyis asiallisena.
    Pain is just weakness leaving the body
  8. #8
    Äläkääs ny viittikö, niin kuin ette oikeesti ymmärtäis!

    Keskustella saa, ja jokaisella saa olla omat mielipiteet. Mutta kun tämä kuitenkin on aika julkinen foorumi, niin tämän ylläpitäjät eivät välttämättä tahdo, että sadoille jäsenille ja satunnaisille kävijöille tulisi se kuva, että täällä jotenkin ihannoidaan hurjaa ylinopeutta ajavia ja poliisia pakoon 'päässeitä', ihan kuin kyseessä olisi jokin sankariteko. Sellaisten kommenttien karsimisesta tässä 253 km/h -jutussa pohjimmiltaan on kyse.

    Kyllä täällä saa lakeja arvostella, ja kaikkea muutakin, kunhan koetetaan pysyä edes jonkinmoisissa asiallisuuden rajoissa.
    Ylilyöntejä sattuu, kaikille joskus, ja niitä sitten siivoskellaan. Yksi yhdellä, toinen toisella tavalla.


    Jotta hernekset pois nekusta ja baanalle ajamaan, silleen kohtuullisen nopeasti.
    * Arctic Ranger *
  9. #9
    Jeps, joku 253 nyt ei ole nopeutena edes kuin yks kahvan vääntö. Mitä vittua siitä pitää niin helvetisti hehkuttaa?
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  10. #10
    Lainaa (Holtsu @ Touko. 10 2005,13:21) kirjoitti
    Jeps, joku 253 nyt ei ole nopeutena edes kuin yks kahvan vääntö. Mitä vittua siitä pitää niin helvetisti hehkuttaa?
    Älä ressaa ettet satuta ittees
    Pain is just weakness leaving the body
  11. #11
    Ylinopeus on rikos, suuri ylinopeus on törkeä rikos. Jos ko. asiasta keskustellaan hyväksyvästi, ihailevasti, jopa suosionosoituksin, täyttyy rikoksen suosimisen, tiukasti tulkiten myös rikokseen yllyttämisen tuntomerkit, ja nämä ovat rangaistavia tekoja.

    Sananvapauskin on melko rajallinen asia.
    Ilman lapsia ei ole huomista.
  12. #12
    Lainaa (mekanik @ Touko. 10 2005,12:40) kirjoitti
    Miksei voisi avata vaikka omaa osiota enemmän B-henkisille ihmisille jotka eivät välttämättä halua mennä bomber foorumin puolelle?
    Hmm... mikseipä halukkaat voisi mennä ehdottamaan tuota sinne Bomber-foorumin ylläpidolle?
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  13. #13
    Lainaa (Maalaistollo @ Touko. 10 2005,14:00) kirjoitti
    Ylinopeus on rikos, suuri ylinopeus on törkeä rikos. Jos ko. asiasta keskustellaan hyväksyvästi, ihailevasti, jopa suosionosoituksin, täyttyy rikoksen suosimisen, tiukasti tulkiten myös rikokseen yllyttämisen tuntomerkit, ja nämä ovat rangaistavia tekoja.

    Sananvapauskin on melko rajallinen asia.
    Minä en tunne itseäni minkään sortin rikolliseksi ajaessani ylinopeutta ja - kuten lainsäätäjä käsittämättömässä tyhmyydessään väittää - vaarantaessani abstraktisesti (ei siis konkreettisesti niin, että pienintäkään vahinkoa syntyisi) liikenneturvallisuutta, kun toista ihmistä saa tahallisesti turpaan vetämällä vahingoittaa paljon pienemmillä sakoilla, joita minä olen saanut ylinopeudesta niin, että tämä joutuu teholle. Sananvapaus puolestaan on demokraattisen yhteiskunnan tärkeimpiä tunnusmerkkejä ja oletan, että Suomessa sellainen vielä toistaiseksi on. Vai onko DDR tullut jo takaisin?
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  14. #14
    Lainaa (cartman @ Touko. 10 2005,11:25) kirjoitti
    Jos jotkut hieman ylinopeudesta juttelevat niin pitääkö aihe heti sulkea? Tässähän tulee ihan DDR ja Stasi mieleen...
    Ei kukaan varmasti estä sinua avaamasta omaa nettisivustoa, missä voit esitellä omia kannanottojasi. Ei Helsingin Sanomatkaan julkaise jokaista mielepidekirjoitusta, onneksi.
    ©
  15. #15
    Lainaa (rico @ Touko. 10 2005,13:17) kirjoitti
    Äläkääs ny viittikö, niin kuin ette oikeesti ymmärtäis!

    Keskustella saa, ja jokaisella saa olla omat mielipiteet. Mutta kun tämä kuitenkin on aika julkinen foorumi, niin tämän ylläpitäjät eivät välttämättä tahdo, että sadoille jäsenille ja satunnaisille kävijöille tulisi se kuva, että täällä jotenkin ihannoidaan hurjaa ylinopeutta ajavia ja poliisia pakoon 'päässeitä', ihan kuin kyseessä olisi jokin sankariteko. Sellaisten kommenttien karsimisesta tässä 253 km/h -jutussa pohjimmiltaan on kyse.

    Kyllä täällä saa lakeja arvostella, ja kaikkea muutakin, kunhan koetetaan pysyä edes jonkinmoisissa asiallisuuden rajoissa.
    Ylilyöntejä sattuu, kaikille joskus, ja niitä sitten siivoskellaan. Yksi yhdellä, toinen toisella tavalla.


    Jotta hernekset pois nekusta ja baanalle ajamaan, silleen kohtuullisen nopeasti.
    Niin täällä saa keskustella jos on parin moden kanssa samaa mieltä. Sellainen kuva tuolla "kukkahattu"-keskustelussa jäi...

    Jake
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  16. #16
    Harvemmin tänne jaksan kirjoitella, mutta nyt ajattelin kommentoida sensurointia...

    Tuntuu siltä, että muutamien moderaattoreiden mielipiteitä pitää myötäillä tai muuten viestejä katoaa tai koko ketju jopa lukitaan. Sinänsä ihme juttu, koska samat moderaattorit ovat aina ensimmäisinä kommentoimassa muille, että otetaan ne herneet nenästä, mutta kuitenkin heti kun joku sattuu olemaan heidän mielipiteistään eri mieltä, vedetään koko palko nenään ja poistetaan "asiattomia" viestejä *
  17. #17
    Mä ymmärrän kyllä hyvin sen, että moderointi on välttämätöntä jotta homma pysyisi mitenkään mielekkäänä.

    Mutta. Viimeaikoina moderointilinja on ollut ihan käsittämätön. Aiemmin linja oli, että henkilökohtaiset ja asiattomat viestit poistetaan, ja se oli hyvä. Nyt on kuitenkin jos monta tapausta, jossa ihan asiallinen ja vieläpä asiaa hyvin sivuava viesti on poistettu. Esimerkkinä tästä oli minun ja Bomberin mutkapelkotopicciin kirjoittamat kommentit, joissa keskeinen sisältö oli, että rengas on kylmänä liukas eikä pidä yhtä hyvin kuin lämmenneenä, mistä syystä kylmällä ilmalla/kylmillä renkailla kannattaa olla varovainen.

    Kylmät renkaat on ihan todellinen riski kadulla, eikä vaan jotain hömpötystä joka kuuluu radalle. Mielestäni olisi suotavaa, että jokaisen ei tarvitsisi itse kantapään kautta oppia kylmien renkaiden liukkautta, vaan että sen voisi foorumilta lukea.

    Kysyn nyt, että mistä ihmeen syystä kyseiset viestit poistettiin? Eikö mode ymmärtänyt mitä viesti käsitteli? Vai oliko motoristien maineelle pahasta sanoa, että kylmä rengas voi reippaassa ajossa lipsua? Vai oliko koko pitokysymys customilla (jossa rengas kuluu vain keskeltä) ajavalle modelle niin outo asia, että viesti soti omaa näkemystä vastaan ja piti siksi poistaa? Vai suojeltiinko tässä kenties sitä mutkapelosta kärsivää motoristia?

    Imho, pelot ei lievenä totuutta kaunistelemalla, päinvastoin. Kaikki mahdolliset riskit on hyvä tiedostaa, että osaa sovittaa omaa vauhtia eri tilanteisiin ja olosuhteisiin. Riskeistä ei silti tarvitse tulla taakka, kotiinsakin on moni kuollut ja elämä on.

    Viestien poistaja saattoi olla Magnaman, koska hän kirjoitti kyseiseen topicciin, että typeriä viestejä ei suvaita asialliseen topicciin. Magnaman tai kuka ikinä voisi nyt kertoa, miksi kylmät renkaat on typerä juttu aiheessa joka käsittelee mutka-ajoa ja sen vaaroja.

    Edellä kuvattu linja ei ole moderointia, vaan sensuuria.
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  18. #18
    Lainaa (Maalaistollo @ Touko. 10 2005,14:00) kirjoitti
    Ylinopeus on rikos, suuri ylinopeus on törkeä rikos. Jos ko. asiasta keskustellaan hyväksyvästi, ihailevasti, jopa suosionosoituksin, täyttyy rikoksen suosimisen, tiukasti tulkiten myös rikokseen yllyttämisen tuntomerkit, ja nämä ovat rangaistavia tekoja.

    Sananvapauskin on melko rajallinen asia.
    Joopa. Semmosta rikosta kun "rikoksen suosiminen" ei laki näytä tuntevan. Yllytyksenkään tunnusmerkkejä ei netissä hevillä täytetä, kun lakitekstiä katsoo. Sen sijaan "julkinen kehottaminen rikokseen" täyttyy periaattessa jos pistää avatareksi "nasta lautaan!", mutta! kuten oheisesta lakitekstistä selviää on kirjoittaja yksin vastuussa, eli serverin ylläpitäjä tai mahdolliset modet EIVÄT ole vastuussa. Muutakin hauskaa finleksistä löytyy , kuten että toisen mopon varastaminen "lievä käyttövarkaus(!)" on lievempi rikos (sakkoja?!?) kun esim ajaa hetki 200 tyhjällä tiellä...(vankeutta)
    Vielä kivempi on "Yritys" ja "tehokas katuminen" (henk. koht. repeilin tässä). Pitäisköhän käydä nykäseen motarilla 140 tutkaan ja todeta että "Mutta mie yritin TÖRKEETÄ liikenteen vaarantamista, ei kulkenu, kadun tehokkaasti."

    5 § (13.6.2003/515)
    Yllytys

    Joka tahallaan taivuttaa toisen tahalliseen rikokseen tai sen rangaistavaan yritykseen, tuomitaan yllytyksestä rikokseen kuten tekijä. 17 luku (24.7.1998/563)
    Rikoksista yleistä järjestystä vastaan


    1 § (24.7.1998/563)
    Julkinen kehottaminen rikokseen

    Joka joukkotiedotusvälinettä käyttäen tai julkisesti väkijoukossa taikka yleisesti tietoon saatetussa kirjoituksessa tai muussa esityksessä kehottaa tai houkuttelee rikoksen tekemiseen siten, että kehotus tai houkuttelu
    1) aiheuttaa vaaran, että sellainen rikos tai sen rangaistava yritys tehdään, tai
    2) muuten selvästi vaarantaa yleistä järjestystä tai turvallisuutta,
    on tuomittava julkisesta kehottamisesta rikokseen sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
    Jos kehottaminen tai houkutteleminen aiheuttaa sen, että rikos tai sen rangaistava yritys tehdään, sovelletaan mitä 5 luvussa säädetään osallisuudesta rikokseen.



    9 c § (12.7.2002/614)
    Lievä moottorikulkuneuvon käyttövarkaus

    Jos moottorikulkuneuvon käyttövarkaus, huomioon ottaen se, että rikos ei ole omiaan aiheuttamaan merkittävää vahinkoa tai haittaa, tai muut rikokseen liittyvät seikat, on kokonaisuutena arvostellen vähäinen, rikoksentekijä on tuomittava lievästä moottorikulkuneuvon käyttövarkaudesta sakkoon.



    5 luku (13.6.2003/515)
    Yrityksestä ja osallisuudesta
    1 § (13.6.2003/515)
    Yritys

    Rikoksen yrityksestä rangaistaan vain, jos yritys on tahallista rikosta koskevassa säännöksessä säädetty rangaistavaksi.
    Teko on edennyt rikoksen yritykseksi, kun tekijä on aloittanut rikoksen tekemisen ja saanut aikaan vaaran rikoksen täyttymisestä. Rikoksen yritys on kysymyksessä silloinkin, kun sellaista vaaraa ei aiheudu, jos vaaran syntymättä jääminen on johtunut vain satunnaisista syistä.
    Määrättäessä rangaistusta rikoksen yrityksestä sovelletaan, mitä 6 luvun 8 §:n 1 momentin 2 kohdassa sekä 2 ja 4 momentissa säädetään, jollei yritystä ole tapaukseen soveltuvassa rikossäännöksessä rinnastettu täytettyyn tekoon.

    2 § (13.6.2003/515)
    Yrityksestä luopuminen ja tehokas katuminen
    Yrityksestä ei rangaista, jos tekijä on vapaaehtoisesti luopunut rikoksen täyttämisestä tai muuten estänyt tunnusmerkistössä tarkoitetun seurauksen syntymisen.



    "For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
    -Citigroup Global Markets, 2010
  19. #19
    Ehkä jotkut noista lukituista ketjuista olisi saanut vaan jatkua. Jos siellä vielä sadan sivun jälkeen jaksaa pari tyyppiä jankuttaa, niin kyllä muu porukka on jo kyllästynyt koko aiheeseen. Voisi ainakin koittaa vähän sallivampaa linjaa. Toki kaikki henkilökohtaiset solvaukset ja muut typeryydet pitää poistaa. Nyt samat asiat vaan alkaa uudestaa uutena ketjuna jatkuvasti, kun on vielä jotain hampaankolossa.
    Dixi et animam levavi
  20. #20
    Lainaa (ek@ @ Touko. 11 2005,00:02) kirjoitti
    Ehkä jotkut noista lukituista ketjuista olisi saanut vaan jatkua. Jos siellä vielä sadan sivun jälkeen jaksaa pari tyyppiä jankuttaa, niin kyllä muu porukka on jo kyllästynyt koko aiheeseen. Voisi ainakin koittaa vähän sallivampaa linjaa. Toki kaikki henkilökohtaiset solvaukset ja muut typeryydet pitää poistaa. Nyt samat asiat vaan alkaa uudestaa uutena ketjuna jatkuvasti, kun on vielä jotain hampaankolossa.
    Puhut asiaa. Tämä olisi se oikea ratkaisu.
    Jotkut jotka ovat lukeneet näitä webbifoorumeiden edeltäjiä (no vielä rinnalla) Eli nyyssejä (news) ovat todennäköisesti huomanneet keskustelun tyrehtymisen tapahtuvan ihan luonnollisesti. Juuri niin kuin mainitsit.

    Kyllä, kyllä mua vituttaa, se että kun asetan omaa mielipidettäni, niin parin minuutin kuluttua se on pois. Ja kun siitä suivaantuneena laitan vastinetta uuteen topikkiin ni yllätys, yllätys... Eipä sitä kohta näy.

    Jos joku mode siitä kiksejä saa, että muita rupeaa vituttamaan sensuuri, kehotan ihan harkitsemaan onko itsestä moderaattoriksi.

    Kyllä mä näkisin moderaattorin aseman "pelin" tuomarina enkä pelaajana. Sivustakatsojana joka ei puutu keskusteluun muuten kuin poistamalla selkeät ylilyönnit.
    Ja jos puuttuu, niin sen verran paksuanahkaa täytyy olla, ettei rupea toimimaan enää tuomarina siinä pelissä. Joku toinen mode saa hoitaa sit sen aiheen tuomaroinnin.



    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  21. #21
    No kyllähän joillain saisi olla myöskin parempi asenne moderaattoreita kohtaan. Ja vähän voisi kiinnittää huomiota sen kirjoittelunsa sävyyn. Vaikka asiaakin olisi, niin piikittely ja yletön meuhkaaminen ärsyttävät varmasti monia muitakin kuin moderaattoreita. Minun puolestani tekstit saa vilistä vaikka vittuja solkenaan, kunhan ne eivät ole vittuiluja.

    Ihmisiä niiden nimimerkkien takana on, joten ollaanhan asiallisia.
    Dixi et animam levavi
  22. #22
    Lainaa (Holtsu @ Touko. 10 2005,13:21) kirjoitti
    Jeps, joku 253 nyt ei ole nopeutena edes kuin yks kahvan vääntö. Mitä vittua siitä pitää niin helvetisti hehkuttaa?
    Mitä vittua se haittaa, jos siitä vähän hehkutetaan ja esitetään asian puolesta omia mielipiteitä?

    Ylinopeuksista ei mielestäni ole edes paljoa hehkutettu, enempi tuntuu olevan velliperse, vetomies, yms. nerokasta kommentointia moderaattoreidenkin puolelta, eräänlaista hehkutusta sekin...
  23. #23
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Heksa @ Touko. 11 2005,00:21) kirjoitti
    Kyllä, kyllä mua vituttaa, se että kun asetan omaa mielipidettäni, niin parin minuutin kuluttua se on pois. Ja kun siitä suivaantuneena laitan vastinetta uuteen topikkiin ni yllätys, yllätys... Eipä sitä kohta näy.
    Mistäköhän johtuisi? Foorumin alkupäivistä lähtien, jo vuodesta 2002, periaatteena on ollut että suoranaisesti henkilökohtaisuuksiin menevät ja provoiksi luokiteltavat viestit pääsevät bittitaivaaseen - kuulostaako tutulta? Oletko koskaan ajatellut että muutosta halutessa paras vaihtoehto on asiallinen palaute eikä suinkaan huutaminen, meuhkaaminen ja syyttely ?

    Vastasinkin sinulle tuohon kirjoittamaasi viestiin ennenkuin joku poisti sen, siinä totesin että kirjoittelusi raflaavuudesta puuttui pointti joka muuttaa asioiden luonnetta.

    Kritisoit sitä että ylinopeusketju oli juuri muutamaa minuuttia ennen lukittu, unohdit kuitenkin kertoa että se oli lukittu koska toisessa osiossa oli jo vastaava ketju ja että sulun tehnyt moderaattori kertoi tuon syyksi ja tarjosi vielä valmiiksi linkinkin mistä pääsee tuohon toiseen keskusteluketjuun. Mikä tässä toimintamallissa oli mielestäsi vialla ? Pitäisikö mielestäsi joka aiheesta olla 10 ketjua, yksi jokaisessa foorumin alaosiossa?
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  24. #24
    Jassu kiitos asiallisesta vastauksesta, kun asian esittää noin saa jokainen lukija selkeämpää kuvaa syistä, eikä voi pistää modejen "herkkänahkaisuuden" piikkiin.
    Toisin kuin "olet tervetullut poistumaan/siirtymään muuhun foorumiin", jonka tyylinen viesti tässäkin ketjussa taitaa jo esiintyä.

    Mikäli aiheiseen löytyy vastinetta, niin toivottavasti se myös esitetään samanlaiseen asialliseen sävyyn.
  25. #25
    Edelleenkin, vaikka välillä tuntuu kuin alakoululaisille jankuttaisi miksei ruokalassa saa heitellä kaveria lihapullilla.

    YLEENSÄ moderoinnissa ei suinkaan ole kyse moden herkkänahkaisuudesta. Esimerkiksi itse poistan, siivoan, moderoin viestejä, jotka eivät mitenkään loukkaa minua, mopoani tai ystäviäni. Kaikki vain eivät osaa tai halua kirjoittaa hyvien tapojen mukaisesti.
    Taas kerran: mielestäni on turha missään ketjuissa retostella esimerkiksi mahtavilla ylinopeuksilla tai tehdä poliisia pakenevista sankareita!

    Mikä tuossa on vaikea ymmärtää tai mikä siinä on väärin?

    Ne ketä asia harmittaa vastatkaa tähän kysymykseen, älkää ruvetko vänkäämään jotakin muuta DDR-juttua, kiitos!

    * Arctic Ranger *
  26. #26
    Lainaa (whosia @ Touko. 10 2005,17:40) kirjoitti
    Vielä kivempi on "Yritys" ja "tehokas katuminen" (henk. koht. repeilin tässä). Pitäisköhän käydä nykäseen motarilla 140 tutkaan ja todeta että "Mutta mie yritin TÖRKEETÄ liikenteen vaarantamista, ei kulkenu, kadun tehokkaasti."
    Periaatteessahan "yrityksen" merkkistö täyttyy jo prätkän käynnistämällä - mikäli voidaan tilastollisesti osoittaa n% todennäköisyydellä että kaveri vetäsee tuolla ajokiekalla kunnon ylinopeudet

    Toisaalta samalla tavalla "yrityksestä luopuminen ja tehokas katuminen" merkkistö täyttyy periaatteessa lähes aina tutkan kohdalla - tutka mittaa esim. +30 överiä ja tutkan huomattuaan aika moni höllää takasin laillisiin lukuihin vaikka siitä ei mitään hyötyä stop-and-go mielessä enää olekaan. Mutta periaatteessahan kuski on tällöin luopunut yrityksestä ja katuu tehokkaasti ajatellessaan tulevan rangaistuksen määrää

    No juu. Se miten laki kirjoitetaan ja miten sitä luetaan tai tulkitaan voi olla aika eri asiat. Siksi tuohon onkin kehittynyt ihan oma, kovapalkkainen ammattikuntansakin - lakimiehet
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  27. #27
    Lainaa (rico @ Touko. 11 2005,08:46) kirjoitti
    Edelleenkin, vaikka välillä tuntuu kuin alakoululaisille jankuttaisi miksei ruokalassa saa heitellä kaveria lihapullilla. *

    YLEENSÄ moderoinnissa ei suinkaan ole kyse moden herkkänahkaisuudesta. Esimerkiksi itse poistan, siivoan, moderoin viestejä, jotka eivät mitenkään loukkaa minua, mopoani tai ystäviäni. Kaikki vain eivät osaa tai halua kirjoittaa hyvien tapojen mukaisesti.
    Taas kerran: mielestäni on turha missään ketjuissa retostella esimerkiksi mahtavilla ylinopeuksilla tai tehdä poliisia pakenevista sankareita!

    Mikä tuossa on vaikea ymmärtää tai mikä siinä on väärin?

    Ne ketä asia harmittaa vastatkaa tähän kysymykseen, älkää ruvetko vänkäämään jotakin muuta DDR-juttua, kiitos!

    Ei harmita, mutta silti...

    Miksei ylinopeuksista saa keskustella? Esimerkiksi tuo paskanjauhannassa oleva 253km/h tutkaan!-keskustelu tuskin ketään (tai kenenkään mainetta) pahemmin haittaa, enkä itse ainakaan näe siinä olevan retostelua ylinopeuksista, eikä ketään nosteta sankariksi. Se on keskustelu siinä, missä muutkin. Mielipiteitä ja perusteluja mielipiteisiin siellä esitetään.

    Tuon ensimmäisen (kai?), samaa aihetta käsittelevän keskustelun tuolla turvallisuus-osiossa lukaisin läpi, en tiedä kuinka paljon ja mitä kommentteja sieltä on siivottu, mutta tuommoisenaan en ymmärrä syitä lukitsemiseen. Olisihan tuonkin voinut siirtää paskanjauhantaan ja olisi vältytty näiltä ylimääräisiltä kädenväännöiltä. Teinkö nyt väärin, kun esitin mielipiteeni asiasta?

    Ylinopeudesta, keulimisesta, yms. keskustelu on tällä foorumilla syystä tai toisesta arka aihe joillekkin, ja mikäli asiasta alkaa keskustella omia mielipiteitään kertoen, mielipiteen esittäminen perusteluineen teilataan velliperse, vetomies, yms -kommenteilla, näitä ei kuitenkaan siivota pois?

    Helvetin vaikeaa keskustella asioista, kun eriävä mielipide katsotaan retosteluksi, maineen mustaamiseksi ja rikollisten suosimiseksi...
  28. #28
    Kiitos kommentista. Koskaan en ole halunnut kieltää keskustelua ylinopeuksista, keulimisista tai bomberoinnista, mitä se sitten lieneekin.

    VAAN: jossakin noista ketjuista oli tai on vieläkin selkeitä viestejä, joissa kehutaan poliisia paennutta tai vähätellään/ylistetään kolminkertaista ylinopeudella ajoa.

    EDELLEENKÄÄN en näe tuollaisille kommenteille mitään olemassaolon perustetta tällä foorumilla. En, vaikka kuinka jauhettaisiin omista mielipiteistä, sananvapaudesta ja diktatuurista tms.

    Nimittelyistä ja moderointilinjauksista: Kaikkien moderaattorien linja ei koskaan voi olla täysin yhtenevä. Jokaisella on omat aivot (uskokaa pois, ihan totta!)
    Siksi toiset käyttävät kärkevämpiä ilmauksia ja erilaisia moderointiperusteita kuin toiset. Tähän on tyytyminen siihen asti kunnes saamme jonkin tekoälyn tänne moderoimaan.
    * Arctic Ranger *
  29. #29
    Lainaa (Northern_lights @ Touko. 11 2005,09:16) kirjoitti
    Miksei ylinopeuksista saa keskustella? Esimerkiksi tuo paskanjauhannassa oleva 253km/h tutkaan!-keskustelu tuskin ketään (tai kenenkään mainetta) pahemmin haittaa, enkä itse ainakaan näe siinä olevan retostelua ylinopeuksista, eikä ketään nosteta sankariksi. Se on keskustelu siinä, missä muutkin. Mielipiteitä ja perusteluja mielipiteisiin siellä esitetään.
    Sitä onkin siivottu aika rankalla kädellä.
    ©
  30.  
  31. #30
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Taas tämä aihe ... tuhannennen kerran .. eikä varmaan viimeistä kertaa ..

    Se, että koko aihe suljetaan, on mielestäni erittäin kyseenalaista.
    Mainiosti riittää, että henkilökohtaisuuksiin menevät ja/tai muuten
    pelkkiä "välimerkkejä" sisältävät osiot pitää poistaa.

    Koko aiheen sulkeminen aiheuttaa PALJON enemmän ns. angsteja
    kuin törkeätkään kommentit. Kyse on sanan ja ilmaisun vapaudesta.
    Pienet lapset saattavat olla tutkimusten mukaan keskenään
    hyvinkin diktatoorisia .. paljon enemmän kuin aikuiset konsanaan.
    Minäkin kehoitan kasvamaan tässä suhteessa.

    Mitä tulee siihen seikkaan, että "eihän täällä ole pakko olla" koskee
    mielestäni yhtä lailla diktaattoreitakin. Vaikka aihe ei jotain erityisesti
    miellytäkään, niin onko se riittävä syy sulkea se kokonaan tai jopa poistaa.
    Tämäkään foorumi ei ole jäsenistöänsä kummempi.Tässä
    suhteessa olisi hyvä olla jalat tukevasti maassa.

    Se, että kovinkin hätäisesti verrataan "Suomi-24"een, käsiteltiin
    jokin aika sitten ja silloinkin todettiin, että ns. suomi24 on varsin siisti
    vaikka siitä mörköä on yritetty vääntää oikein innokkaasti.
    Tarkkana tämän asian suhteen - se on aivan liian vanha veruke.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen