Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Elikkä tossa vaimoke yritti eilen lähtee töihin pyörällä ja tietenkin oli laittanu ryypyn päälle ja kaasun puoleen väliin kun yritti käynnistellä, tietenkin se kasteli tulpat ja veti koneen lukkoon.
    Eilen sit yrittelin 4h tuntii kuivailla sitä. Otin tankin pois jotta saan tulpat irti.
    Kuivailin tulpat ja ala kertaa yritin tyhjentää bensasta silleen et kun tulpat on irti ni kaasu täysille ja käynnistysnappii. Tätä operaatiota tehdessä bensaa tuli aika reilusti tulppien reistä ulos n.2 sek jonka jälkeen vielä jurnuttelin hetken starttii. Tämän jälkeen annoin pyörän olla 2h ilman tulppii jotta vähän kuivuisi. Laitoin tulpat takas kiinni noin 5min jurnutksen jälkeen sain äymään n.5min mutta tosi huonosti, ei pysyny päällä ilman kaasuu. Siten pyörä sammu, jonka jälkeen ei enää lähtenytkään käyntiin. Toistin operaation 2 kertaan mutta siltikään ei eloa.
    Niin ja sunnuntaina vaimoke sai sen kaatumaan nurtsilla.
    Niin ja pyörä on suzuki GSX-F 600 vm.98
  2. #2
    Kokeilitko uusilla tulpilla?
    "Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
  3. #3
    Veikkaan et tarttet uudet tulpat. Vanhat on kuolleet ko rituaalista, nm: kokemusta on viimeksi tänä keväänä.
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  4. #4
    Siis, öööh... *

    Kuinka nelitahtikoneen alakertaan pääsee niin paljon bensiiniä, että se vetää koneen lukkoon??? Kaksitahtisessa tilanne on tuttu piikkiajoilta, mutta nelarissa?? Ei kuulosta uskottavalta...
    Ja että pytyissäkin bensaa niin paljon, että roiskuu?? Tulviikohan kaasari(t) *??
    Onko toi vesijäähykone?? Silloin saattas moiset jutut johtua siitä, että esim kannentiiviste on pettänyt, ja laskee vedet pyttyihin. Tällöin ko. lukkotilanne olisi paremmin käsitettävissä.. ja se , että välillä lähti käyntiin ja sit taas ei.
    Tarkasta onko se neste pytyissä oikeasti bensiiniä vaiko jäähdytysnestettä.

    Lisäys: kun yrität kuivata nelitahtikonetta pyörittämällä sitä tulpat irrallaan ja tappokatkaisija off asennossa älä nyt ainakaan missään nimessä anna lisää kaasua.... toi on taas niitä kakstahtisten juttuja... nelarissa kun on alipaine kalvokaasari, niin sehän pumppaa pensuunia koko ajan täydellä höökillä lisää !! HÄRREGYYD!!



    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95


  5. #5
    Lainaa (Nevalan Tiikeri @ Touko. 10 2005,08:53) kirjoitti
    Siis, öööh...

    Kuinka nelitahtikoneen alakertaan pääsee niin paljon bensiiniä, että se vetää koneen lukkoon??? Kaksitahtisessa tilanne on tuttu piikkiajoilta, mutta nelarissa?? Ei kuulosta uskottavalta...
    Ja että pytyissäkin bensaa niin paljon, että roiskuu?? Tulviikohan kaasari(t) ??
    Onko toi vesijäähykone?? Silloin saattas moiset jutut johtua siitä, että esim kannentiiviste on pettänyt, ja laskee vedet pyttyihin. Tällöin ko. lukkotilanne olisi paremmin käsitettävissä.. ja se , että välillä lähti käyntiin ja sit taas ei.
    Tarkasta onko se neste pytyissä oikeasti bensiiniä vaiko jäähdytysnestettä.
    Bensaa oli ja ihan puhdasta bensaa. Ite kans veikkaan noita tulppia.
    eikä varmaan olis lähteny käymään 5min jos ois kannen tiiviste menny ja öljyy päässy koneeseen, koska tää on öljy jäähdytteinen.
    Niin ja bensa lukossa se oli ku ei jaksanu konetta pyörittää ennen ku tulppien pois oton jälkeen, ei saanu kojnetta ees pyörimään vaikka työnsin ja vaihde oli nelosella.
  6. #6
    uudet tulpat ja kovvaa ajoa..
    jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider

    zx-10r-04 ex
    dr-800s-93
    ktm duke 620 -96
    zx10-r -08
  7. #7
    Lainaa (dago @ Touko. 10 2005,08:59) kirjoitti
    Bensaa oli ja ihan puhdasta bensaa. Ite kans veikkaan noita tulppia.
    eikä varmaan olis lähteny käymään 5min jos ois kannen tiiviste menny ja öljyy päässy koneeseen, koska tää on öljy jäähdytteinen.
    Niin ja bensa lukossa se oli ku ei jaksanu konetta pyörittää ennen ku tulppien pois oton jälkeen, ei saanu kojnetta ees pyörimään vaikka työnsin ja vaihde oli nelosella.
    Ei siinä öljyjäähdytteisessä koneessa oljy kierrä pyttyjen ympärillä kuten vesijäähyssä..... näin ainakin olen ymmärtänyt... vaan se on ilmajäähdytetty ja öljyjäähdytys tapahtuu ruiskuttamalla öljyä mäntien alapuolelle ja tietty sit kannen öljykanavien kautta... Mutta siitä voin olla 100% varma että koneen lukkotilannetta ei ainakaan aiheuttanut alakerran täyttyminen bensiinillä... siellä on nääs öljyt... kampikammiossa siis.... joka on samaa öljytilaa vaihteiston kanssa.... toisin kuin kakstahtareissa..... siulla on nyt toi tekninen logiikka jäänyt sinne mopoajoille
    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95


  8. #8
    No niin saimpas mopon toimii. En joutunu ku vaihtaa öljyt, öljynsuodattimen ja tulpat. Alakertaan oli päässy 2 L bensaa eli ei ihme ettei käynnistyny. Älkää hyvät ihmiset laittako suitsanne hanaa PRI asennolle muutakuin talven jälkeisessä käynnistyksessä, huomasin meinaan että hanakin oli väännetty kyseiseen asentoon. Koneesta tuli 3500ml sijasta 5500ml öljy/bensa sekotusta. Noin voi käydä jos pitää hanaa PRI asennossa.



  9. #9
    Mutta miten v****a sinne alakertaan on bensaa päässyt??? ainut reitti on huohotusputkenkautta, ilmanputsarista. Suosittelen et ensitöikses heität vesilintua sillä huohotusputkella...
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  10. #10
    Lainaa (Bluesman @ Touko. 11 2005,09:24) kirjoitti
    Mutta miten v****a sinne alakertaan on bensaa päässyt??? ainut reitti on huohotusputkenkautta, ilmanputsarista. Suosittelen et ensitöikses heität vesilintua sillä huohotusputkella...
    Niin siis ottaisin kokonaan pois letkun vai? Mulle sanottiin suitsan huollosta et tälläsii tapauksii on ollu monii. Ja toi vaan tapahtuu sillon ku ku hana on PRI asennossa.
  11. #11
    Lainaa (Bluesman @ Touko. 11 2005,09:24) kirjoitti
    Mutta miten v****a sinne alakertaan on bensaa päässyt??? ainut reitti on huohotusputkenkautta, ilmanputsarista. Suosittelen et ensitöikses heität vesilintua sillä huohotusputkella...
    Bensa pääsee alakertaan hyvinkin jos hana on tosiaan PRI asennossa, ja joku kaasareista tulvii niin että bensa valuu suoraan sylinteriin ja siitä männänrenkaiden välistä alas.
    Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
  12. #12
    Lainaa (dago @ Touko. 11 2005,09:29) kirjoitti
    Lainaa (Bluesman @ Touko. 11 2005,09:24) kirjoitti
    Mutta miten v****a sinne alakertaan on bensaa päässyt??? ainut reitti on huohotusputkenkautta, ilmanputsarista. Suosittelen et ensitöikses heität vesilintua sillä huohotusputkella...
    Niin siis ottaisin kokonaan pois letkun vai? Mulle sanottiin suitsan huollosta et tälläsii tapauksii on ollu monii. Ja toi vaan tapahtuu sillon ku ku hana on PRI asennossa.
    jep, otat sen irti ilmanputsarin päästä, ja tulppaan putsarin reiän. Sen huohotinletkun käännät kohti maata jostain sopivasta raosta. Hana päästää PRI asennossa kaasarit tulvimaan, ja bensa valuu ilmansuodattimen koteloon. Joko se huohotinputki(letku) on niin alareunassa et pääsee valuttamaan koko ajan, tai sitten kotelossa oli bensaa kun se kippas ja pääsi valumaan silloin koneen sisuksiin.
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  13.  
  14. #13
    Eikös se huohotinletku ole siinä ilmanputsarin yläosassa-ei se bensa sitä kautta voi koneeseen valua. Luultavasti menee suoraan tulvivasta kaasarista männän päälle, kuten joku tuossa edellä jo kertoikin.Tämä on aika yleinen ongelma noissa Suzukeissa. Kaasareiden neulaventtiilit kannattaa silti laittaa kuntoon-niiden tulee toimia, vaikka sitä PRI-asentoa ei käyttäisikään.
    zx-6r 636 -03