Eli mopo on cb750 -79. Ketjunpesun, kiristyksen ja vahauksen jälkeen (taikka mahdollisesti en ollut huomannut ongelmaa aiemmin) mopo pyrkii kallistumaan/kääntymään vasemmalle puolelle. Ongelma lienee siinä ettei takarengas ole linjassa?
Säätö täytyi tehdä pikkasen arpomalla koska takahaarukka lienee maalattu joskus sillä seurauksella että merkit osittain piilossa.
Kysymys kuuluukin että kumpaa puolta renkaasta eteen/taaksepäin?
Renkaan vaihdon yhteydessä pitää varmaan siivota tuo haarukka kunnolla ja koettaa saada merkit esiin..
Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
Saathan sinä mittaamalla esim rullamitalla tai vaikka työntömitalla.Molemminpuolin samasta kohtaa vaikka takahaarukan päähän, ihan tarpeeksi tarkka systeemi.Ja karkea arvion voi tehdä katsomalla ketjulinjaa takaapäin ylä tai alapuolelta ja tietenkin jos pitkään ajettu ketjulinja poskellaan niin ratas kulunut toispuoleisesti.Huomioi kun kiristät taka akselia ketjulinja saattaa vielä muuttua eli yritä ennakoida että suorassa, kun akseli kiristetty ja tarkista vielä!!!!Ei pitäis olla propleemaa![]()
"oikeassa momentissa"
Myös (suora) lankku tuettuna takarenkaaseen kertoo fillarin linjauksen yleensä aika hyvin.
<p>2002-2014</p>
ja jos vinos niin ainakin vasenta taakse tai jos ketjut ei anna myöden niin oikeeta eteen.....
zzr600-vm90