Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 63:sta
    Olen nimittäin kuullut, että uudella nokkaketjun kiristäjällä voisi ajella jopa 10 tkm ennen kuin se alkaa ilmoitella jälleen itsestään. Mulla on kuussatanen cebari (vm. -96), nokkaketjun kiristäjä vaihdettu kuulema n. 5000 km sitten. Miten se siis nyt jo rolokuttaa, vai onko ihan normaalia?
    TEE TYÖTÄ kuin eläisit ikuisesti,
    mutta RAKASTA kuin kuolisit tänään
    Minkäs verran sillä ketjulla sitten on ajettu?
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Lainaa (Earthend @ Touko. 09 2005,15:04) kirjoitti
    Minkäs verran sillä ketjulla sitten on ajettu?
    tuota tuota. Sitä en osaa tarkkaan sanoa! Ainakin 15 tkm... (ed. kuski ajanut suurin piirtein tuon verran pyörällä, eikä ole ketjua vaihtanut)
    laita uus ketju ja kiristäjä ni ei tartte arpoa...
    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

www.menokoneracing.fi
    Lainaa (junnu900RR @ Touko. 09 2005,15:09) kirjoitti
    laita uus ketju ja kiristäjä ni ei tartte arpoa...
    voisitko sponssata?
    ei viittis tyhjän päiten rahaa holvata... ja kun oma tietotaito loppuu jo, niin pitää kysellä viisaammilta neuvoja.
    Tuntuu oudolta, jos noin tiuhaan joutuu ketjun kanssa roplaamaan.. Eikös noiden pitäis joku 50tkm kestää, eikä kiristäjäkään taideta joka öljynvaihdon yhteydessä vaihtaa

Ettei menis vainoharhaisuuden piikkiin ne rallatukset ..tai sit vikaa on jossain muualla..
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Lainaa (Earthend @ Touko. 09 2005,15:13) kirjoitti
    Tuntuu oudolta, jos noin tiuhaan joutuu ketjun kanssa roplaamaan.. Eikös noiden pitäis joku 50tkm kestää, eikä kiristäjäkään taideta joka öljynvaihdon yhteydessä vaihtaa

Ettei menis vainoharhaisuuden piikkiin ne rallatukset *..tai sit vikaa on jossain muualla..
    voi raklatuksen rallatukset! Kerta sen jo muutki kuulee... Aattelin säästää rahaa ja vaihtaa kiristäjän vasta kesäkuussa (jos se nyt sitten on se kiristäjä).

Ja vikaa ei oo ainakaan mun piänupissa.

Mutta missä sitten? Siis mikä tuossa vempeleessä vois sitte ääntää -ehdotuksia?
    Ei se vika varmaankaan ole kiristäjässä tai ketjussa.
    Omalla cebarillani on ajettu jo lähes 100tkm ja kerran on vasta vaihdettu kiristäjä, ketjua ei vielä ole edes vaihdettu. (Ensiviikolla vaihdetaan kiristäjä) tietenkin jos pyörälle "antaa kyytiä" niin kyllähän se ketjun ja kiristäjän päälle käy. Mutta en ole kuullut että 10tkm välein vielä niitä vaihtaa tarttis. Rallatus kuuluu varmaan jostain muualta.

Lainaa (poikke @ Touko. 09 2005,15:24) kirjoitti
    EI SE VIKA VARMAANKAAN OLE KIRISTÄJÄSSÄ TAI KETJUSSA.
    Juuei.. se vika on selvästi sun näppäimistössä (caps lock)
    Lainaa (poikke @ Touko. 09 2005,15:24) kirjoitti
    EI SE VIKA VARMAANKAAN OLE KIRISTÄJÄSSÄ TAI KETJUSSA.
    OMALLA CEBARILLANI ON AJETTU JO LÄHES 100TKM JA KERRAN ON VASTA VAIHDETTU KIRISTÄJÄ, KETJUA EI VIELÄ OLE EDES VAIHDETTU.
    No niin. Käväsinpäs moponi kans eilen huoltomiehen luona. Ja kiristäjähän se oli!! Aikani päiviteltyäni, että miten se voi jo nyt olla rikki. Tuli vastaus: "Joskus kiristäjät on jo valmiiksi(!!) rikkinäisiä, ennen asennusta." Eli täytynee ottaa joku tietäväinen mukaan seuraavalle kiristäjän hankkimisreissulle, ettei vaan myydä sutta ja sekundaa.
    Ei kiristäjää kovin helpolla saa 10tkm rikki. Lieneekö kaikki pyörällä ajetut kilometrit mittarissa?
    .
    paljosil pyöräl yhteesä on ajettu...??
    kaveril oli -92 600n cebari ja ketjuvaihdettiin nii todellaki oli jo vaihto kunnos.. kiristäjä vaihdettii ku mittaris oli 75tkm
    jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider

zx-10r-04 ex
    dr-800s-93
    ktm duke 620 -96
    zx10-r -08
    Olkoonkin että on honda-talk ja itse ajan kwaakulla, mutta kuulostaa vähän kaukaa haetulta, että nokkaketju kuluisi loppuun noilla kilometreillä. Useimmissa koneissa ketju kestää tuplasti tuon verran, monissa taitaa mennä lähemmäksi sataa tonnia ennen vaihtotarvetta. Kyseessä ei siis ole ihan tavan kulutusosa. Epäilisin että joko kiristäjää ei ole oikeasti vaihdettu, tai sitten kiristäjässä on ollut valmiiksi vikaa.

Itse vaihdoin "automaattikiristäjän" manuaaliseen. Eipä kulu loppuun tuo kymmenen sentin pultinpätkä ihan heti, tosin pikkasen syletti maksaa pultista ja parista mutterista sata monikansallista...
    Ainakin uudemmissa cebareissa on ollut ongelmia nokkaketjun kiristäjän kanssa. Itse olen vaihtanut sen jo kaksi kertaa. Eka kerta oli kun se oli 13tkm ajettu. ja toinen kerta oli kai 24tkm kohdalla. Sain sitten paremman kiristimen jonka mallimerkintä loppui -J22 Tämä pitäisi olla sellainen joka toimii. Jos se tästä vielä hajoaa niin vaihdan sinne varmaan APEn manuaalisen kiristäjän.

Ohjeet miten nkk vaihdetaan F4:een
    Uusien ohjesääntöjen mukaan poliisin on määrä pysäyttää epäilyttävän henkilön pakeneminen päähän tähdättävillä laukauksilla.
    Lainaa (suski750-f @ Touko. 10 2005,08:56) kirjoitti
    paljosil pyöräl yhteesä on ajettu...??
    yhteensä ajettu n. 44 tkm. Ja se on totta, että pyörällä on edellisestä kiristäjän vaihdosta ajettu nyt vain 5000km (KORKEINTAAN 6 tkm). Ja ääni oli kuulema alkanut kuulua uudelleen aika pian vaihdon jälkeen
    Lainaa (merix @ Touko. 10 2005,09:28) kirjoitti
    Ainakin uudemmissa cebareissa on ollut ongelmia nokkaketjun kiristäjän kanssa. Itse olen vaihtanut sen jo kaksi kertaa. Eka kerta oli kun se oli 13tkm ajettu. ja toinen kerta oli kai 24tkm kohdalla. Sain sitten paremman kiristimen jonka mallimerkintä loppui -J22 Tämä pitäisi olla sellainen joka toimii. Jos se tästä vielä hajoaa niin vaihdan sinne varmaan APEn manuaalisen kiristäjän.

Ohjeet miten nkk vaihdetaan F4:een
    Itse ajoin CBR929RR:llä 60.000km. Ketju ei oireillut mitenkään vielä noilla km- luvuilla. CBR600 olen nähnyt useita samoilla km- luvuilla ja alkuperäisellä ketjulla.

Toisaalta, ainahan voi sattua vaikka mitä. Mutta tuommoinen 6tkm kuulostaa asennusvirheeltä tai valmiiksi rikkinäiseltä osalta. Who knows. Normaalia tuommoinen ei kuitenkaan ole.
    .
    Omalla xx:ällä on ajettu 54tkm ja ketju ja kiristäjä ovat alkuperäisiä, eikä ylimääräisä ääniä ainakaan vielä kuulu. Tärkein juttu tuon kiristäjän kanssa on, että lämmittää koneen kunnolla ennen, kun antaa kierroksia!
    Nokkaketju? Mikä se on? *virn*

(sori, oli pakko)
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
    Löytyykö se ketju jostain täältä seudulta? *ihmii*

EDIT: ÄÄRIMMÄISEN hyvin tehdyt kuvitetut huolto-ohjeet nokkaketjun kiristimen nostimen vaihdosta. Cebarin omistajien kannattaa tallettaa selaimeensa ja tulostaa vielä varmuuden vuoksi omaan mopokansioonsa (jonne siis on hyvä printata netistä löytyviä hyviä huoltovinkkejä ja ohjeita). Kansioita saa sosialisoitua firmasta tai halvalla kirjakaupasta ostamalla... Maksaa vaivan.

- "VFR kehrää ja paukkuu" -
    Lainaa (vma @ Touko. 10 2005,12:12) kirjoitti
    Itse ajoin CBR929RR:llä 60.000km. Ketju ei oireillut mitenkään vielä noilla km- luvuilla. CBR600 olen nähnyt useita samoilla km- luvuilla ja alkuperäisellä ketjulla.

Toisaalta, ainahan voi sattua vaikka mitä. Mutta tuommoinen 6tkm kuulostaa asennusvirheeltä tai valmiiksi rikkinäiseltä osalta. Who knows. Normaalia tuommoinen ei kuitenkaan ole.
    No nyt on ajettu noin 36tkm mopolla eli 12 uudella kiristimellä eikä vielä ole mitään rallatusta kuultavissa. Molempina kertoina vaihdettiin van kiristin eikä nokkaketjuja.

6tkm? Siis ne vaihdettiin 13 ja 24 kohdilla. Varsinkin ekan vaihdon jälkeen huomasi heti että ei resonoi 5000 kohdilla enää. Toisella kerralla niin se meteli ei ollut yltynyt niin pahaksi vielä että se ero ei ollut erityisen suuri. Nyt se on pysynyt äänettömänä koko ajan.

Mitä luin cbrworldista niin toi nkk on yleinen ongelma cbr600:ssa jostain syystä.
    Uusien ohjesääntöjen mukaan poliisin on määrä pysäyttää epäilyttävän henkilön pakeneminen päähän tähdättävillä laukauksilla.
    Pyörälläni oli mittarissa 23tkm kun vaihdoin kiristäjän rallatuksen takia. Rallatus alkoi hieman erottumaan noin 6000km jälkeen ja nyt kun mittarissa on 34tkm niin alkaa olla taas vaihtokunnossa, rallattaa..
    Kiristin hieman NKK:ta kun mittarissa oli 32tkm, niin se auttoi, mutta vain hetkeksi.
    Olen aina joskus kysellyt vierailta motoristeilta, keillä on cbr 600, että rallattaako NKK. Usein vastaukseksi tulee "en mä tiedä, mistä sen tietää" *
    On sen jälkeen käyty kokeilemassa, niin meteliähän ne pitää..

Kaverin -01 cbr 600, vaihdettu kolmesti, noin 10tkm välein.
    toinen kaveri, -96 cbr 600, vaihdettu kahdesti noin 8tkm välein.
    ja vielä kolmas, -00 cbr 600, vaihdettu 12tkm välein.

Mitä pidempään jaksaa rallatusta kuunnella, sitä harvemmin NKK täytyy vaihtaa..

Eli: Veitikka, täysin normaalia seepran toimintaa!

Juttelin viime kesänä huoltomiehen kanssa,
    Ketjulla ajelee 70-100tkm, niitä harvoin vaihdetaan, ei ne veny. Ainakaan 20tkm ajetussa ketju ei ole venynyt vielä yhtään.
    Hän veikkasi syyksi tuohon NKK ongelmaan, kun koneen öljyhän pääsee NKK:n läpi asti (testattu juttu kun yks osa jäi yli), niin likainen öljy jumittaisi kiristäjän.??

Tosin mietittiin sitäkin, koska NKK toimii niin, ettei akseli pääse sisäänpäin (ilman että ruuvaa sieltä päästä), vaan ainoastaan ulospäin, niin mikä siellä oikein kuluu..
    Päädyttiin lopuksi siihen, kun tuopin pohja läheni, että se on kuluva osa, *vaihdetaan sitten kun on kulunut loppuun..
    Voisko joku kertoa miten cbr 900rr -94 vaihdetaan nkk:tin
    on ruvennu vähä rallattaan ja kyselin hintaa liikkestä niin oisivat kyniny 250 ekua (osat+työt)

Ja löytyykö netistä mistään räjäytys kuvia tähän malliin

Lainaa (Janlob @ Touko. 11 2005,18:03) kirjoitti
    Tosin mietittiin sitäkin, koska NKK toimii niin, ettei akseli pääse sisäänpäin (ilman että ruuvaa sieltä päästä), vaan ainoastaan ulospäin, niin mikä siellä oikein kuluu..
    Tässä omat havaintoni asiasta:

Linkki
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
    Alkaa olemaan kiristimen vaihto edessä täälläkin, ajettu 76000km. Aiemmin äänti vain kylmänä, nyt rallattaa joka hetki ja välillä vähän turhankin äänekkäästi. Pyörä siis cbr 1000f vm. -87
    Lainaa (Kwaks @ Kesä. 01 2005,11:48) kirjoitti

Linkki
    linkki ei toimi..
    Lainaa (Janlob @ Kesä. 02 2005,15:34) kirjoitti
    Lainaa (Kwaks @ Kesä. 01 2005,11:48) kirjoitti

Linkki
    linkki ei toimi..
    Kwaks luultavasti tarkoittaa tätä ...

Suzuki GSF 1250SA Bandit -07
    -12 vuotta ilman mopoa-
    Honda CBR 1100XX -99
    Kawasaki ZZR600 -91
    Yamaha RD125LC -86
    Lainaa (Tonnicbr @ Kesä. 02 2005,15:22) kirjoitti
    Alkaa olemaan kiristimen vaihto edessä täälläkin, ajettu 76000km. Aiemmin äänti vain kylmänä, nyt rallattaa joka hetki ja välillä vähän turhankin äänekkäästi. Pyörä siis cbr 1000f vm. -87
    Itsellä sama probleema.Ajettu 72000 ja rolkattaa.Mitä mahtaa maxaa ketjun ja kiristäjän vaihto??Malli siis cbr 1000f -88.Kannattaako itse ruveta vaihtamaan??Isokin homma??
    Soittelin paikalliseen korjaamoon ketjun ja/tai kiristimen vaihdosta, päivässä kerkee kuulemma vaihtamaan. Tunneista en tiedä kauanko menee. Oma hinta-arvio 300-500 euroa töineen kaikkineen(osat).

Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Mitä tässä on kammannut läpi "rallatuksia" Kyseessähän on ns. "tyyppivika/ominaisuus" joka juontaa vm-83:n VF:n. Paljon on kiinni omasta ajotavasta, tai oikeammin miten välillä "rykäisee" Toki vehkeet on tehty käytettäväksi, mutta ne öljyn vaihdot Kone kiertää yli 10000 ja lähestulkoon sama vaihtoväli, kuin kotiloilla Onko kukaan funtsinut sitä?
  30.  
    Lainaa (Tonnicbr @ Kesä. 03 2005,23:44) kirjoitti
    Soittelin paikalliseen korjaamoon ketjun ja/tai kiristimen vaihdosta, päivässä kerkee kuulemma vaihtamaan. Tunneista en tiedä kauanko menee. Oma hinta-arvio 300-500 euroa töineen kaikkineen(osat).
    Onx se kiristäjän vaihtaminen itse hankala homma??
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen