Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Hei kaikki iloiset tietäjänuorukaiset
    Mikä mun kultaani vaivaa kun se tasaisesti ajaessa (kierroksia ~5000 rpm) viitoisella kurnuttaen vääntää kurkut ammolleen alkaa empimään ja hetken miettimisen jälkeen herää ja liikahtaa eteenpäin . Muutenkin "tehopiikki" on jonnekin hävinny, vaikka ei thunderace muuten kärsi voimattomuudesta .
    Oma analyysi on että ainakin kynttilät menee vaihtoon ja epäilykset EXUPista ovat vahvoilla .
    Mitä mieltä muuten ootte kannattaisko se pakoaukon ahdistelija siirtää kokonaan autotallin hyllylle?
    Afrikka alkaa alpeilta.

    Mua tuudi hyväillen.

    Las Ketchup - The Ketchup Song

    Yön Maha Jyrinä Ilmasankari YZF 1kR=Myyty jo.

    Nyt ainoastaan Apostol
  2. #2
    Tarkista ne Exkjuipin vaijerit ja tulpat vaihtoon sekä tarkistukseen synkat kaasareista... Ei se muutenkaan revi hirveesti... Exjuipin jos otat pois niin saat sellaisen tehopiikin aikaiseksi... ja tämä kaikki sillä että alhaalta menee tehot hukkaan...
  3. #3
    No juu ei siinä mikään kakstahti rykäsy ole... En minä varsinaisesti kaipaa piikkiä, mutta selkeästi on tasoittunut meno ja mietintätauot on tosiasiaa ajoittain. Voi tosin olla että meno vaan tuntuu veltommalta näin kevään edetessä... En itse tarkoituksella halua eroon exupista....
    Afrikka alkaa alpeilta.

    Mua tuudi hyväillen.

    Las Ketchup - The Ketchup Song

    Yön Maha Jyrinä Ilmasankari YZF 1kR=Myyty jo.

    Nyt ainoastaan Apostol
  4. #4
    ellet ole talven aikana tehnyt mitään tehoa "lisäävää" tuning työtä, niin perusvaihtoehdot ja huolto on suositeltavaa.
    -tulpat
    -ilmansuodatin
    -exupin vaijereiden pituussäätö + mahdollisesti venttiilin avaus ja rasvaus kuparitahnalla.
    -vuototesterillä suihkutus kumikurkkuihin ettei löydy halkeamia talven jäljiltä.

    siinäpä ne. eiköhän noilla mene seokset kuntoon
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  5. #5
    Juu kiitos, ton suuntasta oli mullakin on my mind. Tosin vuototesterijuttu ei kyl ollu totuuden nimissä mielessä. Talven aikana ei oikein pystyny mitään kauheeta serviceä tekemään kun hankin ko. moppen täks kaudeks.
    Muuten Thunderacesta täytyy sanoa että mainio ystävä ja ajokaveri hän on. Pannun ääni kyllä muistuttaa lähinnä sähkömoottoria, yläkierroksia lukuunottamatta. Joten luulen että ihan vaan oman ittensä huviks tulee hankittua toinen tuuba sen kiljutiinin tilalle.
    Afrikka alkaa alpeilta.

    Mua tuudi hyväillen.

    Las Ketchup - The Ketchup Song

    Yön Maha Jyrinä Ilmasankari YZF 1kR=Myyty jo.

    Nyt ainoastaan Apostol
  6. #6
    Lainaa (yammubamse @ Touko. 09 2005,13:23) kirjoitti
    Muuten Thunderacesta täytyy sanoa että mainio ystävä ja ajokaveri hän on. Pannun ääni kyllä muistuttaa lähinnä sähkömoottoria, yläkierroksia lukuunottamatta.
    Kyllähän se kiva kaveri on, mutta kyllä se ei kuulosta sähkömoottorilta. Tyhjäkäynnillä se kuulostaa kalisevalta polkuompelukoneelta ja alle 6000 rpm sitä ei kunnolla kuule onko se edes käynnissäkään... Viikonloppuna kuuntelin ässää jossa oli joku brittiläinen suorahuutoputki, niin ei siinäkään kyllä äänet vakuuttaneet. Se on kuulemma tuo exuppi joka vaimentaa ääntä...
    Jalkapatikassa toistaiseksi...
  7. #7
    Ottakeepa vakiosta sisäkalut pois ja samalla se ulomman ulostuloputken päästä se typerä taite (siis se sisäänpäin taittuva kohta). 60mm putki läpi niin alkaa hengittämään ja pitämään ääntä...
  8. #8
    vai noin .... Mitenköhän siihen kannuun sais vielä paremman ulkonäön... Jos liimais siihen jonkun hienon "joshimurha" tarran.... Teini-tuning!
    Afrikka alkaa alpeilta.

    Mua tuudi hyväillen.

    Las Ketchup - The Ketchup Song

    Yön Maha Jyrinä Ilmasankari YZF 1kR=Myyty jo.

    Nyt ainoastaan Apostol
  9. #9
    Vakio on jo valmiiksi melko kevyt joten suuria paino säästöjä ei viri mallilla saa... Ulkonäkö seikat on sitten toinen lukunsa ja tietysti se koko... Itsellä ongelmana on se että etukulma ottaa maahan kiinni rata-ajossa, varsinkin nopeissa kaarteissa... Eli joko pienempi vaimennin noin ulkomitaltaan tai sitten perää ylemmäs... nyt on perä ylempänä ja tällä kokeillaan josko olis mitää vaikutusta asiaan. Toinen kannu on tulossa jahka leiskuliimaaja saa tehtyä sisäkalut valmiiksi... Kuori tulee hiilarista...
  10. #10
    Lainaa (JP_445 @ Touko. 10 2005,10:40) kirjoitti
    Toinen kannu on tulossa jahka leiskuliimaaja saa tehtyä sisäkalut valmiiksi... Kuori tulee hiilarista...
    Toivottavasti se on yhtään pienempi mitoiltaan kuin alkuperäinen, joka on elämää suurempi
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  11. #11
    Lainaa (Julle @ Touko. 10 2005,10:43) kirjoitti
    Lainaa (JP_445 @ Touko. 10 2005,10:40) kirjoitti
    Toinen kannu on tulossa jahka leiskuliimaaja saa tehtyä sisäkalut valmiiksi... Kuori tulee hiilarista...
    Toivottavasti se on yhtään pienempi mitoiltaan kuin alkuperäinen, joka on elämää suurempi
    On se pienempi kuin alkuperäinen savustus_uuni... Sisäputki tulee 80mm putkella siten ettei siihen mahdu kuin yksi kerros villaa päälle... (vanhaa meni heittämällä 2 pakettia villaa eli noin 3 kerrosta)...
  12. #12
    Lainaa (JP_445 @ Touko. 09 2005,16:28) kirjoitti
    Ottakeepa vakiosta sisäkalut pois ja samalla se ulomman ulostuloputken päästä se typerä taite (siis se sisäänpäin taittuva kohta). 60mm putki läpi niin alkaa hengittämään ja pitämään ääntä...
    mites on,korjatkaapa jos muistan väärin...Jossain Bike lehdessä oli jottain juttuja moottoripyörissä käytetyistä jipoista/keksinnöistä/erikoisista ratkaisuita tai jotain...Niin siellä mainittiin tuo yammun exuppi systeemi...meinasivat että sillä saatiiin( Exuppi venalla) saatiin ÄÄNET hiljaisemmaksi joittenkin normien mukkaiseksi!!? * * Eipä siinä muistin mukkaan mainittu alavääntöä lissäävästä edusta...tällänen muistikuva jäi jutusta...no häätyy myöntää että omassa tehoputken ääni on pienellä kaasulla ajelessa hiljaista murinaa.ei kiinnitä huomiota kaupungissa,tosin kone käy yammumaisesti ja jarrulevyt helisee kuopissa,jotka näköjään jonkun verran herättävät hilpeyttä,vissiin luulevat että kohta leviää toi mopo kadulle * .. mutta kun antaa kierroksia sitten ääntä lähtee,aivan toisin *kuin street pöntöllä...
  13. #13
    Lainaa (fzr1000 @ Touko. 10 2005,10:51) kirjoitti
    Lainaa (JP_445 @ Touko. 09 2005,16:28) kirjoitti
    Ottakeepa vakiosta sisäkalut pois ja samalla se ulomman ulostuloputken päästä se typerä taite (siis se sisäänpäin taittuva kohta). 60mm putki läpi niin alkaa hengittämään ja pitämään ääntä...
    mites on,korjatkaapa jos muistan väärin...Jossain Bike lehdessä oli jottain juttuja moottoripyörissä käytetyistä jipoista/keksinnöistä/erikoisista ratkaisuita tai jotain...Niin siellä mainittiin tuo yammun exuppi systeemi...meinasivat että sillä saatiiin( Exuppi venalla) saatiin ÄÄNET hiljaisemmaksi joittenkin normien mukkaiseksi!!? * * Eipä siinä muistin mukkaan mainittu alavääntöä lissäävästä edusta...tällänen muistikuva jäi jutusta...no häätyy myöntää että omassa tehoputken ääni on pienellä kaasulla ajelessa hiljaista murinaa.ei kiinnitä huomiota kaupungissa,tosin kone käy yammumaisesti ja jarrulevyt helisee kuopissa,jotka näköjään jonkun verran herättävät hilpeyttä,vissiin luulevat että kohta leviää toi mopo kadulle * .. mutta kun antaa kierroksia sitten ääntä lähtee,aivan toisin *kuin street pöntöllä...
    Exup tuo kyllä vääntöä alas, siitä ei ole epäilystä.

    Lue täältä jos exuppi kiinnostaa enemmän:
    http://ymedc.introweb.nl/en/archive/...000_exup.shtml

    Sen avulla nokissa voidaan käyttää paljon overlappia, joka on perinteisesti tuonut lisää tehoa ylös mutta huonontanut oleellisesti alakierroksien vääntöä. Exupilla saavutetaan kummatkin. Se toimii ihan oikeesti, mulla on mustaa valkoisella dynosta.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  14. #14
    Lainaa (Tylyttäjä @ Touko. 10 2005,10:58) kirjoitti
    Exup tuo kyllä vääntöä alas, siitä ei ole epäilystä.

    Lue täältä jos exuppi kiinnostaa enemmän:
    http://ymedc.introweb.nl/en/archive/...000_exup.shtml

    Sen avulla nokissa voidaan käyttää paljon overlappia, joka on perinteisesti tuonut lisää tehoa ylös mutta huonontanut oleellisesti alakierroksien vääntöä. Exupilla saavutetaan kummatkin. Se toimii ihan oikeesti, mulla on mustaa valkoisella dynosta.
    Laita faktaa peliin. Missä on dynolappu?
  15. #15
    en kans epäile etteikö eksup toisi alavääntöä. Onhan varsinkin autoissa imupuolella muuttuvapituuksisia imuputkia, joissa pidempi ränni tuo vääntöä lisää. Tosin ei toi pakopuoli ole ihan sama juttu mutta kai jotenkin auttaa vääntöönkin. Ääniin se vaikuttaa aivan varmasti.

    Minusta jammu-sedän pjönttö on kyl oikeesti ruma . Mut se ei kyl ole ainoo, jos katsoo isojen kawojen tupla hormeja niin samaa kokoluokkaa ne on. Ilmeisesti en ole ainoa joka ei pidä ankkärin ulkonäöstä kun melkein kaikkiin tuntureihin on se vaihdettu.

    Mut ei toi omatoimi modifikaatiokaan ole pois suljettu.
    Afrikka alkaa alpeilta.

    Mua tuudi hyväillen.

    Las Ketchup - The Ketchup Song

    Yön Maha Jyrinä Ilmasankari YZF 1kR=Myyty jo.

    Nyt ainoastaan Apostol
  16. #16
    Lainaa (Jyri @ Touko. 10 2005,11:31) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Touko. 10 2005,10:58) kirjoitti
    Exup tuo kyllä vääntöä alas, siitä ei ole epäilystä.

    Lue täältä jos exuppi kiinnostaa enemmän:
    http://ymedc.introweb.nl/en/archive/...000_exup.shtml

    Sen avulla nokissa voidaan käyttää paljon overlappia, joka on perinteisesti tuonut lisää tehoa ylös mutta huonontanut oleellisesti alakierroksien vääntöä. Exupilla saavutetaan kummatkin. Se toimii ihan oikeesti, mulla on mustaa valkoisella dynosta.
    Laita faktaa peliin. Missä on dynolappu?
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  17. #17
    Lainaa (fzr1000 @ Touko. 10 2005,10:51) kirjoitti
    Lainaa (JP_445 @ Touko. 09 2005,16:28) kirjoitti
    Ottakeepa vakiosta sisäkalut pois ja samalla se ulomman ulostuloputken päästä se typerä taite (siis se sisäänpäin taittuva kohta). 60mm putki läpi niin alkaa hengittämään ja pitämään ääntä...
    mites on,korjatkaapa jos muistan väärin...Jossain Bike lehdessä oli jottain juttuja moottoripyörissä käytetyistä jipoista/keksinnöistä/erikoisista ratkaisuita tai jotain...Niin siellä mainittiin tuo yammun exuppi systeemi...meinasivat että sillä saatiiin( Exuppi venalla) saatiin ÄÄNET hiljaisemmaksi joittenkin normien mukkaiseksi!!? Eipä siinä muistin mukkaan mainittu alavääntöä lissäävästä edusta...tällänen muistikuva jäi jutusta...no häätyy myöntää että omassa tehoputken ääni on pienellä kaasulla ajelessa hiljaista murinaa.ei kiinnitä huomiota kaupungissa,tosin kone käy yammumaisesti ja jarrulevyt helisee kuopissa,jotka näköjään jonkun verran herättävät hilpeyttä,vissiin luulevat että kohta leviää toi mopo kadulle .. mutta kun antaa kierroksia sitten ääntä lähtee,aivan toisin kuin street pöntöllä...
    Oli kylläkin puhetta siinä Biken jutussa lähinnä Kawan vastaavasta härpäkkeestä... Tuollainen 4-1 putki toimii vain korkeilla kierroksilla ja jos käytössä olisi 4-2-1 putki se toimisi varmasti paremmin... Kawassa sillä "venttiilillä" tosiaan saadaan vehkeet menemään äänimittauksista paremmin läpi ja siten ettei se alenna tehoa korkeilla kierroksilla. Jammussa rakenne toisenlainen jolloin käyttöaluetta saadaan laajennettua. Kawassahan "venttiilli" on siellä ennen vaimenninta jolloin Jamahan ratkaisun tapaista hyötyä ei saada millään... Saman tyyppinen keino on Hondalla käytössä imukotelossa... Kaikkea se insinööri pohtii kun koittaa meille kuluttajille rakentaa mahdollisimman tehokkaita mopoja...
  18. #18
    Lainaa (Tylyttäjä @ Touko. 10 2005,10:58) kirjoitti
    Lainaa (fzr1000 @ Touko. 10 2005,10:51) kirjoitti
    Lainaa (JP_445 @ Touko. 09 2005,16:28) kirjoitti
    Ottakeepa vakiosta sisäkalut pois ja samalla se ulomman ulostuloputken päästä se typerä taite (siis se sisäänpäin taittuva kohta). 60mm putki läpi niin alkaa hengittämään ja pitämään ääntä...
    mites on,korjatkaapa jos muistan väärin...Jossain Bike lehdessä oli jottain juttuja moottoripyörissä käytetyistä jipoista/keksinnöistä/erikoisista ratkaisuita tai jotain...Niin siellä mainittiin tuo yammun exuppi systeemi...meinasivat että sillä saatiiin( Exuppi venalla) saatiin ÄÄNET hiljaisemmaksi joittenkin normien mukkaiseksi!!? * * Eipä siinä muistin mukkaan mainittu alavääntöä lissäävästä edusta...tällänen muistikuva jäi jutusta...no häätyy myöntää että omassa tehoputken ääni on pienellä kaasulla ajelessa hiljaista murinaa.ei kiinnitä huomiota kaupungissa,tosin kone käy yammumaisesti ja jarrulevyt helisee kuopissa,jotka näköjään jonkun verran herättävät hilpeyttä,vissiin luulevat että kohta leviää toi mopo kadulle * .. mutta kun antaa kierroksia sitten ääntä lähtee,aivan toisin *kuin street pöntöllä...
    Exup tuo kyllä vääntöä alas, siitä ei ole epäilystä.

    Lue täältä jos exuppi kiinnostaa enemmän:
    http://ymedc.introweb.nl/en/archive/...000_exup.shtml

    Sen avulla nokissa voidaan käyttää paljon overlappia, joka on perinteisesti tuonut lisää tehoa ylös mutta huonontanut oleellisesti alakierroksien vääntöä. Exupilla saavutetaan kummatkin. Se toimii ihan oikeesti, mulla on mustaa valkoisella dynosta.
    Toi Biken juttu Exupista alkoi silloin hymyilyttään...niin,ja jotkut lukevat kuin raamattua sitä lehteä..kuulemma * ...tai voihan olla jotain perääkin niitten jutuissa...kun raamatussakin.. . Eli ei mulla sen enempää Exupista ..no kellarissa odottaa täysputkisto,laitetaan kesällä paikoilleen ja käytetään samassa dynossa kuin exupin kanssa...ihan mielenkiinnon vuoksi *...ja parempi jää paikoilleen..
  19.  
  20. #19
    Lainaa (fzr1000 @ Touko. 10 2005,13:00) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Touko. 10 2005,10:58) kirjoitti
    Lainaa (fzr1000 @ Touko. 10 2005,10:51) kirjoitti
    Lainaa (JP_445 @ Touko. 09 2005,16:28) kirjoitti
    Ottakeepa vakiosta sisäkalut pois ja samalla se ulomman ulostuloputken päästä se typerä taite (siis se sisäänpäin taittuva kohta). 60mm putki läpi niin alkaa hengittämään ja pitämään ääntä...
    mites on,korjatkaapa jos muistan väärin...Jossain Bike lehdessä oli jottain juttuja moottoripyörissä käytetyistä jipoista/keksinnöistä/erikoisista ratkaisuita tai jotain...Niin siellä mainittiin tuo yammun exuppi systeemi...meinasivat että sillä saatiiin( Exuppi venalla) saatiin ÄÄNET hiljaisemmaksi joittenkin normien mukkaiseksi!!? * * Eipä siinä muistin mukkaan mainittu alavääntöä lissäävästä edusta...tällänen muistikuva jäi jutusta...no häätyy myöntää että omassa tehoputken ääni on pienellä kaasulla ajelessa hiljaista murinaa.ei kiinnitä huomiota kaupungissa,tosin kone käy yammumaisesti ja jarrulevyt helisee kuopissa,jotka näköjään jonkun verran herättävät hilpeyttä,vissiin luulevat että kohta leviää toi mopo kadulle * .. mutta kun antaa kierroksia sitten ääntä lähtee,aivan toisin *kuin street pöntöllä...
    Exup tuo kyllä vääntöä alas, siitä ei ole epäilystä.

    Lue täältä jos exuppi kiinnostaa enemmän:
    http://ymedc.introweb.nl/en/archive/...000_exup.shtml

    Sen avulla nokissa voidaan käyttää paljon overlappia, joka on perinteisesti tuonut lisää tehoa ylös mutta huonontanut oleellisesti alakierroksien vääntöä. Exupilla saavutetaan kummatkin. Se toimii ihan oikeesti, mulla on mustaa valkoisella dynosta.
    Toi Biken juttu Exupista alkoi silloin hymyilyttään...niin,ja jotkut lukevat kuin raamattua sitä lehteä..kuulemma * ...tai voihan olla jotain perääkin niitten jutuissa...kun raamatussakin.. . Eli ei mulla sen enempää Exupista ..no kellarissa odottaa täysputkisto,laitetaan kesällä paikoilleen ja käytetään samassa dynossa kuin exupin kanssa...ihan mielenkiinnon vuoksi *...ja parempi jää paikoilleen..
    Ottakaa ne vedot sit mahdolisimman alhaalta lähtien. Alle 5000rpm näkyy aikamoinen kuoppa täysputkella. Exuppi poistaa sen kokonaan.. Huipputehoa tulee sit pikkasen enemmän täysputkella..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***