Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
    Moro,
    ajattelin vaihtaa -01:n plexin. Kumpaas suosittelette yksinajelijalle, tuplakuplaa vai tourinkia?

/Jukka
    Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08

'Boredom is a big killer of men'
    Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
    Omassani oli MRA:n tuplakupla. Se vähensi painetta hartioihin, mutta etenkin rinnuksille, lisäämättä huminoita kypärään. Repsikalle tuo voi aiheuttaa pyörteitä. Mutta jos ajelet yksinään niin eipä haittaa.
    Kerran tuli kokeiltua myös touring/spoileripleksillistä XX:ää. Humina kypärässä oli hirvee jo viidessäkympissä.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
    Mra:n tupla toimii myös repsikan kanssa.
    Tuplakupla rulettaa!
    Olen ajellut MRA:n tuplalla nyt kuukauden päivät. Lyhyesti sanottuna toimii kuskilla paremmin kuin orggis: vähemmän pyörteitä hartioihin ja päähän sekä hiljaisempi. Sopivissa ajo-olosuhteissa jopa selvästi hiljaisempi. Vaikutusta tarakalle ei vielä tiedossa, kun ei ole rouva vielä kyytiin ehtinyt. Eli suosittelen MRA:n tuplaa...
    Solid as Rock

at least...

Hard as Stone
    Itse ajellut MRA:n touringilla ja on ihan ok! Tupla kuplasta ei ole havaintoa, ja original käänsi tuiskun niin että genitaalit paleltui Mutta siitä että mikä pleksi sopii kenellekin, on minusta niin kiinni kuskin ylävartalon pituudesta. Vaikeaa on heittää yleispätevää sääntöä siitä, mikä on paras pleksi.
    Vaihtoon olis menossa orggis plexi , mistä nopeesti järkevän hintainen tumma tuplakupla??
    JSP
    Moi.
    Mihin pojat tarvitte tuplakuplaa tai tourinki plexii xx:ssä ?Kuskille , tarakka harakalle oikeat kypärät = ei huminoita eikä pyörteitä. Toki kuskin ja matkustajan pituudella on väliä !Omasta mielestä xx alkaa toimiin vasta 120 jälkeen aerodynaamisesti , 140-160 hyvä ja 200-220 tosi hyvä .
    Sanoisin et laita uuden plexsin hinta uuteen takaiskariin , sit saat rahalle parhaan vastineen. Myös kannattaa käydä kokeilemassa eri kypärä malleja , nämä on tietty omia henkilökohtaisia kokemuksiani. se joka sopii toiselle ei taas sovi toiselle . Mutta se iskarin vaihto sopii kaikille
    ite tilasin aikanaan puigin tuolta. en muista tarkkaa toimistusaikaa, olisko menny viikko toista..

http://www.bs-motoparts.com/Sprache/en/Englisch.htm
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    Lainaa (XX-xenon @ Huhti. 10 2011,09:46) kirjoitti
    ite tilasin aikanaan puigin tuolta. en muista tarkkaa toimistusaikaa, olisko menny viikko toista..

Kiitos vinkistä, täähän ei tosiaan aina.. ole..."järkisyy" miks mopoon haluu jotain..."uutta" paitsi toi iskari tietty
    JSP
    Lainaa (Jari66 @ Huhti. 10 2011,10:04) kirjoitti
    Lainaa (XX-xenon @ Huhti. 10 2011,09:46) kirjoitti

Kiitos vinkistä, täähän ei tosiaan aina.. ole..."järkisyy" miks mopoon haluu jotain..."uutta" paitsi toi iskari tietty
    elä höpötä, aina löytyy järkisyy sille, miksi pitää ehdottomasti hankkia kirkkaat vilkut, tuplakupla, sliparit ja muut kapistukset. *
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    itellä on tuplakupla ja pituutta on 177 ja jotenki tuntuu kovalta kypärän äänet. mutta kun laittaa kädet ja selän ihan suoraksi niin meteli lakkaa...veikkaan että vakiopleksi toimis mulla paremmin, mut pitäs saada koittaa jollain
    Lainaa (pyryro @ Huhti. 11 2011,21:08) kirjoitti
    itellä on tuplakupla ja pituutta on 177 ja jotenki tuntuu kovalta kypärän äänet. mutta kun laittaa kädet ja selän ihan suoraksi niin meteli lakkaa...veikkaan että vakiopleksi toimis mulla paremmin, mut pitäs saada koittaa jollain *
    Mulla orkkis vaihdetaan
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
    Puigin tuplakupla
    tuplakupla auttoi mulla..olen ajanut touringilla ja orkkis pleksilläkin-ei ollut niin hyvä.pituutta 188cm
    Lainaa (nurmak @ Huhti. 11 2011,21:19) kirjoitti
    Lainaa (pyryro @ Huhti. 11 2011,21:08) kirjoitti
    itellä on tuplakupla ja pituutta on 177 ja jotenki tuntuu kovalta kypärän äänet. mutta kun laittaa kädet ja selän ihan suoraksi niin meteli lakkaa...veikkaan että vakiopleksi toimis mulla paremmin, mut pitäs saada koittaa jollain *
    Mulla orkkis vaihdetaan
    no perhana, kyllä kävis jos vaan sais varmuuden että auttaako ongelmaan

...vaikka mielekkyys paranis, mut ulkonäkö kärsii
    Täälläkin on tuplakupla paikallaan. Pituutta ei ole kuin 179 mutta jotenkin kaipaisin spoileria heittämään tuulen vielä aavistuksen ylemmäs. Tiedä sitten miten nuo spoilerit toimii oikeasti kun ei ole kokemusta.

Touring pleksin ostin pari vuotta sitten ja kokeilun perusteella en huomannut hyötyä mihinkään vaikka se leveämpi tuplakuplaa onkin että luulis ainakin hartioille puhaltavan vähemmän.
    No näkösyistä on tuplakupla paikallaan.
    Spoileri mallia tekis mieli kokeilla mutta ei raaski ostaa pelkästään kokeilun vuoksi.
    Honda CBR1100XX Super Blackbird -98
    Mulla oli tuollainen ---> (kuva) kiinni ja toimi tosi hyvin .. miehellä pituutta 183cm (35v sitten intissä)

Hommasin orkkiksen kokeilumielessä kun ei ollut aiemmin kiinni... pyörä on ihan hemmetin levoton yx päällä jos on peräboxi kiinni. Touring plexillä ei ollu mitään ongelmaa missään tilanteessa.
    Honda CBR1100XX
    Lainaa (CebariTonni @ Huhti. 14 2011,14:20) kirjoitti
    Mulla oli tuollainen ---> (kuva) kiinni ja toimi tosi hyvin .. miehellä pituutta 183cm (35v sitten intissä)

Hommasin orkkiksen kokeilumielessä kun ei ollut aiemmin kiinni... pyörä on ihan hemmetin levoton yx päällä jos on peräboxi kiinni. Touring plexillä ei ollu mitään ongelmaa missään tilanteessa.
    Multa löytyisi ylimääräisenä tollainen

Tuommoinen se taitaa olla mikä minullakin on ja taitaa olla saman värinenkin. Ja on täälläkin ylimääräisenä jos noita joku nyt oikein useita haluaa
    ^mulle suattais vaik kelvata..laittakeepa vaikka yv:nä enempi tietoa?
    Honda CB350K4

"Work Less - Ride More"
    Lainaa (vanha @ Huhti. 14 2011,23:58) kirjoitti
    ^mulle suattais vaik kelvata..laittakeepa vaikka yv:nä enempi tietoa?
    Pitää tallilla ottaa kuva tuosta. Kerran on paikallaan minun pleksi ollu ja kaksi päivää se kerkes ajossa olla kunnes vaihdoin pois.
    Ja uutena on ostettu et melkosen uuden veroinen siis.

Mutta laittelen joku päivä infoa enempi kun tarkistan et mikä pleksi se nyt varmasti onkaan. Muisti kun saattaa pettää.
    Ostin pari kuukautta sitten 2004 XX:n ja siinä on saman näköinen GIVI:n plexi.
    Olen n. 180 cm pitkä ja minua vaivaa hartioihin sekä erityisesti kaulaan kurkun kohdalle osuva viima/pyörre.

Mahtaisiko esim. tuo MRA:n tuplakupla tai joku muu plexi nostaa virtausta sopivasti hieman korkeammalle?

t. Masa
    Kyllä kait se paras on ajaa ilman minkäänlaista pleksiä. Ei suhise pyörteet ja asentokin säilyy "itsestään". Itsellä (184cm)kuitenkin touring tällä hetkellä (+korotettu tanko) ja on parempi kuin vakio. Kun tuo kyykky asento ei oikein meinaa pitemmillä matkoilla tuntua ihan luonnolliselta

Tuplaa pitäisi vielä kokeilla. Ei varmaan hassumpi.
    Lainaa (Jari66 @ Huhti. 10 2011,09:08) kirjoitti
    Vaihtoon olis menossa orggis plexi , mistä nopeesti järkevän hintainen tumma tuplakupla??
    jos vielä käyttöä tummalle tuplakuplalle niin mulla saattas olla yksi ylimääräinen, laita yv:tä jos kiinnostaa
    Yamaha FZ6S -> Honda CBR 1100XX Super Blackbird -> Kawasaki ZZR 1400 '07
    Nälkä kasvaa syödessä ;)
  26.  
    Lainaa (mj1 @ Touko. 16 2011,10:17) kirjoitti
    Ostin pari kuukautta sitten 2004 XX:n ja siinä on saman näköinen GIVI:n plexi.
    Olen n. 180 cm pitkä ja minua vaivaa hartioihin sekä erityisesti kaulaan kurkun kohdalle osuva viima/pyörre.

Mahtaisiko esim. tuo MRA:n tuplakupla tai joku muu plexi nostaa virtausta sopivasti hieman korkeammalle?

t. Masa
    Tuli hankittua MRA tuplakupla ja se tuo ilmavirtauksen eri tavalla GIVI:n plexiin verrattuna siten, ettei kaulan kohdalle tule häiritsevää tuulta. Sinänsä kypärään tuntuisi ehkä tulevan hieman enemmän painetta, mutta se ei minua häiritse, koska muuten se on minusta mukavamman tuntuinen ajossa.

t. Masa