Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Ovatko muut huomanneet perän hönkivän öljyhöyryjä / öljyä swingin haitarikumista?

    Itse moisen huomasin 2001-mallin RS'ssä (50tkm+).

    Kyselin asiaa Tripistä ja sanoivat tuon olevan normaalia. Haitarikumista kuulemma löytyy pääsääntöisesti aina ruokalusikallinen öljyä? Voi olla peräisin vaihteistosta tai perästä - kuulemma....

    Kokemuksia? Tarkastin perän öljytasot ja vaikuttivat olevan ihan kunnossa vajaan tuhannen ajokilometrin jälkeen...
    <p>2002-2014</p>
  2. #2
    On tuttu ilmiö myös ´01 R 1150 R:ssä. En ole ollut huolestunut koska ei ole näkynyt öljyjen tasoissa.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  3. #3
    Sama homma myös 1100 S. Ei öljyvajausta havaittavissa.
  4. #4
    Veikkaisin että tuo "vuoto" on vetoakselin spooreista lentänyttä rasvaa. Mulla r1100s:n svingin taaemmasta haitarikumista tihkuu rasvaa, joka on varmastikkin peräisin tuosta kardaaniakselin spooreista.

    Toki voi perä tai vaihteistokin tihkua öljyä stefan läpi, mutta epäilisin kuitenkin. Eihän perämoottorin peräkään vuoda yhtään jos on kunnossa.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  5. #5
    Täälläkin tihkuu taaempi kumi. R1100S.



    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  6. #6
    Lainaa (Boxer @ Touko. 08 2005,22:08) kirjoitti
    ... Toki voi perä tai vaihteistokin tihkua öljyä stefan läpi, mutta epäilisin kuitenkin. Eihän perämoottorin peräkään vuoda yhtään jos on kunnossa.
    Juuri tuo olikin pointtini... jos on kunnossa...

    Mutta "koska ne kaikki tekee niin" eikä perä- tai vaihteistoöljy vaju, niin vainoharhainen minäni rauhoittui...
    <p>2002-2014</p>
  7. #7
    Pikkuvetopyörän laahainrengas on syöpynyt,eli ruostunut. Aivan tyypillistä. vuoto ei kyllä parane vanhetessaan.
    Isotpojat kyllä sanovat,jotta hyvä tavara on aina vähän märkä.
  8. #8
    Vaihdoin viime syksynä öljyt perään ja laatikkoon eikä tihkumista aikaisemmin ollut,mutta tänä kevään sitä on alkanut ilmetä.Öljymäärät laitoin ohjekirjan mukaisesti.Öljynä käytin shellin spirax 80w90 api gl5
  9. #9
    r1100s ajettu vasta 6t, ei tihkumista mutta perä öljyä vaihtaessa jäi vaivaamaan öjjyn likaisuus ja rautahiukkaset poistotulpassa. Sama oli myös r850r. Pitänee vaihtaa pari kertaa kesässä?
  10. #10
    k12rs ajettu 40th.syksyllä avatessa haitarikumi ,lorahti lusikallinen öljyä.ei näkynyt öljy tasoissa.ainoa haitta,sotkee takavaihteen,sen verran kumihaitari vuotaa.
  11. #11
    TÖSÖS !
    Viimekesänä alkoi kanssa samallainen tihkuminen haitarikumin välistä ja sit tietty pyörän sefasta kanssa .
    Ajettu oli 114000 km !
    Bemu kuulemma kestää ajoa !!!!!!!!!
    Sit kun takapyöränlaakerissa tuntui hienoinen välys , meinas hermot jo mennä . Kuvan Matti sanoi että välyksetönhän sen pitäisi olla !!!!
    Kaverilla oli vuosia sitten kesken ajon särkynyt takapyörän laakerointi vauhdissa että oli metsikköön ajaa .
    Ei kun perämurikka irti ja Kuvalle . Itse yritin laakereita irti mutta loppui voima . Ovat jollain lämpöliimalla kiini .
    Eli Jos öljyä haitarikumin alta ilmestyy ovat pienenvetopyörän laakerivälykset myös löysällä ja akselitiiviste kulunut ja vuoto alkaa . Ei sitä tosin paljoa kulu mutta kumminkin .
    Harvoin joutuu laakereita uusimaan kun voipi säätää taas kohdalleen ainaski vetoakselilla .
    Uusitutin pyöränlaakerit ja tiivisteet . Osat ja työ alle 200 egee .
    Alkajaisiksi olet tietysti tarkastanut että perän yläosassa oleva huohotusaukko on auki .
    Triumph Tiger 800 XRX

  12. #12
    Lainaa (OULA @ Touko. 11 2005,21:56) kirjoitti
    Alkajaisiksi olet tietysti tarkastanut että perän yläosassa oleva huohotusaukko on auki .
    Joo olen...

    Mutta olen jo kallistunut uskomaan, jotta kaikki ne tuota tekevät. Monet samanlaiset lausunnot ja kahden merkkiliikkeen huollot ovat tuosta vakuuttaneet. Ja toisaalta - jos hajoo, niin heikkouttaan tuon tekee.

    Pitäis muistaa, jotta vainoharhaisesta kilinöiden ja kolinoiden kuuntelusta ja vuotojen etsinästä ei tule kuin paha mieli. Eli tulpat korviin, turha pyörän tuijottelu vex ja Sitä ne on vailla...
    <p>2002-2014</p>
  13.  
  14. #13
    TÖSÖS !
    Mie en oikeen tykkää ko sanotaan että viat ovat normaalia ilmiöitä !
    Kyllä tän tason vehkeissä öljyjen pitää pysyä siel mis kuuluukin .
    Ei ne saa vuotaa tai sit on paikat kuluneet .
    Kartaanin booreihin ei piä laittaa mitään tavallista Retinaxia rasvaks joka linkoutuu poijes sen on oltava sitä parenpaa , mitä lie lithiumgreasea joka on sitkeämpää eikä valu ko lämpö nousee .
    Ja sehän nousee . Koettakaapa kesällä ko ootta ajanu pari tankillista tyhjäks helteellä kakspäällä ja laukut täynnä miten kuuma se perämurikka on !!!!!
    Kyllä on öljyt notkeena ja varmaan tihkuu jos on vähäkään välyksiä eli laakereissa pientäkään välystä .
    Eikä Baijerilainen mutteripyörän suunnittelija ole aatellutkaan että pohjolassa hullut motoristit ajjaa pari kolme kertaa enemmän näil vehkeil ko heillä son pantu sulattoon tai myyty jonnee korkean veron pohjoismaahan pois käsistä .
    Kehveli vieköön noon kuluvia konneita . Eikä tartte ko kesä niin aina on jotain pientä tai suurempaa laittamista
    Triumph Tiger 800 XRX