Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Eli vaihdettiin tohon Jawa Dandy 125 (moottori cpi:n honda cb 125 g kopio) stormin "powerfilter" ilmanputsari. Alkuun laitettiin kaasarin neula ylemmäs koska oletin että tarvii lisää bensaa. No ei auttanut ja nykiminen jatku. Sit laskettii neula iha alas eli laihemmalle niin käy nätisti ja tulppa on aivan oikeanvärinen. Mutta, nyt se käy ja toimii lähes nykimättä n.5 min ja sammuu siihen. Ei lähde käyntiin vaikka mitä tekis, muutakun odottaa... Sitten lähtee taas vähän ajan päästä käyntiin ja sammuu kohta taas jne. jne. Onko sitten sytytyspuolella vikaa? Ei kukaan tietäs jotain testimittausta cdi-boksille ja puolalle?
  2. #2
    Oman käsitykseni mukaan tulppien väri ei kerro mitään, jollei moottoria ole ensin ajettu lämpimäksi normaalilla rasituksella. Olettaisin, ettei tämä ehdi tapahtua 5min aikana.

    Itse ongelmaan en oikeen osaa vastata. Viisammat vahvistakoon epäilyni ja kertokoon oikean vastauksen.
    Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
  3. #3
    Tarkastaisin sinuna bensaletkut ja hanan...kuulostaa niinkuin sais vähän aikaa löpöä ja sitten tulee katkein.
  4. #4
    Joo oli bensaletkus jotai moskaa, ja nyt käy jo pidempään käynnis. Mut nykiminen on vielä olemassa, ja tulpan katoin n20 minsan lenkin jälkeen. Eli nykii 5-6 ja sen jälkeen toimii 8 tuhanteen kierrokseen ja rupee nykii sen jälkee tai siis ei kierrä sen enempää kun rajotin pitäs tul 10tonnis vastaa.
  5. #5
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Ettei ois kyseessä jo lähes legendaarinen hapristunut bensaletku josta ilma menee sisään, mutta bensa ei vielä vuoda ulos.Eli tekee ilmakuplan bensaletkuun. Viidestä eri pyörästä saatu käyntihäiriöt korjattua tänä keväänä pelkällä bensaletkun vaihdolla.
    Superbike #7
  6. #6
    Polttoaine loppuu, tutki letkut kuten em.

    Muuten *power' filtterillä ei pelaa mikään polttomoottori. Virtauspinta-ala on olematon ja virtaus perseellään varsinkin ilman kiihdytys-suppiloa. Todettu useissa 50- 500 kuutioisissa härpäkkeissä.
    Tämä oman kokemukseni mukaan. Korjatkaa jos toisenlaisia kokemuksia...



  7. #7
    Kröhm....jos sul on letkussa jotain moskaa, niin on sitä tankissa ja hanassakin ja kaikis paikoissa sillä välillä.......mars putsaamaan kaikki ;)
  8. #8
    Lainaa (fzr1k @ Touko. 07 2005,17:46) kirjoitti
    Polttoaine loppuu, tutki letkut kuten em.

    Muuten *power' filtterillä ei pelaa mikään polttomoottori. Virtauspinta-ala on olematon ja virtaus perseellään varsinkin ilman kiihdytys-suppiloa. Todettu useissa 50- 500 kuutioisissa härpäkkeissä.
    Tämä oman kokemukseni mukaan. Korjatkaa jos toisenlaisia kokemuksia...
    ei kyl huvittas irrottaa koko konetta et saa yhe vammasen ilmanputsarin vaihettuu vakiopöntöks. Kaikki on käyty läpi bensaletkut on uusii, kaasari läpikäyty ja puhallettu paineilmal. Ei kukaan tietäs tarvisko jotai suuttimii vaihtaa, säätää kiihdytyspumppuu jne.jne. Vai pitää rueta purkaa koko homma et voi ajella nykimättä
  9. #9
    jos ei alkuperäisellä putsarilla ongelmaa esiinny, voisi päätellä että ei ainakaan sähköissä vika...

    Eli seokset ei kohillaan, esim. kohokammioon ei tuu tarpeeks tavaraa ja se hiipuu tyhjäksi ja kone lähtee vasta kun on tavaraa taas. Tosin oikeestaan pensahanan kalvo tarttis vuotaa sitten, jos vaatii tauon ja uusintastartin jälkeen käy saman 5min...

    Jos se uus putsari on ahdas, hörppää bensaa kun alipaine kasvaa kanavissa. Jos uus putsari on "parempi", menee ehkä pienillä kierroksilla, mutta rupee ahistaan hetken päästä kun kierrokset nousee, ilmaa tulee mutta pensaa ei tarpeeks.

    Tiijäppä noista.

    Mutta, ei kannata heti laajentaa etsintää, ennen kuin on testannut palauttamalla alkuperäiset säädöt ja hakemalla missä kohdin alkaa tapahtua.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  10.  
  11. #10
    Joo-o. Ongelma ratkes ku pisti takas vakioks. Ei minkään näköstä nykimistä ja muutenki kulkee paremmin ku ennen
    Paska kokeilu mut tulipahan tehtyy...