Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    yep, pikkusen kaivertaa mieltä semmonen seikka että en voi ajaa pitkätvalot päällä pitempää matkaa, koska laturi ei kerkeä ladata akkua tarpeeksi, tämä ilmenee sillä että esim tankkaamaan pysähdyttäessä ei pyörä jaksa enää lähteä käyntiin. ja sitten vain kaveri työntöhommiin
    ei kovin hääviä jonkun ison huoltoaseman pihalla..
    nyt olenkin tyytynyt ajelemaan vain lyhyillä valoilla, ja räpsäyttelemään pitkiä jos edessä jokin auto/traktotti on tulossa risteykseen. (ettei vain kääntyisi eteen). tarkistin että edellinen omistaja ei ole laittanut 100w polttimoja eikä ollut. Akunkin ostin uuden. Halu oisi kuitenkin kova ajaa pitkät päällä, ihan vain niistä turvallisuus syistä..
    pyöränä siis -93 fireblade jossa kaksi lamppua..
    pitäiskö laturille tehdä jotain vai onko jotain kikkailuja olemassa tähän hommaan?
    Nothing beats cubic inches. Except turbo.
  2. #2
    Itse moporistin/autoilijan näkökulmasta voin sanoa, että pitkät päällä ajaminen enemmän haittaa sinua kun auttaa.. pyörästä ei erota ollenkaan kuinka kovaa se tulee ja mikä on etäisyys. On huomattu tänä keväänä monta kertaa kun joku muukin on keksinyt saman idean.

    Lisäksi valoja ei kannata väläytellä risteyksessä, sillä sehän periaattessa on "tuu vaan, hidastan" yms. joten tällä voi luoda pahemman tilanteen kun se ns. luonnostaan jo olisi.

    En koita j##sustella, mutta kannattaa harkita silti jos vaikka ajaisit siltikin lyhyillä (ja kyllä, korjaa ongelma koska pimeällä täytyy pitkiä kuitenkin käyttää;))

    Ekana suosittelisin lainaamaan joltain kaveriltasi yleismittaria ja katso paljonko laturi antaa. Siitä ainakin näkee, että onko se puoli hengissä.
  3. #3
    Kyllä pyörän pitäisi kestää polttaa omia pitkiä valojaan maailman tappiin saakka ilman virtojen häviämisiä kun kyseessä on nykyaikainen pyörä, joksi kai vielä tuokin voidaan ikänsä puolesta laskea. Jos ei niin jotakin vikaa on sähköissä, jos lyhkäsillä ei kerran ilmene vielä mitään.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  4. #4
    Pitkät päällä ajavan pyörän vilkkuja on vaikeampi erottaa eteenpäin, koska ajovalo häikäisee liikaa. Moottoripyörän vilkut ovat aika lähellä ajovaloa, joten ne ei näy häikäisyn takia kovin hyvin.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  5. #5
    Mites on kun, pyörässäni palaa lyhyillä vain toinen puoli niin saako kytkeä palamaan toisenki puolen lyhyillä, meinaan vaan ulkonäöllisesti olisi tyylikkäämpi.

    Ja vinkkejä kuin se helpoiten onnistuu.
    Emäntää voi kusettaa puhelimessa vaan koiraa ei!
  6. #6
    Lainaa (ardu @ Touko. 07 2005,10:01) kirjoitti
    Mites on kun, pyörässäni palaa lyhyillä vain toinen puoli niin saako kytkeä palamaan toisenki puolen lyhyillä, meinaan vaan ulkonäöllisesti olisi tyylikkäämpi.

    Ja vinkkejä kuin se helpoiten onnistuu.
    saa mutta umpion on oltava sellainen että siinä on lyhyen valon kuvio mukana. Esimerkiksi saksasta tuoduissa africatwineissä (germany mallin RD07) on releessä paikka oikean umpion lyhyelle langalle. Lyhyen saa palamaan kun vaan lisää väliin 20cm sähköjohtoa. Tosin umpio taasen on mallia pelkkä kauko joten se pitäisi vaihtaa ettei häikäse tarpeettomasti hämärässä muita...
    Monissa pyörissä valmius saattaa olla jo olemassa, ei muuta kuin tutkimaan vaikkapa haynesin opuksen kytkentäkaaviota oman pyörän osalta.

    Mitä pitkien polttamiseen päivällä tulee niin se on kyllä perseestä, niin monta kertaa prätkällä itse liikkuessa olen huomaanut että etäisyyden arviointi ei onnistu yhtä hyvin ja toinen vaarallinen pointti on se että kun pitkät päällä lähdet ohittamaan edellä ajavaa niin vilkku ei näy! Tiedoksi vaan että turha kuluttaa vilkun relettä, se EI näy edellä ajavalle. Viime viikolla itse prätkän peileistä tämä todettu kun motarilla joku hemmo ampu pitkät päällä oli... Ostakaa niitä GE:n tai philipsin +50% polttimoita, se on hemmetin kirkas poltin ja silloin sut huomataan lyhyilläkin!
    KTM
  7. #7
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Kuulostas siltä että latauksessa on oikeesti vikaa! Jos ei oo peukalo ihan keskellä kämmentä niin lukasepa tosta ylempää toi latauksen korjausohje ja ei muuta kun joku kaunis sadepäivä pyörää osiks ja ihmettelemään.
    Superbike #7
  8. #8
    Palaako sulla niisä H4:ssa (ne kai siinä on?) molemmat langat samaan aikaan ja sen vuoksi ottaisi liikaa virtaa.

    Jos se jaksaa polttaa lyhkäsillä, 2x55W, niin luulisi sen jaksavan polttaa pitkiäkin, 2x60W.
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
  9. #9
    Kun kyseessä on fireblade, epäilen laturia.
    Tiedän useita tapauksia jossa tuon ikäisen firebladen laturi on antautunut. Varmista kuitenkin että se on rikki ennenkuin vaihdat.
    Tämä on siis yksi vaihtoehto, muitakin vaihtoehtoja tietysti on.
    Turha tarkkuus on teknistä kypsymättömyyttä!!!
  10. #10
    Lienee laturiongelma. Kyllä valmistaja on mitoittanut laturin / valot siten, että virtaa pitäisi vakiokäyttöön riittää.
    <p>2002-2014</p>
  11. #11
    Sama vika oli Rahikaisella, syynä latausjännitteensäädin. Pyörä tosin vanha Suitsa.
    Ite on tullu noiduttua pitkiä ja sumareita turhaan käyttäviä autoilijoita; ne kun häikäisee. Varsinkin uudemmissa pyörissä on niin hyvät valot, että taidan noitua heidätkin, jos pitkillä tulevat vastaan. *
  12.  
  13. #12
    Lainaa (Pärinä-Pappa @ Touko. 09 2005,18:21) kirjoitti
    Sama vika oli Rahikaisella, syynä latausjännitteensäädin. Pyörä tosin vanha Suitsa.
    sama se mikä pyörä on kyseessä, mutta allekirjoitan myös ton jännitteensäädinjutun! elikäs mittari käteen ja katot että miten se lataa akkua kun pyörä käy! sieltä sit ei saa tulla yli 14V valot päällä! (15..16...17V...poks)
    Tyyli ennen tarkoitusta.