Etujarrulla pelkästään
Takajarrulla pelkästään
Molemmilla aina
Vain molemmilla kun toinen on kyydissä
'Pakko' käyttää takajarrua vähän koska etujarrusta ei jarruvalo pelaa.(vois laittaa kuntoon!) For safety reasons.. Enemmän tulee kuitenki käytettyä etujarrua.
Yamaha FZ6-S, vm 2004.
Enimmäkseen etusella, olen vähän jo opetellu molemmilla
yhtä aikaa silloin kuin muistaa
Honda Monkey -81, Honda NSR -94, Honda cbr 600 f -95
ennakoimalla ja tilanteen mukaan...
...vain moottorilla kun se riittää ja usein se riittää
...etujarrulla sen mitä yleensä tarvitsee moottorin lisäksi
(ja silloin kun pitää näkyä takana hiillostajalle jarruvalo)
...harvemmin tarvitsen molempia moottorin lisäksi
(tätä tulee tietysti välillä treenailtua hätätilannetta varten)
...joskus pelkällä takajarrulla kun on irtohiekkaa tai muuten liukasta
Om-nia mu-tan-tur, nos et mu-tan-tur in il-lis.
Molemmilla. Moottorijarrutus noissa pyörissä on kyllä todella tehokas, ekan kerran kun päästi kaasun pois nii meinas oikeen pelästyä kuin tehokas se moottorijarru oikeen olikaan.
Keppivetoinen kun on, niin moottorillakin voi vähän himmata. Mutta Customin takajarru kun ei kauhean paljoa pidä, niin 70% etujarrulla ja 30% takajarrulla...
Macce
http://www.mkkv.fi/
https://www.facebook.com/Somethingbluetrio/
ex. BMW K1300S -14
ex. BMW K1300S -12
ex. Triumph Trophy SE -13
ex. BMW K1200R Sport -08
ex. Honda ST1300 -07
ex. Suzuki M800 -07
Pelkällä etujarrulla jarruttelen.
Takajarrua tarvii kun keulii tai sateella mutkissa sitomaan pyörä tiehen kiihdyttäessä.
Etujarrulla, valitettavasti.
Aion kyllä opetella jarruttamaan myös takajarrulla kunhan saan käden pois kipsistä ja pyörän pois korjaamolta![]()
- Vain hitailla on kiire -
Jarruilla ? niihinkö nämä teräspunoksetkin liittyivät, sen kerran kun olen ajanut niin kyllä se ensimmäiseen esteeseen pysähtyi. Joo olen väsynyt ja etusella![]()
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Tuli joskus Tuutti-aikoina opeteltua molempien yhtäaikainen käyttö ja tapa on "jäänyt päälle". Olen lohduttanut itseäni sillä että huonompiakin tapoja ihmisen lapsella varmaan voisi olla. Niin ja moottorilla aina kun se vain turvallista ja muuten tilanteeseen passelia.
Pääasiassa etujarrulla mutta jos tarvii oikeen pysähtyä niin sit takaa vähän apuja.
Vaihtoehdoissa pitäisi olla myös 'moottorilla' sillä se on yleisin hidastustapa.
nahkapuvulla.
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Riippuen ihan tilanteesta, mutta kyllä etujarrulla hyvin pitkälti jarrutellaan![]()
Ei karhutkaan aina riehu, ne syö välillä puolukoita.
Suurimmaksi osaksi etujarrulla tietenkin, ja jalka lepää vain nimeksi takajarrun päällä. Soralla ja liukkaalla moni tuntuu käyttävän pelkkää takajarrua, samapa tuo minulle, kunhan ei meikäläisen päälle aja. Jarrutusmatka on soralla 60 vauhdista pelkällä takajarrulla aika mielenkiintoinen![]()
Honda CBR 600F
Etujarrulla... tahtoo välillä unohtua takajarrun olemassaolo![]()
<span style='color:#003366'><span style='font-size:5pt;line-height:100%'>Mors certa hora incerta</span></span>
Moottorilla ja etujarrulla.
Hirvee ninjapomperi
Ei oikein löytynyt sopivaa vaihtoehtoa noista...
Tilanteesta riippuen käytän joko etujarrua pelkästään tai sitten molempia...
Ja koskaan en oo myöhästyny mistään!
Honda CBR 600F -07
Ylleesä moottorilla, mut jos ei riitä nii etulaikat peliin, jos ei sekään riitä taikka santaa niin ja/tai takasella... Eikse mee silleen et hillintalaitteita käytetään tarpeen mukaan?
maxiskootteri
-Punainen on edelleen väreistä nopein -
Molemmilla pysäytetään kun ei muuten tahdo pysähtyä ja soralla/mettässä ajoittain OHJATAAN takajarrulla..
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Kylläpä tuota kyykkyä etujarrulla himmaillaan. Tosin kaupungissa käytän välillä takajarrua ja tielläkin poleksin sitä - tarkoituksena on kylläkin vain saada männille jotain liikettä. Pääasiassa siis etujarrua, ja niin vastasinkin äänestykseen.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
molemmilla yleensä,terävissä mutkissa hiven takajarrua ja sen verran etusta että pito irtoo takaa.ennakoimalla moottorijarru riittää aika pitkälle.![]()
siunaa varjele
pääsääntöisesti molemmilla
+1(Jarozlaw69 @ Touko. 31 2007,11:03) kirjoitti
Honda CBR 600F - Suzuki GSX-R 1000 - Yamaha YZF 600 Thundercat - Kawasaki Z 750 - Honda CB 600 Hornet - Yamaha XT 600 - BMW F 800 S & Kawasaki KLX 650 - BMW G 650 Xmoto
Riippuu vähän missä ajetaan. Radalla ei kauheasti kannata takajarruun koskea.
Honda CBR 1000RR Fireblade `14
Välillä molemmilla välillä pelkästään etusella jos ei jaksa jalkaa siirtää.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
No jos rupee miettiin, kun edessä on kaks levyy, ja takana köhö rumpu, niin etupäällä hillitään. Soralla hillittyy takajarrun käyttöö.
Yllättävän paljon näkyy olevan hajontaa vastauksissa.
Myös minulle tuli mieleen vertaus siitä, että kysyisi automieheltä pysäytätkö jarrulla vai käsijarrulla. Ainakaan näillä nykypyörillä ei perä täysjarrutuksessa juuri katua kohtaa. Yleensä moottori hidastaa takapyörää aivan tarpeeksi. Ennakoivassa katuajossa pitäisi tietysti toimia siten, että pelkkä moottorijarru riittäisi mahdollisimman pitkälle. Takajarru voi ehkä olla kokeilemisen arvoinen, jos jostain syystä päätyy hiekalle. Ja joskus tosiaan näkee, miten isot pojat lipuvat valoihin ilman käsiä takajarrulla hidastellen tai säätävät takajarrulla ajokkinsa kulmaa takapyörällä ajaessaan. Rossi kai käyttää takajarrua myös apuna kääntymiseen. Omien kokemusteni mukaan takajarrulla ei hädän tullen tee muuta kuin ehkä tahattomasti lukitsee takapyörän, mikä ei kokonaistilannetta paljon paranna.
Edit: Äänestyksen vaihtoehdot ovat minustakin vähän turhan yksioikoiset. Keskusteluhan tästä syntyi kuitenkin.