Katso äänestykset tulokset: Millä jarrutat? - etu, taka vai molemmilla?

Äänestäjät
1044. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Etujarrulla pelkästään

    394 37,74%
  • Takajarrulla pelkästään

    16 1,53%
  • Molemmilla aina

    600 57,47%
  • Vain molemmilla kun toinen on kyydissä

    34 3,26%
Sivu: 7 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567
Tulokset 181:stä 188:een 188:sta
  1. #181
    Asfaltilla molemmilla, radalla etusella, kuralla myös pelkällä takasella kääntymisen edistämiseksi.
  2. #182
    Mopossa Dualjarruhässäkkä, joten vähän molemmilla
  3. #183
    Moottorilla...
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  4. #184
    Pääasiassa molemmilla, mutta ehkä enemmän etujarrulla kuitenkin...
  5. #185
    öö-eikös vaihteella säädellä ajonopeutta? Ja kengällä avitetaan asfaltista jos ei meinaa tarpeeks äkkiä pysähtyä!
    Murjaanien kuningas!
  6. #186
    Laiskana ja mukavuuden haluisena jarruttelin ennen pääosin etujarrulla, kun pyöräni etukahva vaikuttaa jossain määrin myös takajarruun (puoli-integraali jarrut).

    Viime kesänä ajoin matkustajan kanssa Italian moottoritiellä Fiat Punton perään ketjukolarissa (3 autoa + minä moottoripyörällä viimeiseinä), kun hätäjarrutustilanteessa refleksinä oli pelkästään etujarrukahva. Pyörä tömähti punton perään (takapyörä nousi arviolta puolimetriä maasta, kuljettaja ja matkustaja pysyivät nätisti pyörän päällä ja pyörä pysyi pystyssä). Henkilövahinkoja ei onneksi sattunut ja pyörän vahingot eivät estäneet matkan jatkumista (kiitos BMW:n vahvasta telelever etupäästä).

    Jos minulla olisi ollut hätäjarrutuksessa mukana myös jalkapolkimella painettuna takajarru 100% teholla, niin todennäköisesti pyörä olisi pysähtynyt 2-3 metriä lyhyemmin ja törmäystä ei olisi tapahtunut.

    Tästä kokemuksesta oppineena nyt pyrin käyttämään aina kättä ja jalkaa jarruksessa, jotta jalan käytön saa myös hätätilanteen refleksiksi.
    R1200GS
  7. #187
    Lainaa (fineve @ Helmi. 24 2010,13:29) kirjoitti
    Viime kesänä ajoin matkustajan kanssa Italian moottoritiellä Fiat Punton perään ketjukolarissa (3 autoa + minä moottoripyörällä viimeiseinä), kun hätäjarrutustilanteessa refleksinä oli pelkästään etujarrukahva. Pyörä tömähti punton perään (takapyörä nousi arviolta puolimetriä maasta, kuljettaja ja matkustaja pysyivät nätisti pyörän päällä ja pyörä pysyi pystyssä). *Henkilövahinkoja ei onneksi sattunut ja pyörän vahingot eivät estäneet matkan jatkumista (kiitos BMW:n vahvasta telelever etupäästä).

    Jos minulla olisi ollut hätäjarrutuksessa mukana myös jalkapolkimella painettuna takajarru 100% teholla, niin todennäköisesti pyörä olisi pysähtynyt 2-3 metriä lyhyemmin ja törmäystä ei olisi tapahtunut.
    Eihän teleleverin pitäisi sukeltaa jarrutuksessa -> takapyörä olisi joka tapauksessa kytkeytynyt samantien ilmaan?

    Tietty ensimmäisten sekunnin osien aikana mikä tahansa lisä jarrutuksessa tuntuu metreinä.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  8.  
  9. #188
    pelkällä takajarrulla, etujarru on koriste
    Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
    Nassukirja
Sivu: 7 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567