Etujarrulla pelkästään
Takajarrulla pelkästään
Molemmilla aina
Vain molemmilla kun toinen on kyydissä
Yleensä molemmilla, mutta ehkä etusella hiukan enemmän.
Aina pelkästään etusella. Lukuunottamatta esim. sateella liukasta parkkihallin lattiaa, silloin takasella.
pudotan ankkurin ja toivon että tarttuu johonkin.![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
näihin tälläisiin harhaoppeihin törmää tämän tästä.(dmmx @ Loka. 31 2009,21:06) kirjoitti
ihan kaikkee ei pidä aina niellä yhden suusta kertomalla vaikkakin kertojana olisi semmoinen jonka pitäisi tietää esim autokoulun opettaja.
ooteeta..kandee oikeesti ottaa selvää kun hakeutuu ajoopetukseen tarkoituksena hankkia a ajolupa, kuinka asianmukaista opetus on eli mopoileeko opettaja myös?
toinen juttu mikä tarttunut silmään..rataajossako takajarru olisi tarpeeton ts ei käytetä?
kertokaahan nyt jotka asiasta enempi tietävät?!
mielestäni takanen on erittäin tarpeellinen myös rataajossa.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Eipä sitä takajarrua tule aina käytettyä![]()
Etujarrulla. Takajarrua tarvitsee vain mahdollisesti takarenkaalla ajaessa![]()
636 -06
Etusella, takusella, moottorilla tai kaikilla riippuen tilanteesta ja maata koskettavien renkaiden määrästä. Joskus vauhti hiljenee ihan kyljelläänkin ilman jarruja tahi jarrujen kanssa.
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
Molemmilla:
Etujarrua aina ja lisäksi tarvittaessa jalkajarrua. (Integral).
Have mercy maam!
Kadulla, asfaltilla molemmilla pääsääntösesti.
Pelkkää etujarrua radalla.
Soralla, säällä tai muuten ääriliukkaalla vain takajarrulla tai ainakin harkiten ja kevyesti etujarrulla.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Etusella. Tiukat paikat molemmilla.
650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
Lähes pelkästään etujarrulla. Selälleen meno pyritään estämään takajarrulla![]()
-Don't look where you ride,just ride where you look-
Etusella kuivalla asfaltilla jos takarengas ei ole irti maasta niin moottorijarrullakin saa jo pidon irtoamaan ei siihen enään jarrua tarvitse sotkea, tämä tosin vaan radalla yms. kun jarrutusta on keretty suunnittelemaan ja vaihteita hämmentämään![]()
Yleensä etujarrua mutta kyllä sitä takajarruakin on käytetty![]()
Marauder vz 800. ex.954RR ex.fzr 1000
Molemmilla... ja silloin kun hauskaa niin etujarrulla *![]()
KTM 690 LC4 SUPERMOTO -08
KTM 450 SX RACING -03
Molempia jarruja mahdollisuuksien mukaan. Pitävällä alustalla takapää alkaa piirtämään pelkällä moottorijarrullakin (luistokytkimestä huolimatta) joten aina sen käyttö ei varmaan olisi tarpeen, mutta vanhasta tottumuksesta molempia tulee käytettyä. Mutkaan mentäessä takajarrulla saa näyttäviä sladeja aikaiseksi, mutta ei se taida paljoa hidastuvuutta lisätä.(Tona61 @ Loka. 31 2009,23:08) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Usein tulee molemmilla jarruteltua. Säästösyistä vois vähentää tuota takasta.![]()
Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Hidasajossa käytän takajarrua.
Normaalissa ajossa jarruttaessa aloitan kevyellä takajarrun painalluksella ja sitten etujarrulla kunnolla.
Takajarrun käyttöhän estää takapään nousemisen ylös. Jarrutusmatka lyhenee, kun käyttää molempia. Jarrutustehokin siis paranee samalla. Käytännössä on ihan sama, että kumman ensinpainaa, mutta jos painaa takajarrun pohjaan ensin niin sitten huomaat ajavasi sivuluisussa, jolloin pyörän hallinta heikkenee huomattavasti. Myös jarrutusmatka pitenee.
Siis ensin kevyesti takajarrua ja sitten etujarrulla pysäytys.
* * * * * * * * * * *
Tää on allekirjoitus!
* * * * * * * * * * *
Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
Ei tiedä vielä
molemmilla yritän jarrutella ja on pelastanu moneesta tilanteesta kun se tulee takaraivosta!!ja on muuten takajarru parantunu mun aikana kun ei ilmeisesti entinen omistaja ollu paljon käytelly.
Etujarrulla, aina.
Takajarru on käytössä vain kun "eturengas on ylöskytkettynä".
636 -> 998
Mihin tämä perustuu?(suzuki_GS1100G @ Joulu. 06 2009,21:51) kirjoitti
![]()
636 -> 998
"When you want to brake with the shortest possible braking distance, you start by using the rear brake. Of course, you don't slam it. In fact, you only use the rear brake to start a process of shifting weight from the rear to the front wheel. This will cause the springs to get contracted, which will decrease the chance of a lifting rear wheel, and which will stabilize the bike."(Eki- @ Joulu. 07 2009,11:30) kirjoitti
Perustuu tuohon^^
lukekaa lisää
Kawasaki ER-5 '99 --> Kawasaki Z 750 '05 --> Yamaha YZF R1 '05 --> polkupyörä (Mitä kivaa ensi kesälle radalle?)
Ja tuo on käytännössäkin todettu toimivaksi. Testata voi vaikka paikallaan, ekaks etujarrua ilman takasen painamista ja painelee etupäätä alas, sit takajarru pohjassa ja koittaa painella etupäätä alas, tai jotenkin tohon suuntaan.(Jac0 @ Joulu. 07 2009,15:38) kirjoitti
![]()
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
molemmilla jos kyytiläinen / hiekkaa niin enemmän takajarrulla
mr minä
Niih. Vaihtoehtohan puuttui valikoimasta. Bremboilla tietty.(boxeriukko @ Joulu. 23 2009,17:29) kirjoitti
![]()
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Käytän myös takajarrua. Tunnen joutuvani aloittamaan jarrutuksen löysin pumpuin varsin kevyesti, mutta mikäli tuon löysän aloituksen aikana on käyttänyt jo takajarrua, niin voiman käyttöön voi siirtyä aiemmin.
Näin siis kadulla, missä on aina liukasta. Ellei kovien katurenkaiden tai kylmien ratarenkaiden vuoksi, niin likaisen tai kostean asfaltin. Rataolosuhteissa lämpimillä ratarenkailla ei tarvitse tällaisia toleransseja. Ehkei kadullakaan, mutta tuntuu turvallisemmalta.
On sille muutakin käyttöä. Hidasajo, paikaltaan lähettäminen ketjut kireällä (ei sudi niin herkästi), poikkeuksellisen liukkaalla pinnalla jarruttaminen, keulimisen rajottaminen jne.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Yleensä etujarrulla..mutkissa aina takajarrulla..tiukoissa tilanteissa molemmilla