Kuuluuko FZX 750 pyörässä olla vain yksi pitkä "pushrod" siellä kytkimessä? Eli se tanko, jota kytkimen sylinteri painaa ja joka sitten irrottaa sen kytkinpakan... Mun pyörässä se tanko näyttäs olevan vähän liian lyhyt tai sit on jotain muuta outoa.
Sori, jos noi termit ei ole ihan tieteellisen oikeita. En ole mikään mekaanikko. Yritän vaan saada kytkintä epätoivoisesti toimimaan.
<p>Kawasaki KX80 - Honda Monkey 50 - Yamaha FZX750 - Honda Icon 110 - Honda Zoomer X 110 - Suzuki Inazuma 250</p>
Puuttuisikohan sieltä kytkimen puoleisesta päästä tangon jatkeena oleva kuula? Sellainen on ainakin mun ropaamista Yammuista aina löytynyt, viimeistään pudotessaan lattialle.(Prisoner @ Touko. 06 2005,17:19) kirjoitti
FZX:än (eli FZ:n) konetta en ole kylläkään purkanut, mutta kuulan puuttuminen (jos siellä sellainen kuuluu olla) tekisi tangosta "vähän liian lyhyen"...
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Ei siellä tosiaan mitään kuulaa varmaan ole... Mistäs siihen pääsee käsiksi ja tarkistamaan? Pitääkö se koko kytkin purkaa sieltä oikealta puolelta auki? Se tankohan on aika pirun pitkä...
Kiitos muuten nopeasta vastauksesta. Täähän vaikuttaa pätevältä foorumilta![]()
<p>Kawasaki KX80 - Honda Monkey 50 - Yamaha FZX750 - Honda Icon 110 - Honda Zoomer X 110 - Suzuki Inazuma 250</p>
Se kuula on suurinpiirtein tangon paksuinen ja tulee pois samaa kautta kuin tankokin. Eli jos purettaessa ei ole skarppina, se saattaa hyvinkin pudota omia aikojaan ja hävitä.
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Tuli hommattua se kuula ja laitettua paikalleen. Sitten tuli vaan sellainen ongelma, että kyktin on koko ajan pohjassa. Eli oliskohan käynyt niin, että sinne tuli laitettua nyt kaksi kuulaa... Milläs pirulla sen ylimääräisen saa sieltä nyt pois? Helppiä!
<p>Kawasaki KX80 - Honda Monkey 50 - Yamaha FZX750 - Honda Icon 110 - Honda Zoomer X 110 - Suzuki Inazuma 250</p>
Äkkiä ajatellen saat sen pois samoin kuin laitoitkin. Jos se taas on nyt siellä tangon ulkopäässä, eli oikealla puolen, niin ei muuta kuin kytkin auki. Ihan on muttereilla kiinni ja normikierteillä. Jos et ota sitä pushrodia ollenkaan irti niin se voi vähän työntää niitä levyjä, joten ole varovainen viimeisillä kierroksilla kun avaat niitä muttereita/pultteja, niissä on vielä jouset alla. Kansi aukeaa, ylimääräinen kuula pois.
Mittaa samalla ne levyjen paksuudet.
Joo, sain kuulan imurilla pois
Siellä oli ennestään jo yksi kuula. Tangon lyhyys johtuu siis jostain muusta. Ehkäpä kytkin on vaan ilmattu huonosti niin, ettei paine riitä tangon riittävään työntämiseen... pitää yrittää ilmausta.
<p>Kawasaki KX80 - Honda Monkey 50 - Yamaha FZX750 - Honda Icon 110 - Honda Zoomer X 110 - Suzuki Inazuma 250</p>
Ilmaus ja nesteen riittävä määrä. Eihän siinä työsylinterin päässä ole minkäänlaista säätöä?
No ilmauksessa se ongelma sitten oli. On näköjään aika vaikea toimenpide tuo ilmaus. Viimein onnistui, kun tungin sitä nestettä alkautta eli ilmausruuvin kautta letkuihin. Heh.
Nyt pitäis seuraavaksi löytää tähän pyörään jostain nopeusmittari. Onko kellään vinkkejä? Onko pakko hommata alkuperäinen vai olisiko mahdollista virittää joku tarvikemittari.
<p>Kawasaki KX80 - Honda Monkey 50 - Yamaha FZX750 - Honda Icon 110 - Honda Zoomer X 110 - Suzuki Inazuma 250</p>
Sigma Sport tms.(Prisoner @ Kesä. 14 2005,15:22) kirjoitti
Ei huono ajatus?
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
OK. Mistäs Sigmaa löytyy?
edit: googlella löytyi tietoa. Ilmeisesti kyseessä on siis polkupyöränmittari, jota myy fillariliikkeet. Noh, jos toi kerran toimii niin mikäjottei. Huomenna kauppaan.
<p>Kawasaki KX80 - Honda Monkey 50 - Yamaha FZX750 - Honda Icon 110 - Honda Zoomer X 110 - Suzuki Inazuma 250</p>
Moi!(Prisoner @ Kesä. 14 2005,15:22) kirjoitti
Minulla on ilmenny myös ongelmia kytkimen kanssa.
Kytkin tuntui hieman oudolta ja tutkiskelun jälkee huomasin siellä olevan ilmaa aikalailla, oikein kuuli kuinka ilmakuplat pulputti kytkintä painettaessa. No, ei muuta kuin ilmaamaan. Aika kauan sain pumpata että kuplat sai liikkeelle. En tiedä tuliko edes kaikki....
Ilmauksen jälkeen tuntuma kuitenkin parani. Mutta kauhukseni huomasin koeajon jälkeen, että sieltä jostain alhaalta vasemmalta puolelta tiputteli kytkinnestettä (jarrunestettä) runkoputken ja pakoputken päälle. Suoraan ei näe, mistä se sitä tiputtaa. Tippa sillointällöin.
Onkos joku törmännyt vastaavaan? Mikä siellä vuotaa?
w.
Moi Wilho. Taitaapi toi kytkimen työcylinterin tiiviste vuotaa...mulla oli FZ-750:ssä sama vika jos vasemmalla tiputtaa nestettä,uudet kumit vaan... löytyy varaosana yammulta eikä ollut edes hirveen tyyristä.![]()
<br />