Apuja??
Olisko kellään tietoa miten/millä kannattaa tai olisi suotavaa pestä tai muuten vaan puhdistaa K&N:n vapaavirtaussuodatin?? Pyöränä pikku fasu jos sillä on mitään väliä??
Kiitti!
Life sucks and then you die...
Kuolema kuittaa univelat...
Mulle neuvoivat että astianpesuaineliuoksella pesu ja sitten spraylla tosi keveästi sumu suodattimen pintaan sitä ko. tarkoitukseen passelia tököttiä. Varoittivat että menee helposti tukkoon jos sprayaa liikaa. Semmonen pesusatsi mitä myyvät, maksaa kakskyteuroo, joten sen verran säästyy rahnaa. Tais se spray maksaa kympin kieppeillä, Castroolin merkkistä oli.
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Missä päin vaikutat? Multa saisit vapaavirtaussuodattimelle tarkoitetut käyttämättömät mömmöt: Castrolin puhdistusneste (1,5l) sekä öljyspray (400ml) yhteishintaan 10e, mikä on sikahalpa. Samat töhnät Allrightissa n. 26e. Jäi käyttämättömäksi kun vaihdoin pyörää liian nopeasti...(Teme FZS600 @ Touko. 04 2005,18:17) kirjoitti
![]()
Tuurilla ja asenteella
Muistaakseni just sitä astianpesuainetta ei suositella?
Vaan pesu lämpimällä vedellä ja kevyt suihkutus tuolla öljyllä.
Tietty oikea puhdistusaine on aina parempi.
P.S. tosin itsekin pesin aikoinaan, eikä kait siitä mitään harmiakaan ollut?
Näin pesin omani:
Ensin huuhtelu vedellä jonka jälkeen reilusti eli runsaasti Motorexin airfilter cleaneriä suodattimen läpi matalaan vesi astiaan. Tämän jälkeen matalassa vesi astiassa muljuttelin ja heiluttelin suodatinta ja paskaa irtosi niin maan prkleesti! Eli ei muuta kuin lisää pesuainetta sekaan ja antaa vaikuttaa hetken. Tämän jälkeen huuhtelu vedellä ja kuivaus. Sitten päälle K&N filter oil sprayta ja voila'leivottua kakkua! Spray on punaista joten sitä on helppo pistää tasaisesti, ja on mielestäni siistimpää hommaa kuin mömmöillä leikkiminen.
Kannattaa myös huomata että paska kulkee filtterin läpi vain yhteen suuntaan. "okei tää on jo itestään selvyys. Ja kuivauksessa jos käytätä paineilmaa älä missään nimessä puhalla ilmaa filtteriin ns. väärinpäin, sillä mahdollisesti jäljellä olevat paskat kaivautuu varmasti entistä syvemmälle.
Ex hippi!
Espoossa... Jos olet lähettyvillä niin laita vaikka puh. privana niin tuun hakeen pois kuleksimasta... *(tomij @ Touko. 04 2005,21:17) kirjoitti
![]()
Life sucks and then you die...
Kuolema kuittaa univelat...
En tiedä onko tämä nyt niitä "vanhan kansan" oppeja, mutta ilmafilsun pesun olen suorittanut aina bensallaEli astiaan bensaa silleen sopivasti että filsun suodattavat osat peittyy. Filsu sinne lillumaan ylös-alaisin (hiekka valuu astian pohjalle) ja pienen likoamisen jälkeen huljuttelua, kopistelua yms. sitkeämpien nöllien irrottamiseksi. Lopuksi kuivaus esim. auringonpaisteessa, sopivassa tuulessa tai paineilmalla "sisäpuolelta" varovasti avittamalla ja viimeistely ulkopintaan filsuöljyllä ennen kiinni laittoa
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
kuinkas usein jengi on pessy noita filsuja
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Bensalla ei sais noita puuvillafilsuja pestä missään nimessä!(HiTec @ Touko. 06 2005,09:08) kirjoitti
Mulla on sellanen K&N:n pesusatsi. Siinä on oikea pesuaine ja öljyt. Riittää moneen pesuun ja öljyämiseen, joten tuskin mikään ylivoimainen kustannus.
K&N:llä on ihan hyvät omat ohjeet, sielläkin sanotaan ettei bensalla! Enkä ihmettele yhtään, ei se puuvilla siitä ainakaan parane..
http://www.knfilters.com/clningins.htm
Tässä vielä ihan järkevät syyt miks ei esim bensaa saa käyttää:
Use only K&N air filter cleaner.
NO gasoline cleaning.
NO steam cleaning.
NO caustic cleaning solution.
NO strong detergents.
NO high pressure car wash.
NO parts cleaning solvents.
Any of these NO's can cause harm to the gauze filter media, plus shrink and harden the rubber end caps.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kyllä se olis hyvä viimeistään 10tkm välein pestä.. Tietysti olosuhteista riippuen, jos oikeen pölysessä ajaa niin useamminkin.(Salmon @ Tammi. 27 2006,10:42) kirjoitti
Kyllä se sen 10tkm jälkeen on ollut aina melko paskainen, vaikka olis hyvissä olosuhteissa ajanu enimmäkseen. Eli viimeistään silloin kyllä kandee se pestä.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Moneskohan topikki tää on muuten samasta aiheestaPitäs duunata pikanäppäimet mistä saa kätevästi aina samat vastaukset näihin jatkuvasti toistuviin topikkeihin...
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Busassa oli toi K&N vapari valmiina, joten alla kuinka tuosta filtterihuollosta olen selvinnyt:
Tuohon K&N:n vapariin on saatavissa (kuinka ollakkaan) oma K&N:n tekemä huoltosetti johon kuuluu pesuaine ja voiteluaine. Hintaa setillä oli muistaakseni 16€ luokkaa ja se riittää ainakin kymmeneen käsittelyyn. Homma menee niin, että likainen kuiva suodatin suihkutetaan pesuaineella ensin märäksi, ja annetaan vaikuttaa vartin verran. Tämän jälkeen filtteri lavuaariin vesihanan alle ja huuhdellaan kädenlämpösellä vedellä.
Seuraavaksi filtteri laitetaan kuivumaan omassa rauhassaan- mitään paineilmoja yms. ei saa käyttää. Seuraavana päivänä sitten kun filtteri on kuivunut, laitetaan filtteriöljy ohuina viiruina varoen liika-annostelua. Tunnin parin päästä kun öljy on levinnyt ja imeytynyt, pitäisi filtterin olla tasaisen punainen ja valmis käyttöön. Hommana kokonaisuudessaan siis helppo, mutta vaatii hiukan pitkäjännitteisyyttä.
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Itse ajoin viime kesänä k&n:llä 28 000km ja ei se ollut kovin paskainen senkään jälkeen.
Pesen sekä öljyän sen joka talvi k&n omilla aineilla ja olen käyttänyt
paine ilmaa liiallisen öljyn poistamiseen, aika kaukaa kylläkin.
Itselläni ei ole sitä spray öljyä vaan sitä ruikittavaa mallia ja
sitä on kettumainen saada joka paikkaan varsinkin ohuelti,
putsari on hondassa malli vfr 750.
Ahdettu 1216