Jos vaihdat putket avariin ja laitat K&N:n, ni pyörä on parasta lastuttaa uudestaan, etteivätten pakovenat pala, siis vaatii rikkaamman lastun vanhan tilalle. Jos ei sitä tee, ni ei tule tehoakaan lisää, koska ei saa tarpeeksi paksua kakkua... YKSINKERTAISTA
Tosin en tiedä tarkalleen noista uudemmista ruiskuista, mistä vuosimallista lähtien joutuu vaihtamaan koko Ecun. Ainaskin Multistradadassa sen joutuu tekemään jo.
Finnpaso
Tuttu juttu.(GAMMA500 @ Touko. 16 2005,16:50) kirjoitti
![]()
Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
Joop, näyttäis tuo Richan takki tekevän samaa... no, täytyy kehittää joku sys-teemi.(Antti80 @ Touko. 19 2005,21:58) kirjoitti
Enivei, tuli tuossa mopokuvia bongaillessa mieleen että onkos kellään asennettuna tollaista monopostoa, tai vaikka sellaista monoposto -suojakantta takapenkin päälle? Jos on, niin millanen kiinnityssysteemi siinä on, ja pitääkös se takakahva irrottaa myös?
Aattelin vaan että tollaset ylä-aluputket ja monoposto ois oikeestaan aika kewli homma...![]()
Kyllä on mullakin naarmuja Rukan vetskarista.(canepazzo @ Touko. 28 2005,19:10) kirjoitti
Ittekkin harkitsin jonkin aikaa istuinpeitettä, mutta olivat minulle hieman liian kalliita. Varsinkin kun hienoin minusta on Ducati Performance -mallinen...
Kämnan malleja esimerkiksi:
Takakansi
Monoperä
Näyttää ainakin tuossa takakannessa olevan kahva paikallaan.
On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
-prof. Mark Griffiths
Ei kovin nättejä...(jjm @ Touko. 30 2005,09:35) kirjoitti
Selittäkää joku nämä satulanpeitteet!
Desmo Jugend
Jäiks, onpas muovinpalalla hintaa, eikä ees vielä olla hiilariosissa...
Täytyypä vielä harkita.
Öö... selittää? Taitaa olla niitä juttuja jotka ei selittämisellä kummene.
En nyt vielä tiedä tuleeko tollaista hommattua, mutta toisaalta, jos mopossa ei edes olis takajalkatappeja, niin mikä ettei, olettaen että se monoposto nyt ei ihan karmea oo. Tosin eipä tuo kovin paha ole tuolla orggispenkilläkään. Tulipahan mieleen.
BTW, huomasin tuossa että koneen tyhjäkänti nousee kahden tonnin kohdille reippaan ajon jälkeen, vaikka se ryypyllä lämmitetyn ja lyhyen ajon jälkeen on normaali, reilun tonnin. Pitäis varmaan säätää...
Tuolla monoperällä menettää käytännöllisen tavaratilan, tai ainakin sen käyttö hankaloituu huomattavasti?(verner @ Touko. 30 2005,14:36) kirjoitti
Mahtaako tuo Kämnan monomalli sisältää kauhukahvan ja takavalonkiinnikkeen korvaavan palasen, vai pitääköhän alkuperäinen osa rikkoa?
Henk.koht. valitsisin takaistuimen "kannen". Se on luonnossa ihan asiallisen näköinen.
Ducati 900 SS
Sitä kantta minäkin lähinnä ajattelin, varsinkin jos se liikkuu tuon satulan mukana, jolloin sinne alle vois edelleen pistää pikkuroipetta. Tosin eiköhän sen monoposton sisus ole ontto myös, ja sinne voi kaiketi tunkea tavaraa sen selkäsuojuksen takaa, näin ainakin olettaisin. Joissakin pillerimallisissahan se patalappu, tai vastaavasti sen korvaava kansi toimii myös tavaratilan kantena, tai sitten se selkäosa.
Tuli tuossa mieleen että mikä muuten on tuollaisen 750S/SS:n normaali tyhjäkäynnin kierrosmäärä lämpimänä? En sitä ainakaan tuosta owner's manuskasta hetsillään hoksannut. Tuntuu nousevan aikalailla ainakin heti ajon jälkeen kun pysähtyy...
Jos nyt oikein aavistelen, se(tyhjäkäynti) on jossain 1100-1300 paikkeilla.
Eikä kyllä pompsahda ylemmäs. Välittömästi ajon ja sammutuksen jälkeen, kun uudelleen starttaa, kierrokset ovat mieluumminkin 1000 rpm. paikkeilla.
Ducati 900 SS
Mulla sportti puksuttaapi tyhjäkäynnillä sen 1100 rpm.Eikä siihen vaikuta nostavasti eikä alentavasti tuli sitten ajosta tai ei.Ajeliko canepazzo tänään siinä seiskan pintaan välillä kaukovainio-maikkulan neste?
Aprilia Rsv Tuono
Kyllä se tyhjäkäynti pitäisi olla siinä 1200 paikkeilla, jos on vakiohilpettä koneen sisällä(vahtipyörä,kytkin,ym..). Kannatais kattoa, ettei kaasuvaijerin reitityksessä ole sellasia sinne kuulumattomia mutkia tms, jotka vaikuttavat helposti tyhjäkäyntikierroksiin(mimimerkillä on sellasestakin kokemusta..) Siellä ruiskurungoissa on stoppariruuvit, mistä sitä säädetään, elikkä kateleppa nekin, ettei vaan siellä ole mitään omituista.... ja tsekkaa, ettei mikään estä ruiskurunkojen akselien kiertymistä(sellasestakin on kokemusta)
Mullakin ruiskukoneessa tuppaa kierrokset hieman nousemaan, kun kone lämpiää jonnekin 1500 paikkeille, tosin se ei meinaa käydä kunnolla tyhjäkäyntiä kylmänä, kun on sisuskaluja kevennelty *
Finnpaso
Ostin sitten minäkin tänään tommosen ss750 FF:än(punanen tottakai)Pyörällä en ole vielä ajanut muutakun pienen parkkipaikkakierroksen, mutta huomenna pääsen ajelemaan sillä kunnolla. Voin vaikka huomenna heitellä vähän infoa mitä kaikkee kivaa siinä on kiinni... ainaki putkistoo, lastua, jarruja, putsaria on kopeloitu/vaihettu... Noh. lisäinfoo huomenissa. On muuten helvetin magee verrattuna tohon mun lähes entiseen rivinelkku ninjaan!
![]()
Join the club, ss750 roksii kun on rähinäputket ja janoisempi lastu *![]()
"ihan tarpeeks nopee mulle" mut joillekin kun ei riitä mikään... :-)
Samanlainen olisi suunnitelmissa hankkia, jos vain VFR menee kaupaksi ja sopiva löytyy.(Naama @ Touko. 31 2005,22:56) kirjoitti
Paljonko maksoit omastasi, vuosimalli, kunto kilometrit ja mitä osia laitettu? Vastaa vaikka privana, en levittele tietoa, mutta kauppahinta kiinnostaisi niin osaisi tinkiä sopivasti.
Mulla pakkaa nousemaan parin tonnin pintaan, kylmänä, tai siis lämmittelyn jälkeen käy siinä tonnisadan paikkeilla, eli säätö-, ja tarkistushommia varmaan luvassa.(kippari @ Touko. 31 2005,20:04) kirjoitti
Jepjep, minähän se olin. Hupaisaa oli sekin että just hetkeä aiemmin todettiin yhden naismotoristin kanssa että eipäs näitä kovin usein vastaan tule täällä, niin eikös mitä, heti kohta kun liikkeelle pääsee niin peilissä on 'oman' mopo kuva...
Kiitosket Pasoselle vinkeistä, pitänee tuossa huollon yhteydessä hiukan tutkia asiaa.
Niin ja onnea Naamalle uuden lystikkään mopotin johdosta.![]()
Heh, kovin oli tutun näköistä ja kuuloista.
Ainoa ero näytti olevan nuo hiilariputket.
Joo tutun näköistä on,mulla tosin ylähiilariputket..
Hyviä pyöriä olette ostaneet ;) minä sain vielä halvalla, eikä tuo naamakaan pahaa hintaa maksanut, jos pyynti oli 6200€. Täysin tyytyväinen olen. Vielä kun saisi aikaiseksi asentaa ankanpyrstön kohdalleen ja vaihtaa ketjut ja rattaat..
Onkos kukaan muuten pistänyt tommosiin noita yleisesti tarjolla olevia putkia (esim. Arrow, Micron, LeoVince, jne) ja Power Commanderia, ja minkälaisia kokemuksia on? Maksaako vaivan? Vai tekiskö jo semmosilla peruslastuilla jotain?
Vai onko se valmis performance -paketti se 'ainoa oikea' ratkaisu?
Mietin tässä vaihtoehtoja SS:n 'maustamiseen'.
Tuosta powercommanderista onkin ollut puhetta, jenkkilässä niitä ilmeisesti paljolti käytetään.Juttelin paikallisen ducati mekaanikon kanssa tuosta ja hän suositteli heti kyllä FIM:in roippeita, kuulemma pc paskamainen säätää. Ainakin Leolta laadukkaita pönttöjä(canepazzo @ Kesä. 28 2005,21:39) kirjoitti
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Kun kyselin Biscayalta asiaa PC vs. FIM, minulle vastattiin seurravasti:(Jake82 @ Kesä. 28 2005,23:15) kirjoitti
Noita Dynojetin penkkejä löytyy muutama Suomesta ja ilman sitä PC on varmaankin paskamainen säätää.kirjoitti
Parhaan lopputuloksen täälläkin esiintyvien asiantuntijoiden mukaan saa FIMin tuotteilla, jotka nekin on viimeisteltävä jarruttavassa penkissä. TWC Lahdessa on FIMin edustaja Suomessa.
Vaimentimissa ei ole suurta eroa. Äänet ovat tietenkin eri valmistajien tuotteissa erilaiset, mutta tuskin vaikuttavat tehoihin. Käyrästöllä ne tehot tehdään ja siinä parhaita ovat Termin tuotteet.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
kovin vähän tuntuu olevan pc:tä asenneltu Ducateihin.
Täällä on yksi rohkea.
kokoonpanoon Dp-Remukset+KN-filtteri avarretulla
kannella lisätttiin powercommander.
Säätö tehtiin KX-centerissä Tampesterissa.
Ja hyvä että säädettiin. Kone kävi säätäjän
mukaan n.5000 kierroksilla VAARALLISEN laihalla.
Säädöllä saatiin 3hp koko rekisteriin lisää.
Kannattiko ? Mitä sitä ei tekisi kunnon äänien ja koneen
hyvinvoinnin eteen.![]()
Vielä kun joku haluis vaihtaa mun XR400R:n tollaseen ss:ään niin kylläpä olis taas kiva päästä nuolemaan kurveja. No jos ei muu auta niin täytyy odottaa että sopiva peli tulee liikkeeseen vaihtopyöräksi ;) Jos ostaa sellasen mallin missä ei oo sitä alakatetta, onko sellainen saatavilla niin että vois jälkeenpäin asentaa? Myös sopiva monsteri saattais kiinnostaa. Myynti-ilmoitusta en uskalla jättää kun se johtaa kuitenkin mopon karkaamiseen mutta jos jotain sopivaa osuis kohdalle... :P
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Täyskatteita saa maahantuojalta tai ulkomailta, tarvittaessa jopa hiilikuituisena ja ilman turhia lampunreikiä sun muita.
Edit:
Niin, paljonko pidät muuten sorahontralla hintaa?
Se riippuu paljon siitä miten kaupat sattuu kohdalle loksahtaman. Hirveesti yli tonnia en ajatellut laittaa väliin. XR:n hinta on vähän alle 5te. Jos kiinnostaa soittakaa p. 044-3002878
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Kävin yhtä 750ss:ää koeajamassa ja jumaliste mikä kuume iski. Aivan tajuttoman hieno pyörää ajaa. Eikä näytä yhtään perus japsi 600cc vehkeeltä. Pakko saada tollanen. Soittakaa jos haluutte xr:n vaihdossa
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Itsekin entisenä Supersport-kuskina olin ihan tyytyväinen. Ei vian vikaa ja mutkateillä parhaimmillaan. Matkapyörä se ei ole, joskin itsellä pisimmät päivämatkat olivat n. 700 km. Se on juuri ja juuri siinä rajoilla, mitä tuollaisella viitsii päivässä ajaa (riippuu toki fyysisistä mitoistasi).
Kuten joskus aikaisemminkin olen sanonut, Canepazzolle ja muutamalle muulle taisin tuosta ainakin mainita, tuo pyörä on suht täydellinen ns. "Pace"-ajamiseen. Ellei termi ole tuttu, kannattaa lukea Ienatschin asiaa käsittelevä artikkeli. Löytyy esimerkiksi:
TÄSTÄ
Juu. Se on syntynyt Bolognan ympäristön mutkaisilla vuoristoteillä ja on tarkoitettu mutkateiden ajamiseen. Siinä ei ole kaikkia hilavitkuttimia mitä uudemmista pyöristä löytyy, mutta siitä ei puutu yhtäkään osaa, jota sujuvaan mutkateiden ajamiseen tarvitaan.
Toi pace juttu oli mielenkiintoinen. Jotain ton tapasta on mullakin mielessä.
XR on jo myynnissä kun sopiva yksilö odottelis paimiossa. Onko 34tkm paljon 750ss koneelle? Kävi ainakin tosi siististi. Ei ollu mitään kilinöitä yms ja veto oli ah niin tasaista ja voimaksata koko kierrosalueen läpi. En pitkää lenkkiä kyllä ajanut. Pyörässä oli hiilariänkkärit ja DP lastu... Tuoko tollaset jotain tehoo siihen lisää? Onks ne vaimentimet mahdollisesti jotku ei DP mallit kun niissä ei ollu ollenkaan DP merkkejä?
Ryyppykin tossa taitaa olla joku elektroninsesti toimiva systeemi...
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke