Nonniin olis se aika keväästä kun jarrupalat ja ketjuratas paketti pitäs uusia...
Mitkäs palat olis sopivat tommoseen '99 CBR600F:n? Radalle olis tarkotus mennä ajelee niin paljon kun vaan ehtii, eli sellaset palat olis hakusessa mitkä kestää kovempaakin kyytiä.
Oon ajatellu myös laittaa piikkiä, ehkä kahta isomman takarattaan myös. Eli niistäkin saa laittaa ehdotuksia. Olisko Renthalilla palikoita?
Pain is just weakness leaving the body
Afam olis kova sana(mekanik @ Touko. 02 2005,22:23) kirjoitti
Ja jos ketjuja kaipaa, niin D.I.D lienee luotettava valinta.. Ite kuolaan ERV3 settiä, kun vaan riittää rahat
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Minulla oli CBR600F4i-mallisessa vessassa EBC:n GFA-HH race-jarrupalat. Pelittivät oikein mainiosti myös kadulla, joskin sateella joutui hieman lämmittämään jarruja, jotta pito oli parasta mahdollista. Suosittelen varauksetta, myös Hondan alkuperäinen on erittäin hyvä vaihtoehto.
Rattaat kannattaa vaihtaa suoraan 520-jakoon, rullaa paremmin ja kestää ihan ok... RK:lta on tarjolla GXW-ketju, joka on erinomaisen kestävä (muistat vaan pyytää AINA niitattavalla lenkillä), muita merkkejä en ole kokeillut. Alastarolla toimiva välitys minulle oli 1 pienempi eteen + 1 suurempi taakse. Ehkä 1 suurempi eteen riittää, siten se ei ole kadulla liian tiheä.
Jos radalla meinaat ajaa, SUOSITTELEN hankkimaan uuden takaiskarin (nimim. moottorin posketkin naarmuilla), ja lisäksi vähintään uudet jouset keulaan. Pyörä on ainakin aivan liian matala vakiona. Jos vaihtelee kovasti paljon niiden linkkujen koiranluita, voi varautua huonoon pitoon mutkista lähtiessä, koska jousituksen progressiosta tulee aika älytön (en ole mikään expertti tässä, isot pojat Öhlins-nimisestä firmasta Ruotsista sanoivat).
Yksi mitä mainioin varuste oli Gillesin ohjaustangot. Muuttui nimittäin ajoasento paljon rennommaksi radalle, kun sai tangot hieman leveämmäksi, mutta nämä tankoasiat tahtovat olla aika henkilökohtaisia. Yleisesti kuitenkin CBR:n vakio "apehanger" kahvat ovat aika ylhäällä hyvään ajotuntumaan...
Aika yllättävän lujaa tuollaisella vehkeellä pääsee, vaikka moni mieltää sen täysin touring-laitteeksi (olen siis seurannut muiden ajoa samanlaisella laitteella, itse olen vässykkä radalla & kadulla). Hyvä pyörä!
Olikos tuo se RK:n järein ketju? Tuo olis SP:hen se toinen vaihtoehto, eikä olis ihan niin kallis kuin DID..(Jyri @ Touko. 02 2005,23:16) kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
GXW on järein kettinki RK:lta, mutta ei painavin. Valmistajan mukaan täysin samat lujuusarvot kuin esim. DID:n vastaavassa tuotteessa.
Jos Rossille kelpaa Rk....![]()
Tää matikka ei oikein toimi mun päässä. Jälkimmäisessä lauseessa pitäis varmaan olla 1 pienempi eteen tai 1 suurempi taakse. Tosin takarattaan koon kasvattaminen piikillä ei juuri muutosta tee. Edessä kylläkin.(Jyri @ Touko. 02 2005,23:16) kirjoitti
TL1000R
1 pienempi eteen JA LISÄKSI 1 suurempi taakse. Selvensikö? Ratastusta voi nimittäin muuttaa samanaikaisesti sekä edestä, että takaa.(ZR-7herwood @ Touko. 02 2005,23:59) kirjoitti
Tai
Voi vaihtaa vain pienemmän eturattaan, jolloin välitys ei ole aivan niin tiheä kuin etu + takarattaan vaihdolla.
Sanoin tämän hieman epäselvästi...
Tuon verran tajuan minäkin.(Jyri @ Touko. 03 2005,00:05) kirjoitti
Nyt korostettuna asia mihin takerruin vain ettei kenellekään jää mielikuvaa, että eturattaan suurentaminen olisi tässä yhteydessä järkevää.
TL1000R
Jousitus on menossa huoltoon ja pieneen paranteluun jossain vaiheessa ennen ratakautta. Eteen tulee Öhlinsin jouset ja takapää shimmataan. Kaipa noilla nyt alkuun pääsee... Jos näyttää siltä että alkuperänen takapamppu ei riitä enää niin sitten on jo parempi vaihtaa pyörää...(Jyri @ Touko. 02 2005,23:16) kirjoitti
Ja LSL:n rear setit on tulossa jo, että ajoasentokin paranee hieman.
Pain is just weakness leaving the body
Kappas... kirjoitusvihre. Tietenkin tarkoitin pienempää eteen. Sen siitä saa kun yökaudet kirjoittelee tänne(ZR-7herwood @ Touko. 03 2005,00:36) kirjoitti
![]()
Kyllä se alkuperäinen pamppu ihan kohtuullisen hyvin toimii. Ainoa ongelma on nimenomaan maavara... sitä on liian vähän. Toki se riippuu paljonkin siitä millaista kyytiä ajat pyörälläsi, moni ei kuitenkaan koskaan saa edes niitä orggisjalkatappeja raapimaan...(mekanik @ Touko. 03 2005,06:27) kirjoitti
Taidan kallistua tuon RK:n suuntaan, kun on niin paljon edukkaampi.. DID olis vaan niin hieno kullan värisenä(Jyri @ Touko. 02 2005,23:54) kirjoitti
RK:n on pakko olla hyvä, kun Rossi niitä käyttää.. aivan niinkuin AGV:n kypärätkin![]()
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Alkuperäsia tappeja on raaputeltu jo *(Jyri @ Touko. 03 2005,11:18) kirjoitti
Tosin ei minun toimesta, vaan isäni joka on entinen RR-kuski. *Mutta enköhän mäkin pääse niitä raaputteleen ennen pitkää kunhan pääsee vähän harjotteleen enemmän.
Mutta joo, eiköhän täs taas tullu tarpeeks off topikkia
Myykös Suomessa kukaan eloksoituja takarattaita? *Red racing partsilla tais olla jotain sen tapasia ja näyttivät pirun hienoilta.
Pain is just weakness leaving the body
Do diih nyt on sitten tulossa Carbone Lorrainen jarrupalat pyörään. Nyt vielä kun jostain löytäis ketjurataspaketin niin hyvä olis. Varsinkin jos takaratas olis tommonen eloksoitu, niin kuin tossa ylempänä...
Pain is just weakness leaving the body