Kyllä tämä on ihan arkipäivää kaikkien merkkien ja laitteiden kanssa. Lopputestaus teetetään asiakkaalla.(Batman @ Heinä. 17 2005,01:26) kirjoitti
Tottakai se harmittaa jos sattuu omalle kohdalle, mutta materiaali ja valmistevikoja nyt vain on ja tulee aina olemaan. Siksi kaikissa vehkeissä on takuu. On paljon halvempaa vaihtaa/korjata ne muutamat huonot yksilöt, kuin yrittää saada tuotannon "hyvyys" 100%
Ne oikeat mokat voi käydä tarkistamassa sieltä AKE:n recall -listalta..
Omalla asialla jo vuodesta 1978
Kateellisten panettelua.(Batman @ Heinä. 17 2005,01:26) kirjoitti
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
No tuolla "vain" kommentillani tarkoitin lähinnä hämmästellä sitä, että miten käyttöön tipahti täysin uusi pyörä esim. kannen tai vaihtomoottorin sijaan.(Batman @ Heinä. 17 2005,01:26) kirjoitti
Vai oletko kuullut jonkin muun merkkisestä mp/autovalmistajasta, joka on takuuseen vaihtanut koko ajokin muutaman kuukauden ajelun jälkeen vuotavan kannentiivisteen takia?
En siis tarkoittanut, että vuotava kansi uudessa ajokissa olisi jotenkin pieni ja mitätön vika - hämmästelin vain takuureaktiota.
SPRINT ST vm. -01, ajettu n. 45000 km.
Tähän astiset vikajutut:
-kytkinvaijeri poikki n. 4000 km kohdalla.
-takapyörän laakerin vaihto takaisinkutsuna (ei ollut kai tullut mitään vikaa vielä)
-polttoainelinjan liittimien vaihto takaisinkutsuna (kerkesi myös hajota ja valuttaa bensaa koneen pälle n. 40000 km/4vuoden kohdalla)
-virtalukon kiinnitysten löystyminen ja parin johdon katkeaminen n. 40000 km kohdalla (liian kireälle vedetty *johtonippu)
Vikoja siis ollut jonkun verran (keskimäärin yksi juttu/vuosi), mutta ei mitään liiallista.
En tiedä mitä vikatiheyshajonnan paikkaa pyöräni edustaa Triumphien joukossa, mutta uskoisin millä tahansa muilla merkeillä vikatiheyden suunnilleen samaksi.
Kertaakaan ei ole tielle jättänyt, mutta seisonut on keskellä ajokautta viikon pari tuon mainitun polttoaineliitinvian takia.