Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Muutamat viime vuodet on tullut ajeltua Varaderolla ja nyt teksisi mieli kokeilla jotain muutakin. Matkasportteja olen vähän sillä silmällä katsellut. Ajoa 50/50 matka/ muuten vaan ja pääsääntöisesti yksin. Hintaa 10-12 000 €uroo. Heitelkääs vaihtoehtoja ja kokemuksia.
    Jänis kaatui kesken lennon, mutta pääsi kuitenkin jatkamaan mopolla matkaansa...
    Mä oon taas varmaan jäävi sanomaan, mutta Trumpan Sprint ST on aika makea peli tuohon tarkoitukseen... (tietäisin muuten yhden erinomaisen yksilönkin)
    XX tai busa olis ainakin mulla vaihtoehtoina jos olis vara laittaa kakkosmopotin. Käytettynä XX on varmempi vaihtoehto ja jos muutaman tonnin pistäis lisää niin sit busa.

Mut mut...
    Uutena ei tusinalla kiloeemelillä kovin montaa vaihtoehtoa taida olla, muutaman kuussatasen lisäksi, mutta varmaan tarkoititkin sekä uusia että käytettyjä.
    Mutu -osastolle mennessä vaihtoehtoja vois olla varmaan aikas paljon, kun koko matkasportin määritelmä on usein hiukka makuasia. Toiselle melkein mikä tahansa yli 4v vanha sportti on jo matkasohva...

Onhan noita vaihtoehtoja 'perinteisten' matkasporttienkin joukossa, tuhannen kuution molemmin puolin. Aprilia Futura voisi olla yksi, tai sporttisempi Falco, jos maailmankatsomus sallii jaappanilan ulkoppuoliset mopotit, samoten tuo mainittu Triumph Sprint, (RS tai ST) tai peräti Daytona, Ducati ST3-kin on mielenkiintoinen, mutta uudehkona mallina voi olla vielä harvakseltaan myynnissä tuossa hintaluokassa, sitten tulee tietty Kawan ZZR:t, sekä 600 että 1100, mukavia ja mutkattomia pitkänkin matkan mopotteja, Suzukin GSXF 1100 on myös samassa kategoriassa, jos sopii kropalle. Monta muutakin varmaan on olemassa, mutta lienee turha mennä vielä mutun puolelle. Noita on siis 2-, 3- ja 4-pyttyisinä, ja kaikissa on ne omat juttunsa. Kannattaa tutustua erilaisiin.

Yksi hyvä vaihtoehto vois olla Honda VFR 800, toisiksi uusinta mallia saa helposti tohon hintaan ja hyvä peli on. Helppo ajaa kaupungissa ja maantiellä ja potkuakin on riittänyt ainakin minun tarpeisiin.
    Ajoasento on hyvä eikä liian ahdas 190-senttisellekään. 2 päällä ajokin onnistuu tarpeen vaatiessa ja matkustajan jalkatapit ovat melko alhaalla, joten ihan ok oltavat myös takana olijalla. Lisäksi pyörä on ainakin minun mielestä hyvän näköinen!
    Jos jotain huonoa haluaa etsiä, niin äänet ovat melko vaisut. Eli jos tykkää kovasta pärinästä, tarvii tehoputkea.
    Ehdottaisin tupla x;ää mukava ajaa yksin ja kaksin, toimii myös kaupungissa ja pitkillä matkoilla
    Kokemukseni perusteella suosittelen lämpimästi blackbirdia.
    Jos omaa silmääsi mielyttää kyseinen pyörä käy ihmeessä koe ajamassa, varo ettet jää koukkuun
    Driving Saab turbo may cause serious addiction!
    Kun minä olin ostamassa matkasporttia niin tein silloin vaihtoehto listaa. Eikä lista niin isoksi kasvanut kun halusin kuutioiden olevan yli 750. Minun lista oli:

Honda CBR 1100 XX, Kawasaki ZZR 1200, Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Yamaha FJR 1300, Honda VFR 800 tai Honda Pan Europe.

Tiedän, tiedän vielä on olemassa muitakin merkkejä, mutta nämä olivat minun vaihtoehtoja, joista ostopäätöksen viime keväänä tein. Jokainen näistä on varteenotettava vaihtoehto, mutta mikä sopii juuri sinulle niin se selviää kun käyt jokaista hipelöimässä ja kopeloimassa.

Loppuun pakollinen mainos, kyllä tuo XX oli hyvä ostos. Joka kuukausi lyhennän velkaani hymyssä suin kun tiedän, että vaimoni ja minä saimme perheeseen sellaisen uskollisen ja kuskiaan kunnioittavan kulkupelin, joka pyyteettömästi vie meitä maailman ääriin. Ikinä se ei valita, ihailtavasti lisää vauhtia kun sitä pyydän.. Ai, turpa kiinni vai?
    De gustibus non est disputandum.
    tupla X:ää suosittelen, itse hommasin viime kesänä sellaisen enkä ole päivääkään katunut. Tehoa ja vääntöä riittää... ja ihan hyvin se kulkeekin...
    Minä en ole koskaan väärässä, vaan saatan joskus erehtyä!

http://www.bike.fi/valokuv....095.jpg

Honda CBR 1100 XX -04
  9.  
    No ei muuta kuin kokeilemaan kaikkia, ota vielä koeajoon muutama "villi" kortti.
    Malttia valintaan niin ei tarvitse heti rientää päivittelemään pyörää...niinkuin eräät juotuivat tekemään
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer