Ylläpidon toimesta on tullut nootti noiden Avattarien koosta.Kehoituksena olisi tarkistaa oman avattaren koko ja mahdollisesti pienentää sitä(kuormitus melkoinen tällähetkellä).
Esimerkkejä kuinka isoista asioista on kyse.......
Top 20 Avattaret(koon mukaan) sisältää 103-988Kb kokoisia kummajaisia.Niitä olisi syytä pienentää.....
+10Kb Avattaria löytyy 149 kappaletta!!!(sama juttu)
Turhan isoja Avattaria löytyy myös moderaattoreilta,joten nyt talkoot pystyyn ja pienentämään noita omia Avattarianne.
Tarkistakaapa oma tilanteenne![]()
Tarkistuksen voi tehdä menemällä hiiren kohdistimella Avatar-kuvan päälle ja painamalla hiiren oikeata näppäintä. Ilmestyy valikko, josta valitaan alimmainen, eli ominaisuudet (properties). Avautuvasta pikku-ikkunasta näette kuvan koon, jonka pitäisi olla siis alle 10kb (10000 bytes).
Jos kuva on suurempi kuin 10kb täytyy sitä muokata pienemmäksi kuvankäsittelyohjelmassa tms.
Erittäin hyvä pointti laitta toi ohje...kiitos Markku.
Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
Noita animoituja pystyy myös optimoimaan, eli jos ei itse onnistu, niin viestiä tänne, laitetaan kuntoon, eikä tartte tutusta kuvasta luopua.![]()
Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
Hyvä Ago! Loistavaa toimintaa. Pidetäänkin Avatarien siivous talkoot. Jos haluaa tarkistuttaa oman avatarinsa suuruuden, mutta ei tiedä kuinka se oikein tapahtuu tai osaako niin viestiä vaan tämän alle niin katsotaan minkä kokoinen on... Mielestäni alle 10 kt avatarit ovat jo huomattava parannus...
Ainiin.. jollain näin vielä jossain bannereita allekirjoituksissa. Eikös tästä tehty myös linjaus että näitä ei voi jatkossa enään pitää .ORG!:n suurten kävijämäärien johdosto...
"Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
Ollos hyva vaan apua tarvinneelle, ei tuo kummonen homma ole kun on tyokalut
On muuten pikkuinen ongelma ton avatarpuolen kans jota en ollu ennen huomannu.. sillon jos avatar ladataan tietokantaan, sen kokoa ei voi maaritella, kuten linkitetyissa, systeemi vaan automaattisesti venayttaa sen kokoon 64x64 vaikka origininaali olisi suorakaide tai pienempi kuin mitat.
Muokkasimpa viela himpun tuota omaanikin..
Kannatta pienentää se kuva tohon 60*60 pikselin kokoon (tai mittasuhteet säilyttäen, itsellä ei ole niin näyttää ehkä hieman hassulta, max. tais olla toi 60) jollain kuvankäsittelyohjelmalla ja ladata kuva vasta sitten tonne avatariksi. Mullakin on toi oma avatar yhdestä pirun isosta kuvasta, joka on mulla tietsan taustakuvana ja kuitenkin koko avatarina on vaan 1993 bytes.
DT125R-95>CBR600F-91>ZX9R-01>ZX6R-04>ZX10R-05>BSE 125 minisupermoto>CBR900RR-92
Puuhis tuossa aikasemmin lupaili avatarien optimointia tarvitseville.. mut pistakaa minulle vaan jos ei muuta apua loydy, ja varautukaa odottelemaan yon yli..
Mulle se Puuhiskin ne pisti![]()
JP:n kehut menee väärään paikkaan......
Jassun on syy tähän muutokseen......![]()
Minä vain laitoin yleiseen tietoon...
Ja osan tein (Puuhis teki) omallekkin avattarelleni....
Mitenkäs avatar mikä on muualla kuin .orgin foorumissa? Sehän haetaan koneelle suoraan sieltä paikasta missä se on, kierrättämättä sitä sen paremmin .org kautta. Omani on meinaan 12k eikä .orgiin tallennettu.
Eiköhän perussyy tuohon avattarien pienentämiseen ole nuo modemikäyttäjät joilla sivujen lataus käy nopsempaa jos ois vähän pienempiä avattaria, luulen näin en oo ihan varma, taitas selvitä kun viitsis lukee nuo aiemmat viestit(XJ600 @ Helmi. 26 2004,21:08) kirjoitti
![]()
<p>Teknik sano ryssä kun saranan näki</p>
LOISTAVAA TYÖTÄ TÄMÄ AVATARIEN PIENENNYS - PROJEKTI!!!
Vaikka kävijämäärät Orgin historiassa olivat kautta aikain suurimmat ym. sivulataukset helmikuussa 2004 niin tietoliikennemäärä tippui yli 20 gigaa!!!! Varmasti avatarien kokotarkistuksella on ollut suuri vaikutus.
Kiitoksia ja jatketaan samaan malliin!!
"Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
Neuvokaa nyt yksinkertaista paksupeukaloa miten avatarin saa oman koneen tiedostoista ladattua...(FXD @ Helmi. 27 2004,09:54) kirjoitti
![]()
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Klikkaappa tuota FAQ-osiosta tuolta sivun ylälaidasta.Sieltä löytyy jotain.Mikäli ei,ota yhteyttä uudestaan.(FXD @ Maalis. 04 2004,09:45) kirjoitti
Mä en saanut niitä erillisiä tunnuksia skulaamaan ja luovutin yritettyäni saada avattareni orgin sivuille. *Ennen luovuttamista siirsin avattaren kuvani vielä Fujin sivuille, mutta sieltäkään se linkitys ei onnistunut. Nyt avatar on firmamme osoitteessa, josta meitsin systeemin ylläpitäjä kyselee vähän väliä, että vieläkö sitä pidetään siellä
Seuraan mielenkiinnolla muiden yrityksiä, kertokaa ihmeessä kun onnistutte ja miten teitte sen!
Mun tarttis varmaan vaihtaa päätä - onks kellään vaihtopäitä ? miellään miehen ja ilman viiksiä, tummat ja vaaleet käy hyvin, muistia vois olla kanssa vähän ja kellotaajuuden ei tartte olla hirveen korkee sen sijaan kommunikaatio yhteyksien kaistaleveys voisi olla vähän suurempi?
Just More
Vaihtopäätä ei oo tarjolla mutta yrittämällä hikeä puskien vihdoin onnistui. Olin yrittänyt kyllä aikaisemminkin...
Kirjauduin noilla yleisillä tunnuksilla ja kone heitti jotain virheilmoituksia reilusti. Sitten kuitenkin klikkasin nuudelleen albumia ja kas kummaa, siellähän olikin vaihtoehtona "log out" joten päättelin olevani sisällä virheilmoituksista huolimatta. Ja niinhän olinkin. Yläreunasn oli ilmestynyt se alasvetovalikko josta löytyi mm "lisää kuva". Lisääminen onnistui vihdoin kun olin saanut muokattua kuvan tarpeeksi pieneksi ja neliön malliseksi. Leveällä kuvalla kone litisti kuvan mittasuhteet aika mielenkiintoiseksi...
Joten jatka vaan yrittämistä!![]()
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Uutta jäsentä pukkaa sisään koko ajan ja avattaret "valtavia"... eikö sitä voisi jo rajata latausvaiheessa max 10kt??
Hyvä huomio, laitoin nytten huomautuksen asiasta ohjauspaneeliin mistä avataret asetetaan. Joskohan edes joku nyt jaksaisi katsella ettei tule liikaisoja puskettua(rico @ Kesä. 15 2004,10:32) kirjoitti
![]()
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Ei vittu mä oon oikea tekniikan ihmelapsi!
Miten saan vaihdettua avatarin, tuolla taustakuvat albumissa on kuva, jonka haluan täräyttää avatariksi (ei ole liian suuri, laitoin vain sen vahingossa väärään paikkaan...), mutta tein tempun miten tahansa, tulee valitus, että tiedostopääte epäkelpo, tms. Onko siis mahdollista, että ihminen on oikeasti näin käsi tietokoneiden kanssa, vai missä helvetissä mättää?
Jos tiedostopaate on oikea (jpg) niin syy on varmaan siina etta osoite on liian pitka, ja se automaattisesti katkaisee lopun pois, ja sillon paate nayttaa vaaralta. Laitatko vaikka sen linkin tahan mita yritat, niin katsotaan
Juu, siinä tiedostopäätteessä olikin ihan oikeasti jotain perseellään, eli ei näköjään hyväksynyt JPG:tä, vaan olisi pitänyt olla jpg...
Latasin kuvan uudestaan omaan kansiooni ja nyt onnistui. Tommonen samanlainen avatar on nyt vaan vielä tuolla taustakuvat-kansiossa, mun puolesta sen voi sieltä poistaa, jos jollakulla on valtaa ja taitoa siihen.
Eli olen siis käsi tietokoneiden kanssa.
Hei MODEt onko tosiaan niin että 16 x 16 pic on suositeltava? Mulla on ammattimainen kuvankäsittelijä kotona (tytär) ja hän sanoo että tuon kokoisena kuvasta tulee kärpäsen p... ja että siitä tulee ihan "surkee". Saaks olla enempi pikseleitä?
![]()
CBF600SA
"There are too many people and too few human beings."
64x64px on isoin mitä saat tuohon näkymään. Kunhan kuvan raskaus ei ylitä 10 KB niin olemme ihan tyytyväisiä...(Kikka6 @ Maalis. 08 2005,17:30) kirjoitti
Toivottavasti selvensi, vastasin vaikka en mode olekaan![]()
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Pikku vinkki niille joiden avatar on bikepicsistä tai muusta vastaavasta galleriasta (esim mp-foorumi), jossa kuva näkyy myös thumbnailina:
Siitä thumbnailista klikaten properties, sitten kopsaa kuvan osoitteen ja liittää avattareksi. Kannattaa katsoa samalla mittasuhteet. Jos on landscape-asennossa kuva ja sitä ei ole koon puolesta modattu, sen kuvasuhde on 4:3 (lev:kork) ja se oikeankokoisena täällä on 64x48.
Sekavaa mut kai joku tajus. Itse tein tolla tavalla, avatar on nyt 5,7kB
Tässä suora (n.1.4 mb) linkki avattarien teko ohjelmaan. Ohjelma ilmainen, voi tarvittaessa lahjoittaa tekijälle. Tekee isostakin kuvasta halutun kokoisen avattaren.
Tässä linkki tekijän/ohjelman aloitussivulle.
Tämän voi modet laittaa tarvittaessa vaikka johonkin näkyvämpään paikkaan, jotta uudet käyttäjät löytävät ohjelman helpommin.
Bring M. Backalive
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
Tässä sitä taas taivastellaan oman avattaren painoa. Olen yrittänyt tehdä sille diettiä mutta ei tunnut taidot riittävän. Miten olis Patrika, on viritellyt noita kuvia, voisko jeesata asiassa ?
Tukka putkella pitkin baanaa,
kyllä vauhti korjaa virheet.
Kuva täytyy tallentaa uudestaan ja kasvattaa JPG-pakkauksen määrää. Kannattaa kokeilla myös tallentaa kuva GIF-muotoon, laatu saattaa olla parempi.(suzufani @ Huhti. 07 2005,09:22) kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Kiitokset petri12r säästit minut monelta ärräpäältä. Nyt jää aikaa suskan kiillottamiseen.
Tukka putkella pitkin baanaa,
kyllä vauhti korjaa virheet.
Tuosta albumin käytöstä kannattaisi ylläpidon varmaan tehdä jokin rautalankaohje, kun sitä usein kysellään.
Lähtökohta on, että sinne kannattaa rekisteröityä, eli luoda oma tunnus. Kuvan lisääminen sopivaan kategoriaan on sitten hyvin helppoa. Sekalaiset - Avatar kuvat on oikea paikka noille avatareille. Lisää kuva-linkistä eteenpäin, ja homma on hyvin yksiselitteinen siitä eteenpäin.
edit: poistin lainauksia
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
No jopas. Sinne meni albumiin. Ei kyllä vielä näkynyt.En muuten kirjoitellut siihen mitään, ilmeisesti virhe?
Avatariks kun vielä sais, eli mitens ny![]()
mutkaista -elämä on
Ja minkäköhänlainen kuva se oli? Hieman vaikea arpoa mitä tuolta kaipaat kun ei ole mitään tietoa onko kuvassa pyörä/ihminen/koira/hevonen/piirros tmv(peetee @ Huhti. 10 2005,18:37) kirjoitti
Pyörätön motoristi...