Oletteko turvakengillä ajavat miettineet sitä, kun rysähtää esim.auton kanssa yhteen jää jalka väliin ja varvassuoja painuu kasaan sekä varpaat ,että millä se lääkäri erottelee sun jalasta ne teräs/alu kärjen palaset yms.
ps.tämän syyn sain sievin edustajalta,kun kyselin itselleni gore maihareita mp-käyttöön, mutta jos on ilman kärkisuojaa ei ole esteitä mp-käytölle.
God hates us all
By SLAYER
Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
No eikös ne ole nimenomaan turvakengät, eli juuri tehty sitä varten että se estää jonkun 1000kg lavan litistämästä sun varpaita. Olisi se hieman omituista että ne menisivät kasaan kovasta(kaan) puristuksesta.
Joo ne kärjet kestää kyllä enemmän kuin laki sallii, joten(bandit @ Touko. 04 2005,13:50) kirjoitti
varpaista en olisi huolissani.
" tulkaa ajamaan rekalla mun varpaiden yli ;) "
Enemmän nilkkat huolettaa...
Suzuki GSXR 600 L1
Mulla on Sievin Gore-tex maiharit joilla olen tehnyt pitkiäkin reissuja Norjassa jossa sataa yleensä aina, sen voin sanoo että jos haluaa kengät jotka varmasti pitää vettä niin nämä on nekäytössä on myös mopokengät Wheels jossa Imper-tex kalvo ja tähän pitää todeta
näiden kenkien ero suojauksen suhteen on sama eli olematon, oon aatellu että jos rikastus niin ostasin Oxtar infinity klopot
onks muuten kellään sellasia
Älä koskaan siirrä huomiseen sitä minkä voit välttää jo tänään.
Itsellä oli kans viimekesänä jalassa maiharit, bootsit tahi tennarit ja päällä t-paita tai vanha gore ja ilman hanskoja.
Nyt on Alpinestarssin kengät, ixs-nahkapuku, Shoen kypärä ja sweepin jotku ratahanskat.
siin on tietty viel sellainen homma et jos jalka jää puristuksiin ja vääntyy varpaiden luota se kärki vahvike on kyl paljon luita lujempaa...
zzr600-vm90
eli selvennykseksi viel toimii myö varvas leikkurina jos niistä eroon haluaa.....
zzr600-vm90
Jämäkkä nahka ja kiertojäykkä pohja suojaa varmasti paremmin kuin lenkkitossu tai wannabe-vaeltaja salomon.kirjoitti
Eikä se ajokenkäkään älyttömiä suojaa, kipeesti käy kun 200 kiloa napsahtaa polvi-->jalkaterä alueelle, oli mikä kengät vaan.
Toki kannattaa laittaa laskettelumonot jos haluaa hätävarjelun liioittelua...
Jovain sanoi näyli
Sidin SRS Flexforcet ei kyllä ole kovin kaukana laskettelumonoista, tsekkaa joskus.(gsp @ Touko. 04 2005,22:29) kirjoitti
Tosin jalat on kanssa sit suojattu.
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Ajoin takavuosina parit kaudet sieviläisillä,ihan mukavat,varret sais olla pidemmat.MP-asun saappaat on jalassa nyt kun ajelen,varsinkin sen jälkeen kun kaaduin ,ja jalassa olivat kävelykengät,vaikka pyörällä ajoin.Enää ei epäile nilkkojen sivu suojien mielekkyyttä!
Nimim:Arvet kertovat.![]()
viime kesän ajelin milloin milläkin kengillä ja rupes potuttaan kun viima kävi nilkkoihin ja varsinkin kun vettä sato. Sitten messuilla kävin tsekkaan kaikki naisten kengät ja tilattua tuli. Oon ollu kyl tosi tyytyväinen niihin.![]()
I* catch You...
Osta kunnon ajosaappaat vaa ne ovat yhdet tärkeimmistä varusteista.
esim: Oxtar saappaita saa alkaen 160€
Joo kannattaa miettiä mitä tapahtuu kun se mopo kaatuu sen jalan päälle. Suosittelen suojausta etukäteen. *
Kaunotar ja Kulkuri
Honda VFR800
Voit hävitä mopokesän, jos nilkka menee sököksi - ja se ei vaadi paljon.(Juha82/ZXR90 @ Touko. 01 2005,21:24) kirjoitti
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
Kaikilla pakollisiksi Sidi Vertigo Corsat.... Noon hyvät
Kommentti kengistä !
Jalaksen turvakengät ovat suunniteltu suojaamaa esim. rakennustyömaalla ja mp:ee kengät moottoripyöräiliän jalkaa ajoviimalta ,sateelta ja kaatumistilanteissa parhaalla tavalla joten rakenteet poikkeavat melkoisesti.Kannattaa siis suojata jalkansa asiaan kuuluvin kengin Käytetäänhän mp:ee kypärääkin eikä raksakypärää..
Mielellään ei enään yhtään "pakkoa" pyöräilijöille.(JP_445 @ Touko. 17 2005,22:07) kirjoitti
Jos auto puristaa turvakenkien kärjet kasaan, niin samassa tilanteessa olisi varpaat tuhoutuneet oikealla ajokengälläkin. Kyllä ne sen verran lujaa tekoa ovat.(bandit @ Touko. 04 2005,13:50) kirjoitti
Itsellä Sievin saapasmalliset turvakengät ajokenkinä ja väitän, että hakkaa suojaavuudessaan monet halvat "oikeat" ajokengät. Oikeasti hyvät ajokengät ovat sitten asia erikseen.
![]()
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Osa noista nahkasaappaista näyttää tosi hepposilta. Kestää varmaan vettä ja muuta vaaratonta kuraa. Turvakengätkin varmasti suojaa niitä varpaita, mutta entäs kun se mopo tosissaan kaatuu päälle? Tai jalka jää muuten kiraukseen.
Itellä crossisaapikkaat ja uudet alpinestarsin vectorit ostan seuraaviksi.
mitäänhän ei oo pakko olla... kaikki warusteet paitti påtta on walinnaisia........![]()
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Ei ole pakko olla, voit ajella vaikka munasillasi. Sääntö kun ei ole.![]()
Nykyinen: Yamaha R1 2006
Exät: Honda CBR 900 1993, KTM EXC 250 2003
Bootfactoryn Bikerit. Bootseilla voi ajaa sateessa ja paisteessa jos on hyvin plankatut. Kävellessä hyvät sekä kesällä että talvella. Oikeastaan ei tartte omistaa kun yhdet bootsit jotka sitten vaihtaa uusiin viiden vuoden välein.
BMW RnineT -17
Oltiin muutama tunti sitten kaverin kanssa ajelemassa. Kaverilta lähti etupää alta ja se oli sitten menoa pellon puolelle.
Lopputulos: nilkasta joku luu poikki, mies leikkaukseen huomenna tai jopa vielä tänään ja olkapää ihan verillä (raahautunut asfalttia pitkin ja goretex ajotakkiin+t-paitaan+mieheen komia reikä. Pyörä (gsxr1000) ihan päreinä.
Heebolla oli kyllä ajosaappaat, mutta mallia aika halvat ja huonot. Sitä se itekin kirosi ensimmäisenä tapahtumapaikalla että voi vittu kunnei kerinnyt vielä hommaamaan parempia kenkiä.
Mistä noita Sidin Vertigoja kannattas ruveta kattelemaan jos halvalla haluaa?
Käytän jääkiekkomaalivahdin varusteita aina ajaessani, paitsi kypärä on oikea mopokypärä.Turvallisuus ennen kaikkea
Etkä mieti, onko tässä nyt jotain taka-ajatuksia! Ei ole kuin yksi, ja sitä en kerro. Sanoinko mä ton ääneen? Tarkoitin että EI ole taka-ajatuksia. Tätä se dementia teettää. EI DEMENTIA! Ei, ei, vaan dementti... Sa-sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia, vaan väsymys, väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekaisin kun on tämä dementia. EI DEMENTIA OLE MINULLA! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. JUMALAUTA! Kokous on päättynyt! Ja tätä kokousta ei sitten koskaan pidetty.
Tässä vaiheessa voisi varmaan todeta että hätävarjelun liioittelua tai isoa egoa, kun kaveri kävelee vastaan "laskettelu kengissä", "rata nahkoissa", "kevlar hanskoissa" ja "muoti kypärässä"
Ite kun vetää "katu uskottavissa bootseissa", "yläaste aikaisessa nahkarotsissa", "kivipestyillä farkuilla", "Paljain käsin" ja "jo 10 vuotta hyvin mopo/kelkka/potkupallo käytössä palvelleella kypärällä"
Mitenköhän mahtaa käydä sitten kun se vahinko käy?
Eikös se ole vanha sanonta että "vahinko ei tule kello kaulassa"
Kai minustakin olisi mukava vetää "stringeissä"![]()
ja sit ku käy vahinko ni laitta vimpan päälle vermeet päälle
![]()
Muista en tiedä mutta itse kun on pannuttanut useamman kertaa syystä tai toisesta... niin vähän tietää mitä siinä voi käydä.. siksipä käytän hyviä varusteita.(Marsu @ Touko. 20 2005,23:23) kirjoitti
Järeät saappaat ovat kypärän jälkeen toinen helvetin hyvä investointi..
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Tulipa hinku kirjoittaa tännekkin, kun mopo on lunastuksessa ja jalka kipsissä.
Mun tapauksessa, olis sairaslomat jääny hyvin suurella todennäköisyydellä pitämättä ja olisin säästynyt pelkällä mopon menetyksellä, mikäli jalassa olisi ollut oikeat ajokengät, sellaiset suojatut.
Nyt kun asiaa tosiaan miettii (jalka kipsissä) en tiedä rohkeneeko noilla louiselta ostetuilta maihareilla enää ajella. Ajokengät (hyvin suojaavat) on kyllä verraton apu, jos mopo kaatuu kolarissa päälle, niinkuin minulla kävi. 6 viikkoa on pitkä aika..... ja mulla kävi vielä hyvä tuuri.
Ajelin farkut jalassa duuniin ajokenkinä jotkus jack jonesin matalat kengät. Päälle tuli 200 kiloa mopoa auton kanssa törmätessä.... Onneks en liukunu senttiäkään pitkin asfalttia. Ajohousut kaapissa ei paljoa suojaa....
Kyllä hyvät ajokengät on pop!
Ensimmäisenä kesänä ajelin kontioreissun jonkinlaisilla käytetyillä nahkasaappailla.
Ette kyllä arvaa, kuinka tylsä on viettää kolme päivää märillä kengillä.
Kuivaksi niitä ei oikein saanut, kun sadetta tuli aina välillä.Lopputuloksena oli, et ajelin takaisinpäin kuivat sukat-muovipussi-märät kengät yhdistelmällä.
Kyllä vedenpitävä ja nilkoista kovitettu kenkä on ehdoton, jos pitempää matkaa ajelee.
Muutaman kerran pyörän olen kaatanut ja muutaman kerran olis nilkka mennyt paskaksi, jos ei kenkä suojais.
Hienoa, että kaverit, jotka on "kolaroineet" kirjoittaa kokemuksistaan.
Se on lukijoille hieno ikkuna ymmärtää, mitä tapahtuu kun se pahin skenaario toteutuu.
Kiitos mr Kawazaki mies
Errrr....öh??? Minäkö?
Viimeks kun tarkistin, olin kyl rouva![]()
![]()