Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 124:sta
  1. #31
    töitään ne poliisitkin vaan tekee! kyllä sen "kyykyn nopeuden kokeilu" on tullu itekki pari kertaa testattua, ei ole vaan fööniveikot sattunu viälä kohral ( tuuria...mut elämä on.....)
    Ei kai tämän maan mikään villilänsi tarvi olla ja saapahan kunnnon adrenaliini töräyksen kun salaa vähän hurjastelee joskus...ai mut eihän semmosta saa tehrä...
    " päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
  2. #32
    Lainaa (MagnaMan @ Touko. 01 2005,18:20) kirjoitti
    Poliisi voi käyttää harkintaa sen puitteissa kuin lupa on. Ja myös käyttää sitä, omakohtaisia kokemuksia on.
    1. Esim ajoin 50 alueella 90 tutkaan ja sain vain kohtuulliset sakot. Lieventäviä seikkoina oli mm. ettei ollut muuta liikennettä.
    2.Ajoin 3 kk:ssa 3 x ylinopeutta ja sain varoituksen. Toisenlainenkin päätös olisi ollut mahdollista.
    Poliisin harkintamahdollisuus on poistunut. Ja ihmettelijöille tiedoksi: Suomessa lait säätää eduskunta. Kansalaiset äänestävät kansanedustajat eduskuntaan. Sytyttääkö?

    Seuraavat eduskuntavaalit ovat 2007. Voit äänestää juuri haluamaasi ehdokasta tuolloin....
  3. #33
    Niin joo. Pari ajatusta.

    Aika asiallisia mielipiteitä täällä on tällä kertaa paljon.

    PSmo:n tekemisiin muuten kantaa ottamatta tulee mieleen, että jos on jo neljät sakot kerännyt parissa vuodessa, niin ilmeisesti ylinopeutta on tullut ajettua muutenkin aika monta kymmentä tai sataa kertaa.. Ei kai ne huonollakaan tuurilla satu jetsonit vain silloin paikalle kun 'hurjastelee'. Eli olisiko omassa asenteessa miettimistä?

    Poliisien mollaaminen on mielestäni turha tapa. Jokainen varmaan tajuaa, ettei nekään voi kaikki olla etsimässä pelkästään murhaajia, raiskaajia ja terroristeja. Kyllä niitä tarvitaan tuolla tien päälläkin ihan joka päivä, kuten jokainen siellä liikkuva äkkiä havaitsee.

    Myöskään sakkolaskurit ei ole poliisien keksimiä. Kannattaa valittaa kansanedustajallenne, jos koette Suomen lait huonoiksi tai epäreiluiksi. Täällä itkemällä tai virkavaltaa haukkumalla niihin ei muutosta tule.




    * Arctic Ranger *
  4. #34
    Lainaa (Yömaha @ Touko. 02 2005,00:00) kirjoitti
    Ja neljännet sakot... huh. Itse kun sain elämäni ensimmäiset sakot n. 1½ vuotta sitten, päätin, että toisia ei tule ainakaan seuraavaan 20 vuoteen. Jos olen niin tyhmä, että vielä säännöistä luistan, niin sitten painun kyllä maanrakoon enkä aja enää millään pelillä. Tarpeeksi ovat yhdetkin sakot nakertaneet meikäläisen uskottavuutta hyvänä kuljettajana, kun toiset ajavat 40 vuotta sakoitta.
    Ei helvetti! Otatkohan sä tän nyt vähän liian raskaasti? Sillä nythän on kyse sentään "vain" ylinopeuksista...
    Jos mä ajaisin esim. kännissä jonkun yli niin sitten ihan varmasti painuisin sinne maanrakoon, mutta jostain hiljasella tienpätkällä ajetusta ylinopeudesta en jaksa ottaa paljon stressiä...

    Ja ymmärrän hyvin topikin aloittajaa. Ei sitä kovin paatunut rikollinen tarvi olla, että kortti lähtee. Mulla on pohjilla kaksi omasta mielestäni aivan naurettavaa sakkoa. Molemmat moottorikelkalla. Toinen oli ylinopeus (keskellä järveä 102 km/h, rajoitus jääalueilla 80...) ja toinen oli kun ajoin ojanpohjaa/tienpiennarta "useita satoja metrejä"... **
    Jos jostain yhtä "vakavista" rikkeistä vielä napsahtaa sakot ja tsetti lähtee hyllylle niin fiilikset on varmasti ihan samat kuin topikin aloittajalla...
  5. #35
    Minusta tuntuu, että tulee joka kerta ylitettyä alinopeussuositukset, kun lähtee ajelemaan. Sakkoja voisi antaa jotain 200 kertaa vuodessa. Ei nyt mitenkään päättömästi, mutta 60 alueella 180 alkaa jo tuntua vähän turvattomalta.

    Rouva Fortuna ei ole kyllä suosinut. Itse sain sakot autolla joskus kymmenen vuotta sitten viimeksi.
    Dixi et animam levavi
  6. #36
    Lainaa (rico @ Touko. 02 2005,10:42) kirjoitti
    Kannattaa valittaa kansanedustajallenne, jos koette Suomen lait huonoiksi tai epäreiluiksi. Täällä itkemällä tai virkavaltaa haukkumalla niihin ei muutosta tule. *
    Oleks ihan varma, että kannattaa...? *

    Tästä asiasta purnaavienkaan (minä myös) mielestä eivät _lait_ ehkä ole pielessä, ainoastaan tuo toteutus. En tiedä, lukeeko missään pykälissä edes sitä, että sakkorysiä pidettäisiin turvallisuuden parantamiseksi. Toivottavasti ei lue, sillä se pitää harvoin käytännössä paikkaansa. Jos rysiä tosiaan olisi edellä mainituissa turvallisuutta vaativissa paikoissa, voisi rahaa tulla ihan samaan malliin, ja kuskien olisi helpompi niellä rangaistuksensa. Tai rangaistusta ei edes tulisi, koska järki sanoisi, että ajetaan hiljaa jottei tule vahinkoja. Ai niin, jospa ne on kokeilleet tuota ja todenneet, ettei sakkokiintiöt täytykään?
  7. #37
    Lainaa (Yömaha @ Touko. 02 2005,00:00) kirjoitti
    Lainaa (KariK @ Touko. 01 2005,21:46) kirjoitti
    Pisteet jälleen poliisien oikealle toiminnalle
    Toivottavasti määrärahoja saadaan poliisille roimasti lisää sekä liikenteen valvontaan, että järjestys- ja rikospuolen tehtäviin
    Dead Kennedys: Police Truck

    Tonight's the night that we got the truck
    We're goin' downtown gonna beat up drunks
    Your turn to drive I'll bring the beer
    It's the late, late shift no one to fear
    And ride, ride how we ride
    We ride, lowride

    It's roundup time where the good whores meet
    Gonna drag one screaming off the street

    And ride, ride how we ride

    Got a black uniform and a silver badge
    Playin' cops for real/playin' cops for pay

    Let's ride, lowride

    Pull down your dress here's a kick in the ass
    Let's beat you blue 'til you shit in your pants
    Don't move, child got a big black stick
    There's six of us babe, so suck on my dick

    And ride, ride how we ride
    Let's ride, lowride

    The left newspapers might whine a bit
    But the guys at the station they don't give a shit
    Dispatch calls 'Are you doin' something wicked'
    'No siree, Jack, we're just givin' tickets'

    As we ride, ride, how we ride
    Let's ride, lowride

    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  8. #38
    Lainaa (koris66 @ Touko. 02 2005,08:49) kirjoitti
    Poliisin harkintamahdollisuus on poistunut.
    Vähentynyt se on, muttei poistunut.

    Mikään ohjesääntö, määräys, pykälä, direktiivi saati sitten pyhä raamatun sana ei pakota poliisia kirjoittamaan kirjallista huomautusta tai sakkoa jokaisesta pikkurikkeestä mitä näkee, esim jos joku sattuu hurjastelemaan peräti yhden kilometrin ylinopeutta. Pätee myös muissa asioissa: jos kävelet punaisia päin, voi se vieressä seisova poliisisetä tai -täti myös, harkintaansa käyttäen, todeta että mitäs läksit, seuraavalla kerralla voitkin jäädä auton alle.

    Mutta jos niitä liikenteestä kerättyjä lappuja on kasaantunut ne kolme vuoteen tai neljä kahteen vuoteen, niin sitten on valmis pykälä joka sanoo että korttia kuivatellaan vähintään kuukauden ja enintään kuusi kuukautta. Jos nyt oikein muistan noi määrät.


    Siihen vetoaminen, että itsepähän ollaan ne tunarit eduskuntaan valittu on oikeastaan näissä liikenneasioissa harvinaisen turhaa. Ongelma on siinä, että suurinta osaa edustajista (eli niitä, joilla ei ole mitään henkilökohtaisia intressejä olla kiinnostuneita asiasta) viedään kuin pässiä narussa liikenneturvan ja liikenneministeriön toimesta. Jos joku erehtyy sanomaan, että joku näistä nykyisistä pyhistä opinkappaleista (nollavisio, nopeusrajoitusten nollatoleranssi, nopeuksien laskeminen) ei ehkä nyt välttämättä olekkaan ihan fiksu juttu kiveen hakattuna, olisi tusina tutkimusta keski-euroopasta ja kaikkea jotka kyseenalaistaa näitä... niin siinä vaiheessa pelataan välittömästi "kuolleet pikkulapset", "konginkangas" ja "autoileva taparikollinen" -kortit. Ja tarkoituskaan ei ole keskustella asiasta, vaan ainoastaan tuhota kerettiläiset ajatukset ääneen sanoneen tahon uskottavuus. Liikenneministeriön vaivojen ajatteleminen tuottaa taas niin paskan fiiliksen etten jaksa tilittää enempää.

    Niin, ihan sama vaikka sinne eduskuntaan saisi tusinan verran kansanedustajia joilla olisi vihjettä asiassa ja motivaatiota pitää meteliä, ne eivät vaan pärjäisi niille, joita asia ei edes kiinnosta mutta jotka haluavat kerätä halvat ja helpot sympatiapisteet. Paskan möivät, kyllä tämä maa vielä kuristaa itsensä hengiltä.
  9. #39
    Lainaa (ajf @ Touko. 02 2005,11:22) kirjoitti
    Lainaa (koris66 @ Touko. 02 2005,08:49) kirjoitti
    Poliisin harkintamahdollisuus on poistunut.
    Vähentynyt se on, muttei poistunut.

    Mikään ohjesääntö, määräys, pykälä, direktiivi saati sitten pyhä raamatun sana ei pakota poliisia kirjoittamaan kirjallista huomautusta tai sakkoa jokaisesta pikkurikkeestä mitä näkee, esim jos joku sattuu hurjastelemaan peräti yhden kilometrin ylinopeutta. Pätee myös muissa asioissa: jos kävelet punaisia päin, voi se vieressä seisova poliisisetä tai -täti myös, harkintaansa käyttäen, todeta että mitäs läksit, seuraavalla kerralla voitkin jäädä auton alle.

    Mutta jos niitä liikenteestä kerättyjä lappuja on kasaantunut ne kolme vuoteen tai neljä kahteen vuoteen, niin sitten on valmis pykälä joka sanoo että korttia kuivatellaan vähintään kuukauden ja enintään kuusi kuukautta. Jos nyt oikein muistan noi määrät.


    Siihen vetoaminen, että itsepähän ollaan ne tunarit eduskuntaan valittu on oikeastaan näissä liikenneasioissa harvinaisen turhaa. Ongelma on siinä, että suurinta osaa edustajista (eli niitä, joilla ei ole mitään henkilökohtaisia intressejä olla kiinnostuneita asiasta) viedään kuin pässiä narussa liikenneturvan ja liikenneministeriön toimesta. *Jos joku erehtyy sanomaan, että joku näistä nykyisistä pyhistä opinkappaleista (nollavisio, nopeusrajoitusten nollatoleranssi, nopeuksien laskeminen) ei ehkä nyt välttämättä olekkaan ihan fiksu juttu kiveen hakattuna, olisi tusina tutkimusta keski-euroopasta ja kaikkea jotka kyseenalaistaa näitä... niin siinä vaiheessa pelataan välittömästi "kuolleet pikkulapset", "konginkangas" ja "autoileva taparikollinen" -kortit. Ja tarkoituskaan ei ole keskustella asiasta, vaan ainoastaan tuhota kerettiläiset ajatukset ääneen sanoneen tahon uskottavuus. Liikenneministeriön vaivojen ajatteleminen tuottaa taas niin paskan fiiliksen etten jaksa tilittää enempää.

    Niin, ihan sama vaikka sinne eduskuntaan saisi tusinan verran kansanedustajia joilla olisi vihjettä asiassa ja motivaatiota pitää meteliä, ne eivät vaan pärjäisi niille, joita asia ei edes kiinnosta mutta jotka haluavat kerätä halvat ja helpot sympatiapisteet. Paskan möivät, kyllä tämä maa vielä kuristaa itsensä hengiltä.
    ASIAA!!! Tämä kannattaa lukea ja sisäistää...
    Tätä hullua maailmaa voi tajuta vain taju kankaalla.
  10. #40
    Minä en kirjoittanut mitään sellaista, että 'itse olemme eduskunnan valinneet ja syyttäkäämme siis itseämme.'
    Mainitsin vain, että jos muutoksia haluaa, täytyy tehdä jotakin (=ottaa yhteyttä edustajiin) eikä vain itkeä (=haukkua poliisia).

    HarriS kysyi, kannattaako se (yhteyden otto). En tiedä, kuinka paljon kannattaa, mutta ainakin sillä tavalla toimimalla on edes teoreettisesti mahdollisuus vaikuttaa johonkin. Tutkarysien moittimisella ei liene samaa potentiaalia..

    Tietty jos haluaa vain purkaa pahaa oloaan, siitä vaan; aina löytyy jotakin haukuttavaa, moitittavaa tai urputettavaa!
    * Arctic Ranger *
  11. #41
    Minkä tahansa lain rikkominen on rikos, ja lainrikkoja siis rikollinen. Seuraamukset ovat sitten eri rikoksesta erilaisia, perusteina seuraamuksille ovat rikoksen vakavuus ja seuraamuspelotteen tarpeen suuruus. Ylinopeuden kohdalla on kyse nimenomaan seuraamuspelotteen tarpeesta, suurin osa tielläliikkujista ei miellä ylinopeutta rikokseksi, mutta noudattavat nopeusrajoituksia seuraamuksen pelossa.

    Liikenteen rikkeet ovat rikkomuksista uusimpia, ja ne myös kehittyvät nopeimmin. Ihminen on kuitenkin perusluonteeltaan muutosvastarintainen, joten uusiin ja muuttuviin asioihin suhtaudutaan aina kriittisesti. Liikenne kuitenkin, jos mikä, on nopeasti kehittyvä, ja muuttuviin olosuhteisiin on jokaisen tielläliikkujan reagoitava hetkenä minä hyvänsä.
    Ilman lapsia ei ole huomista.
  12. #42
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Oli parisen viikkoa sitten Kauppalehdessä juttu, että sisäministeri Rajamäki oli kehoittanut Poliisia olemaan kyttäämättä merkityksettömiä ylinopeuksia ja puuttumaan sen sijaan todelliseen liikenteen vaarantamiseen. Jutun perusteella jäi sellainen kuva, että näistä asioista vastaavalla ministerillä ei ole kukkahattua.

    Näin siis ulkomuistista otettuna, lehteä ei enää löydy.
    1000
  13. #43
    Lainaa (rico @ Touko. 02 2005,11:38) kirjoitti
    Minä en kirjoittanut mitään sellaista, että 'itse olemme eduskunnan valinneet ja syyttäkäämme siis itseämme.'
    Mainitsin vain, että jos muutoksia haluaa, täytyy tehdä jotakin (=ottaa yhteyttä edustajiin) eikä vain itkeä (=haukkua poliisia).
    Tässä olet harvinaisen oikeassa. Eikä ainoastaan kansanedustajiin vaan siitä on pidemmän päälle vielä paljon enemmän hyötyä jos ihan kaikista ihmisistä merkittävä osa saataisiin ymmärtämään että sujuva, toimiva ja tehokas tieliikenne (muiden liikennemuotojen ohella) on välttämättömyys sille että yleinen elintaso ei putoa bangladeshin tasolle. Loppupelissä poliitikkobroilerienkin olisi pakko kiinnostua näistäkin asioista jos riittävän moni kiinnittää asiaan huomiota.


    Lainaa (rico @ Touko. 02 2005,11:38) kirjoitti
    HarriS kysyi, kannattaako se (yhteyden otto). En tiedä, kuinka paljon kannattaa, mutta ainakin sillä tavalla toimimalla on edes teoreettisesti mahdollisuus vaikuttaa johonkin. Tutkarysien moittimisella ei liene samaa potentiaalia..
    Noh, jos yhteydenottoon menee puoli tuntia aikaa, niin totta helkkarissa se kannattaa - eihän siinä edes voi hävitä muuta kuin aikaansa. Ja sen saman ajan kuitenkin häviäisi joka viikko sen jälkeen kun nopeusrajoituksia lasketaan seuraavan kerran pykälällä...

    Mutta jos poliisin toiminnan voisi jollain ääriesimerkistä kärjistää riittävän hyvin, eli se toiminta olisi oikeasti jotain niin räikeätä ettei siihen venyisi mikään puolustelu, niin sen jälkeen kyllä karpo, mot, iltalypsy, uutisvuoto, oikeuskansleri ja pari muuta julkisuushakuista rakkikoiraa voisi tuoda pariksi vuodeksi kummasti järkeä touhuun.

    Noh, poliisille kuitenkin ylinopeussakot on selkein mahdollinen juttu. Ei tartte miettiä onko tässä joku rikos vai ei kun numeronäyttö kertoo erehtymättömästi totuuden, ja siinä vaiheessa kun on perjantai-iltana setvimässä toista vaimonhakkaustapausta jossa kukaan ei uskalla sanoa että ne mustelmat oikeasti tuli nyrkistä siinäkin on taatusti puolensa.

    Ja ikinähän sitä nopeusvalvontaa ei ole niissä paikoissa kun toivoisi sitä olevan... ja sitäkin joskus sattuu, ainakin mulle.
  14. #44
    Nykysin on noita vaihtuvia nopeusrajoituskylttejä, risteysalueilla on 60 tai 80km/h rajoitukset, jossain 70km/h, jossain 50km/h, saa olla niin saakelin tarkkana koko ajan ettei aja ylinopeutta. Mulla ainakin tahtoo mennä ohi monet kyltit, kun ei huomaa niitä aina kytätä.

    Poliisin näkyvyyttä pitäisi lisätä, niin sanoo päättäjät, lisääköhän näkyvyyttä nämä provosoivat siviiliajoneuvot, ilmeisesti päättäjien mielestä?

    Toisaalta ymmärrän poliisin sakottelua ylinopeuksissa, vaikea vetää rajaa, milloin sakotetaan ja milloin ei, jos lakia rupeaa itse kentällä soveltamaan. Tulee liiaksi tulkintoja pärstäkertoimen mukaan.

    Toisaalta järjen käyttö on poliiseillakin sallittua, kuten esim, kun ajoime pakulla kärryn kanssa keskellä päivää kuivalla maantiellä alamäessä 11km ylinopeutta huomaamatta hetkellisesti, rikesakkohan siitä tuli kuskille. Sanoi, että 2km/h alle, niin eivät olisi pysäyttäneet. Tai kun kerran pysäyttivät, antoivat kirjallisen huomautuksen ja sanoivat, jos reilut 20km/h otatte nopeudesta pois, niin ollaan lähellä sallittua, tällöin taas sakko olisi ollut paikoillaan.
  15. #45
    Lainaa (ek@ @ Touko. 02 2005,10:55) kirjoitti
    Minusta tuntuu, että tulee joka kerta ylitettyä alinopeussuositukset, kun lähtee ajelemaan. Sakkoja voisi antaa jotain 200 kertaa vuodessa.
    Pitikin aukoa päätään. Samana päivänä napsahti, kun vähän ohittelin siviilejä. Loput 199 tekee tiukkaa, kun ottivat kortin pois. Ajokielto alkoi klo 21. Minultakin puuttuu joku geeni ja hivenaine, kun vaan jaksaa naurattaa. Tiemaksuakin tuli reilu 2000€. Johan tässä viikon kerkesikin ajella ja uudessa mopossa 1800km täynnä.

    On nämä nykyiset Bemarit vaan semmoisia pommikoneita, ettei niillä kauaa kortti säily.

    Voi Jeesus.
    Dixi et animam levavi
  16. #46
    Lainaa (ek@ @ Touko. 02 2005,21:07) kirjoitti
    Samana päivänä napsahti, kun vähän ohittelin siviilejä.
    Motarillako tärppäsi?
  17. #47
    Ei kun jossain Hinthaaran (söpö nimi) pikkutiellä 60 alue ja 99 keskinopeus. Kai ne sitä vähän sääti, kun olin niin avulias.
    Dixi et animam levavi
  18. #48
    Olen kovin pahoillani ja murehdin aivan ÄLYTTÖMÄSTI poliisien epäoikeudenmukaisuutta...

    Kun töpeksii niin maksaa ja ajaa. Kun töpeksii vähän lisää niin maksaa ja kävelee. Se on siinä...
    <p>2002-2014</p>
  19. #49
    Lainaa (Hannula @ Touko. 02 2005,11:55) kirjoitti
    Oli parisen viikkoa sitten Kauppalehdessä juttu, että sisäministeri Rajamäki oli kehoittanut Poliisia olemaan kyttäämättä merkityksettömiä ylinopeuksia ja puuttumaan sen sijaan todelliseen liikenteen vaarantamiseen. Jutun perusteella jäi sellainen kuva, että näistä asioista vastaavalla ministerillä ei ole kukkahattua.

    Näin siis ulkomuistista otettuna, lehteä ei enää löydy.
    Juuri näin kun homma meniskin, en tiedä onko Rajamäki näin sanonu, pelkään vain että sen sanominen yksin ei siinä paljon auta. Siellä on turvallisuuselimet täynnä elimettömiä liikennezykolokeja ja muita tarpeellisia otuksia jotka suosittaa juurikin poliisin harkintaoikeuden kaventamista ja muita asioita nopeuttavien ja järkevien juttujen poistoa, koska; semmosethan kaventaa virkamiehen valtaa.
    Ottaisivat kortin pois rattijuoppo-uusijoilta tommoseks 3 vuodeks kerrallaan. Ja vilkkaan liikenteen seassa kaahaajille yms törkeästä liikenteen vaarantamisesta voi kanssa antaa ruoskaa. Mut tommonen että kytätään iltayönä tyhjällä suoralla tiellä siinä 60:n-notkossa, mitä muuta se edistää kun ihmisten vi***sta?!?



    "For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
    -Citigroup Global Markets, 2010
  20. #50
    Lainaa (whosia @ Touko. 02 2005,22:46) kirjoitti
    ... mitä muuta se edistää kun ihmisten vi***sta?!?
    Nopeusrajoitusten kunnioitusta kun jokaisella on tieto siitä, että net voivat olla missä vaan ja ovatkin yleensä siellä, missä olisi mukava vähän nykäistä...
    <p>2002-2014</p>
  21. #51
    Lainaa (PSmo @ Touko. 01 2005,21:37) kirjoitti
    Lainaa (elkku @ Touko. 01 2005,21:05) kirjoitti
    Ei jaksa ymmärtää näitä vitun ruikutuksia "ajoin ylinopeutta ja sain sakot, kyllä poliisit on paskoja"
    Jos sitä kahvaa kääntää, niin kyllä siin ottaa tietoisesti riskin. Se on vaa parasta kärsiä ne sakot, ei ruikuttaa niistä.
    Vittu, minä en ruikuta sakoista, maksan kyllä sakkoni enkä tuu sulta almuja anomaan. Älä lue ruikutuksia, käännä kahvaa vaan ja "aja ohi". Tarkoitus on herättää keskustelua tälläkin areenalla liikennekulttuurista ja -turvallisuustyöstä. Jos vaikka joku päättäjä lukisi... Jos turvallisuustyöhön tarvitaan rahaa se voidaan ottaa muutoinkin kun korvessa kykkimällä, tulis valtiollekin halvemmaksi ja jäis ehkä vähän rahaa myös oikeaan turvallisuustyöhön. Tämä nykyinen systeemi taitaa syödä saaliinsa, kun varustetaan näitä satoja tuhansia maksavia salapoliisitutkakameralaser-mitälie tekniikalla varustettuja kyttäysautoja ja -moottoripyöriä peltipoliiseja jne. Kun se valitettavasti vaan on niin, että liikenneturvallisuus on muutakin kuin kyttäämistä ja saada kansa tottelemaan virkamiestä = ajamaan hänen sallimaansa nopeutta, kuten tässä sakotusvimmassa on kysymys. Onhan noita esimerkkejä ollut, ettei maailma pelastukaan.....
    Mitä jos poliisikin panostaisi siihen, että opetettaisiin ihmisiä ajamaan joustavasti, sallivasti, toiset ja tilanteet huomioon ottaen.

    Äh antaa olla.... Minä maksan sakot ja sillä siisti, ettei ässäkään tartte saada hepulia. Ja kansahan on edustajansa valinnut, jotka meidän ? etujamme pyyteettömästi ?? ajaa. Vai oisko, että omia etujaan.....

    Osaltani keskustelu päättyi tästä aiheesta tähän!
    Nii jos tarkoitus on herättää keskustelua ja toivoa että joku päättaja lukis mp-foorumia niin toivottavasti se ei lue tätä foorumia on vähän sellasia aiheita kuten "saako keulia" ja sitten vastataan niihin kuka mitenkin, ittekin annoin ääneni no siitä vähän lisää puhtia tähän keskusteluun eli onko tämä foorumi teidän mielestä päättäjille hyvä peilipinta nykymotorismista ?
    Älä koskaan siirrä huomiseen sitä minkä voit välttää jo tänään.
  22. #52
    (poistettu tili)
    Me ollaan sellaisia pilkunnu**ijoita täällä Suomessa. Näin myös poliisit, samanlaisia suomalaisia nekin on. Mittari näyttää totuuden, tilanteesta viis. Ja onhan se helpompaa kun ei tartte miettiä, ja linja pysyy aina samana.

    Kansan luonne on se mikä on, jos halutaan muutosta niin pitäs kansa vaihtaa.

    Itselle kävin kerran vähän samalla tavalla, itäsuomalainen korpi, yksin koko tiellä, kunnes rajoitus laski 100->80 ja samassa meitä oli kaksi, minä ja se poliisi. Kaunis päivä, ei ketään muita tielläliikkujia, mulla nopeus 98, ja sakot. Enkä ruikuta, mittari oli oikeassa.

    Toisaalta erilaisia törkeyksiä näkee liikenteessä usein, ne pitäisi saada pois, joten kyllä liikennepoliisilla töitä on.

    Tota edellä esiintyvää ilkkuvaa asennetta toisen mokaan en oikein jaksa ymmärtää.
  23. #53
    Olihan se mullakin joskus kortti vaakalaudalla kun oli kolme sakkoo kahden vuoden sisällä ja tapaus oli seuravanlainen, tultiin muijan kanssa pohjois-norjasta ja jossain suomussalmen korvessa keskellä suoalueita mää ajan sitä satasta ehkä himpun päälle ja tulee joku risteys jostain suokuopasta ja samaan aikaan skoda vastaan ja tietenkin sivarit, sitten ne ajaa mun perässä muutaman kilsan ja pysäyttää ja sakko, kun olis pitäny tajuta se risteys ja hiljentää 80 kymppiin ku sieltä olis voinu tulla vaikka joku porolla kolmee sataa neljäntuulenlakki takakenossa varjonpuolelta no sitte samanlainen tapaus tuola Viialassa en kyllä huomannu taajama merkkiä ja taas rikollinen kiinni ja sakot sitten se kolmas tuli kun ajoin työautoo ja moottorikelkka lavalla eikä sidottu siihen poliisisetä että jos tulee töyssy niin se kelkka lentää lavalta ja sakkoja kirjottamaan no sitten meni hetki ja tuli kotiin lappu jossa ilmoitettiin että jos jatkan välinpitämätöntä linjaani enkä palaa takaisin rikoskierteestäni kortti voidaan ottaa pois no päätin palata takaisin ja olenkin nykyään niin kunnollinen että kiitos suomen valtion joka palautti yhden eksyneen takaisin kaidalle tielle mää oon niin onnellinen
    Älä koskaan siirrä huomiseen sitä minkä voit välttää jo tänään.
  24. #54
    Lainaa (ek@ @ Touko. 02 2005,21:18) kirjoitti
    Ei kun jossain Hinthaaran (söpö nimi) pikkutiellä 60 alue ja 99 keskinopeus. Kai ne sitä vähän sääti, kun olin niin avulias.
    Otan osaa.. Tuskin tuossakaan kukaan vaarantui. 99 keskinopeus ei ole siellä yhtään mitään. Hiljainen tie. Ihan kohtuuton sakko tekoon nähden.



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  25. #55
    Monessa tältä foorumilta lukemassani ylinopeussakotustapauksessa vaikuttaa siltä, että nopeutta on todella ollut ko. henkilöiden kykyihin nähden liikaa, kun ei ole pystytty havainnoimaan liikenneympäristöä(mm. liikennemerkit) tarpeeksi tarkalla tavalla.

    Sillä 'periaatteessahan' esim. talvella pitäisi auran lumella muuraamat merkit käydä putsaamassa, jotta varmasti tietäisi, mitä siinä seisoo.
  26. #56
    Lainaa (R2-D2 @ Touko. 03 2005,08:44) kirjoitti
    Me ollaan sellaisia pilkunnu**ijoita täällä Suomessa. Näin myös poliisit, samanlaisia suomalaisia nekin on. Mittari näyttää totuuden, tilanteesta viis. Ja onhan se helpompaa kun ei tartte miettiä, ja linja pysyy aina samana.
    Se on positivista byrokratiaa. Laki on sama kaikille ja kaikissa olosuhteissa, yhtälailla rangaistus teosta on ennakoitavissa, muuten tulisi sanomista...

    Kyllähän noissa mietitään ja säädetään, itse olen saanut kirjallisen huomautuksen selkeästä ylinopeudesta josta herra mp-poliisi olisi aivan hyvin voinut lyödä sakkopampullakin.
    Desmo Jugend
  27. #57
    Lainaa (verner @ Touko. 03 2005,09:58) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Touko. 03 2005,08:44) kirjoitti
    Me ollaan sellaisia pilkunnu**ijoita täällä Suomessa. Näin myös poliisit, samanlaisia suomalaisia nekin on. Mittari näyttää totuuden, tilanteesta viis. Ja onhan se helpompaa kun ei tartte miettiä, ja linja pysyy aina samana.
    Se on positivista byrokratiaa. Laki on sama kaikille ja kaikissa olosuhteissa, yhtälailla rangaistus teosta on ennakoitavissa, muuten tulisi sanomista...

    Kyllähän noissa mietitään ja säädetään, itse olen saanut kirjallisen huomautuksen selkeästä ylinopeudesta josta herra mp-poliisi olisi aivan hyvin voinut lyödä sakkopampullakin.
    No, oisko ollu sitten sun mielestä oikeutettua saada siitä 2000e sakkoa? Joku toinen poliisi olisi sen voinut ihan hyvin antaa.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  28. #58
    Lainaa (Tylyttäjä @ Touko. 03 2005,10:00) kirjoitti
    Lainaa (verner @ Touko. 03 2005,09:58) kirjoitti
    Se on positivista byrokratiaa. Laki on sama kaikille ja kaikissa olosuhteissa, yhtälailla rangaistus teosta on ennakoitavissa, muuten tulisi sanomista...

    Kyllähän noissa mietitään ja säädetään, itse olen saanut kirjallisen huomautuksen selkeästä ylinopeudesta josta herra mp-poliisi olisi aivan hyvin voinut lyödä sakkopampullakin.
    No, oisko ollu sitten sun mielestä oikeutettua saada siitä 2000e sakkoa? Joku toinen poliisi olisi sen voinut ihan hyvin antaa.
    Noh, se olisi vielä "oikein", kuten verner totesi niin on siellä ne pykälät joista pilkkuja nussimalla löytyy haarukka jonka sisällä on pakko sen poliisin pysyä.

    Jos sitten tulkinnat menee kevyeen päin niin se on sitten hyvää tuuria tai onnistunutta neuvottelua. Voi olla jopa lottovoitto, jos tuloja on tarpeeksi.

    Jos poliisi vielä väärentää siihen sakkolappuun että keskinopeus oli 99 vaikka todellisuudessa olikin enemmän, niin okei, se teki väärin - jos tämä ei ole sun mielestä oikeutettua, voit toki valittaa. Saattaa mennä jopa läpi.
  29. #59
    Lainaa (ajf @ Touko. 03 2005,10:15) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Touko. 03 2005,10:00) kirjoitti
    Lainaa (verner @ Touko. 03 2005,09:58) kirjoitti
    Se on positivista byrokratiaa. Laki on sama kaikille ja kaikissa olosuhteissa, yhtälailla rangaistus teosta on ennakoitavissa, muuten tulisi sanomista...

    Kyllähän noissa mietitään ja säädetään, itse olen saanut kirjallisen huomautuksen selkeästä ylinopeudesta josta herra mp-poliisi olisi aivan hyvin voinut lyödä sakkopampullakin.
    No, oisko ollu sitten sun mielestä oikeutettua saada siitä 2000e sakkoa? Joku toinen poliisi olisi sen voinut ihan hyvin antaa.
    Noh, se olisi vielä "oikein", kuten verner totesi niin on siellä ne pykälät joista pilkkuja nussimalla löytyy haarukka jonka sisällä on pakko sen poliisin pysyä.

    Jos sitten tulkinnat menee kevyeen päin niin se on sitten hyvää tuuria tai onnistunutta neuvottelua. Voi olla jopa lottovoitto, jos tuloja on tarpeeksi.

    Jos poliisi vielä väärentää siihen sakkolappuun että keskinopeus oli 99 vaikka todellisuudessa olikin enemmän, niin okei, se teki väärin - jos tämä ei ole sun mielestä oikeutettua, voit toki valittaa. Saattaa mennä jopa läpi.
    Olen valittanutkin hoviin. Veikkaan, että päiväsakkojen määrä laskee 70:stä alaspäin. Se on meinaan ihan liikaa sellaisesta rikkeestä mitä tein, eikä ole linjassa muiden vastaavista rikkeistä saatujen rangaistusten kanssa.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Fannitozu @ Touko. 03 2005,09:08) kirjoitti
    Olihan se mullakin joskus kortti vaakalaudalla kun oli kolme sakkoo kahden vuoden sisällä ja tapaus oli seuravanlainen, tultiin muijan kanssa pohjois-norjasta ja jossain suomussalmen korvessa keskellä suoalueita mää ajan sitä satasta ehkä himpun päälle ja tulee joku risteys jostain suokuopasta ja samaan aikaan skoda vastaan ja tietenkin sivarit, sitten ne ajaa mun perässä muutaman kilsan ja pysäyttää ja sakko, kun olis pitäny tajuta se risteys ja hiljentää 80 kymppiin ku sieltä olis voinu tulla vaikka joku porolla kolmee sataa neljäntuulenlakki takakenossa varjonpuolelta no sitte samanlainen tapaus tuola Viialassa en kyllä huomannu taajama merkkiä ja taas rikollinen kiinni ja sakot sitten se kolmas tuli kun ajoin työautoo ja moottorikelkka lavalla eikä sidottu siihen poliisisetä että jos tulee töyssy niin se kelkka lentää lavalta ja sakkoja kirjottamaan no sitten meni hetki ja tuli kotiin lappu jossa ilmoitettiin että jos jatkan välinpitämätöntä linjaani enkä palaa takaisin rikoskierteestäni kortti voidaan ottaa pois no päätin palata takaisin ja olenkin nykyään niin kunnollinen että kiitos suomen valtion joka palautti yhden eksyneen takaisin kaidalle tielle mää oon niin onnellinen
    Moni voisi kyllä vetää kertomuksestasi sellaisen johtopäätöksen, että kytät ovat natsisikoja.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen