Ajokortissa pieni a, enkä siis saa ajaa yli 25kW peliä. Eli miten tätä R6:a saa kuristettuna, miten se on kuristettu, ja huomaako siitä muuten kuin koeajamalla, että onko se kuristettu vai ei?
Rekisteröinnin jälkeen olisi tarkoitus ottaa kurit pois.
Leveä kuljetus!
Jos meinaat rekisteröinnin jälkeen poistaa kuristukset ja ajaa "piikkikortilla", miksi yleensä rekisteröisit pyörän 25 kilowattiseksi?
Joka tapauksessa ajaisit ilman korttia.
Eihän se ulospäin näy, mutta kuuluu. Ja koeajossa huomaa tasan heti, itseasiass sen huomaa jo kun kääntää kaasukahvaa. Ja mummielestä on tuhlausta ostaa R6 ekaks isoks pyöräks, kokemukset pienemmistä peleistä oli mukavia saada ja tota osaa arvostaa sitä enemmän.
Mitä kuristukseen tulee niin jotain riskejä on vain otettava, kiinnijäädessä saa sakkoja ja akokorttilupaa ei periaatteessa voida myöntää vuoteen. Tämä tulee esiin siinä vaiheessa kun koitat saada toista vaihetta suoritettua tai uusittua ekan vaiheen korttia. Henkkoht en kuristetuilla ajellut, mutta kutonen on vasta neljäs iso pärrä...
"On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
Kiinnijääminen on varmaan niitä pienimpiä murheita... Jos kolaroit pyörän ja vaikka sulla olisi kasko maksettuna, ei vakuutus korvaa jos pyörän kuristukset on poistettu jne jne.
Korjatkaa, jos olen väärässä.
Pieni a ei ole piikkikortti vaan moottoripyöräkortti jolla saa ajaa alle 25kW pyörää(ÄIJÄ @ Touko. 01 2005,15:53) kirjoitti
Leveä kuljetus!
Riippuu varmaan paljon vakuutusyhtiöstä, mutta kyllä taitaa useimmiten korvata. Ja ehkä ne kattoo myös vähän minkälainen pannu on kyseessä..(ÄIJÄ @ Touko. 01 2005,18:15) kirjoitti
![]()
Aivan sama, miksi sitä korttia kutsutaan. Tosiasia on, että kortti ei oikeuta kuljettamaan tehokkaampaa pyörää. Kysyin muuten ihan mielenkiinnosta If vahinkovakuutusyhtiöstä heidän suhtautumisen asiaa, jos mällää ja kortti ei riitä. Palaan asiaan, kun olen saanut vastauksen IF:stä.(TMK @ Touko. 01 2005,18:36) kirjoitti
asiasta tai asian vierestä: "Tampereella tapahtui muuten noin 3-4 vuotta sitten onnettomuus, josssa moottoripyöräilijä ajoi poliiseja karkuun ja kaatui... kävi ilmi, että pyörä ei ollut kuristettu, vaikka rekisteriotteessa niin luki. Pyörä oli 600CBR... tästä tapauksesta en tiedä enempää, korvasivatko vakuutukset vai ei."
Tarkotin tolla vaan sitä, että jos se olisi rekisteröity <25kW:ksi, niin rekkarin mukaan saisin sillä pikku a:lla ajaa.(ÄIJÄ @ Touko. 01 2005,19:34) kirjoitti
Leveä kuljetus!
Vanhaa R6sta (-02 asti) ei saa kuristettua -ei löydy hyväksyttyä kittiä-.(TMK @ Touko. 01 2005,15:35) kirjoitti
Udempia pystyy kuristamaan maahantuojan kitillä.
LIFE'S TOO SHORT NOT TO BE
* *-jokaisen motoristin sisällä asuu se pieni bomberi-
-joka muuta väittä valehtelee tai ei käytä moottoripyörää-
www.gamblerracing.eu
www.bombermagazine.com
www.riding.fi
Ei kait siihen kuristukseen tarvi välttämättä mitään virallista kittiä, kunhan on dynon perusteella tarpeeksi kuristettu? Originaalikittiä ei tarvitse käyttää tehonmittauksessa.(Kenne @ Touko. 02 2005,21:08) kirjoitti
Korjatkaa jos olen ymmärtänyt asian väärin.
Huono tie, parempi mieli
No jos ei ole kittiä ja ite alat jotain väsäämään niin taidat tarvita pakokaasumittaukset yms ? Henk. kohtasesti olen nähnyt yhden vanhanmallisen R6:sen kuristettuna ja kuristus oli tehty kaasukahvaan = ei sovellu tuohon 25KW papereissa, mutta oikeasti täysteho - tarkoitukseen. Liian helppo kokeilla, kun rekisteriotteeseen tulee lukemaan tyyliin "kaasukahvan liike rajoitettu 3 senttimetriin" tjsp.
Ja tosiaan kun noissa aikaisemissa viesteissä luki jotain "kortitta-ajosta" niin pikku a:lla täystehoisen pyörän ajaminen luokitellaan ajokorttiluokan ylitykseksi, ei kortitta-ajoksi. 84€ taisi olla sakko jos jää kiinni. Poliisi siis ei ole suurin huolenaihe, vaan vakuutusyhtiö. Vaikka on kaskot sun muut ei välttämättä saa korvausta.
Itse olen 18v ja -00 r6:sella ajellut viime syksystä lähtien ilman ongelmia. Isän nimissä pidetään pyörää ( jos lippaan ja itelle ei käy mitään = isi ajo).
Pahin mahdollinen tilanne tietenkin on se, että sattuu jonkinlainen kolari ja lähdet itse ambulansilla paikalta pois. Vielä jos on oma syy niin voi helposti vakuutusyhtiö ollakorvaamatta.
sata viis sataa
tässä yhden vakuutusyhtiön edustajan kommentti asiaan: pyörä rekisteröity kuristetuksi < 25kW... kuristusten poisto ja kortin riittämättömyys.
"kerrotulla tavalla viritetty pyörä ei esim. vastaa kevytmoottoripyörän ajokorttia ja vastaavasti vakuutus ei kata sitä enää, vaan pyörä pitäisi katsastaa ja rekisteröidä ja vakuuttaa uudelleen varsinaisena moottoripyöränä. Mikäli syyllinen olisi toinen ajoneuvo, korvaus maksettaisiin liikennevahinkona, mutta tilanteesta riippuen voisi poliisi sakottaa ko. muutoksista ja mikäli itse olisi syyllinen, kaskovahinkoon tulisi ainakin vähennyksiä."
Kovin on ympäripyöreä mielipide
ÄIJÄ
jos en oo ihan väärässä oot tuolla meidänkin foorumilla vaikuttamassa ;)(lari @ Touko. 04 2005,01:28) kirjoitti
mutta asiaan:
samalla ku mitataan tehot dynossa on siin TODELLA helppo kattoa ne päästöt samalla. se ei todellakaan ole mikään ongelma...
ja minäkään en kyl nää mitään estettä sille etteikö muka -02 vanhempia pyöriä vois kuristaa ite.
on niitä ainakin tehty...
Mulla on -00 R6:nen ja se on ollut ainakin edellisellä omistajalla kuristettuna, että kyllä niihin jotain kittejä varmasti saa. Ei kai nyt senkään pitäs vaikuttaa, vaikka edellinen omistaja oli Saksasta, kai niitä samoja kittejä tänne Suomeenkin saa?
Kärsivällisyyden puutetta, jos ei jaksa ajaa kuristettuna paria vuotta. Ihan sama mitä vakuutusyhtiö tai poliisi sanoo. Tämä tietenkin ihan henk.koht. mielipide, että eipäs vedetä hernekeittoja nenään![]()
Toisekseen niin ei R6 ole huono vaihtoehto ekaksi pyöräksi, jos vaan asenne on kunnossa. Mulle R6 on eka pyörä ja pikkuhiljaa opetellaan tuntemaan toisiamme![]()
Nojoo, ite en lähe maksaa 10 000 euroa pyörästä mikä kulkee samanlailla kun viritetty kevari. Jokainen tyylillään...
Niin ja siis suomessa ei ole hyväksyttä kuristuskittiä 99-02 R6:seen.
Laittakaa urlia vaan jos näkyy jossain 99-02 R6 mikä on kuristettu jotenkin muuten kun kaasukahvan liikettä rajoittamalla. Olis kiva saada papereihin toi oma peli 25kw.
http://www.ake.fi/pdf/moottoripy%F6r...oittaminen.pdf
Tuossa nyt ainakin faktaa.
Itse en lähe tuohon dynossa pakokaasumittaukseen kommentoimaan, mutta jos AKE hyväksyy sen niin sillonhan kaasari kutonen pitäs saada suht helposti kureihin.
sata viis sataa
Nostellaas näinkin vanhaa ketjua...
Ittellä olis tarkotus hommata nytte tässä lähiaikoina '99 R6 joka pitäis sitte saada 25Kw papereihin, mahtaisko mistään saada siihen kurisarjaa..Saksasta? ja mihin hintaan(kelpaako Suomessa)? Pitääkö paikkansa että nykyään pyörien kuristaminen kahvasta ei enää onnistu, katsastusasemalla rupeavat kuulemma sen suhteen ämpyröimään? Muutamasta huollosta olen kysellyt tuota kuristamista ja melko hiljasta on ollut kyseisen mallin kohdalla.
Vai onko parempi että rupeaa katselemaan vaan muita pyöriä 25kw papereiden toivossa... ?
Ugh!!
http://www.bikedoctor.fi/BikeDoctor/BikeDoctor.html(KirkkoHerra @ Elo. 02 2009,18:50) kirjoitti
Soittele tuonne ja kysy! Kaveri kuristutti juuri tuolla -92 750cc kawansa alle 25kw eikä ollut lähelläkään mitään virallista kuristuskittiä..