Vanhat Michelinit on sen verran kuluneet, että pitää vaihtaa uusiin renkaisiin.
Minkälaisia kokemuksia on Metzeler Z6 renkaasta? Niitä ainakin Heino suosittelee.
Hakusessa olisi rengas joka toimisi myös sadekelillä.
<p>Nessi</p><p>K1200 RS -99</p><p>K1200 S -05</p>
No testien mukaan vesikelillä Michelin Pilot Road 2 olis ok rengas (keskeltä kova ja reunoilta pehmeämpi).
Itsellä ei kokemusta mutta seuraavat renkaat jotka laitan oman RS:n alle on nuo...joku viisaampi/kokeneempi varmaan osaa valaista kyseisestä renkaasta enemmän.
-
Kolmet MZ kutoset K 12 RS:ssä kulutin ja kun paremmista en tiedä, uskaltaisin olla samaa mieltä kuin Heino. Ja onhan noita muutkin kehuneet hyviksi ja painavaan sport touringiin sopiviksi.
Joka tapauksessa parhaat kulutuskestävyydeltään verrattuna MZ nelosiin ja BT 020 renkaisiin. Hyvät ajattavat muutenkin ja pitoa riittää märälläkin mutkatiellä.
Oikeastaan ainoa miinus noille renkaille siitä, että takarenkaan kuluneisuutta on lähes mahdotonta mitata. Mutta kun tuossa 10 tkm paikkeilla alkaa suunnitella uutta kumia alle, niin eipä sekään pääse yllättämään. Muistaakseni 13 tkm taisin ajaa parhaimmillaan kutosilla ja huonoimmillaan Bt 020 meni vaihtoon 8 tkm paikkeilla. Mz nelonen oli jotain tuolta väliltä.
Eli kumejahan tuo painava pyörä kuluttaa, mutta se on vain hyväksyttävä, tai sitte pitää ottaa jotku kivirekirenkaat alle. Taakse kannattanee muuten ottaa se vahvistettu malli.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Ainakaan Pilot roadin perusmalli ei toimi takana ollenkaan. On aivan liian veltto. Z6:lla olen nyt ajellu pari kautta ja suhteellisen hyvin toimii. Pientä velttoilua silti havaittavissa mutta kestää aika hyvin ajoa.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Yhdyn J@ck´n mielipiteseen. Itseltä meni takarengas puhki viime kesänä mökkitiellä uudella sepelillä. Hätäpaikkauksen ja lopulta vaihdon yhteydessä huomasin kuinka ohueksi kumi oli keskeltä kulunut huomaamatta. Yleensäkään meikäläisellä kulu renkaat kuin keskeltä, mutta miten sen huomaisi![]()
![]()
Mz M3C Roadtec.
tuli tälle keväälle markinoille.
Toimii radalla, kylmälläkin ilmalla kohtuullisesti, ei tosin lämmennyt aivan tarpeeksi (+8c korkein päivän lämpötila).
Nyt kevään karheilla asfalteilla ajettu 6tkm. Veikkaan, että loppuu ennen 10tkm.
Pito asfaltilla hyvä. Tuntuma hyvä.
C-malli nimenomaan raskaille pyörille tarkoitettu uutuusmalli.
Jos menee tuonne lähemmäs 10tkm, ostan ehkä toisen samanlaisen.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Kuten myös eteen MZ 6 G(J@ck @ Touko. 22 2008,09:41) kirjoitti
Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
BMW K 1200 RS
Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
http://www.bmwkltibmixof.com/
Nonniin K12RS:llä 10tkm Mz Roadtec M3C -renkailla takana.
Kevätkarheata katuajelua, pari ratareissua.
Hyvin pelanneet sekä kadulla että radalla.
Kadulla saa kyllä pitää aika reippaita paineita ja radalla taasen saa hyvän pidon pudottamalla vähän ilmoja pois.
Niinpä tilasin takaselle uuden samanlaisen Reliatecilta. Vielä ei tosin ole kankaalla, mutta ei varmasti monesta tonnista kiinni. Etunen pyöristyi rata-ajelussa uudelleen mukavasti joten menee vielä jonkin aikaa.
Voin suositella tätäkin rengastusta ko. mopottimeen, erityisesti monipuoliseen käyttöön.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85