Mä oon niitä kavereita jotka ei sähköstä ymmärrä mitään, niin miten kytketään rekisterikilpivalo. Siis ne kaksi johtoa. Ajattelin laittaa sellaisen kun sitä ei ole ollenkaan. Jeparit eivät varmaankaan tykkää kun koko valoteline puuttuu? Lieneekö edellinen omistaja keulinut paskaksi. Ostin tänään motonetistä ja vielä kun osais kytkeäTämmöisiä pikujuttuja olisi vielä niin sit ois huolettomat kilsat
Etukäteen kiittäen![]()
![]()
![]()
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
![]()
![]()
Anteeksi ei sais nauraa, mutkumutku
"Ryöstä" virrat/ohjaus takavalolta eli mittarilla selvität mikä on plussa ja mikä maa ei sen vaikeampaa ole. Yleismittari on tietysti hyvä olla ja se tasajännitealueelle 20V. Lampunkannan kytket plussaan ja lampunrungon maajohtoon. Voila se on siinä.![]()
eikös sieltä johtohässäkästä löydy rekkarivalolle omia piuhoja? luulis nyt valmiit piuhat löytyvän sieltä jostain takavalon lähettyviltä joihin voi uudet piuhat liittää kiinni. vai onko kawoissa jonkinlainen erilaisempi systeemi rekkarivalolle?
Joo mä kanssa tuumasin että mun ohmi kertaa käämi filosofialla tunkee piuhat samoihin johtoihin kuin taka-ajovalon.
Haynesin kaaviota kun katsoin niin äitiä tuli ikävä, siitä en ymmärrä mitään. Näyttää samalta kuin Lontoon metrokartta![]()
And the Road Warrior?
Tutki nyt ensin, löytyykö sieltä pyrstöstä kaksi ylimääräistä johtoa, jotka todennäköisesti olisivat sitten rekkarikilven valolle. Jos piuhat löytyy, mittaa yleismittarilla että niihin tulee jännite kun virrat/valot on päällä.(Ron Jeremy @ Huhti. 29 2005,22:02) kirjoitti
Jos noita piuhoja ei ole, hanki rosvoliittimiä kaksi kappaletta (esim. Biltemasta) ja niillä varastat takavalon piuhoista sähköt kilpivalolle.
Helppoa kuin heinänteko. Henkilökohtaisesti en tosin perusta paskaakaan kilpivalosta. Takavalo sen verran valasee, että sen näkee kahden metrin päähän, ja pidemmälle ei tarvi nähdäkään.![]()
Tuurilla ja asenteella
juu sama juttu itselläni. takavalo valaisee sen mitä tarvii mutta varmuuden vuoksi rakensin tossa loppu talvesta nopean ledirekkarivalon. se saa riittää setä-sinisille![]()
"Rosvoliittimien" käyttö ei ole kovinkaan hyvä ajatus. Tahtoo johdot kadota eristeen sisältä.(tomij @ Huhti. 29 2005,22:12) kirjoitti
Sähkö on vähän niinkun.. ööh vesi.. ero oikeastaan on: vesi kulkee putken sisässä, sähkö pintaa pitkin.
Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
Kawasaki Gpz1000RX
Kawasaki ZG 1200
Älä, mä luulin että sähkö on sinistä ja että sen näkis jos se valuu pois sieltä muovin alta...(VOGON @ Huhti. 30 2005,01:51) kirjoitti
Rosvoliittimet ei todellakaan ole maailman nätein tapa tehdä noita kytkentöjä, tai mitään muitakaan sen puoleen. Sellaiselle henkilölle, jolla ei ole minkäänlaista elektroniikka/sähköalan a) osaamista, b) välineitä, ne on kuitenkin melkein ainoa käyttökelpoinen menetelmä, tycker jag. Hyvää Wappua!![]()
Tuurilla ja asenteella
Löytyihän ne ylimääräiset johdot ja ontoi virtaa valot päällä, joten suorakytkin rekisterivalon johdot niihin johtoihin, nyt pelittää.(tomij @ Huhti. 29 2005,22:12) kirjoitti
Kiitos kauheasti porukalle neuvoista ja oikein hauskaa vappua![]()
![]()
![]()
And the Road Warrior?
Monesti rekisterikilven valo on toteutettu myös niin, että takavalon "lasi" on alapuolelta kirkas jolloin itse takavalo valaisee myös rekisterikilven (olisko ollut mm. GS500:ssa), mutta hyvä jos löytyi oiken erilliset piuhat.