Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Eli. Asentelin Ducatiini kisaputket ja toinen putkista heiluu. Ongelma on alkukäyrän ja sliparin liitoskohdassa. Alkukäyrä näyttää olevan jostain syystä liian iso sliparin putkelle, joten liitoksen väliin jää välys -> putki pelkän yläkiinnikkeen varassa -> heiluu.

    Onko olemassa mitään tököttiä, nauhaa, tiivistintä tms. jolla saisi tuon välyksen pois? Löytyykö esim. autovaraosaliikkeistä tai rautakaupasta?
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  2. #2
    Se on ominaisuus. Putken kuuluu heilua...
    Liitoskohta taitaa olla sellanen, ettei siihen oikeen hyvin saa mitään tukevaa tilkettä, mutta sitä jalkatapissa olevaa kiinnikettä vois koittaa kiristää/tukevoittaa. Ja jonkun verran ne putket tolla kiinnitystavalla heiluu joka tapauksessa. Ei ne siitä putoo.
  3. #3
    Omassa mopossa änkkärin hiilari kiinnitysremmi on vähän ohuempi kuin alkuperäinen, eikä kiristy kunnolla. Lyhensin vähän välissä olevaa holkkia ja putki on paljon napakammin kiinni. Ennen pääsi myös heilumaan siitä jousiliitoksen kohdalta. Eihän noissa yleensä käytetä mitään tilkkeitä, ellei sit putken toleranssit ole ihan pielessä.. laatua?
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  4. #4
    Kiinnitystapa on alkukäyrän ja sliparin välillä hyvinkin simppeli = pienempi putki menee isomman sisään, ei siinä ole edes mitään jousia. Eli ainoa tukeva kiinnityskohta, tällähetkellä, on se jalkatappiin tuleva kiinnitys.

    Eli ei tartteis muuta kuin esim. jotain lämpötiloja kestävää nauhaa, jota voisi pyöräyttää kierroksen/tarvittavan määrän kierroksia sen pienemmän putken ympäri. Alumiiniteippiä? Kun vain tietäis, mistä hakea.

    Aitoa Ducce laatua, sitä se ainakin on.
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  5. #5
    Alumiiniteippi toimii tossa ihan hyvin (siis Al-soiro jossa liimapinta). Sitä käytetään mm. alumiinipintaisten äänieristeiden reunojen siistimiseen. Vois löytyä esmes rautakaupasta. Ite löysin edellisen työpaikan hyllyltä..
  6. #6
    Tuon teipin kanssa on vähän niin ja näin, kun paikat kuumenevat. Itse olen tiivistänyt putkiston liitoksia 0,5 mm alumiinilevyllä, kätevää moneen muuhunkin käyttöön...
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  7. #7
    Lainaa (KMSwallower @ Huhti. 28 2005,12:14) kirjoitti
    Tuon teipin kanssa on vähän niin ja näin, kun paikat kuumenevat. Itse olen tiivistänyt putkiston liitoksia 0,5 mm alumiinilevyllä, kätevää moneen muuhunkin käyttöön...
    No hitto... en tullut edes ajatelleeksi. Toi voisi oikeesti toimia. Edelleen rautakaupasta?
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  8. #8
    Lainaa (Antti80 @ Huhti. 28 2005,12:18) kirjoitti
    Edelleen rautakaupasta?
    Tuskin vakiotavaraa rautakaupassa. Kyseinen alulevy on jotain kirjapainojen käyttämää painolevyä. Ostin paikallisesta alu/rosteriromuliikkeestä puoli-ilmaiseksi...
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  9. #9
    Itsellä oli sama ongelma omien sliparien vaihdon jälkeen. Ensimmäinen viritys oli juuri tuo alumiiniteippi. Alumiiniteipin palasia voi varmaan vieläkin löytää nelostien varresta. Ei kestänyt sitä kuumuutta vaan mureni palasiksi ja tippui pois.

    Toinen viritys olikin sitten huomattavasti onnistuneempi. Ostin pakoputken paikkausnauhaa ja saman valmistajan pakoputken paikkausmassaa. Ensin tuota nauhaa pari kolme kierrosta ja sitten vielä pikkuisen sitä massaa siihen pintaan ja avot! En tosin ole yrittänyt irroittaa slipareita sen jälkeen, mutta ovatpa ainakin tiiviit. En nyt muista sitä merkkiä (voin kaivaa esille), mutta ihan täkäläisen tavaratalon (Kärkkäinen, Ylivieska) hyllystä niitä molempia löysi eivätkä olleet muistaakseni edes hurjan hintavia...
    "It takes two to lie: one to lie and one to listen"
    - Homer Simpson
  10. #10
    Sama ongelma oli mullakin, kun pistin Ducatiin uudet putket. Vakiovaimentajat istuivat napakasti paikallaan, mutta nämä uudet on hiukan heiluvaista sorttia. Tosin ne heiluu vaan kylmänä. Pikku reippaan ajolenkin jälkeen heiluminen on kadonnut. Välys on ilmeisesti niin pieni, että lämpölaajeneminen korjaa asian.

    Kiusallistahan tuo on kun itse tietää, että ne vois olla paremminkin kiinni, mutta kai ne siinä pysyy.

    Tietäiskö kukaan mistä sais Arrowin putkille tarkoitetut kiinnikeet (siis siihen jalkatappien tilalle) SS-Ducatiin. Putket on malliltaan jostain ylä- ja alamallien väliltä... Nyt on itse tehdyt väliaikaisratkaisut paikallaan, eikä niistä tullut tarpeeksi nätit.
  11. #11
    Lainaa (Hipster @ Huhti. 28 2005,12:33) kirjoitti
    Toinen viritys olikin sitten huomattavasti onnistuneempi. Ostin pakoputken paikkausnauhaa ja saman valmistajan pakoputken paikkausmassaa. Ensin tuota nauhaa pari kolme kierrosta ja sitten vielä pikkuisen sitä massaa siihen pintaan ja avot! En nyt muista sitä merkkiä (voin kaivaa esille), mutta ihan täkäläisen tavaratalon (Kärkkäinen, Ylivieska) hyllystä niitä molempia löysi eivätkä olleet muistaakseni edes hurjan hintavia...
    Toi vois ollakin se mitä haen... Jos millään onnistut kaivamaan infoa esille niin olisin kiitollinen. Täytyy käydä Prismassa kuikuilemassa hyllyrivejä, tai esim. AD:ssä.

    Minulla tuo välys on sitä luokkaa, ettei tiivisty lämpölaajenemisen mukana. Heiluu vaikka kokeilee suoraan ajosta. Kyllä, poltin eilen sormeni. Kiusallista, sitä justiinsa tuo heiluminen on..
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  12. #12
    Näytti olevan merkki niinkin eksoottinen kuin CRC. Pakoputken paikkausmassa ja pakoputken paikkausnauha. Massa on semmoisessa matalassa peltipurkissa ja nauha on pakattu pahvipakettiin. Molemmat valkopunaisia paketteja.

    Jos en ihan väärin muista, niin taisin olla etsimässä Holts -merkkisiä vastaavia tuotteita (joku suositteli aikanaan netissä), mutta törmäsin puolivahingossa CRC:n hyllyyn. Korjasi kyllä ongelman ainakin itselläni.
    "It takes two to lie: one to lie and one to listen"
    - Homer Simpson
  13. #13
    Toimiskohan sitten ihan tavallinen pakoputken asennustahna. Mönjää joka jähmettyy lämmettyään ja kestää kuumuutta. Saa piltemasta ja motonetista ainakin.. Halpaakin vielä.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  14. #14
    Tie sitte kuinka montaa Al teippiä tarjolla. Toi mainostamani tyyppi oli niin paksua alumiinia ettei kärähtäny pois putken lämmöissä.. Tuli tossa mieleen tämäkin; osta evääksi joku_huononmakuinen_makaroonilaatikko ja askartele alumiinisesta foliovoasta sopivat lirpakkeet putken väliin. (tää haiskahtaa kyl jo niksipirkka-materiaalilta)
  15. #15
    Lainaa (Hipster @ Huhti. 28 2005,12:33) kirjoitti
    Ostin pakoputken paikkausnauhaa ja saman valmistajan pakoputken paikkausmassaa.

    En nyt muista sitä merkkiä (voin kaivaa esille), mutta ihan täkäläisen tavaratalon (Kärkkäinen, Ylivieska) hyllystä niitä molempia löysi eivätkä olleet muistaakseni edes hurjan hintavia...
    Yksi merkki ainakin on Gumgum. Sitä en tiedä löytyykö kittiä ja nauhaa molempia. Kaverin pyörän putkia paikattiin kerran jollain Norjan reissulla oluttölkillä ja tuolla kitillä. Toimi.
    -Timppa-

    Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
  16. #16
    2 mukinen lätkytin varmaan räkii moiset viritykset heti kättelyssä pois.

    Laikalla halkio (jos siinä ei ole?) ja kiristys panta.

    Jos on halkio, niin laikalla isompi välys halkioon ja enemmän kirrausta.

    Ainakin kestää.

    Thermotecit yms ei kestä suoraan kuumia pakokaasuja, ne kärähtää heti, jotkut massamömmöt lävähtää heti liitoksista pihalle kun on kuse 1-2 mukisista, pakopulssit sysää vähä eri lailla..
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  17. #17
    Hitsaa molemmille puolille lenkit ja laita jouset.
  18. #18
    Kaverin duke (900ss) ainakin vaati kaljatölkkiä samaiseen paikkaan. Muutoin vaimentimet heilu kuin mielipuolen jne..
    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  19. #19
    Verzione 1.0:

    Ohut alumiinilevy ja pakoputkiston paikkausnauha (CRC, 4,90€). Luulen, että pelkkä alulevy tekee jo paljon, mutta hätätapauksessa täytyy yrittää tunkea tuota nauhaa(kin). Vettä vihmoo pihalla siihen malliin, että menee ainakin iltaa ennen kuin pääsee sovittelemaan... ja tenttiinkin täytyy lukea.
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  20. #20
    älkää käyttäkö noita tiiviste mönjiä tiivistää vain hetkeksi kun kovettuu niin vanha vaiva palaa aivan varmasti,varsinkin tuo nauha
    /alumiini nauha systeemi on tosi suttaava kun musta nauha palaa kiinni et sitä pois saa ja se rupeaa vielä ruostumaan missä sitä
    nauhaa on käytetty, paras on tehdä rautasahalla lisä "uria" ja pistää kunnollinen panta.
  21. #21
    Noh, mikäli haluaa nähdä vaivaa takuuvarmalle tiivistykselle, niin jatkappa lukemista. En ole varma, kuinka suuresta välyksestä on kyse, mutta ihan normaali pakoputken tiiviste (pyöreä putkimainen puristettua ainetta - en muista mistä tehty) pienemmän putken päälle ja isompi putki tiivisteen päälle. Tiiviste on yleensä noin millin luokkaa paksuudessa. Uskon tosin, että sinun täytyy suurentaa isompaa putkea venyttämällä tai muuten vain halkion tekemällä. Päälle tulee kiristin.

    Esim. Storm myy näitä tiivisteitä mittojen mukaan, joten kattelemaan sopivaa heidän kotisivultaan. Ei tarvi pelleillä nauhojen tai rasvojen kanssa ja pystyy käyttämään uudelleenkin.
    - "No! It's not a Harley" -
  22.  
  23. #22
    meinasin ehdottaa tuota stormin sarjaa mutta ymmärtääkseni kyseessä on niin pieni "välys"ettei nuo ko:holkit käy siihen tarkoitukseen koska siinnä milli haitari on niin iso mutta kannattaa
    tsekata jos kuitenkin....