Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Tänään oli se päivä jolloin...

Birdi alkoi vilkuttamaan tosiaan FI valoa mittaristossa. Aiemmin jättänyt muutaman kerran virrat laittaessa päälle kyseisen valon palamaan, joka on tosin sammunut kun on käyttänyt virtoja poissa ja yrittänyt uudelleen.

Nyt FI valo vilkuttaa kahdeksan kertaa, pitää pienen tauon ja vilkuttaa taasen kahdeksan kertaa.. jatkaa tätä niin kauan kuin jaksaa katsella.

Huoltokirjanen kertoo että mahdolliset syyt ovat:
    - Loose or poor contact on TP sensor connector
    - Open or short circuit in TP sensor wire
    - Faulty TP sensor
    ja oireena tuossa on huono vastaus kaasuun kun nopsaan kahvaa kääntää. Ja eihän tuo oikein herkästi tunnu kierroksia ottavan

Ajattelinkin tänne kirjuuttaa ja udella että onko muilla tullut vastaavaa tilannetta eteen? Jos on niin millaisilla kustannuksilla olette tuon saaneet korjattua ja lieköhän tuolla härvelillä nyt uskaltaa ajaa ollenkaan? Kaasuttimen kyljessä tuo kyseinen sensori taitaa olla kiinnitettynä ja ihan näytti olevan kaikki johdotkin kunnossa kun pikaisesti vilkaisin.

Niin ja kyseessä siis -00 XX jolla sisäänajoa takana 31tkm. Todella mukavan asiasta tekee se että pyörähän on ollut minulla jo kokonaista pari viikkoa..

Mitä teen? Ajanko? Kävelenkö? Hypinkö tasajalkaa?

Aattakee avutonta
    Pörrr
    XX:stä sen kummemin tietämättä sanoisin, että katsot siitä huoltokirjastasi tarvittavat mittausarvot. Yleensä siellä on ilmoitettu jännitearvot kaasu pois ja kaasu täysin auki - asennoissa tietystä kohdasta johdotusta mitattuna. Jännite pitäisi muuttua tasaisesti näiden kahden arvon välillä kaasua avatessa. Tällä selviää varmasti, onko kaasuläpän asematunnistin vaihtokunnossa. Ja huomioi se, ettei tunnistimesta saa mitata vastusta.

Tämä kaikki toisaalta luki varmasti huoltokirjassasi. Yleensä se itse komponentti osoittautuu vialliseksi...
    - "No! It's not a Harley" -
    Ikävä kuulla moisesta ongelmasta...
    Edellinen moponi oli juuri XX, -00 ja ajettu n. 30tkm.
    Ikinä ei ollu mitään ongelmia ja se FI valo ei mulla koskaan alkanut vilkkumaan...
    Katso tänne ja myös tänne jos noista foorumeista löytyis apua ongelmaan... *
    "Suddenly, everything else, looks like prey, Hayabusa"
    peksu:n avatar
    Liittyi Jul 2004
    Tallin perällä tietysti..
    Mulla jäi kerran pesun jäljiltä se FI valo palamaan, ja huollossa käskivät ajaa vaan jos toimii.. no ajoin koko päivän varoitus valo päällä ja seuraavana päivänä ei enää syttynyt.. oli kaiketi paikat kuivuneet..
    Jos ei ole vikat eurot pelissä kiinni,asiansa osaava merkkihuolto varmasti auttaisi ongelman ratkaisussa.Mun edellistä edellinen XX vm -00 teki tota muutaman kerran,vein määräaikaishuoltoon jolloin mainitsin aiheesta ja loppuipa tuo oireilu siihen huoltoon. Vantaan BW huolsi ko. laitteen.
    Jees, pyörä on menossa torstaina pajalle ihmeteltäväksi. Nopsan puhelinsoiton perusteella epäili huolto ensimmäisenä että joku 'johtosarja' olisi jostain kohti hapettunut, niitä ovat muutamia vaihdelleet ajan saatossa.

Jos jotain positiivista oikein kaivelemalla etsii niin myyjän mukaan pyörässä on 4v takuu (?) ja koska kyseessä on ylivuotinen laitos niin takuuaika loppuu 1.7.2005, juuri ehtii mennä tämä korjaus sen piikkiin. Toivon suuresti että tämä tieto pitää paikkansa...

Jännätään torstaita ja katsotaan mitä pyörän sisuksista paljastuu.
    Pörrr
    Vekotin pääsi tänä aamuna vihdoin pajalle tutkailtavaksi ja juuri sain soiton että joku johtosarjahan siellä on hapettunut. Menee kokonaan uusiksi, hyvällä tuurilla varaosa ensi viikolla täällä. Kysymykseksi jää milloin ko. huolto ehtii sen vaihtamaan, ilmeisesti ei ole mikään järin pieni homma.

Vika on sitä laatua ettei pyörällä kannata tällä välin edes ajella, seisoo korjaamolla lomailemassa niin kauan kunnes sisuskalut vaihdettu.

Kauden aloitus jäi hieman vajaatehoiseksi, mutta toivon mukaan kausi jatkuu entistä ehompana korjausten jälkeen...

Plussat MPA-moottoripajalle nopsasta vianselvityksestä.
    Pörrr
    Mulla on 04 mallissa muutaman kerran jäänyt ko valo palamaan pesun jälkeen. Huollon mukaan muuan liitin ottaa aina välillä itseensä kosteudesta. Mulle tuli kanssa ohjeeksi, että anna soittaa vaan, kyllä se sammuu, minkä tekikin. Tietty ko vika voipi olla aivan toinen. Jotakin vikaahan ne varoitusvalot yleensä indikoi...
    Speed is LIFE!!!!
  9.  
    Pesun jälkeen kannattaa ottaa satula irti, jotta kosteus ei jää muhimaan satulan alla oleviin johtosarjoihin
    bird