Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Vaimoni ja itseni iloksi perheeseemme tuli vajaa kaksi viikkoa sitten ostettua '91 VFR. On ollut niin kiva peli että kohta talossa on toinenkin A-kortti *

    Mutta eihän sitä onnea ilman ongelmia:
    Kytkin meinaa pitää turhankin hyvin. Kun pelin pistää tuen varaan kone käynnissä ja vaihde päällä, niin taka pyörä sen kun pyörii ja pyörii ja pyörii (kytkin pohjassa)... Toissailtana ilmailin jo kytkintä, mutta hirveetä muutosta en saanut aikaan. Pitää varmaan ottaa manuaali käteen ja tehdä se ihan pilkulleen??? Paikoillaan ollessa ykkösen laitto aiheuttaa sellaisen rysäyksen , että kohta lähtee rattaista nystyrät. Onko ollut samanmoisia ongelmia ja onko vastauksia löytynyt?

    Toinen vapun ohjelma olisi öljyjen vaihto. Manuaali suosittaa SAE 20W/40 tai 50. Onko hyväksi todettua öljymerkkiä? Ja jos on niin mistä kannattaa hankkia? Muuta spesiaalia öljyjen vaihdon suhteen?

    Luettuani näitä palstoja huomasin, että on ollut "ongelmia" takalaakerin suhteen. Itsekin luulin uuden mopottimen takalaakerin olevan vaihdon tarpeessa, kun takarengas liikkui siihen suuntaan mihin sen ei tarvitse liikkua. Otinpa momenttiavaimen kouraan ja ensi momentiksi 150Nm. Ja kuinkas ollakkaan, takapyörän mutteri pyöri ko. momentilla n. kolmanneskierroksen. Kaiken kaikkiaan mutteri pyöri melkein 1/2 kierrosta * Oiskohan jäänny edelliseltä kerralla pikkuisen löysälle. Asia korjaantui ja meno jatkui entistä paremmin. Eli tarkkuuttaa momenteihin, ei ne kaikki momentit aivan turhia ole...

    Kiitoksia etukäteen vastauksista kytkimeen ja öljyjuttuun *

    Ja hyvvöö vappua vaan, ollaan ihmisiksi




    A-P
  2. #2
    Ensiksikin onnea hyvästä valinnastasi miulla itselläni on ´90 VFR, eli identtinen malli siun mopon kanssa.

    Tossa kytkimessä epäilisin levyjen turvonneen...siksi kantaa... jos löytyy tarmoa, ota kytkin auki ja mittaa... heti tai sit vasta ens talvena...

    Mie oon käyttäny Motulin ja Shellin öljyjä.. en oo huomannu kytkimen tms. toiminnassa mitään eroja... eli ei taida olla kauheen nirso öljyn suhteen, kunha on jotai liukasta
    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95


  3. #3
    Joo, hauska pelihän se VFR on. Itsellä -92:nen.

    Niin, kytkimen kans ei itsellä ole tuommoisia ongelmia ollut, mut saattaishan tuo ilmausta vaatia. (uudestaan ).
    Siihen minulla ei ole kikkoja tarjota, kun en ole sitä itse tehnyt koskaan.. vielä

    Öljyistä sen verran, et itse laitan 10W-40 öljyt (täällä muistaakseni suositeltu). Mulla oli viime kesänä jotain muuta, ja alkoi vaihteet takeltelemaan. Välivapaan löysin pari kertaa. Muut ovat kertoneet vastaavia kokemuksia täällä.
    Muistan lukeneeni, et Shellin Advance Ultra 4T ja Hondan oma öljy ois hyvää. En tuota ala sen kummemmin kommentoimaan, kun ei ole itsellä nuista vielä kokemusta. (vaan parin viikon päästä on varmaan tuosta Shellin litkusta). Nuita Shellin purkkeja on heh.. varmaan Shell:llä, mut olen myös Prismoista tuota nähnyt. Hondaa varmaan merkkihuollosta ainakin?

    Se VFR öljytikku on kyllä syvältä.. siis tulkinnanvarainen
    Vaan mopo keskiseisontaan, ja tikkua ei pyöritetä pohjaan. No tuohan lukee tieten manuaalissakin. Sit voi koittaa saada tuosta tikusta nähtyä, et onko sitä ölöjyä tarpeeksi.
  4. #4
    Kiitoksia vaan vinkeistä.

    Nyt on sitten öljyt ostettu ja pyörä katoksessa odottamassa. Pitää lähteä kokeilemaan mitähän sitä tällä kertaa saa aikaan.

    Huomenna sitten näkee taas liikkuuko pyörä vai onko "isomassa" rempassa mitä tällä hetkellä. Heh heh...

    Vappuja!
    A-P
  5. #5
    Ärkele!
    Meni muutama hetki siinä ilmauksessa/kytkin nesteen vaihdossa. Ei löytynyt millään painetta, ennen kuin ravistelin kytkinletkua pumpatessa (=vinkki seuraavalle). Oli varmaan ilmakupla jossakin mutkassa... Ja vieläkin kytkin kantaa... No seuraava ohjelma on sitten tutustuminen kytkimen saloihin, mutta ensin ajellaan vappu pois alta. *
    A-P
  6. #6
    10W40 öljyt ehdottomasti! Itsellä oli aikoinaan -93 mallissa 15W50, mutta vaihteet takkusi ja välivapaita löytyi. Asia korjaantui vaihtamalla 10W40 öljyt.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  7. #7
    Lainaa (AaPee @ Huhti. 28 2005,22:10) kirjoitti
    Kun pelin pistää tuen varaan kone käynnissä ja vaihde päällä, niin taka pyörä sen kun pyörii ja pyörii ja pyörii (kytkin pohjassa)
    Tämä on märkäkytkimessä ihan normaalia, varsinkin moottorin ollessa vielä kylmä. Jos kytkin irrottaa siten, että pyörä ei lähde liikkeelle, niin ei syytä huoleen.
  8. #8
    Lainaa (vepa @ Huhti. 30 2005,17:19) kirjoitti
    Tämä on märkäkytkimessä ihan normaalia, varsinkin moottorin ollessa vielä kylmä. Jos kytkin irrottaa siten, että pyörä ei lähde liikkeelle, niin ei syytä huoleen.
    Samaa väittäisin itsekin...

    Omilla VFR:illäni olen päästellyt n. 70tkm käyttäen BelRay EXP 10W-40 öljyä ja suosittelen. Toimii kytkimet, eikä öljyä kulu yhtään (omat VFRpyörät olleet 10-56tkm ajettuja).

    Vaihteisto kyllä kolahtaa jokun verran, kun ykkösen laittaa päälle. Ei toki mitään hajoamiseen viittaavia paukkeita saa kuulua...
    Kitka miehen tiellä pitää!
  9. #9
    Lainaa (AaPee @ Huhti. 29 2005,23:55) kirjoitti
    Ärkele!
    Meni muutama hetki siinä ilmauksessa/kytkin nesteen vaihdossa. Ei löytynyt millään painetta, ennen kuin ravistelin kytkinletkua pumpatessa (=vinkki seuraavalle). Oli varmaan ilmakupla jossakin mutkassa... Ja vieläkin kytkin kantaa... No seuraava ohjelma on sitten tutustuminen kytkimen saloihin, mutta ensin ajellaan vappu pois alta.
    Niin, sen verra viel, että jos avaat kytkinkopan, ni tarkasta samalla sen starttikytkimen (joka löytyy saman kopan alta) kiinnityspultit.
    Miulla oli 2 pulttii kolmesta löysällä ja pitivät hassuu ääntä
    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95


  10. #10
    Niin, pistin koneeseen 10W40 Hondan omat öljyt, kun hinnassa ei niin hirveetä eroa ollut. Ensimmäiset 100 kilsaa on toiminut ihan moitteettomasti.

    Kytkinpuolta pitää vielä seurailla ja purkaa sitten kun ensilumet tulee.

    (joskin tänä aamuna ei ne ensilumetkaan kaukana olleet (Vantaalla). )
    Lumi tunnetusti ei ainakaan helpota ajamista.
    A-P
  11.  
  12. #11
    Lainaa (Athene @ Huhti. 30 2005,13:59) kirjoitti
    10W40 öljyt ehdottomasti! Itsellä oli aikoinaan -93 mallissa 15W50, mutta vaihteet takkusi ja välivapaita löytyi. Asia korjaantui vaihtamalla 10W40 öljyt.
    Mulla on koneessa Motul 15W50 öljyt ja toimii ihan hyvin joten ei se ihan kiveen kirjoitettua ole että vain 10W40 pelaa.

    Pyörä on VFR -97.