just kun kaikki piti olla tikis! ni eikös vanha sotaratsu ruvennu ontuu. elikkä röpöttää kolmel tasakaasul esim, taajamanopeus ja tyhjäkäynnin tuntumas. mut vähänkin kahvaa ni jo vetää kaikil. mis vika![]()
Mikä pyärä?
ni juu pyörä on fzr 1000 -89. kaasarit avattu ja putsattu. vaihdettu kaikki kumikurkut sekä yks kalvo.
Joku vuotaa, sanoisin. Pienikin ilmavuoto tekee sen että kaasuläppien ollessa kiinni ja imukanavien alipaineen suuri, seos sekoilee ja röpsöttelee kone.
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
voiskohan sitä koittaa aerostartil tai mitä se oli. jo suihkuttelis?
Starttipilotti kertoo kyllä helposti sen jos järjetelmässä on ilmavuotoja. Suihkautat vain pieniä annoksi eri paikkoihin joissa mahdollinen ilmavuoto voisi esiintyä, ja jos pilotti pääsee jostain palotilaan niin kierrokset nousevat huomattavasti, ja vika on paikannettu. *Ylenmääräinen pilotin lotraaminen saattaa sitten aiheuttaa ongelmia, joten ÄLKÄÄ lotratko loppuja koneelle ihan vain huviksi. *
![]()
Moottoripyöräilen vain mielihyväkseni en vauhdin takia... Johtuisikohan se mopostani? Honda CB350F vm.74..... "Uutta" mopoa alle Honda VFR750
Skype to me
<a href="http://jyvesolutions.jyve.com/Qcard/ekip77.htm"></a>
Sen verran sanoisin että tuo viittais kyllä virtapuoleenkin ,vielä jos nykii terävästi.Tarkista sytystulpan johdot ja häiriönpoistajat että on kiini kunnolla toisissaan ja puolanpäässä myös kunnon kiinitys ja tietenkin että johdo ehjät .Niin ja tietenkin että tulpat ehjät,vaikka olisikin vaihdettu justiin.Jos nykiminen on pehmeää niin sitten vois olla tuo bensapuolen vika.
"oikeassa momentissa"
Jos kynttilät on vanhat, ja on tullut käyteltyä ei lämpöiseksi.kokeile
tyhjäkäynillä tulpanhattuja irti vuorollaan.mikä pytty on pimee,
Kun löytyy koita uutta tulppaa.Tuntuu nyky Bensa ? tulppa ?
olemaan herkkiä...
T:Pasi
HD flht . KTM Adventure 1190 R
Mulla röpötti vähän keskialueella (6-7t rom) viime kesänä ja tuntu ettei ihan kaikki konit ole karsinassa. (1.1R)
Kahdessa paikkaa tarjottiin viaksi että mulla ei oo säädöt kohillaan, tms.. Penkissä kun käytin säädättämässä, niin siellä sanottiin että pitäis saada jäykemmät luistimen jouset (keskialueella oli selvä kuoppa väännössä ja tehossa).
Talvella vaihoin pari tulpanjohtoa ja putsailin melkein kaikki liittimet. *Nyt on pyörä ihan eri peli kun viime kesänä. Kiinnostais käyttää ihan mielenkiinnon vuoksi penkissä ja kattoo onko käyrä kuinka tasanen.
e. Eli sähköpuolen vialta tuntuu sulla.
mulla taas on kärpäses vika et röpöttää koko ajan alle kuuden tonnin vaihdoin suutinsarjan ja luulin syyks mut noin kymmenen kertaa kaasarit purkaneena ja eri säätöjä ja suuttimia kokeilleena päätynyt sytytys/kipinäpuolen vikaan uudet tulpat jo vaihdoin ei vaikutusta joten hain myös uudet piuhat ja hatut yritän ehtii vaihtaa huomenna ilmoittelen sit jossain vaihees mistä vika löytyy ....
zzr600-vm90
Se on niin tarkkaa että jos ei seos oo sopiva tai kipinä puuttuu tai on liian heikko, niin ei pauku ehkä ollenkaan. Tai paukkuu putkessa tms.
Kyllä mekin luultiin yks päivä että oli varma sytkävika yhes konees, mut imuvuoto se vaan, ei sen kummempaa. Kaikki käytiin läpi, sytkää veivattiin ja veivattiin laidasta toiseen tulppia vaihdettiin, johtoja mittailtiin ja vaihdeltiin, puristuksia, ohivuotoja, kaasarin säätöjä sun muuta, mutta HC:t oli korkeet ja yks pytty jätti väliin silloin tällöin. Sitten lopulta hoksattiin kattella että oisko kummiskin imuvuoto...höh.![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
juu kiitoksia runsaist neuvojen määrästä!! tänään vaihdoin kertaalleen viel tulpat ja kävin hatut ja johdot läpi, EI AUTTANU EI!!! ny simaa koneesee ja jatkuu huomen taas yammun salojen tutkinta. ilmotelkaa jos tulee viel mielee jotta!.
täs kun luin neuvoja useamman kertaa ni TENHULALLA!? täsmäis mun oireiden kans. mulla noin alle 4000rpm alle käy kolmel. liittyyköhän tämä huomio tähän mut tultaes esim valoihin jää kierrokset n. 2000rpm ja laskee röpöttäen n.1000rpm!
hei nyt kun sanoit tuosta että kaasu jää ikäänkuin hirteen niin on vain kaksi vaihtoehtoa....
joko kone jää laulamaan ilmakierroksia, eli joku imukurkku vuotaa (ruiski käyvään koneeseen kurkkujen päälle vaikka sitä aerostarttia).... tai .... sun nokat on kuitenkin väärässä ajoituksessa. tuossa ei ole montaa vaihtoehtoa olemassa. jääkö kierrokset päälle oikein ns väkivaltaisesti? jos kaasareiden jälkeen koneeseen pääsee ilmaa jostain niin se jättää kierrokset päälle mutta niissä ei ole ikäänkuin voimaa. jos taas nokat ovat väärässä ajoituksessa niin kierrokset ovat ylhäällä ja niissä on täysi voima, koska bensaakin menee koneeseen oikea määrä.
hitto nämä internetissä olevat käyntihäiriöjutut ovat ihan mahdottomia koska ei itse kuule käyntiä.
tietenkin on myös mahdollista että syystä tai toisesta sun synkrot ovat kaasareissa niin pielessä että yksi imukurkku pääsee sulkeutumaan kokonaan ennen muita -> joten se sylinteri ei pikkukierroksilla käy. vaarallinen tila koska silloin se yksi lämpenee huimasti muita enemmän.
muut sähköviat kuin tavalliset tulpanpimenemiset eivät ole fzrrässä yleisiä, joten siitä tuskin on kyse.
onhan sulla se exupin sähköliitin kiinni? ellei niin mikään ei toimi.
[edit] lisäyksenä että jos nokat ovat väärin ajoitetut niin yleisin tapa jolla se näkyy on että pyörä käy nätisti tyhjäkäyntiä kun se on kylmä, ja heti kun lämpenee niin alkaa nostaa kierroksia.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
totta!! käy nätisti kylmänä/jäähtyneenä!. mut mielestäni ne merkit oli kohallaan ku silloin tarkistin viel uudelleen.![]()
ja mulla tulpanjohtojen ja hattujen vaihto ei auttanu joten täytyy tota ilmavuoto puolta ruveta seuraavaks tutkiin...
zzr600-vm90
ellet nyt pikaisesti löydä jotain helppoa ratkaisua tuohon niin korkki auki, venakopan kansi auki ja tarkastamaan.(kaksp @ Huhti. 30 2005,14:19) kirjoitti
poikittaisviiva T merkin takana ja molemmat nokissa olevat pyöreät merkit täsmälleen nokka-akselipukin keskellä olevaan merkkiin. nyt se on suht vaivaton tarkistettava kun sulla on nokat ja ketju paikallaan, älä edes löysää ketjunkiristintä kun tarkastat. tuossa vaiheessa ei saisi enää olla merkeissä yhtään heittoa. onhan se harmillista mutta aika monena keväänä on vikaa kummalliseen käyntihäiriöön etsitty vaikka ja mistä ja syyksi on paljastunut yhden pykälän heitto nenässä. tai molemmissa nenissä.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
minä löysin syyn omaani ja oli pääsuuttimen vieres oleva mikä lie pilot suutin kakkos pytystä tukossa ja tosiaan teki sen et röpötti tosiaan koko ajanalle kuuden tuhannen kierroksen... tuli vaihdettuu nyt sit uudet tulpatkin johtoineen ennen kuin vika löytyi toivottavasti ois muillekkin hyötyä.....
zzr600-vm90
Pilot jet eli tyhjäkäyntipiirin suutin.
TL1000R
terve! hyvä että vika löytys! katson itekki mikä muki pimeenä ja putsaan kunnolla kaasarin. pitääkös koko paketti ottaa taas pois??![]()
mä otin ainakin koko satsin ni ei tarvinnu irrotella vaijerei ollenkaan...
zzr600-vm90
Mitä mahtoivat kurkut maksaa?? Omaani miettinyt, mut ei ole vielä saanut luuria käteen kysyäkseen Yammu-centeristä.(kaksp @ Huhti. 29 2005,08:55) kirjoitti
KTM Duke 790 -19 ex:Suzuki GSX1300R -08,Suzuki GSX-R 750 K9 ,Triumph 675 Daytona -07,BMW G 650 Xmoto -07,Yamaha FZ1-N -06,Yamaha FZR 1000 -96(piikkinä 70-luvun 125cc Harley-Davidson)
kurkut oli jotai 45e sarja! stormil! et ei pahan kalliita.
no nyt olis kaasarit avattu atomeiks!! ja ne tyhjäkäyntipiirin suuttimet myös putsattu!! ja kyllä käy kaikilla!!!elikkä sama vika kuin TENHULALLA. ny täytyy lähtee antaa yammulle oikee isän kädestä
kiitti kaikille neuvoista.
second that!(tenhula @ Touko. 06 2005,23:26) kirjoitti
![]()
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland