Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Hei!

    Lupauduin työkaverini avuksi etsimään otsikon mukaista pyörää hänelle. Kyseessä on ne hieman vanhemmat mallit (n. vm -93-96) ja tietenkin jo hieman enemmän ajetut. Itselläni on kyllä kokemuksia monista pyöristä, mutta tällä Foorumilla lienee kuitenkin ko. mallista paremmin tietoa. Eli muutama kysymys:

    - Onko kyseisessä mallissa mitään tunnettuja tyyppivikoja?

    - Syökö kone normaalikuntoisena öljyä, kuten jotkut jammun moottorit tekevät?

    - Kuinka hiljaisen tulisi moottorin käyntiäänen olla terveessä koneessa, eli tarkoitan sitä kuuluuko koneesta normaalisti kuinka paljon mekaanisia ääniä? Entä onko käyntiäänessä kuinka paljon eroa lämpimänä/kylmänä?

    - Millaisia kilometrimääriä pidätte ko. moottorille jo kriittisinä?

    - Jotain muuta johon kannattaa kiinnittää huomiota?

    Kiitokset jo etukäteen.

    J64
    Pyöriä vuosien aikana viitisenkymmentä
  2. #2
    Itse Diversion (vm.1992)omistajana voisin jotain kommentoida.

    "Tyyppivikoja": tärinä tietyillä kierrosalueilla, öljynpinnan "uimuri" jumii..eli saattaa poltella valoa vaikka kaikki on ok, bensatankin sisäpinnat ruostuvat

    Kone syö öljyä, jos laittaa pinnan yläreunaan...syö jostain syystä sen verran, että asettuu vähän alareunan yläpuolelle...eli ei ilmeisesti tykkää "liiasta" öljymäärästä.

    Käyntiääni on kylmänä aika "raaka". Itselläni kuuluu ainakin vaikka mitä "naksutusta", mutta kunnolla lämmettyään käy tasaiseen ja ilman sivuääniä.

    Omassa pelissä on lasissa 52tkm, ja matka jatkuu. Olen kuullut että näillä ajetaan 100tkm ilman suurempia remontteja...mene ja tiedä?

    Yleisesti ottaen todella helppo huollettava, eikä kärsi "lastentaudeista". Ainakin malli ollut tuotannossa vuodesta 1992->200x asti. Lienee siis peruspyöränä ok?
    ...Life`s a series of goodbyes...
    -Yamaha FZ6-
  3. #3
    Lainaa (Patteri @ Huhti. 28 2005,16:05) kirjoitti
    Itse Diversion (vm.1992)omistajana voisin jotain kommentoida.

    "Tyyppivikoja": tärinä tietyillä kierrosalueilla, öljynpinnan "uimuri" jumii..eli saattaa poltella valoa vaikka kaikki on ok, bensatankin sisäpinnat ruostuvat

    Kone syö öljyä, jos laittaa pinnan yläreunaan...syö jostain syystä *sen verran, että asettuu vähän alareunan yläpuolelle...eli ei ilmeisesti tykkää "liiasta" öljymäärästä.

    Käyntiääni on kylmänä aika "raaka". Itselläni kuuluu ainakin vaikka mitä "naksutusta", mutta kunnolla lämmettyään käy tasaiseen ja ilman sivuääniä.

    Omassa pelissä on lasissa 52tkm, ja matka jatkuu. Olen kuullut että näillä ajetaan 100tkm ilman suurempia remontteja...mene ja tiedä?

    Yleisesti ottaen todella helppo huollettava, eikä kärsi "lastentaudeista". Ainakin malli ollut tuotannossa vuodesta 1992->200x asti. Lienee siis peruspyöränä ok?
    Kiitos vastauksesta, juuri tällaisia tietoja kaipaankin.

    Lisääkin omistajat saatte laittaa, jos mieleen tulee.

    J64
    Pyöriä vuosien aikana viitisenkymmentä
  4. #4
    tuo raksutus ja melkoinen koneenääni saattaa hämmentää mutta kuuluu asiaan. omani piti melkoista napsutusta (vm 98) ihan uudesta asti. ajoin 0-15thkm ilman minkäännäköistä ongelmaa. takavieteri on mallia löysä eikä oikein riitä kakspäällä ajoon vaikka esijännityksen ruuvaa pohjaan + että siitä tulee ykspäällä ajoon liian pinta kova. pikkuisen jäykemmän vieterin hankintaa ainakin vanhempaan suosittelen. aikalailla huoleton pyörä.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  5. #5
    Hyvä pyörän valinta!!

    Aikaisemmista ongelmista mainiten ite olen törmännyt tuohon öljymerkkivalon vilkutteluun ja tietty toi tärinä esiintyy jossain 4000 kierroksen paikkeilla. Öljyn syömistä en ole havainnut.

    Tosiaankin koko pyörä on aika yksinkertaista pomminvarmaa tekniikkaa, joten huoltaminenkin käy itse suht helposti.

    Ja eiköhän tuolla 100 000km kai suht ongelmitta pääse.

    Mitäpä sitä tosi hyvästä pyörästä vikoja enempää löytämään




    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  6. #6
    Itsellä oli kaksi vuotta tuollainen -93 mallinen. Öljyn syöntiä en huomannut, mutta käyntiääni oli kylmänä todella "raaka", vaikka minkälaista rohinaa yms. mutta parani kyllä lämmettyään kunnolla.

    Eipä siinä muuta ollut kuin ajella. Ja tosiaankin tuo öljyvalo aina välillä syttyi, mutta sammui sitten aikanaan.

    Keula ainakin minusta oli aivan liian löysä, parani hieman kun vaihdoin 10w öljyjen tilalle 15w.

    Niin, ja bensahana tihkui bensaa sieltä välistä aina kun sitä käänsi. Kun ei liikuttanut niin ei vuotanutkaan.



  7. #7
    Kyseessä on oikein mainio peruspyörä. Itse yli 20tmk tuollaisella ajelleella mitään tyyppivikoja tai itseasiassa muitakaan vikoja ei ilmennyt. Kilsoja pyörän mittarissa on nyt +50.000, oikeasti luultavasti vieläkin enemmän. vm. 1992.

    Keula on tosiaan vähän löysä, mutta sehän ei varsinaisesti ole vika vaan ominaisuus. Huoltoja voi tehdä pyörään itsekin, koska tekniikka on aika perinteistä.
    -Scott
    -Kilo Fazeria-
  8. #8
    Kiitokset kaikille asiallisista vastauksista. Tällaisia tietoja juuri kaipailinkin. Vaikuttaa myös siltä että tuolle pyörien tekniikkaa tuntemattomalle ja vähän pyörällä ajaneelle työkaverilleni yhtenä vaihtoehtona esittämäni Diversion on hyvä valinta.

    Mukavia ajohetkiä teille!

    J64
    Pyöriä vuosien aikana viitisenkymmentä
  9. #9
    Kestävää tekoa, mut katso änkkärit, jos kromi halki kyljestä niin kohta kaikki on sisäkamat irti......
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
  10. #10
    Ite hankin viime kesänä -98 600cc divarin ekaks pyöräks. Oli nuorena poikana kyllä kokemusta piikeistä, kasikybäsistä ja mopoista. Mutta... Meinas kyllä ajohalut ja into koko mopoiluun kadota heti ekan viikon jälkeen. On se kyllä sen verran ankee ja luonteeton pyörä. En ole mikään vauhtihirmu tai muutenkaan mikään sekopää, joka haluaa heti ison ärräpyörän, mutta vaihdoin tänä keväänä suzukin -02 gsx-750f:ään ja kyllä se mopoilu on NIIN kivaa! Ei tosiaan mikään kallis pyörä (eikä mikään tehohirmu) , mutta on erittäin paljon mukavampi kuin tuo divarin rämä. Olisinpa sen valinnut heti aluksi... Tuli meinaan kalliiksi vaihto.
    Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
  11. #11
    Lainaa (Loosah @ Touko. 13 2005,01:11) kirjoitti
    Ite hankin viime kesänä -98 600cc divarin ekaks pyöräks.
    Meinas kyllä ajohalut ja into koko mopoiluun kadota heti ekan viikon jälkeen. On se kyllä sen verran ankee ja luonteeton pyörä. En ole mikään vauhtihirmu tai muutenkaan mikään sekopää, joka haluaa heti ison ärräpyörän, mutta vaihdoin tänä keväänä suzukin -02 gsx-750f:ään ja kyllä se mopoilu on NIIN kivaa! Ei tosiaan mikään kallis pyörä (eikä mikään tehohirmu) , mutta on erittäin paljon mukavampi kuin tuo divarin rämä. Olisinpa sen valinnut heti aluksi... Tuli meinaan kalliiksi vaihto.
    Niin, vähän jäi ihmetyttään, että miksi ihmeessä sitten pidit neljä vuotta pyörää josta et pitänyt yhtään?

    Ite pidän tuosta divarista, mutta silti ajattelen sitä vain välikappaleena. Ehkä jo vuoden päästä voi olla tuplasti isompi alla.
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  12. #12
    Lainaa (Avokid @ Touko. 13 2005,01:24) kirjoitti
    Niin, vähän jäi ihmetyttään, että miksi ihmeessä sitten pidit neljä vuotta pyörää josta et pitänyt yhtään?

    Ite pidän tuosta divarista, mutta silti ajattelen sitä vain välikappaleena. Ehkä jo vuoden päästä voi olla tuplasti isompi alla.
    Niin ja toisaalta ihmettelen, miksi et osannut lukea viestiä?!? Kyse oli siis 1998 vuosimallin Diversionista, jonka hankin vuonna 2004. Olisi ehkä pitänyt laitta selkeämmin, jotta kaikki ymmärtäisivät...
    Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
  13. #13
    Lainaa (Loosah @ Touko. 13 2005,01:46) kirjoitti
    Niin ja toisaalta ihmettelen, miksi et osannut lukea viestiä?!? Kyse oli siis 1998 vuosimallin Diversionista, jonka hankin vuonna 2004. Olisi ehkä pitänyt laitta selkeämmin, jotta kaikki ymmärtäisivät...
    Äh, noniin tosiaan mun moka, johtui varmaankin väsyneestä olotilasta tuohon aikaan.
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  14. #14
    Lainaa (Avokid @ Touko. 13 2005,08:05) kirjoitti
    Äh, noniin tosiaan mun moka, johtui varmaankin väsyneestä olotilasta tuohon aikaan. *
    No prob! Saat anteeksi tämän vakavan synnin
    Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
  15. #15
    Öljynpainevalo palaa meikäläisenkin mopossa kun käy tyhjää sivujallalla, vaikka öljyä on naapurillekin asti...
    Born to be wild, paitti himassa.
    Elämä on parasta huomenta.
  16. #16
    Asiasta kolmanteen, ei kukaan teistä divarikuskeista tarvis perätelinettä mallia kappa?
    olis vaan ylimmääräsenä.
    Yamaha yzf 600 r Thundercat
  17. #17
    Lainaa (TomppaTheMan @ Kesä. 07 2005,23:09) kirjoitti
    Asiasta kolmanteen, ei kukaan teistä divarikuskeista tarvis perätelinettä mallia kappa?
    olis vaan ylimmääräsenä.
    En tiedä noista kapan malleista pahemmin, onko se kolmen laukun malli? Linkkiä?
    You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---

    Honda Transalp XL 700V
  18.  
  19. #18
    Perälaukkuteline, ei kolmen laukun teline...
    http://www.kappamoto.com/eng/cat_02.asp?model=K
    Yamaha yzf 600 r Thundercat