korvaako vakuutus (osakasko) jos pyörä kaatuu parkkipaikalla? onko sillä merkitystä että kaatuuko se itsellään vai törmääkö siihen joku? Tai jos kaadan sen itse pestessäni sitä?
jos pyörän arvo on esim 5500e, miten kalliit vahingot on tultava jotta pyörä menee lunastukseen?
- ei korvaa ellei osakaskossa ole ilkivaltaturvaa ja kaatuminen voidaan osoittaa ilkivallaksi.
- jos joku muu törmää ajoneuvoon, on törmääjä korvausvelvollinen, jos kaatuu itsekseen menee omistajan piikkiin.
- osakasko ei korvaa itseaiheutettuja vahinkoja, edes pestessä.
Eri vakuutusyhtiöissä voi olla joitain eroja.
- nyrkkisääntö sääntö voi olla jos vauriot n. puolet ajoneuvon arvosta niin menee lunariin mutta voipi olla heittoja puoleen jos toiseen?
*Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
*Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
entäs täyskasko? korvaako se vastaavat tilanteet?
Kyllä
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
kirjoitti
Mites kotivakuutus?kirjoitti
![]()
miulla lupaa korvata äkilliset ennalta arvaamattomat vahingot...?
(mitähän tuokii tarkottaa todellisuudessa)
vai oliko ihanhölmö idea![]()
Mites se IFfin mainos taas menikään, kun hevonen kaatoi sen moottoripyörän. Eikös se kotivakuutuksesta korvattu mainoksen mukaan. Vai muistanko väärin.. Ja taitaa olla pikkasen eri asia kuitenkin, kun siinä on se hevonen pahaa tekemässä(vtr_tommi @ Huhti. 06 2005,20:18) kirjoitti
Mä kyllä luulen että se iffin perkele mainostaa siinä hevos mainoksessa täyskaskoa...,onko joku selvittäny että korvaako kotivakuutus omassa pihassa sattuneen pyörän kaadon/kaatumisen? ainakin myyjä sanoi mulla tre:n kx-centterissä että kotivakuutus korvais ainakin pudonneen kypärän... *en sitten tiedä että onko näin...
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Miulla lukee vakuutusehdoissa että ei korvaa koti / lemmikkieläinten aiheuttamia vahinkojakirjoitti
vakuutus tosin ei ole IF:ssä
valitsin halvemman yhtiön![]()
Yhtä hommaa mä en ole tajunnut tuossa kaskossa. Todennäköisin korvauksen aihe on juuri tuo paikaltaan kaataminen, ja jos siinä katteet menevät. Mutta omavastuuhan on kivat 150+e ja siihen hintahaitariin kyllä saa mahtumaan rikkoutuneen katteen fiksauksen.
onko hevonen lemmikkieläin?(vtr_tommi @ Huhti. 07 2005,15:15) kirjoitti
![]()
No juuri siksi se on jätetty osakaskosta pois. Täyskaskohan tuon homman korvaa aivan normaalisti.(olpe @ Touko. 02 2005,11:00) kirjoitti
Sadallaviidelläkympillä ei saa vielä edes tarroja katteisiin, eli on aika pikkuraha kun katteet hajoo. Maalattu muovi on kallista. Yleensähän siinä tulee muutakin pikkuvahinkoa, kuten naarmuja vaimentimeen, jalkatappi poikki, naarmuja stonganpainoon, naarmuja jarrukahvaan, naarmuja moottorinposkeen...
Elämä on.
Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
Parkkipaikalla kaato maksoi allekirjoittaneelle EUR 450. Sisältäen naarmujen silottelun, muutaman halkeman liimauksen ja maalauksen helmiäisvärillä. Nämä siis kaikkiin vasemman puolen katteisiin.
Täyskaskon omavastuu oli EUR 400 ja mopon arvo EUR 6000. Seuraavana päivänä täyskasko vaihtui osakaskoon...
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Osakasko ei tosiaan tuota kaatumista korvaa ellei kyseessä ole ilkivalta ja osakaskossa myöskin turva ilkivallan varalle.
Kotivakuutus ei myöskään korvaa kaatumista oikein missään tilanteessa. Ainoastaan ehkä silloin, jos naapuri ottaa kylmät tyypit ja kaataa fillarin. Silloin vahinko saatetaan korvata naapurin kotivakuutuksen vastuuturvasta.
Summasummarum. kannattaa pitää pyörä pystyssä tai sitten ottaa sille täyskasko.
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Meneekös tuosta täyskaskosta siinä tapauksessa bonukset jos joku mulkero kaataa pyörän pihaan ja vakuutusyhtiö joutuu täyskaskon voimassa ollessa maksumieheksi?
Sikäli kuin ymmärrän niin aina kun vahinko menee vakuutuksesta, niin ko. vakuutuksesta menee silloin myös bonukset. Eli jos kyseessä on ilkivalta, niin täyskaskosi korvaa jos joku tönii moposi parkkipaikalla nurin. Se vaan pitää vielä pystyä osoittamaan että se on ilkivaltaa, esim. jos mopotti on teilattu nurin toisella ajoneuvolla niin se onkin onnettomuus eikä ilkivaltaa, ja onnettomuus korvataan syyllisen osapuolen liikennevakuutuksesta, eli parempi tavoittaa se ko. syyllinen osapuoli...(olpe @ Touko. 02 2005,23:53) kirjoitti
Tästä ei minulla ole parempaa tietoa, että korvaisiko se sinun täyskaskosi jos syyllistä ei tavoiteta. Kertokaa kuka tietää, minuakin kiinnostaisi tietää.
Siis täyskasko kyllä korvaa vaikka ite tönäisis sen nurin siinä. Mutta nyt oli kyse bonuksista. Kun mitä minä nopean juttelutuokion seurauksena sain ymmärtää vakuutustädin jutuista on se, että se korvataan jokatapauksessa mutta bonukset menee oli se sitten ilkivaltaa tai itseaiheutettua.
Ihan vaan laskennallisesti saa aika kalliiksi tulla että kannattaa pistää vakuutukseen kun mullakin on kaskon bonukset 70%.
Kotilomaailmasta semmonen esimerkki että autoni rytättiin luvattoman käyttöönoton seurauksena (16v. poika ratissa ja kyydissä oma 13v. poikani). Omavastuun jouduin maksamaan ja bonukset tippu tässäkin tapauksessa. Bonusmenetykseni rahallisen arvon lasketin - oli Eur 343,-(olpe @ Touko. 02 2005,23:53) kirjoitti
![]()
Sitä tehdään, mistä milloinkin nautitaan ;0)
Aprilia Shiver 750