Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Näin tällä kertaa, elikkä itselläni on tällä hetkellä piikki, jonka katteet ovat mattamaalilla maalattu.

Onko herroilla kokemusta, onko mattapintojen maalaus hyväksi vaiko pahaksi? Kysyin asiaa vuosi sitten ohimennen maahantuojan huoltajalta, ja hänen siskopuolenenonpapansedännato oli kuullut, ettei mattapintoja kannattaisi pahemmin vahailla, siitä on hänen käsittääkseen "jotakin haittaa". Samaa mieltä ovat olleet myös muutamat tuttuni joilla pyörä on, mutta keltään mattapintaisen pyörän omistajalta en ole päässyt kysymään.

Itselläni on jäänyt ylimääräiseksi purkki mustan sävyistä Turtlewaxia, ja sitä pyyhkäistyä graniitinharmaan maalin pintaan muuttui pyörän ulkonäkö kyllä reilusti upeammaksi.
    Mitä mieltä olette, käyttääkö vaiko ei, onko tuosta tosiaan jotakin haittaa?
    Itse ainakin olen vahaillu ihan normaalilla vahalla metallinhohto mattamustia katteita. Maalattua muoviahan se on.
    vahasin mun kypärän, eikä TODELLAKAAN tullut hyvää jälkeä!!
    Joten jätin mattamustan XX:ni rauhaan samantien... en oo paljon vahaillut...

edit: kypärä on mattamusta

Minä en ole koskaan väärässä, vaan saatan joskus erehtyä!

http://www.bike.fi/valokuv....095.jpg

Honda CBR 1100 XX -04
    Mattamusta on amistuninkia. Jätä se pois. Kameleonttia se olla pitää tai jotain muuta erikoista.... Maalaa pyöräsi omaperäisesti. Jos rahasta ei ole pulaa, niiin pyydä maalariasi tekemään erikoismaalaus. Tai pyydä tekemään oma maalisekoitus, hyvin se sitten menee.
    Hiljaiseloa.
    Lainaa (s-saasko @ Touko. 03 2005,02:34) kirjoitti
    Mattamusta on amistuninkia. Jätä se pois. Kameleonttia se olla pitää tai jotain muuta erikoista.... Maalaa pyöräsi omaperäisesti. Jos rahasta ei ole pulaa, niiin pyydä maalariasi tekemään erikoismaalaus. Tai pyydä tekemään oma maalisekoitus, hyvin se sitten menee.
    Tohon en kyllä yhdy!
    Minä en ole koskaan väärässä, vaan saatan joskus erehtyä!

http://www.bike.fi/valokuv....095.jpg

Honda CBR 1100 XX -04
    Lainaa (Rudi @ Touko. 03 2005,02:42) kirjoitti
    Lainaa (s-saasko @ Touko. 03 2005,02:34) kirjoitti
    Mattamusta on amistuninkia. Jätä se pois. Kameleonttia se olla pitää tai jotain muuta erikoista.... * Maalaa pyöräsi omaperäisesti. Jos rahasta ei ole pulaa, niiin pyydä maalariasi tekemään erikoismaalaus. Tai pyydä tekemään oma maalisekoitus, hyvin se sitten menee.
    Tohon en kyllä yhdy!
    OK. Tuon kirjoitin päissään... Kannattaa vahata, jos sinusta pyörä oli sen jälkeen hienompi ja muutenkin. Ei se vaha pahasta ole...

Nim. 125 itsekkin....
    Hiljaiseloa.
    Kameleonttiko ei ole amistuninkia?
    CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
    Jotkut mattamustat Ducatit alkavat (pian tulee kylmää vettä niskaan...) vanhemmiten, ilmeisesti vahauksen seurauksena, kiiltää himmeästi. Aivan, kuin pinta olisi joskus ollut tavallisesti kiiltävä, mutta auringon ja kulutuksen seurauksena haalistunut - vähän sellainen, kuin meidän automme...

Tästä on jotenkin jäänyt antipatia noita mattamustia kohtaan, jotka kylläkin näyttävät kuvissa ja uutena hyviltä. Oma suosikki on mattaharmaa Blackdird... Tosin Hondassa väri ja pinta ovat jotenkin onnistuneempia, kuin Ducatilla.

Desmo Jugend
    Mä en kanssa lähtis noita mattapintoja vahailemaan, aikanaan maalautin asconan (R.I.P.) mattamustaksi ettei tartte vahailla eikä kyllä sitten tullut enää pestyäkään Luulisi että pinnasta tulee puolikiiltävä, ainakin jos kovasti innostuu hinkkaamaan.
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
    Lainaa (teme77 @ Touko. 03 2005,08:18) kirjoitti
    Kameleonttiko ei ole amistuninkia? *
    Ei amiksilla ole semmoisiin rahaa
    Hiljaiseloa.
    Itse olen kohta 4 vuoden kokemuksella meikannut kaikenlaisia kulkuneuvoja ja ehdotukseni on, että älä missään nimessä mene vahaamaan sitä. Mattamaalille paras hoito on vain perusteellinen pesu.
    Vielä kun oppisi ajamaan...
  12.  
    Tästä(kin) on ollut juttua ennenkin mutta kerrotaan vielä omat kokemukset. Meillä oli viimekauden mattamusta XX ja vahattiin sitä useammankin kerran. Vahaksi kannattaa valita jokin aika löysä, ei sellaista jankkia. Pysyy se pinta paljon parempana ja on helpompi pitää puhtaana kun on vahattu.
    Mm. Bikeworldin myyjä kehotti meitä olemaan vahaamatta pyörää, mutta pakkohan se oli kokeilla. Sen verran nuo pyörät kuitenkin maksaa että mielellään niistä huolen pitää!